X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
חבר מושבעים גדול בניו-יורק הגיש כתב אישום

קבוצת טראמפ מואשמת בעבירות מס

סמנכ"ל הכספים הוותיק של טראמפ, אלן וייסלברג, מואשם אף הוא - כאשר הפרקליטות מקווה שהדבר יוביל אותו לשתף פעולה בחקירות העיקריות נגד הנשיא לשעבר פרקליט מחוז מנהטן טוען שהחברה לא שילמה מיסים כנדרש על שכר והטבות שהעניקה לבכיריה ובראשם וייסלברג טראמפ אינו מואשם וטוען שמדובר ברדיפה פוליטית מצד התובעים הדמוקרטיים בניו-יורק
▪  ▪  ▪
וייסלברג וטראמפ. ביחד משנות ה-80 [צילום: אוון ווצ'י, AP]
ייתכן כתב אישום נגד קבוצת טראמפ
איתמר לוין
הפרקליטות קיימה מעין-שימוע לעורכי דינו של הנשיא לשעבר, המבקשים לשכנע אותה שלא להגיש כתב אישום נגד החברה * היעד העיקרי של פרקליט המחוז, סיירוס ואנס הבן מהמפלגה הדמוקרטית: להפעיל לחץ על מנהל הכספים של הקבוצה, אלן וייסלברג, בתקווה שישתף פעולה בחקירה נגד טראמפ עצמו
לרשימה המלאה

קבוצת טראמפ (Trump Organization), חברת-האם לעסקיו של דונלד טראמפ, המצויה בשליטתו הבלעדית - מואשמת בעבירות מס בנוגע לתשלומים לבכיריה. סמנכ"ל הכספים הוותיק של הקבוצה, אלן וייסלברג, המנהל המקורב ביותר לטראמפ, מואשם אף הוא בעבירות דומות. כתב האישום הוגש אמש (יום ד', 30.6.21) בידי חבר מושבעים גדול בניו-יורק ופרטיו המדויקים צפויים להתפרסם ביממה הקרובה.
וייסלברג צפוי להתייצב היום במשרדו של פרקליט מחוז מנהטן, סיירוס ואנס הבן, ומאוחר יותר יופיע בבית המשפט בדיון על תנאי שחרורו. קבוצת טראמפ תיוצג בבית המשפט בידי אחד מעורכי דינה. זהו כתב האישום הראשון לאחר שלוש שנות חקירה שמנהל ואנס - חבר המפלגה הדמוקרטית ובנו של סיירוס ואנס, שהיה שר החוץ בממשל ג'ימי קרטר - נגד עסקיו של הנשיא לשעבר. התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק, לטישה ג'יימס (דמוקרטית גם היא), מנהלת חקירה אזרחית מקבילה ושתי החקירות מתואמות בחודשים האחרונים.
היעד העיקרי של המהלך הוא וייסלברג, כאשר הפרקליטות מקווה שכתב האישום יגרום לו לשתף פעולה בחקירות העיקריות של טראמפ ועסקיו. ואנס וג'יימס חושדים, כי טראמפ הונה במשך שנים את רשויות המס, את מי שנתנו לו אשראי ואת חברות הביטוח שביטחו את נכסיו. על-פי החשד, הוא הפחית בצורה מלאכותית את שווי הנכסים לצורכי מס, וניפח אותם בצורה מלאכותית לצורכי הלוואות וביטוח. החקירה של ואנס עסקה גם בתשלומי השתיקה ששילמה הקבוצה ערב בחירות 2016 לסטורמי דניאלס וקארן מקדוגל, אשר טענו שהיו להן רומנים עם טראמפ, אך התיק נסגר ב-2019.
טראמפ מכחיש את כל החשדות וטוען שמדובר בחקירות פוליטיות. אמש אמר טראמפ ל-שון האניטי, מגיש פוקס ניוז ותומך בולט שלו: "התובעים השמאלנים הקיצוניים של ניו-יורק רודפים אותי". אם החקירות יבשילו לכתבי אישום משמעותיים יותר נגד הקבוצה, טראמפ עצמו עשוי להיות בין הנאשמים - מצב שימנע ממנו להתמודד לנשיאות ב-2024 (אפשרות שהוא רמז עליה פעמים רבות). ואנס עצמו הודיע שלא יתמודד מחדש על התפקיד בהמשך השנה; מחליפו צפוי להיות איש המפלגה הדמוקרטית אף הוא.
וייסלברג מעורב בכל הפעולות הכספיות
כתב האישום הנוכחי הוגש בידי חבר מושבעים גדול, אותו כינס ואנס לפני מספר חודשים. גוף זה פועל בדלתיים סגורות ותחת איסור פרסום מוחלט, והוא בוחן רק את הטענות והראיות של הפרקליטות ומחליט האם, במה ואת מי להאשים. ואנס עצמו נכנס אמש לבניין במנהטן בו מתכנס חבר המושבעים, בליווי קאריי דונה - מבכירי הצוות החוקר את ענייני טראמפ - ויצא ממנו כעבור שלוש שעות. ואנס והפרקליטות סירבו להשיב על שאלות.
וייסלברג בן ה-73 מועסק בידי טראמפ מאז שנות ה-80 של המאה הקודמת והוא המנהל הבכיר ביותר בקבוצת טראמפ שאיננו בן המשפחה. הוא מעורב בכל הפעולות הכספיות של הקבוצה, עד רמת תיאום תרומותיו האישיות של טראמפ לצדקה. מכאן החשיבות העצומה שמייחסים החוקרים לאפשרות של השגת עדותו נגד טראמפ, בתמורה לביטול ההליכים נגדו עצמו - וזוהי כאמור המטרה העיקרית של כתב האישום שהוגש אמש. הם מקווים, כי וייסלברג יחצה את הקווים בדומה למייקל כהן, שהיה פרקליטו של טראמפ והעיד נגדו לאחר שהואשם ולפני שהורשע בעבירות שאינן קשורות לנשיא לשעבר. המידע שמסר כהן היווה את הבסיס לחלק מן החקירות הנוכחיות.
כאמור, כתב האישום עוסק בתשלומים ובהטבות האחרות שניתנו לבכירים בקבוצת טראמפ ובראשם וייסלברג, וככל הנראה נטען בו שלא שולמו כל המיסים המתחייבים. ג'ניפר וייסלברג, רעייתו לשעבר של ברני וייסלברג (בנו של אלן), העידה, כי בעלה לשעבר - אשר ניהל נכס של הקבוצה בסנטרל פארק בניו-יורק - קיבל דירה חינם ומשכורת שמנה במיוחד. החוקרים הגיעו עד כדי בדיקת שכר הלימוד לבית הספר של אחד מנכדיו של וייסלברג.
ואנס פתח את החקירה ב-2018, לאחר שכהן העיד על התשלומים שביצע בשמו של טראמפ לדניאלס ומקדוגל. היא התעכבה זמן רב, כאשר טראמפ נאבק נגד צווים שהוציא ואנס לקבלת דוחותיו לרשויות המס - דוחות אותם הוא נמנע מלפרסם, בניגוד לכל המועמדים לנשיאות בעשרות השנים האחרונות. בסופו של דבר דחה בית המשפט העליון של ארה"ב את ערעורו של טראמפ והדוחות למשך שמונה השנים הקודמות נמסרו אשתקד ל-ואנס. פרטיהם יפורסמו רק אם יהוו ראיה בהליכים, וככל הנראה הם אינם כאלה בכתב האישום הנוכחי. ניו-יורק טיימס חשף ערב בחירות 2020, כי טראמפ הצליח במשך שנים שלא לשלם מיסים אישיים, כולל בדרכים שרשות המיסים הפדרלית בוחנת מחדש את חוקיותן.
אישר שטיפל בדוחות המס של הקבוצה וטראמפ
וייסלברג, רואה חשבון בהכשרתו, התגורר חינם במשך שנים בבניין הנושא את שמו של טראמפ במערב מנהטן. הוא רכש בית בפלורידה, לא הרחק מאחוזת מאר-א-לאגו של טראמפ והשתמש בצורה תדירה במטוסו הפרטי של הנשיא לשעבר. בשנת 2004 הופיע וייסלברג באחד מפרקי "המתמחה", תוכנית הריאליטי שהייתה המנוף העיקרי לפרסומו של טראמפ ברחבי ארה"ב ולמעשה הבסיס לקריירה הפוליטית שלו.
כאשר נכנס טראמפ לבית הלבן, הוא מינה את וייסלברג לאחד משלושת המנהלים של קבוצת טראמפ - לצידם של דונלד טראמפ הבן ואריק טראמפ. בניגוד לקודמיו, הנשיא המשיך להחזיק בעצמו במניות הקבוצה ולא העביר אותן לנאמנות. הנתונים שפרסם ניו-יורק טיימס ערב הבחירות האחרונות הראו, כי בשנים 2017-2007 עמד שכרו השנתי הממוצע של וייסלברג על 800,000 דולר, ובשנת 2018 הוא הגיע ל-977,000 דולר.
וייסלברג הקפיד כל השנים להישאר מאחורי הקלעים ואפילו תמונות שלו כמעט ואינן בנמצא. הטיימס מתאר אותו כמי שתמיד בעבודה, משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הלילה המאוחרות, וכמעט מעולם לא יצא לחופשה. הוא החל לעבוד בשנת 1973 עבור פרד טראמפ, אביו של דונלד טראמפ ויזם נדל"ן מצליח בניו-יורק. לאחר מספר שנים החל וייסלברג לעבוד בלילות ובסופי שבוע בפרויקטים של דונלד טראמפ, שיצא אז לדרכו העצמאית, והוא מועסק בקבוצה במשרה מלאה מאז 1986. וייסלברג מתואר כמי שמקפיד על כך שהקבוצה לא תוציא ולו סנט אחד, אלא אם הדבר חיוני לחלוטין - התנהלות שגרמה למאות תביעות נגדה מצד ספקים ונותני שירותים, אשר טענו שלא קיבלו את כל התמורה שהובטחה להם.
לדברי וייסלברג עצמו, בעדות שמסר בשנת 2015 בהליך נגד אוניברסיטת טראמפ (לימודי נדל"ן שהתגלו כהונאה ואשר בעטיים שילמה הקבוצה קנס של 25 מיליון דולר), הוא טיפל גם בדוחות המס של הקבוצה ושל טראמפ אישית. לצד היותו כאמור מנהל הכספים ואדם מרכזי ביותר בניהולה של הקבוצה, זהו מקור הידע העיקרי שלו המעניין את החוקרים.

תאריך:  01/07/21   |   עודכן:  01/07/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
משמעות המהלך, הנחשף בוושינגטון פוסט: התובע המחוזי במנהטן סבור שיש לו ראיות לכאורה נגד הקבוצה ובכירים בה; לא ידוע האם קיימים חשדות מוצקים נגד טראמפ עצמו
איתמר לוין
צוות התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק, שעסק עד כה בחקירה אזרחית של התנהלות קבוצת טראמפ, ישתף פעולה עם החקירה הפלילית של התובע המחוזי במנהטן
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: פרקליט מחוז מנהטן פועל למצוא מידע על אלן וייסלברג, כולל בדיקת עסקיהם של בניו מול קבוצת טראמפ, במטרה לשכנעו להעיד נגד הנשיא לשעבר
איתמר לוין
יימסרו לחבר המושבעים הגדול במנהטן, ולא יפורסמו אלא אם יוגש כתב אישום והם ישמשו כראיות    החקירה החלה בדמי השתיקה ששילם טראמפ וכנראה התרחבה לחשדות לעבירות מס והונאת ביטוח
איתמר לוין
עסקים המפסידים מיליוני דולרים מדי שנה, השפעות הקורונה, 300 מיליון דולר בערבות אישית העומדים לפרעון, פגיעה קשה במותג, הינתקות דויטשה בנק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il