X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
עוד אחת מהשלכות הרוחב של הקורונה

גידול במספר חסרי הבית בארה"ב

פקיעת המורטוריום על פינוי דיירים שאינם עומדים בתשלום, עלולה להחמיר את הבעיה. אבל אקונומיסט מציין, שזהו רגע נדיר בו יש משאבים, תחושת דחיפות ורצון פוליטי להתמודד איתה
▪  ▪  ▪
חסר בית בחוף ונציה, לוס אנג'לס [צילום: ג'יי הונג, AP]

רחוב סקיפ רואד בעיר סיאטל עבר גלגולים רבים, וכעת הוא בשלב חדש בתולדותיו: הרחוב בו מתרכזים רבים מחסרי הבית בעיר. מספרם של מי שמתגוררים ברחובות, פשוטו כמשמעו, בכל רחבי ארה"ב (ללא מקלט כלשהו) עלה בשנים האחרונות ובדצמבר 2020 הגיע ל-226,000 – עלייה של 30% מאז 2015. הבעיה עומדת להחמיר עוד יותר, עם פקיעת המורטוריום על פינוי מי שאינם עומדים בתשלום דמי שכירות בשל הקורונה – מדווח אקונומיסט.
לפני המגיפה נראו רק לעיתים רחוקות אוהלים של חסרי בית במרכזי הערים בחוף המערבי. כעת המקלטים עבורם ניכרים כמעט בכל מקום בערים כמו לוס אנג'לס, פורטלנד וסיאטל. קשה לדעת מהו מספרם כעת; הקורונה מקשה לאסוף את הנתונים. קארן סנדקר מאוניברסיטת סיאטל אומרת, שמספר האוהלים בקיץ הנוכחי גדול ב-50% מן הרגיל.
הנראות של המקלטים אינה אומרת בהכרח שמספר חסרי הבית גדל בזמן המגיפה. כאשר הנגיף החל להתפשט, נוצר חשש שהמקלטים לחסרי הבית יהיו מוקד הדבקה, והרשויות פינו את שוכניהם לבתי מלון בהם ניתן יהיה לבודד אותם בבטחה. במחוז קינג, בו שוכנת סיאטל, נרשמה עלייה במעבר למגורים קבועים במקביל לירידה בהיקף הקורונה; מגמה דומה התרחשה בסן פרנציסקו, בשני המקרים – בשל העברת חסרי הבית למלונות.
אולם, אין בארה"ב מספיק חדרי מלון בשביל כל חסרי הבית. גרג קולבורן מאוניברסיטת וושינגטון אומר שהמגיפה חילקה לשניים את חסרי הבית: אלו שיכלו להשתמש בתוכניות החירום, ואלו שנפלו בין הכסאות כאשר המקלטים נסגרו. קשה לדעת האם העלייה הנוכחית במספר האוהלים היא תוצאה של גידול במספר חסרי הבית, או חזרה של חסרי בית קודמים מן המלונות אל הרחובות.
שלושה גורמים הביאו לכך שחלק מחסרי הבית נותרו כשהיו. הראשון הוא המגיפה: המרכז לבקרת מחלות המליץ שלא לסגור את המקלטים, מחשש ששוכניהם יפיצו את הנגיף במקומות אחרים. השני הוא פוליטי: האפשרות של סגירת המקלטים יצרה מחלוקת בין הליברלים בחוף המערבי. השמאלנים שבהם טענו שסגירת כזו תהיה טראומטית לדיירים, שרבים מהם סובלים מבעיות נפשיות; המתונים אמרו שמגורים ברחוב אינם עוזרים לאיש, ודאי לא לחסרי הבית. השלישי הוא מבוי סתום חוקי: המחוז התשיעי של בית המשפט לערעורים, המכסה את רוב מדינות מערב ארה"ב, פסק שלא ניתן לעצור חסרי בית במקומות בהם אין מקלטים – והמדינות תוהות האם לאור זאת מותר להן לפרק מקלטים קיימים.
העיריות מתלבטות מה לעשות כעת, ממשיך אקונומיסט. תודות לתוכניות הסיוע הפדרליות ועודפים תקציביים, חלקן שוחות בכסף. התקציב של קליפורניה לשנת הכספים 2021/22 כולל 12 מיליארד דולר לתוכניות לחסרי בית; עיריית סיאטל מייעדת לנושא 45 מיליון דולר. אבל כסף אינו מבטיח הצלחה. קליפורניה הוציאה בשלוש השנים האחרונות 13 מיליארד דולר על נסיונות להפחית את מספר חסרי הבית, אבל מספרם בה הוא עדיין מחצית מהמספר הכולל בארה"ב.
הסיבות לחוסר בית הן רבות וכוללות את כל החולאים החברתיים, החל מעוני, דרך גזענות ממסדית וכלה במחלות נפש והתמכרות לסמים. מקלטים לבדם אינם הפתרון. הקטר המניע את הבעיה הוא יוקר הדיור. הערים בהן מספר חסרי הבית הוא הגבוה ביותר, הן אותן ערים שלא סיפקו די דירות לאוכלוסייתן הגדלה. לכאורה, הפתרון הוא בהרחבת הדיור בר-ההשגה – אבל הדבר כרוך בשינוי רוחבי של שכונות שלמות ובתסבוכת ביורוקרטית, ולכן הוא סבוך ליישום.
ואולי צריך לבנות עוד בתים באיזורים חדשים? גם זה לא פשוט. סיאטל, סן פרנציסקו ולוס אנג'לס עשירות במים והרים, ולכן האיזורים הפנויים לבנייה הם ביערות הסובבים אותן – אך כאן קיימת סכנה מוחשית של דליקות ענק, מהסוג המשתולל בשנים האחרונות בחוף המערבי. אקונומיסט מסכם: זהו רגע נדיר בו המשאבים, תחושת הדחיפות והרצון להתמודד עם בעיית חסרי הבית – כולם קיימים בקנה מידה נרחב. אולי מהרגע הקשה הזה בכל זאת ייצא משהו מועיל.

תאריך:  10/08/21   |   עודכן:  10/08/21
+שקד: מוטב היה אם הייתי מתנסחת אחרת
22:53 10/08/21  |  עידן יוסף

שרת הפנים איילת שקד חוזרת בה מאמירתה לחדשות 13: "קיבלנו החלטה לחיות לצד הקורונה. זה לדעת גם להכיל חולים קשים ומתים כי זו מגפה - ובמגפה אנשים מתים". לדבריה, "כל נפטר הוא עולם ומלואו, וחיי אדם הם ערך עליון ומקודש. מוטב היה אם הייתי מתנסחת אחרת. אני חוזרת ומבקשת ללכת להתחסן, זה מציל חיים".

+בנט נגד החלת התו הסגול
20:28 10/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נדחתה בקשת משרד הבריאות להקטנת תפוסה במקומות הומים, אך תוגבל התקהלות 50 איש במקום סגור ו-100 במקום פתוח  ▪  ראש הממשלה החליט כי העיקרון המנחה יהיה תו ירוק על כל ענפי המשק - מגיל 3; ובדיקות המוניות בכל הארץ במטרה לזהות חולים מאומתים ולהוציאם לבידוד, כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה

בדיקת קורונה בירושלים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+בנט מכנס דיון הערכת מצב על זן דלתא של הקורונה
17:43 10/08/21  |  איציק וולף

ראש הממשלה, נפתלי בנט, החל בשעה 17:45 לקיים הערכת מצב בעניין המשך ההתמודדות עם זן הדלתא של נגיף הקורונה.
בדיון ישתתפו שר הבריאות, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור, ממונה הקורונה, וגורמי מקצוע ממשרדי האוצר והבריאות, ויידונו בו צעדים נוספים לצמצום התחלואה.
בהמשך הערב יערוך בנט דיון בעניין הגדלת הקיבולת של מערכת הבריאות. במידת הצורך, ובהתאם להחלטות, יכונס קבינט הקורונה בהמשך.

+שנת הלימודים תתחיל עם 5,000 מאומתים
17:33 10/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

במשרד החינוך מעריכים כי 70% מההורים ישתפו פעולה עם ההנחיות לביצוע בדיקות קורונה ובדיקות סרולוגיות לפני פתיחת שנת הלימודים  ▪  ייתכן שסבב בדיקות נוסף ייעשה לקראת אוקטובר והחזרה ללימודים בסוף חגי תשרי

[צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+צרת חינוך - מגיע לנו
15:47 10/08/21  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

כמה זמן יחזיק נפתלי בנט את שאשא ביטון כצרת החינוך בממשלה? שבוע? שבועיים? - וכמה זמן הוא יחזיק את ממשלת הקקמייקה הזו? ובינתיים הישמרו לנפשותיכם!

שאאשא-ביטון. לפטר לאלתר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בילינסון: החיסון השלישי למושתלי איברים נמצא יעיל
15:38 10/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על בסיס ממצאים ראשוניים נמצא כי בקרב מושתלי לב, ריאות כבד וכליה בבילינסון, החיסון השלישי הגדיל פי 2 את מספר המושתלים שפיתחו נוגדנים לקורונה

חיסון שלישי לקורונה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ח"כ הרב גלעד קריב נמצא חיובי לנגיף הקורונה
14:36 10/08/21  |  מירב ארד

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה) נמצא (יום ג') חיובי לנגיף הקורונה בבדיקה מהירה שנערכה במגן דוד אדום. ח"כ קריב מרגיש טוב ושוהה בבידוד, על-פי הנחיות משרד הבריאות וקצין הכנסת וימשיך לפעול על-פי ההנחיות. היום האחרון בו שהה במשכן היה אתמול - 9/8

+משרד האוצר: כניסה לדיונים - אך ורק בהצגת "תו ירוק"
14:05 10/08/21  |  מירב ארד

במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, פרסם (יום ג') מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב, הנחיה הקובעת כי כניסת מוזמנים חיצוניים למשרד האוצר תתאפשר אך ורק בהצגת "תו ירוק". ההנחיה תכנס לתוקף מיידית ותחול על כלל המוזמנים. יש לציין כי כלל הפעילות המתקיימת במשרד האוצר נערכת בהתאם להנחיות גורמי הבריאות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
במשרד החינוך מעריכים כי 70% מההורים ישתפו פעולה עם ההנחיות לביצוע בדיקות קורונה ובדיקות סרולוגיות לפני פתיחת שנת הלימודים    ייתכן שסבב בדיקות נוסף ייעשה לקראת אוקטובר והחזרה ללימודים בסוף חגי תשרי
אפרים הלפרין
כמה זמן יחזיק נפתלי בנט את שאשא ביטון כצרת החינוך בממשלה? שבוע? שבועיים? - וכמה זמן הוא יחזיק את ממשלת הקקמייקה הזו? ובינתיים הישמרו לנפשותיכם!
מירב ארד
על בסיס ממצאים ראשוניים נמצא כי בקרב מושתלי לב, ריאות כבד וכליה בבילינסון, החיסון השלישי הגדיל פי 2 את מספר המושתלים שפיתחו נוגדנים לקורונה
איציק וולף
648 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים. מצבם של 394 מהם קשה. מתוך החולים שמצבם קשה נזקקים 64 להנשמה ומצבם של 87 קריטי
איציק וולף
יו"ר ארגון רופאי המדינה וממלא מקום יו"ר ההסתדרות הרפואית פנה למנכ"ל משרד הבריאות וביקש ממנו להורות על מתן מנת דחף לכלל הצוותים הרפואיים    "הצוותים הרפואיים היו הראשונים להתחסן ואם ישנה ירידה ברמת ההגנה החיסונית אז הם הראשונים שצריכים לקבל את מנת הבוסטר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il