X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
וושינגטון פוסט מסביר כיצד הטבע ומחדלים אנושיים יצרו זן המדביק בצורה מהירה יותר ועלול לעכב את היציאה מהקורונה - אם כי נכון לעכשיו החיסונים יעילים גם נגדו
▪  ▪  ▪
400,000 חולים ביום בהודו [צילום: רג'ניש קאקייד, AP]
חשש כבד: הזן ההודי הגיע לישראל; 45 תלמידים נדבקו
עידן יוסף
נראה כי מקור ההתפרצות בבנימינה אינו מקומי ומקורו במשפחה שחזרה לאחרונה מחו"ל * רוב התלמידים הם תלמידי חטיבת הביניים בבתי הספר "כרמים" ו"אמירים" שיישארו סגורים ומגלים תסמינים * תושבי בנימינה נקראים להיבדק * המועצה המקומית: האירוע בשליטה
לרשימה המלאה

לנגיף הקורונה יש הרגל לשבש את התוכניות המוקפדות ביותר. הזן ההודי – המכונה כעת "זן דלתא" – משנה את כללי המשחק בעוד העולם מנסה לצאת מן המגיפה, קובע וושינגטון פוסט.
בשבוע שעבר דחה בחודש ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, את הסרת המגבלות האחרונות, בשל התפרצות מחודשת – כאשר 90% מהחולים החדשים לקו בזן ההודי. בהודו עצמה גרם הזן להשתוללות בלתי נשלטת עם 400,000 מקרים ליום; בשבוע שעבר המספר ירד ל-62,000. הזן זוהה ביותר מ-80 מדינות ברחבי העולם ומומחי הבריאות ממשיכים לעקוב אחרי מוטציות אפשריות נוספות שלו.
בארה"ב אחראי הזן ההודי ל-6% מהמקרים החדשים. הוא טרם הוביל לביטול צעדי היציאה מהקורונה, אך בשל שילוב הופעתו יחד עם ההאטה בהתחסנות - חלק מן המומחים קוראים לנהוג בזהירות. "אם אתה חי באזור בו שיעור ההתחסנות נמוך או שלא התחסנת בעצמך, אתה ממילא בסיכון משום שמדובר בנגיף הקורונה על סטרואידים", אמר לפוסט אנדי סלוויט, מבכירי מומחי הקורונה בארה"ב.
הבעיה הגדולה היא, שהנגיף התפשט בצורה כה רחבה, עד שיש אפשרויות רבות למוטציות שלו. ארגון הבריאות העולמי איתר למעלה מ-50 כאלה. רובן אינן מעוררות דאגה מיוחדת, אבל ארבע תויגו ככאלה – ובראשן הזן ההודי. הוא התגלה לראשונה באוקטובר שעבר, והמדענים מצאו שיש לו שתי מוטציות המייצרות חלבון החודר לתאים בריאים, ובשל כך הוא מדבק יותר. הזן ההודי מדבק ב-60% יותר מאשר הזן הבריטי ("זן אלפא"), וכמה מחקרים מלמדים ששיעור האשפוז כתוצאה ממנו גבוה יותר, אם כי הנתונים עודם חלקיים.
החדשות הטובות הן שהחיסונים הקיימים מגנים גם מפני הזן ההודי. מחקרים בריטיים מצאו, כי החיסונים של פייזר ואסטרה-זנקה (אחרי שתי מנות) יעילים ברמה גבוהה נגד זן זה: 88% בראשון ו-60% בשני; אבל היא 33% בלבד אחרי מנה אחת. זוהי אחת הסיבות לכך שהממשלות קוראות לאזרחיהן לקבל את שתי המנות, כולל בבריטניה – שם הגישה הייתה שניתן להמתין עם המנה השנייה.
למרות שהזן ההודי צץ מסיבות טבעיות, פעולות אנושיות סייעו להתפשטותו. ההתמקדות הבריטית במתן המנה הראשונה התגלתה כשער עצמי. רבים ממבקרי הממשלה טוענים עוד, כי המגבלות על תנועה מהודו הוטלו מאוחר יותר בשל סיבות פוליטיות. בהודו עצמה התפשט הזן בשל שילוב של הקלה במגבלות והתחסנות מועטה מאוד (3.5% נכון לעכשיו) עקב בעיות לוגיסטיות.
הזן ההודי עלול להציב מכשול בשל היציאה העולמית מן הקורונה, ובריטניה לא תהיה המדינה היחידה שתעכב בעטיו את הסרת המגבלות. במקביל מתנהל ויכוח רחב יותר לא רק בשאלה כיצד לבלום את הזן ההודי, אלא כדי למנוע מראש את היווצרותם של זנים העלולים להיות קשים עוד יותר. מספר המקרים עולה בחלקים רבים של העולם. באפריקה זינק מספר המקרים השבועי ב-44%, דיווח בשבוע שעבר ארגון הבריאות העולמי; היבשת קיבלה, נכון לחודש מאי, רק 2% ממלאי החיסונים העולמי. מדינות G7 התחייבו בשבוע שעבר לתרום מיליארד מנות, אך זה רחוק מלהיות מספיק – והמחסור עלול להוביל ליצירת זנים מסוכנים יותר מאשר ההודי.

תאריך:  20/06/21   |   עודכן:  20/06/21
+בנט: לבחון קנס על הורה לילד מפר בידוד
23:18 20/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה קיים הערכת מצב בעניין נגיף הקורונה  ▪  משרד הבריאות יגבש את המוכנות לקראת אפשרות של התפרצות תחלואה נוספת  ▪  250 שוטרים יגויסו באופן ייעודי למשימת האכיפה בנתב"ג לפרק זמן מוגבל

+נשקלת החזרת עטיית מסכות במקומות סגורים
20:18 20/06/21  |  עידן יוסף

משרד הבריאות שוקל להחזיר את חובת עטיית מסכות במקומות סגורים (כאן חדשות).

+בצל החשש מקורונה: הקלות נרחבות בכניסת זרים לארץ
17:00 20/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יחולו מ-1 ביולי בהוראת שרת הפנים שקד  ▪  עד אז, אין כניסת זרים ממדינות "שחורות", והחלטות לגבי כניסת זרים ייבחנו לפי מספר תבחינים, כאשר התבחין המוביל הוא כי על הזר להיות מחוסן

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מחקר: חולי סרטן לימפומה מתקשים לפתח נוגדים לקורונה
11:21 20/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

49% מהנבדקים לא פיתחו תגובה סרולוגית לחיסון. מרבית אלו שלא הגיבו לחיסון טופלו בנוגדני antiCD20  ▪  ד"ר רונית גוריון: "לעתים נדמה כי הקורונה כבר מאחורינו, אך היא עדיין כאן במיוחד עבור חולי סרטן לימפומה"

[צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+משרד הבריאות: חולת קורונה נכחה במופע בבית שאן
10:41 20/06/21  |  מירב ארד

משרד הבריאות מעדכן על נוכחות חולת קורונה במופע באולם קימרון בבית שאן ב-17.6.21 בין השעות 19:30-21:00. מקור המחלה עדיין בבדיקה, אך קיים קשר לחולה שחזר בעת האחרונה מחו״ל. משרד הבריאות קורא לכל מי שנכח במופע הנ״ל להיכנס לבידוד ביתי מיד וכן להידגם לקורונה בהקדם האפשרי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
49% מהנבדקים לא פיתחו תגובה סרולוגית לחיסון. מרבית אלו שלא הגיבו לחיסון טופלו בנוגדני antiCD20    ד"ר רונית גוריון: "לעתים נדמה כי הקורונה כבר מאחורינו, אך היא עדיין כאן במיוחד עבור חולי סרטן לימפומה"
מירב ארד
חולת קורונה שהתה באולם מופעים בבית שאן. למרות הסרת המגבלות הורה משרד הבריאות לבודד את כל השוהים במקום כדי לבדוק אם מדובר בווריאנט ההודי    בבתי הספר במודיעין ובנימינה מחייבים מחדש עטיית מסכיות על הפנים
מירב ארד
לטענת הפלשתינים, ההסכם בוטל בגלל שתוקף החיסונים יפוג כבר במהלך החודש    100 אלף מנות שכבר הועברו אתמול לידי הרשות יוחזרו לישראל    ברשות הפלשתינית טענו כי "המנה הראשונה איננה תואמת את המפרט שהוזכר בהסכם"
ד"ר צבי מרום
תמה המגיפה, עוד קצת חיסונים והיה כלא היה. האמנם?    סביר מאוד להניח שבקרוב מאוד יתמלאו המחלקות הפנימיות בחולים במחלות נשימתיות    נגיף הקורונה שהתפשט היה מעין "טורף על" שחיסל את "סביבת המחיה" של הנגיפים הנשימתיים האחרים    מרגע שהחיסונים פגעו ביעילות בשרשרת ההתרבות שלו יש "התאוששות" כפולה ומכופלת של הזנים שדוכאו ושל אחרים
עידן יוסף
בתמורה לחיסונים שיועברו לרש"פ, תקבל ישראל כמות זהה של מנות חיסון חדשות מחברת פייזר במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר 2021, על חשבון המשלוח שמיועד לרשות    25 מאומתים חדשים לקורונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il