X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  נאומים
נאום הבכורה של חברת הכנסת מטעם יש עתיד הישיבה הארבעים-וחמש של הכנסת העשרים-וארבע [י"א באב התשפ"א, 20.07.2021]
▪  ▪  ▪
יסמין פרידמן [צילום: ערוץ כנסת]
בדרך הנכונה
אני האישה הראשונה שנבחרה לכנסת מבאר שבע, ואני גאה לקחת חלק בממשלה היסטורית שבה יש תשע שרות ועשר מנכ"ליות במשרדי הממשלה החשובים ביותר. כל אחת מהנשים הללו נבחרה בגלל מקצועיותה ולא בגלל המגדר שלה. אומנם הדרך לשוויון מלא עוד ארוכה, אך ניכר כי אנחנו בדרך הנכונה.

אדוני יושב-ראש הכנסת, שר החקלאות עודד פורר - נראה לי שלא במקרה אתה כאן היום תורן, חבריי חברי הכנסת, מכובדיי כולם, "חביב אדם שנברא בצלם" - מסכת אבות, פרק ג' - הוא המשפט האהוב עליי ביותר. כל אדם באשר הוא זכאי לאותו היחס, הכבוד והאהבה. משפט זה הוא נר לרגליי והמצפן שמוביל אותי כל חיי.
לא תכננתי להיות פוליטיקאית, אך מגיל צעיר מאוד הדברים לא עברו לידי, הם עברו דרכי, ישר בבטן הרכה. בגיל 15 כל עולמי השתנה. פגשתי ילדה חדשה בבית הספר, עיניה היו מעט כבויות, ומהר מאוד סיפור חייה נפרס בפניי: ילדות לא פשוטה, מעברים, נטישות, והדבר שהיה לי קשה במיוחד - ללא עורף משפחתי. עבורי, ילדה שגדלה בבית חם, אוהב ודואג, סיפור החיים שלה היה בלתי נתפס. אותה ילדה עברה במהרה לגור בביתנו. הרווחתי אחות נוספת, ומסלול חייה השתנה - אבל גם שלי. מאותו היום הסתכלתי על המציאות אחרת, ועם צורך תמידי להסתכל לצדדים ולבחון אם יש משהו שאוכל לשפר.
מהר מאוד התחלתי בעשייה חברתית. פעלתי בנושא הדיור הציבורי, הקמתי קבוצות חסד רבות, שיפצנו בתים, חילקנו מזון ועזרנו לכל אדם שנקרה בדרכנו. הסיפוק שהפעילות הזו נתנה לי והנגיעה האישית בחיים של אנשים היו אדירים מבחינתי, אך ככל שהזמן עבר וכמות הפניות גדלה, הבנתי שזה לא מספיק. כדי לבצע שינוי אמיתי ולהשפיע על מדיניות צריך לרדת לשורש העניין, ולשבת סביב שולחן מקבלי ההחלטות.
כיהנתי במשך שבע שנים וחצי כחברת מועצת העיר באר שבע, חלק מהן כאישה הראשונה העומדת בראש סיעה. בתקופה זו למדתי המון, וגיליתי שגודל התפקיד ומשמעותו ייקבעו מהתוכן שאתה יוצק לתפקיד. הרצון לשנות ולהיות חלק ממשהו גדול יותר הוביל אותי גם להצטרף, בשנת 2012, למפלגת יש עתיד כראש המטה בבאר שבע. הרגשתי שמצאתי את הבית הפוליטי שלי, משפחה מורחבת חדשה, וזכיתי ללמוד מהטובים ביותר מה המשמעות של להיות משרתי ציבור. היום, בכנסת העשרים-וארבע, אני עומדת כאן על הדוכן ביראת כבוד, ועם רצון לשמש הקול של בעלי החיים, של משפחות מעוטות יכולת ושל תושבי הנגב.
אני דור רביעי למאכילות חתולים - הנינה של אספרנסה, שהייתה מאכילת חתולים ידועה עוד בקורפו. חונכתי על המשפט כי זה המאכיל חיה רעבה, מזין את נפשו. האהבה לבעלי חיים טבועה בי מלידה, והיא חלק בלתי נפרד מהחיים הפרטיים והציבוריים שלי. הדאגה לרווחתם של בעלי החיים היא אחת הסיבות העיקריות שבגינה אני עומדת כאן. אנו, בני האדם, מנצלים, משעבדים והורסים כל חיבור עם בעלי החיים והטבע לאורך דורות. עלינו לתקן את זה במהרה, כדי שילדינו יגדלו בעולם שבו החמלה חשובה יותר מהאוכל בצלחת ומהון כלכלי. תעשיית הבשר וניצול משאבי כדור-הארץ עד תום, ללא התחשבות בסביבה, הובילו למשבר אקלים, המאיים לא רק על מדינת ישראל אלא על העולם כולו. את הגלגל כבר לא ניתן להשיב לאחור, אך אנו כנבחרי ציבור חייבים לפעול במהרה בנושא ולא לגלגל את האחריות לדורות הבאים.
לצד החמלה לבעלי החיים ולטבע, דרושה גם אחריות חברתית כלפי אלו הזקוקים לעזרתנו והגנתנו. לא עוד קשישים שנאלצים לחטט בפחים, לא עוד ילדים רעבים, לא עוד שנים על גבי שנים של קיבוע עוני, דור אחרי דור. על המדינה מוטלת האחריות לפעול למען דיור ציבורי ראוי ומכבד, שיפור הביורוקרטיה, גמישות התהליכים והתנאים. עלינו להבין שחברה מתוקנת נמדדת ביחסה לאוכלוסיות מוחלשות. כאדם פרטי עסקתי בנושאים אלו כל חיי הבוגרים, אך המשאבים היו מוגבלים, וכיום אותם ערכים מגיעים איתי לכנסת.
ולך, באר שבע אהובתי, העיר שלי, שבה אני מכירה כל ספסל ועץ; העיר שיש בה למעלה מ-200,000 תושבים ועדיין יש תחושה שכולם מכירים את כולם; העיר שלא מפסיקה להתפתח, ומנגד לא שוכחת מאחור את אלו הזקוקים לעזרה; שיש בה את ההון האנושי הכי חם ואיכותי שיש - העיר הזו היא שלי, מקור גאוותי. לא משנה כמה פעמים שאלו אותי בחודש האחרון את השאלה: מאיפה את בארץ? אני תמיד מחכה שמישהו נוסף ישאל זאת, רק כדי שאוכל להשיב לו בביטחון ועם חיוך ענק על הפנים: אני באר שבעית. חשוב לי שתושבי העיר שלי יהיו גאים בי, ולא משנה לאיזה צד של המפה הפוליטית הם משתייכים, מפני שקידום הנגב אינו קשור בדעה פוליטית אלא אך ורק בציונות ואהבת המולדת.
אני האישה הראשונה שנבחרה לכנסת מבאר שבע, ואני גאה לקחת חלק בממשלה היסטורית שבה יש תשע שרות ועשר מנכ"ליות במשרדי הממשלה החשובים ביותר. כל אחת מהנשים הללו נבחרה בגלל מקצועיותה ולא בגלל המגדר שלה. אומנם הדרך לשוויון מלא עוד ארוכה, אך ניכר כי אנחנו בדרך הנכונה.
ביציע פה למעלה נמצא כל עולמי, כל האנשים שבזכותם ובתמיכתם זכיתי לעמוד פה על דוכן הכנסת. אני בתם של ד"ר ז'ק סאקס, שעלה ממצרים, הוצא בגיל מוקדם מבית ספר כדי לעזור בפרנסת המשפחה, אך בזכות סקרנותו וחריצותו הצליח להתגבר על פערים אלו. וסופי סאקס, שעלתה מבולגריה ושוכנה בילדותה בתוך בית הקברות הישן ביפו, והיא הפמיניסטית הראשונה שהכרתי. אני אחות לגלית, נפשי התאומה, אם לבר, שהוא מהות חיי, ובת זוגו של שרון, שצועד איתי כבר 20 שנה כסלע איתן אל מול נחשולי החיים. תודה על הכול, אני אוהבת אתכם.
ופה במשכן, משפחתי השנייה, משפחת יש עתיד. אני רוצה להודות לשר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד על הבעת האמון והתמיכה בי - הענקת לי הזדמנות יוצאת דופן, ואני מבטיחה להוכיח שהבחירה בי לא הייתה לשווא; לשר הרווחה והעבודה מאיר כהן, המנטור שלי, שמלווה אותי שנים רבות במקצועיות ובחום; ליעל זילברמן ולמטה יש עתיד באר שבע, הגב והכוח המניע שלי - אתם ההוכחה שהתמדה לאורך שנים, מחויבות ואמונה בצדקת הדרך מניבות תוצאות.
תודה מיוחדת לראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', על שותפות רבת-שנים וחברות אמת; ולחבריי חברי הכנסת ועובדי המפלגה - על שקיבלתם אותי בזרועות פתוחות ועל כך שאתם עוזרים לי יום-יום להיות יותר טובה בתפקיד שלי.
לסיום, אני קוראת מכאן לחבריי חברי הכנסת ולאזרחי ישראל: זכרו כי בבסיסנו כולנו בני ובנות אדם שווים. אנחנו לא פועלים בריק וללא הקשר, ועל כן ההיסטוריה והמורשת שלנו מחייבים אותנו לחיות לפי הערך הפשוט של חמלה ואנושיות. לאלה אין אופוזיציה וקואליציה. גורל ילדינו זהה, ועל כולנו לפעול יחד על-מנת להשאיר מאחורינו עולם טוב יותר. תודה.

תאריך:  21/07/2021   |   עודכן:  22/07/2021
+רח"ל אינה פועלת מכוח החוק
19:29 21/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש רשות החירום הלאומית לוועדת החוץ והביטחון: הפער הגדול ביותר בפעילות רח"ל היא העובדה שסמכותה נגזרת מהחלטות ממשלה בלבד, ולא מתוקף חוק  ▪  יו"ר ועדת חו"ב: "חייב להיות מוגדר בחוק מי האחראי, כדי שבעת אירוע חירום הדברים יהיו ברורים ולא יחליטו רק אז מי מנהל את הדברים"

יורם לרדו [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הממשלה תוקעת את תקנות החרם מחשש שלא יאושרו
18:56 21/07/21  |  

מחשש להתנגדות של רע"ם, מרצ והאופוזיציה - הממשלה אינה מקדמת את תקנות חוק החרם שמטילות עיצומים על תאגידים אשר מחרימים את ישראל דוגמת בן אנד ג׳ריס (סרוגים).

+בן-ברק לצ'כים: רואה בחברות הסייבר הפרטיות מכפיל כוח
18:33 21/07/21  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רם בן-ברק, נפגש (ד') עם משלחת חברי הוועדה לענייני סייבר בבית הנבחרים הצ'כי, בראשות יו"ר הוועדה, פאבל ילינק.
חברי המשלחת הם חברי בית הנבחרים, הבית התחתון בפרלמנט הצ'כי, אשר ביקשו ללמוד על היערכותה והתמודדותה של ישראל עם אתגרי הסייבר השונים העומדים לפתחה. בן-ברק אמר במהלך המפגש כי איום סייבר יכול לגרום לנזק משמעותי למדינה, ולכן מדובר באתגר גם לאומת ההזנק (סטארט-אפ), אשר משקיעה בו רבות.
הצ'כים שאלו לגבי מעורבותן של חברות פרטיות בנושא הסייבר מבחינת ישראל, והח"כ השיב כי הוא רואה בהן מכפיל כוח, אך כמובן שיש להשגיח ולוודא את הדברים.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+"הרבנות סומכת על רבנים מחו"ל, אך לא על רבנים שהסמיכה"
15:23 21/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הדתות, מתן כהנא, תקף את התנגדות הרבנות הראשית לרפורמת הכשרות שהציג והציג את האבסורד שלפיו הרבנות הראשית לישראל סומכת על גופי כשרות פרטיים מחו"ל ועל רבנים שהוסמכו בחו"ל ולא מוכנה לסמוך על גופי כשרות שהיא תהיה הרגולטור שלהם, או על רבנים שהיא עצמה הסמיכה לרבנות

[צילום: איתמר לוין]
+להביא את החיים האמיתיים לשיח הפוליטי
14:19 21/07/21  |  ענבר בזק   |   לרשימה המלאה

נאום הבכורה של חברת הכנסת מטעם יש עתיד הישיבה הארבעים-וחמש של הכנסת העשרים-וארבע [י"א באב התשפ"א, 20.07.2021]

ענבר בזק [צילום: ערוץ הכנסת]
+ח"כ איימן עודה הובהל לבית חולים
13:11 21/07/21  |  עידן יוסף

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הובהל לבית חולים לאחר שחש ברע. עודה סובל מאבנים בכליות. ‏כזכור, גם מנסור עבאס וגם אחמד טיבי אושפזו בתקופה האחרונה בשל אבנים בכליות (כאן חדשות).

+הפחתה בתשלום עבור מי שלא יתחסן
10:58 21/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי הצע"ח: אדם שלא חוסן ונכנס לבידוד יקבל תשלום של עד 75%  ▪  הורה מלווה שילדו נכנס לבידוד - תשלום מלא

הדיון בוועדת הכספים [צילום: דוברות הכנסת]
+יוגדלו דמי הלידה לנשים הרות שפוטרו במשבר הקורונה
10:45 21/07/21  |  מירב ארד

יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר ושר האוצר אביגדור ליברמן סיכמו על מתווה חדש להגדלת מענק דמי הלידה לנשים בהריון שפוטרו במהלך הקורונה. עפ"י המתווה החדש, נשים בהריון שפוטרו במהלך משבר הקורונה והיו זכאיות לדמי אבטלה, ייהנו מהגדלה בגובה של 15% לדמי הלידה. כמו כן, תתאפשר הקדמת תשלום דמי הלידה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  כבוד האדם וחירותו  כולנו  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דור רביעי למאכילות חתולים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מיוחסת -
שלמה חיפה  |  23/07/21 11:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
ענבר בזק
נאום הבכורה של חברת הכנסת מטעם יש עתיד הישיבה הארבעים-וחמש של הכנסת העשרים-וארבע [י"א באב התשפ"א, 20.07.2021]
מירב ארד
על-פי הצע"ח: אדם שלא חוסן ונכנס לבידוד יקבל תשלום של עד 75%    הורה מלווה שילדו נכנס לבידוד - תשלום מלא
עידן יוסף
ועדת האתיקה תדון בהתנהלות חברי הכנסת דוד ביטן, בצלאל סמוטריץ' ויואב קיש בניסיון להטעות את מזכירת הכנסת באשר להצבעתו של ח"כ בן-גביר במליאה    יו"ר הכנסת מבקש מהיועץ המשפטי של הכנסת שיבחן את ההתרחשות, ואומר בשיחות סגורות: "נעשה כאן מעשה חמור מאוד"
מירב ארד
הצעת החוק אושרה לאחר שהושגה פשרה והממשלה נענתה לדרישות יו"ר הוועדה ח"כ קריב להאריך בשלושה חודשים נוספים את תקופת ההיערכות ליציאה מהארץ למי שהחוק לא חל עליו, ולהחיל את האפשרות להארכת השהייה גם על בקשות שניתנו לאחר דצמבר 2020
עידן יוסף
האם חוסר האמון של סגן יו"ר הכנסת ח"כ איתן גינזבורג האופוזיציה, הוא שגרם לכך שיו"ר הכנסת מיקי לוי יעבוד יותר בלילה וברגע האמת יצביע הפוך?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il