X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הכסף זורם, והבורסה ממשיכה לעלות ולעלות כולם מרגישים עשירים, וטוב לנו הממשלה מדפיסה כסף ומזרימה אותו לשוק מישהו אומנם יצטרך להחזיר את כל הכסף הזה, אך דיה לצרה בשעתה
▪  ▪  ▪
חוזרים לחיים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

בארה"ב החגיגה בעיצומה. די, נגמר, אין וירוס. אנשים בלי מסיכות. יש חיסון, אז לא צריך להזהר. כל בתי הקפה והמסעדות מלאים. הכבישים פקוקים, ואנשים חסרי סבלנות ומתנהגים בהתאם.
הכסף זורם, והבורסה ממשיכה לעלות ולעלות. כולם מרגישים עשירים, וטוב לנו. הממשלה מדפיסה כסף ומזרימה אותו לשוק. מישהו אומנם יצטרך להחזיר את כל הכסף הזה, אך דיה לצרה בשעתה, כרגע הסבא השכחן בבית הלבן מנצח על החגיגה, וכולנו אוהבים אותו כל כך - הכל מותר, הכל אפשרי, אין בעיה תקציבית ויחי הדמוקרטים!
בארץ, שמאז תחילת המגיפה הקדימה את העולם כולו בשבועיים עד שלושה בתגובתה, נוקטים משנה זהירות. האזהרות נשמעות: אל תסעו למדינות מסוימות, הכנסו לבידוד אם חזרתם מטיסה. אך הישראלי המצוי חכם מכולם, מסדר את המערכת, ולא מצהיר היכן באמת היה, ומסרב לשהות בבידוד גם אם זה הכרחי וחובה.
גם באוסטרליה, יפן, טאיוואן, סינגפור והודו התנהגו כאילו הווירוס הובס, כאילו התקופה הגיעה אל סופה, והם נאלצו להסתגר. הודו הפכה למדינה האדומה ביותר בעולם (בדומה לאיטליה בתחילת התפרצות המגיפה, אך בסדר גודל שונה לגמרי).
כך מוצאים אנו את עצמנו בעיצומו של קיץ, עת סיימנו לקרוא את ספר במדבר, אמרנו "חזק, חזק ונתחזק" והתחלנו ברגל ימין את החמישי מבין חמשת חומשי תורה. התחיל לו חודש אב, ואיתו התזכורת בתשעה בחודש על האסונות החמורים ביותר שפקדו אותנו מהלך אלפיים השנים האחרונות. וברגע של הקלה במעלות החום או הלחות, אנחנו נזכרים בעומד בפנינו, בחודש תשרי שיגיע אחרי אלול, ואיתו ראש השנה, ומתעודדים - כמו משב רוח צונן ממזגן.
כשאני הולך ברחובות מוקדם בבוקר, בנסיון נואש להתרחק מבני אדם אך לא להיות כלוא בפנים, אני שם לב לכל הדירות להשכרה, כמו גם לכל החנויות הריקות, גם הן להשכרה. פה ושם ניכרת פעילות (שלט "הושכר"), אך בגדול נראה שאנחנו יושבים על ספוג שכל כולו חורים, ורב חלל האוויר בו מהחומר המנופח שעושה רושם רב. הדאו ג׳ונס נושק לרף 35 האלף, כמעט עשרים אלף יותר ממה שהוא היה ממש לא מזמן. ולנו נדמה שהכל ימשיך כך, במגמת עליה; לא - דהירה בלתי מרוסנת קדימה.
אנחנו שמים לב, ביעף, לעליות מחירים. באמזון פרש (משם אנו מזמינים מוצרי מכולת כמו חלב, שמנת, קוט׳ג, פרות וירקות), כל מה שעלה דולר לפני שבוע או שבועיים, עולה עכשיו דולר עשרים וחמישה סנטים. אנחנו אפילו לא שמים לב, זהו כסף קטן, אך זו עלית מחיר של 25%! אנחנו גם לא כל כך שמים לב לאריזות, אך הן מכילות פחות, כך שעלית המחירים הרבה יותר גבוהה מאותם 25%.
מהחדשות אנחנו מתבשרים שיש מחסור במכוניות חדשות ושמכוניות משומשות נחטפות כלחמניות חמות. בין לבין מדווח שהמחירים מרקיעים שחקים "וכנראה תמשך המגמה עד סוף השנה". כן, כך ימשך עד מפולת השלגים.
בינתיים יש מחסור בטקילות יקרות, לא הבלנקו ורפוסדו (אלו בנות החודש ובנות שלושה חודשים). טקילה אונייהו המיושנת בד"כ מינימום של תשעה חודשים עד שנתייים, במחסור, כמו גם טקילה אקסטרה אונייהו. הטקילה הנחשקת ביותר היום היא דון ג׳וליו 1942 אונייהו, ופשוט לא ניתן להשיג אותה. יוצא שהמחיר לבקבוק האמיר ועומד כרגע על 200 דולר וצפונה, אך דיאג׳יו, חברת המשקאות הגדולה בעולם שזה - כמו גם ג׳והני ווקר סקוץ׳ - הוא מוצר בבעלותה, לא מסוגלת לספק אותו.
הכיצד ייתכן שחברת המשקאות הגדולה בעולם לא יכולה לתת מענה? האם הם לא צפו מראש? האם אין דרכים אלטרנטיביות (גם אם יותר יקרות) להביא את המוצר לשוק? את מחוגי הזמן אי-אפשר להזיז מהר יותר. צמח האגווה דורש בין שבע לבין עשר שנים מינימום בכדי לגדול. היישון דורש תשעה חודשים לפחות. אך מעבר לזה, אין בקבוקים, כי אלו מגיעים מסין, ומכולות לשינוע ימי במחסור, ומחירן קפץ לשמים. במקסיקו טוענים שאין מספיק עובדים בגלל המגיפה, אך זה תרוץ יותר מכל דבר אחר. המקסיקנים רואים מה שקורה בשוק בארה"ב והם פשוט רוצים להשתתף בחגיגת המחירים העולים. ההרגשה היא כמו בקפיצת בנג׳י, אך בהיפוך.
בעיות שינוע ברחבי העולם גורמות לעיכובים משמעותיים (חודשים רבים), וכך אנחנו - הצרכנים - לא מקבלים את המוצרים שאנו רוצים בזמן. כאמור, הדבר לא כל כך מדגדג לנו עכשיו, כי אנחנו במוד של חגיגה עד כלות כל החושים, עד שניפול שדודים. אם מוצר אחד לא מרווה את צמאוננו או רעבוננו, אחר תופס מיד את מקומו. הכל מסתחרר מסביבנו, וכה טוב לנו, מעין "זולא פראית ומשוגעת".
כשתתחיל מפולת השלגים, נתעורר, וכל הדברים התקועים בדרך יתבררו כבלתי נחוצים בעליל, והסבא השכחן בבית הלבן לא יוכל לתת מענה בו זמני לשווקיים שמתמוטטים, חובות שמרקיעים שחקים, אינפלציה דוהרת ואי שביעות רצון כוללת שתחפש שעיר לעזאזל. נזכור שבמשך שנת 2020, הקונגרס אישר והבית הלבן השתמש בכל האמצעים העומדים לרשותם במטרה שאנחנו נשאר צפים ולא נטבע. כבר לא נשארו לנו קווי הצלה, בכולם השתמשנו, ואפילו משכנו את עתידנו מאז הדמוקרטים החלו לשלוט ביד רמה, כך שאין מי שיושיט לנו יד.
מה יגרום לאותה מפולת אינו ברור, וגם לא ניתן לצפות את התאריך בו היא תתחיל. אך כפי שקרה ב-2008 או בקיץ 1929, כשהמפולת תחל, הכל יסתחרר, כמו ספירלה, ואנחנו נסחף מטה ומטה ומטה, לבור שאין לו תחתית, שקירותיו חלקים, ואנחנו בלי אפילו קו הצלה אחד בו נוכל להאחז.
כל שצריך לעשות הוא להסתכל סביבנו עכשיו ולראות אל כל הסימנים. זו רק שאלה של (לא הרבה) זמן, עד שאותה מפולת תתחיל ותסחוף אותנו לעמק הבכא, ותחל בכיה לדורות.

תאריך:  11/07/2021   |   עודכן:  11/07/2021
+דיון בוועדת הכספים יידחה בשל חשיפה לחולה מאומת
21:50 11/07/21  |  עידן יוסף

הדיון בנושא 'הזינוק במחירי הדיור בישראל' שאמור היה להתקיים מחר (ב') בוועדת הכספים הזמנית יתקיים במועד אחר. זאת, בעקבות חשיפה לחולה קורונה מאומת בלשכת גורם שאמור היה לסקור את הנושא בפני הוועדה, והצורך בבדיקות קורונה מצד באי הלשכה, נדחה הדיון וייקבע מועד חדש.

+התחדשה האפשרות לקבוע תור לחיסונים לבני 12 ומעלה
20:57 11/07/21  |  עידן יוסף

משרד הבריאות מעדכן כי לאחר שהובטחה הקדמת האספקה של חיסוני פייזר לתחילת אוגוסט, ממחר תחודש האפשרות לקבוע תור לחיסונים במנה ראשונה בקרב בני 12 ומעלה המעוניינים להתחסן.

+בעקבות העלייה בתחלואה: יחידת קורונה חדשה במרכז הרפואי לגליל
18:22 11/07/21  |  איציק וולף

אחר הצהריים נפתחה מחדש במרכז הרפואי לגליל בנהריה יחידת קורונה ייעודית לשם טיפול בגל התחלואה הגואה, שאת אותותיו מרגישים במרכז הרפואי.
מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום, הורה על פתיחת יחידת הקורונה לאחר שהיה צורך באישפוזם של שבעה חולים חדשים, כולם סובלים מתסמיני קורונה בדרגה קלה ובינונית. כמו כן הוסיף פרופ' ברהום, כי המרכז הרפואי ערוך להתפתחויות נוספות, ככל שיהיו כאלו.

[צילום: המרכז הרפואי גליל]
+קבינט הקורונה יתכנס ביום שלישי במשרד רה"מ
13:32 11/07/21  |  מירב ארד

ועדת השרים למאבק בנגיף הקורונה (קבינט הקורונה) תתכנס ביום שלישי הקרוב, בשעה 19:00, במשרד רה"מ בירושלים.

+משלוח החיסונים לקורונה מפייזר יוקדם לאוגוסט
12:28 11/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הודיע על סגירת העסקה עם חברת התרופות, שבמסגרתה יוקדם המשלוח של כ-200 אלף מנות מספטמבר: "זה מבטיח מלאי רציף של חיסונים"  ▪  הממשלה בוחנת הקמת מפעל חיסונים בישראל ייצור עצמאות חיסונית כחול לבן

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מהיום: מנת חיסון שלישית למדוכאי חיסון
08:18 11/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הבריאות הודיע שמהבוקר יכולים מדוכאי חיסון - דוגמת מושתלי איברים - לקבל מנת דחף שלישית של החיסון נגד נגיף הקורונה  ▪  מתן מנה שלישית לכלל האזרחים - בבדיקה  ▪  כ-200 אלף בני נוער התחסנו במבצע החיסונים

[צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
שר הבריאות הודיע שמהבוקר יכולים מדוכאי חיסון - דוגמת מושתלי איברים - לקבל מנת דחף שלישית של החיסון נגד נגיף הקורונה    מתן מנה שלישית לכלל האזרחים - בבדיקה    כ-200 אלף בני נוער התחסנו במבצע החיסונים
איציק וולף
בסוף השבוע עבר המועד האחרון שבו ניתן היה לקבל את מנת החיסון הראשונה נגד קורונה מתוצרת פייזר    מתחסנים חדשים שאינם בני נוער יוכלו להתחסן בחיסוני מודרנה    משלוח של 700 אלף מנות חיסון חדשות מתוצרת פייזר צפוי להגיע בספטמבר-אוקטובר
עידן יוסף
גם מחלימים ומחוסנים הנכנסים ארצה יידרשו לבידוד, אא"כ הציגו תשובה שלילית לקורונה    עם זאת, המגיעים מ-16 מדינות יחויבו בבידוד מלא    לרשימת המדינות שאליהן אסור לטוס יתוספו מיום שלישי בלארוס ואוזבקיסטן
עידן יוסף
המפעל, אם יוקם, יידרש לייצר תכשירים רפואיים, תוך מתן עדיפות לייצור חיסונים באופן רציף לשיווק מסחרי רגיל    למפעל תהיה יכולת להתאים את פעילותו לייצור חיסונים בזמן חירום ובעדיפות לייצור בטכנולוגיות שונות
איתמר לוין
המחקרים התפרסמו ב-Nature וב-News England Journal of Medicine ומסקנותיהם זהות: הזן "ההודי" יכול לעקוף חלק מן הנוגדנים הנוצרים בדם אחרי החלמה או מנה אחת של חיסון, אך שתי מנות של חיסוני פייזר ואסטרה-זנקה מעניקות הגנה כמעט מוחלטת מפני הידבקות בו    פייזר תבקש אישור חירום להענקת מנה שלישית בטווח של 12-6 חודשים לאחר קבלת המנה השנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il