X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המוסר הכפול בחיבוק הצביעות וצקצוקי הלשון החומלים אל מול מיני הפגנה מנומסת מול בית פוליטיקאים, בלפור, קיסריה, רעננה, ירושלים, דין אחד לכולם.
▪  ▪  ▪
השתנו החוקים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

יש ולעיתים אתה עומד נבוך, מוכה תימהון ופעור פה אל מול עזות המצח והיכולת להצהיר על שחור לבן, על טמא טהור, על אסור מותר.
היכולות הווירטואוזיות לתעתע בבני אדם, ליצור מצגי שווא ואילוזיות, להוליך שולל בכחש ובכזב הגיעה לדרגת אמנות בימים אלה. הצביעות הפוליטית המתכתבת במגוון זרועות ומהדהדת אמת לשעתה בסוגיית זכות היסוד להפגין חצתה את כל הקווים שאפשר לדמיין. הרגישות הסלקטיבית לועגת בפנים חשופות ובשיניים טורפות אל מול פני הדמוקרטיה אותה קידשו, עליה לכאורה הגנו ובה השתמשו לצרכי תעמולה והשתקת האחר.
הזכות להפגין היא זכות בסיסית וחשובה במשטר דמוקרטי. על כן כשהחלו קבוצות המחאה ובהם קבוצות אלימות, ביריוניות, מטילות אימה למחות כנגד היועץ המשפטי לממשלה הד"ר אביחי מנדלבליט מול ביתו, מול בית הכנסת בו התפלל, ברכתי על החלטת בית המשפט לגדור גדרות בהלכות מחאה מול ביתו של איש ציבור, לקבוע יתדות והלכות של מגבלות ריחוק, מגבלות רעש, תדירות, כך סברתי כי יש לאפשר את הזכות להפגין ומולה את הזכות לחיים תקינים לבני המשפחה, השכנים.
ההפגנות שינו צורתן, מראן, סגנונן והיו במשך שנה וחצי, גם בימי מגיפת הקורונה הקשים והמאתגרים ללחם חוק, לדיבר האחד עשר אשר עיני כל בה. ההפגנות עברו אל מול בית ראש הממשלה, החוקים השתנו, הסיקור השתנה, העוצמות השתלבו בלהבות השנאה והשידורים החיים, לצד השדרים האצים הרצים, הפרשנים המיוזעים, שידורי החירום וההצלה חדרו לכל בית, היו לחלק בלתי נפרד מהקיום הישראלי.
תחינות השכנים נפלו על אוזניים ערלות, החלטות בתי המשפט היו להמלצה, מיצגי הזוועה וביזוי סמלי המדינה היו חלק מחופש הביטוי הסלקטיבי, הרס איכות חיי השכנים האומללים לא נחשב, הבסטיליה הוקפה והופלה, והלפידים האנושיים בערו עד כלות. והשנאה, הו השנאה הייתה לשיח היחיד שהשתלט על רחובות הזעם האפלוליים מול בלפור.
בתקשורת לא נשמעו קינות שבר על הפגיעה בשכנים, מגישות לא הרימו גבה, לא הפליטו אנחה, לא עצרו נשימתן. האולפנים נכבשו על-ידי פורעים אלימים, גסי רוח, בעלי שפת ביבים, ואיש לא מחה, איש לא עצר בעדם. הדגלים הממלכתיים הוסרו, הדגלים הדמוקרטיים קופלו ובמקומם הונפו בלי בושה דגלי הקרב השחורים. דגלי השנאה והמשטמה.
ועתה, הצבי ישראל על במותיך חלל... הפגנות מינוריות על גבול מנומסות של מוחים החשים כי גנבו להם את המדינה, כי משתיקים ומדירים אותם, זוכים לאיזכור מינורי בתקשורת ורק בהקשרים שלילים. שנה וחצי השכנים בבלפור חיו בתחושות איומות מסוגרים בבתיהם מההמון הזועם ובחלקו האלים והמסוכן מול המשטרה אשר ביקשה למלא את תפקידה ומצאה עצמה בחדרי חקירות ומוקעת על-ידי הביריוניים וסייעניהם בתקשורת.
צפוי היה שהחוק יהיה שווה בפני כולם, דין מחאת בלפור יהיה מעתה המראה להתנהלות כל ההפגנות הבאות, הרי כולם שווים. המוסר הכפול בחיבוק הצביעות וצקצוקי הלשון החומלים אל מול מיני הפגנה מנומסת מול בית פוליטיקאים, בלפור, קיסריה, רעננה, ירושלים, דין אחד לכולם.
ראוי בבא העת שתוקם ועדות חקירה להתנהלות הקיצונית והעבריינית של חלק מ'מחאת בלפור'. ראוי לחקור את מקורות המימון, את המניע, את הגורמים המתסיסים, את ההסתה האלימה, את מחלקי המשכורות ואת מקבליהם, את התנהלות גורמי האכיפה והחוק. את התקשורת וחלקה במחאה. יש עוד שופטי עליון בדימוס הפנויים למשימה זו.
עד שתקום ועדת החקירה, אסור לנהוג ביחס מפלה למפגינים בכל מקום בארץ מרעננה ועד קיסריה. אסור לאפשר את קץ הדמוקרטיה, חופש הביטוי לכל, חוק אחד לכולם.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  04/07/2021   |   עודכן:  04/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרגישות הסלקטיבית מנגנת בטרומבון
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
על כל פעם ששופרי הנאשם מבלפור
אם היה לי שקל,  |  4/07/21 14:42
 
- מה לא בסדר "במימון" ?
שלמה המגיב  |  5/07/21 09:49
 
- אבל ההפגנות לא מקבלות מימון.
שליימה, הכל בסדר  |  5/07/21 19:24
2
על מנת להקל עליך,
לסופר האנגלי  |  4/07/21 16:15
 
- על מנת להקל עליך
באום  |  4/07/21 17:41
 
- באומצ'יק, שקלתי בכובד ראש
השופטת בדימוס   |  4/07/21 18:27
3
"ראוי לועדת חקירה" , בן סבו ?
שלמה המגיב  |  5/07/21 09:12
4
מסתובב ברשת נאום של גלית דיסטל
אגב, עמנואל  |  5/07/21 12:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
עוד פרק בהתכסחות עם ד"ר אבישי בן חיים    לימין בישראל לא הייתה כל היכרות עם המזרח עד 1977. הימין הישראלי היה גזען של הגזענים, ו"הדר ז'בוטינסקאי" הוא שיא הביטוי המוחצן של הגזענות הזו    כאילו הפולנים הם הדורים, והמרוקאים, קופים
ד"ר שוקי אמרני
הארכת החוק, כפי שנעשה מדי שנה, הוא צורך הכרחי במאבק בארגוני הטרור שמצליחים לנצל את הדמוקרטיה הישראלית ואת ההומניות המוגזמת כלפיהם כדי לפגוע באזרחי המדינה, ללא הבדל דת, גזע, לאום ומין. באופן די מפתיע מסתבר שארגוני הטרור לא נוהגים לעשות הבחנה לגבי ההשתייכות המפלגתית של הקורבנות- אם לימין או לשמאל
רפי לאופרט
יסוד המשבר ביחסים בין ישראל ליהדות התפוצות{1} וארה"ב בראשה, הוא בעובדה שהם "שם" ואנחנו "כאן"; "רחוק מהעין, ורחוק מהלב". השונוּיות הבסיסיות הגדלות אינן מאפשרות לנו לחשוב כמותם ואילו הם אינם מעוניינים לחיות כמונו - בסיס המחלוקות מהותי וכנראה אינו בר-גישור. זו איננה שאלת "ימין" או "שמאל" אלא שאלת ליבת הציונות והקיום הלאומי
אברהם בנמלך
ריבלין: אם נתניהו קורא לעצמו ראש הממשלה וכך פונים אליו בליכוד גם אני יכול להיות הנשיא    ביידן: ומה יגיד היועץ המשפטי מנדלבליט    ריבלין: הוא בצרות, גם במשפט של נתניהו וגם עם שר המשפטים שרוצה לקצץ בסמכויות שלו
חגי קמרט
סקירה על שירה של המשוררת יפעת גדות    השיר במינימום מילים מעלה עולם של רגשות, תובנות שונות, על מהות החיים על העצב שבהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il