X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מסמך של הקרמלין שחושף גארדיאן מוכיח:

פוטין הורה להתערב לטובת טראמפ

ההוראה ניתנה כבר בינואר 2016, תוך אפיונו של טראמפ כאדם בלתי יציב שבחירתו תשרת את האינטרסים הרוסיים ורמז לכך שבידי מוסקבה מידע מביך עליו לאחר מספר ימים חתם פוטין על הוראה שחילקה את המשימה בין סוכנויות הביון
▪  ▪  ▪
הישיבה ב-22.1.16 [צילום: טא"ס]

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אישר אישית ב-22.1.16 את התערבותה של ארצו לטובת דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב. כך מעלה מסמך פנימי של הקרמלין, המתפרסם (יום ה', 15.7.21) בעיתון הבריטי גארדיאן. החידוש העיקרי במסמך הוא, שבהנחה שמדובר במסמך מקורי - זוהי ההוכחה הברורה הראשונה למעורבותו האישית של פוטין במסע הבחירות בארה"ב, אם כי ההערכה כל העת הייתה שהדבר נעשה בהוראתו.
עוד מלמד המסמך, כי ההחלטה להתערב לטובת טראמפ נפלה מוקדם מכפי ששיערו עד כה, וכי רוסיה שאפה כבר בשלב זה לא רק לערער את האמון במערכת הדמוקרטית האמריקנית, אלא במפורש להביא לנצחונו של טראמפ. התובע המיוחד, רוברט מולר, קבע בשנת 2018, כי רוסיה פעלה לטובת טראמפ - אך לא הייתה קנוניה בין הצדדים. טראמפ עצמו דחה בפומבי את קביעותיהם של מולר וכל קהילת המודיעין האמריקנית בדבר התערבותה של רוסיה בבחירות, כולל בפסגת הלסינקי עם פוטין באותה שנה. הוא גם ציין את הצעדים הנוקשים שנקט נגד רוסיה, כהוכחה לכך שהוא אינו חייב לה דבר.
בפגישה נכחו בכירי סוכנויות הביון הרוסיות ושרים בכירים. המשתתפים הסכימו, כי אם טראמפ ייכנס לבית הלבן - הדבר יבטיח את מטרותיה האסטרטגיות של מוסקבה, כולל אי-שקט חברתי בארה"ב ופגיעה ביכולת המיקוח של נשיא ארה"ב. שלוש סוכנויות הביון הרוסיות הצטוו למצוא דרכים מעשיות לסייע לטראמפ, בהוראה הנחזית להיות נושאת את חתימתו של פוטין. באותו שלב הוביל טראמפ במרוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית, אם כי סיכוייו לנצח את הילרי קלינטון נראו קלושים עד אפסיים.
לדברי גארדיאן, סוכנויות ביון מערביות ערות מזה מספר חודשים לקיומו של המסמך, המהווה הדלפה נדירה ביותר מצמרת הקרמלין. מומחים שבדקו את העתקי המסמך לבקשת גארדיאן אומרים, כי הוא נראה מקורי. דוברו של פוטין אמר בתגובה, כי הרעיון שהקרמלין התערב בבחירות בארה"ב הוא בדיה גמורה. טראמפ סירב להגיב.
המסמך אומר כי טראמפ הוא "המועמד המבטיח ביותר" מנקודת מבטו של הקרמלין. יש בו ניתוח פסיכולוגי קצר של טראמפ, המתואר כ"אימפולסיבי, בלתי יציב מבחינה נפשית ואדם בלתי יציב הסובל מתסביך נחיתות". הוא גם כולל רמז לאפשרות שבידי הקרמלין יש חומר מביך על טראמפ מביקוריו במוסקבה. בפרסומים לפני הבחירות נטען, כי הרוסים תיעדו בשעתו את טראמפ עם נערות ליווי במלון ריץ במוסקבה וכך יש בידיהם אפשרות לסחוט אותו; טראמפ הכחיש בתוקף ומעולם לא הוצגה ראיה לקיומו של מידע כזה.
גארדיאן אומר כי אין ספק שפגישה כזאת התקיימה במועד בו מדובר, שכן הקרמלין צילם תמונה שלה. לצידו של פוטין השתתפו בה ראש הממשלה דאז, דמיטרי מדבדב; שר החוץ, סרגיי לברוב; שר ההגנה והממונה על הביון הצבאי, סרגיי שויחו; מנהל מודיעין החוץ דאז, מיכאיל פרדקוב; ראש סוכנות הביון FSB (היורשת של הקג"ב בו שירת פוטין), אלכסנדר בורטניקוב; וקודמו בתפקיד, ניקולאי פטרושב, שהיה אז מזכיר מועצת ההגנה.
על-פי ההודעה הרשמית שפרסמה לשכתו של פוטין, הפגישה עסקה בענייני כלכלה וביחסים עם מולדובה. המסמך שבידי גארדיאן מעלה, כי הנושא האמיתי היה ההצעות שהגיש צוותו של פוטין להתמודד עם העיצומים שהטילה ארה"ב על רוסיה בעקבות פלישתה לחצי-האי קרים בשלהי 2014. ההצעות הוגשו ככל הנראה בידי ולדימיר סימוננקו, מיועציו הראשיים של פוטין.
לא ידוע מה נאמר בפגישה, אך המסמך מלמד, כי פוטין וראשי המודיעין חתמו על תוכנית מקיפה להתערב בבחירות בארה"ב, בנימוק שמדובר ב"הגנה עצמית". המסמך מציין מספר נקודות תורפה של ארה"ב, ובהן הקרע המעמיק בין ימין לשמאל, זירת המדיה הנרחבת ומצב הרוח האנטי-ממסדי בעקבות כהונתו של ברק אובמה. המסמך אינו מזכיר את קלינטון, אם כי אומר שניתן להפעיל אמצעי מדיה נגד דמויות פוליטיות מובילות בארה"ב.
המסמך אומר כי רוסיה עשויה להחדיר "נגיפי מדיה" לחיי הציבור בארה"ב, אשר לאחר מכן ישכפלו את עצמם ויפעילו השפעה נרחבת ובמיוחד בקבוצת מסוימות. מחברי המסמך העריכו, כי רוסיה תצא נשכרת במידה רבה מנצחונו של טראמפ, שכן הדבר יגרום ל"התפוצצות חברתית" שתחליש אותו. פוטין יוכל לשלוח בסדר היום של הדו-שיח האמריקני-רוסי, להחליש את עמדת המיקוח של הבית הלבן ולקדם את מטרותיה של מוסקבה במדיניות החוץ.
לאחר הפגישה, בו ביום, חתם פוטין על צו אשר הקים ועדה בין-מחלקתית סודית, במטרה להשיג את המטרות שהועלו בדיון. שויחו עמד בראש הוועדה וחבריה היו פרדקוב ובורטניקוב. לכל אחת מסוכנויות הביון ניתן תפקיד. הביון הצבאי (GRU) הופקד על איסוף המידע והכנת הפעילות במרחב הסייבר; מודיעין החוץ הצטווה לאסוף מידע נוסף ולתמוך בפעילות הוועדה; ואילו FSB הופקד על הריגול הנגדי. פוטין אישר את חלוקת העבודה בין הסוכנויות ואת תחילתו המיידית של המבצע. הוא הורה לראשי הסוכנויות להגיש הצעות מעשיות תוך שבוע. שבועות אחדים לאחר מכן פרצו אנשי GRU למחשבי המפלגה הדמוקרטית והדליפו אלפי תכתובות דוא"ל שהביכו את המפלגה ואת קלינטון.

תאריך:  15/07/21   |   עודכן:  15/07/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת טראמפ-רוסיה
איתמר לוין
פצחנים רוסים גנבו אלפי תכתובות דוא"ל ממחשבי הדמוקרטים וקלינטון, והעבירו אותם לפרסום באתר וויקיליקס    הוועדה קובעת פה אחד: לאישים בקמפיין טראמפ היו קשרים עם רוסים, כולל כאלו הקשורים למערכת הביון בארצם    אנשי צוות מדיניות החוץ של קמפיין טראמפ נבחרו בחופזה ויצרו סיכון משמעותי של חשיפה לריגול נגדי
איתמר לוין
מולר דוחה בוושינגטון פוסט את ההאשמות נגד צוותו ומדגיש: החקירה הייתה חיונית; למרות החנינה מטראמפ - רוג'ר סטון נותר עבריין מורשע ובצדק
איתמר לוין
רוג'ר סטון הורשע בעדויות שקר בפרשה הרוסית ונדון ל-40 שנות מאסר    הבית הלבן: סטון היה קורבן לפרשה שהיא עלילה של השמאל והתקשורת, ולחקירה כושלת שלא העלתה ראיות לקנוניה עם רוסיה
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס חושף: באר ניסה לצאת נגד עצם העמדתו לדין של מי שהיה פרקליטו של הנשיא - אשר הודה באישומים וטען שטראמפ היה שותף לעבירה
איתמר לוין
היועץ לשעבר לביטחון לאומי חזר בו מהודאתו בשקרים ל-FBI בפרשה הרוסית    שר המשפטים הורה למחוק את כתב האישום, אך השופט המחוזי קיבל חוות דעת חיצונית מנוגדת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il