X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חוויה תיאטרלית [צילום: כפיר בולוטין]
הסינית מהשואה
הצגה נוקבת ומרגשת על עבר השואה, ילדות ובגרות אהבה וסודות בבית ליסין הבמאית ציפי פינס, מנכ"ל התיאטרון, רקחה הפקה מרתקת, נוקבת, מרגשת עד דמעות ושזרה בה גם צחוק ודמע
משחק דרמטי משובח [צילום: כפיר בולוטין]

"סינית אני מדברת אליך" מאת המחזאית והסופרת סביון ליברכט, העולה בתיאטרון בית ליסין, היא הצגה נוקבת ומרגשת, מרתקת ומעניינת. הביצוע המוקפד של להקת השחקנים המוכשרת מביא את המחזה הנודע, לממדים של חוויה תיאטרלית.
העלילה עוסקת במירי, אישה נשואה, המגיעה לדירת הוריה בשכונה עלובה בעיר, כדי לחתום עסקת מכר עם מתווך נדל"ן. מתברר כי לפני 20 שנה עזבה מירי את הבית בעיצומם של ימי ה"שבעה" על אביה ועכשיו היא שוהה שוב בבית שבו גדלה, בתנאים של זיכרונות קשים. העבר מציף אותה ורוקם את הדמויות מחדש והיא צופה בעלילות מן העבר שעיצבו את חייה.
שוב היא נזכרת בילדותה ובבגרותה בבית, בו חיו עימה הוריה ודודתה, ניצולי השואה שהיו קשורים בקשר אהבה סודי ומסובך. מתברר גם כי המתווך עצמו היה שכנה וליווה את חייה, היה מאוהב בה, אז ועכשיו. הוא שחושף לפניה את הסוד מן העבר וגם מגלה לה כיצד סייע לאימא החולה והנטושה וגם מגלה לה את אהבתו.
הבמאית ציפי פינס, מנכ"ל התיאטרון, רקחה הפקה מרתקת, נוקבת, מרגשת עד דמעות ושזרה בה גם צחוק ודמע. היא הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא מעדן תיאטרלי שראוי לתשבחות רמות. אין ספק כי ההפקה הצנועה הזו מהווה שוב ציון לשבח למחזה הקלאסי של סביון ליברכט.
קובי פרג' המעולה מגלם את שמעון המתווך והוא מבצע את תפקידו בחן רב ובכישרון. באחת הסצנות פולט שמעון כי באותה תקופה לא הייתה לילד עירקי מצלמה. קובי בחייו האמתיים הוא בנו של מי שזכור כבעל פוטו פרג', החנות המיתולוגית ובנעוריו היו לו דווקא מצלמות רבות. דניאל גל המצוינת מגלמת את מירי הבוגרת והיא מרגשת מאוד ומרתקת. המפגש שלה עם דמותה מן העבר הוא עוצמתי ומניב לחלוחית קלה. .
מיטל נוטיק מעולה כמירל'ה הנערה ומשחקה מקצועי ומשובח וראוי לציון מיוחד המונולוג הסוחף שהיא משמיעה ב"שבעה" לזכר אביה. מיטל היא זמרת נהדרת שנטלה חלק במחזות זמר רבים. בתפקידה הנוכחי היא מפגינה משחק דרמטי משובח המציף את עיני הצופים בקורטוב של דמע ואין ספק כי היא תגלית תיאטרלית מרשימה.
שירי גולן מצוינת כאימא, מרתה, והיא מגלמת את התפקיד ברגש ובעוצמה הראויה לתשואות מיוחדות. זיכרונות העבר ומחלתה, מערבלים את התנהלותה - עד לסוף הבלתי נמנע. נמרוד ברגמן כאביה של מירי, אברם, מגלם את התפקיד באורח נפלא והוא מוכשר ביותר. מצד אחד הוא שואף להתקרב אל אשתו, הדוחה אותו בתואנות שווא, הרודפות אותה, ומצד שני, מסתבך בהרפתקת אהבים עם גיסתו.
לימור גולדשטיין גונבת את ההצגה בדמותה של הדודה קרולה והיא סוחפת, מעניינת ומרתקת. קטע יום ההולדת למירל'ה נהדר ומהווה שיר הלל להצגה המופלאה הזו. לימור גם מרגשת מאוד בסצנה עם השיר ביידיש.
כנרת קיש עיצבה את התפאורה המדויקת והראויה. חלקה מאחורי מסך פרחוני שקוף שבו שוכן חדר השינה. אורנה סמורגונסקי עצבה את התלבושות הנאות ובמיוחד בגדיה המרשימים של קרולה. קרן גרנק עיצבה את התאורה המעולה. אמיר לקנר אחראי למוזיקה המקורית היפה.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל אי.פי.איי, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות הישראלית עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  14/07/2021   |   עודכן:  14/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
היעדר מינוי יו"ר לוועדת המדע מטיל צל על הצהרות הממשלה החדשה שהבטיחה לקדם את ההיי-טק, וגם על האופוזיציה, שעד לא מזמן הייתה בשלטון ושריה לשעבר דיברו על חשיבות ההייטק    מסתבר שלא
עמנואל בן-סבו
עשרות אלפי ילדים בעיר עזה משתתפים בימים אלה בקייטנות מחבלים, בקייטנות של הרג ומוות, רובים וגרזנים, שנאה ואיבה, תיעוב וחלום לחטוף חייל יהודי, חלום להיות שהיד, חלום לבצע פיגועים
צ'לו רוזנברג
חלק מן המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית התחייב לכונן ועדת חקירה במה שמכונה "פרשת הצוללות", פרשה שכונתה על-ידי רבים כפרשה הביטחונית החמורה ביותר שהייתה בישראל מאז הקמתה    עד רגע כתיבת שורות אלה לא הוקמה שום ועדת חקירה בנושא
יונתן אורון
מערכת החינוך צריכה להפסיק לדבר את שפת ה"לא משאירים אף תלמיד/ה מאחור" ולדבר את שפת ה"מענים מדויקים לצרכים משתנים" ו"העצמת התלמיד למקצועות המאה ה-21"
יוני בן-מנחם
הקבינט הביטחוני אישר לקזז סכום של כ-600 מיליון ש"ח מכספי המיסים שישראל מעבירה לרש"פ שהינו הסכום שהרש"פ שילמה כמשכורות למחבלים ולבני משפחותיהם. הרש"פ תפנה בתלונה לממשל ביידן בטענה כי המהלך הישראלי מגביר את מצוקתה הכספית ומחליש את שליטתה בגדה דבר שעלול להביא לאינתיפאדה חדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il