X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בית כנסת נווה ירושלים בתל אביב [צילום: אלי אלון]
נהרס בית הכנסת "נווה ירושלים" בתל אביב
בשקט, ככל הידוע לי, ללא פרסום בתקשורת, נהרס בית הכנסת "נווה ירושלים" ברחוב שדרות הר ציון 80 בתל אביב בית הכנסת פעל עשרות שנים ושכן ממש על כביש רחוב שדרות הר ציון, ציר תחבורה מרכזי ועל כן היה בולט לעין ורבים ודאי מכירים וזוכרים את מבנהו
כאן שכן בית כנסת נווה ירושלים בשדרות הר ציון, כיום שדה קוצים וריכוז פסולת [צילום: אלי אלון]

כאן שכן עד לא מזמן בית כנסת וכיום שדה קוצים [צילום: אלי אלון]

ברחוב שדרות הר ציון 80 בתל אביב, כק"מ ואולי קצת יותר דרומית לתחנה המרכזית הישנה, בגבולה המערבי של שכונת שפירא, שכן מבנה בית כנסת ישן בעל חלונות מקומרים (מקושתים, מלשון קשת). מבנה בית הכנסת היה בולט מאוד לעין בשל היותו שוכן כמעט ממש על כביש רחוב שדרות הר ציון, שהוא ציר תחבורה מרכזי בעיר, שעוברים בו קווי אוטובוסים רבים והתנועה בו רבה ובעבר התנועה בו הייתה רבה אף יותר. על כן אני מניח, שרבים מכירים וזוכרים את מבנה בית הכנסת. אני כנער זוכר היטב את מבנה בית הכנסת. חלפתי על פניו לא מעט.
נוהג אני לצלם אתרי היסטוריה ומורשת ברחבי הארץ. ב-2017 צילמתי את בית הכנסת. בזמנו העליתי את צילום בית הכנסת בדף הפייסבוק וביקשתי את עזרת הגולשים בסיוע במידע על עברו ההיסטורי של בית כנסת זה, מתי נוסד מי היו מתפלליו וכיוצא באלה. אחד מחברי לפייסבוק מעלה סברה כי בית הכנסת היה של שכונת שפיר-קליין. במקור הייתה לפניו שורת בתים שנהרסה בשביל הרחבת הכביש וכך מצא את עצמו בית הכנסת על ציר תנועה מרכזי.
בית הכנסת בעברו היה שוקק חיים
אחד המגיבים לצילום בית הכנסת שהעליתי בפיסבוק היה אבינועם וכך הוא כותב: "זהו בית הכנסת "נווה ירושלים" שנבנה על-ידי אבי היקר מאיר חי אגאג'אן ונחנך ב-23.9.43. אוכלוסיית המתפללים בו הייתה מורכבת בעיקר מעולי אפגניסטן ובוכרה.
חוקרת תל אביב שלחה לי צילום מסמך מ"תיק הבניין" בו מצוין כי הוקם ב-1950. ייתכן שבית הכנסת הוקם קודם לכן, אולי אף לפני קום המדינה ושכן בצריף או במבנה אחר.
כך או כך בית כנסת היה פעיל במשך עשרות שנים. בעבר היה שוקק חיים, במיוחד בשבתות. נערכו בו אירועי עליית חתני בר מצוה לתורה וכדומה, ונשמעו בשבתות בין מנחה לערבית דרשות תורה. ימי תפארתו חלפו עברו ופעילותו צומצמה בשנים האחרונות.
הריסת בית הכנסת
לפני מספר חודשים הסב תשומת ליבי אדם שהתפלל בעבר בבית הכנסת עם משפחתו, כי בית הכנסת "נווה ירושלים" נהרס בשקט, ולא ידוע לו על פרסום בתקשורת על כך. ביקרתי בימים אלה, יוני 2021 במקום ואכן מבנה בית הכנסת נהרס ואינו עוד. השטח עליו שכן הפך לשדה קוצים גבוהים ובו ריכוז קרטונים ישנים. השטח הוקף בגדר איסכורית לבנה. שוחחתי עם בעל חנות-עסק הצמודה לשטח בית הכנסת שנהרס. הוא מספר לי כי בית הכנסת נהרס לפני כשנה אולי קצת יותר ומוסיף: "חבל שהרסו אותו הייתי נוהג להתפלל בו מידי פעם".

תאריך:  16/06/2021   |   עודכן:  16/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נהרס בית הכנסת "נווה ירושלים" בתל אביב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חולדאי בטוח קשור לדבר הזה
איציק ש.התקוה  |  19/06/21 18:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
כל מהות האתרוג על-פי הגדרתו החדשה, כפי שפורסם על-ידי האקדמיה למכבסת ולהלבנת מילים ומילון עברי ישראלי למתקדמים, הינה שמירה מכל צרה וצוקה, מכל נגע ומחלה, מעין רע ומדין קשה, של האיש שביקרו חפצים, עליו שומרים מכל משמר, עליו מגנים ודואגים שלא יאונה לו כל רע
יוני בן-מנחם
צה"ל תקף מטרות של חמאס ברצועת עזה בתגובה על שיגור בלוני התבערה לעבר ישובי עוטף עזה    הממשלה החדשה בישראל מנסה לשנות את המשוואה שחמאס מנסה לכפות עליה בנושא ירושלים    גורמים בחמאס אומרים כי המערכה על ירושלים רק בתחילתה וכי הארגון מכין "הפתעות" לישראל
משה ניסנבוים
"במקום הצבא יבצעו תושבי האזור פעולות תגמול"    נחשף מכתב מרתק בסוגיה טעונה זו בו כותב בן-גוריון מפורשות את דעתו הברורה על פעולות התגמול    זהו מכתב בכתב ידו משנת 1966 על פעולות התגמול בירדן
אהוד טוקטלי
קריאה לדיון ציבורי על רפורמה במשטר החוקתי של ישראל!    נראה שצריך לשנות כיוון    בארצות רבות כבר לא ברור מה זה דמוקרטיה ואיך צריך לנהל אותה    אולי התבניות החוקתיות שהתפתחו במאות הקודמות כבר לא מתאימות למציאות החברתית, הטכנולוגית, הפוליטית והכלכלית בעידן החדש?
רבקה שפק-ליסק
ח"כ אמסלם: "30% מהאשכנזים בישראל מנהלים לנו את המדינה"    עיון ברשימת חברי הכנסת מהליכוד מראה שהאשכנזים נמצאים בראש רשימת הליכוד    מי בחר בהם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il