|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
1) איתן, למה חובה להאמין לך?, רק בטור של על שמיטה העלמת את העיקר מן הקוראים, מי אמר שאף במקרה זה אינך מעלים את העיקר מהם? 2) אין לאפשר לאנשים העומדים במחסום להשתמש בשירותים הצבאיים, יש כאן נושא בטחוני והפתרון איננו ברמת החיילים, את הבעיה יש להעלות בפני פיקוד והפיקוד הבכיר למציאת פתרונות 3) יש חיילים, יש לצערי הרבה חיילם שעלולים לתת כזו תשובה, אך הבעיה היא אצל ההורים שלהם ואצל המפקדים שלהם, איתן, האם התלוננת אצל הרמטכ"ל? האם התלוננת אצל אלוף הפיקוד? או שמא זו הפעם הראשונה שאתה מגלה את הסיפור הזה למפקדי צה"ל? 4) שליטה על עם זר היא קשה מנשוא, היא פוגעת בשולט, היא מערלת את לבו, לשמחתנו החיילים חוזרים הבייתה, לאנושות, בתדירות גבוהה יחסית כך שהם פחות מתרגלים לרטינה של השולט והנשלט, אך אויבינו בתמיכת החברים של איתן מעדיפים להרוג מות קדושים ולמות מות קדושים מאשר לבנות מפעל לתפארת של INTEL בשכם ומאשר לבנות מפעל של טבע לתפארת בחברון. איתן חפש את הבעיה בחצר שלך. |
מות קדושים |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
כמי שיש לי ביקורת על איתן \ שלא איזן את הביקורת שלו, כי במצב העגום אשמה גם הלאומנות הערבית ואותה איתן אינו מבקר. אך מר ה.א אתה בסעיף מס' 1 שוגה בביקורת שלך על איתן. איתן הביע התפעלות מהניסוח בפרשת השבוע בנאום פרידה של משה מעמו. נאום פרידה בו הוא מבקש שהעם יבסס את חייו על מסד מוסרי. ובמסד המוסרי הזה, הוא מבקש לבסס את שמיטת הקרקעות ושמיטת הכספים. העדר התייחסות לפרוזבול ולשלל תוספות ב יותר מאוחר בספרות המשנאית, התלמודית וספרות גאונים אינה פוגמת בנושא אליו נדרש איתן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אוהבת שירתך |
|
|
|
|
|
כמי שיש לי ביקורת על איתן \ שלא איזן את הביקורת שלו, כי במצב העגום אשמה גם הלאומנות הערבית ואותה איתן אינו מבקר. אך מר ה.א אתה בסעיף מס' 1 שוגה בביקורת שלך על איתן. איתן הביע התפעלות מהניסוח בפרשת השבוע בנאום פרידה של משה מעמו. נאום פרידה בו הוא מבקש שהעם יבסס את חייו על מסד מוסרי. ובמסד המוסרי הזה, הוא מבקש לבסס את שמיטת הקרקעות ושמיטת הכספים. העדר התייחסות לפרוזבול ולשלל תוספות ב יותר מאוחר בספרות המשנאית, התלמודית וספרות גאונים אינה פוגמת בנושא אליו נדרש איתן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אוהבת שירתך |
|
|
|
|
|
מעדיפים לקנות בכסף שלהם משקאות מוגזים, סיגריות וממתקים, במקום להשקיע אותו באג"ח מניב, או בקרן חיסכון ללימודים אקדמיים לילדים שלהם. וככה הם סתם משמינים ומקבלים סכרת ומחלות לב. בושה. טוב שלא מפעילים להם את המיזוג. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אתה צודק |
|
|
|
|
|
בכל המחסומים אין שירותים. צה"ל מקים מחסומים. גם אם יש צורך ביטחוני המחייב שהות ממושכת של האזרחים הערבים, חובה מוסרית לאפשר להם גישה לשירותים. דגלי ישראל המתנופפים בכל מחסום נעלבים בראותם את מאות הגברים המשקים את המרחב סביב הדגל. ומצער שאף לא אחד חשב כמה זה לא מוסרי לגרום לאישה, שלא יכולה להשקות מרחב הסמוך לדגלי ישראל, היא נאלצת לכלוא את מימיה בתוכה לתפארת ההיגינה, שהכובש מכתיב על חייה של פלשתינית במחסום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שיר הלל |
|
|
|
|
|
בתגובה של ה.א בסעיף 1 הוא מלעיז על איתן שהוא מעלים .... ומה הוא העלים? הוא העלים את תקנת הפרוזבול. פרופסור נחמה ליבוביץ בגליונות פרשת השבוע, בדיון על פרשת "ראה", בו מביא משה בנאומו את דבר אלוהים, היא אינה מזכירה במילה אחת את הפרוזבול, תקנה שחוברה מאות שנים לאחר מכן. כך גם פרופסור קאופמן ב"תולדות האמונה היהודית. ב-41 עמודים שהוא מנתח את הנאום בפרשת ראה על שמיטת הכספים אין מילה אחת על פרוזבול, שחובר מאות שנים לאחר הנאום עליו מתרכז החוקר. אך לשיטתן של ה.א גם הרמב"ן מעלים ראיות בפרק הנושא את השם "נאום הפרידה של משה מעמו בפרשת ראה. על רשעות וזדון לב, ה.א , אתה לא צרים לבקש סליחה. אבל אני מאחלת לך שבת שלום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א מתעקש |
|
|
|
|
|
איתן מדבר על שמיטת כספים כדוגמא הנדרשת לחיינו היום, הוא רואה בשמיטת כספים אידיאל ראוי לחיקוי,אבל מה לעשות, כבר לפני 2000 שנה החליטו חכמי ישראל (באמצעות תקנת הפרוזבול) לבטל את שמיטת הכספים כי היא לא איפשרה לכלכלה להתנהל. מי שמטיף לשמיטת כספים בימינו ומתמקד בטקסט התנ"כי ולא מגלה לציבור לקוראים שהמופקדים על שמירת מצוות התורה, חכמי ישראל, ביטלו את שמיטת הכספים, זורה חול בעיני הקוראים. גילוי נאות הוא חובתו של כל כותב, וכותב שאינו מגלה גילוי נאות של פרטים מאד משמעותיים הנוגעים לכתיבתו, הוא מטיף, מטיף מאד מוכשר, צטיף עם יכולת ביטוי יוצאת מגדר הרגיל, אבל מטיף. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א.ה |
|
|
3 |
|
|
איתן יקירי, אתה שוגה בחוסר איזון בביקורת שלך. ה.א, אתה מגחך עצמך לדעת בסעיף הראשון בתגובתך. איתן התרכז בהבעת הערכה בפרשת השבוע לנאום של משה הנפרד מעמו כהוא מבקש מהם בקשות רבות ובין הבקשות נמצאת הבקשה לשמוט כספים ולשמוט קרקעו. ואת ה ה.א חוזר ונטפל לעובדה שאיתן לא הזכיר את הפרוזבול. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אוהבת שירתך |
|
|
|
|
|
זה כמו על קורונה בישראל ללא החיסונים, מי שמדבר על הקורונה ללא החיסונים, זורה חול בעיני הציבור, ואיזך זיל וגמור. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
ה.א. אתה מתעקש להשתטות. איתן התייחס להערצתו לנאום הפרידה של המנהיג משה מעם ישראל אחרי 40 שנות נדודים . בנאום הפרידה שלו פונה משה לעמו. משלל הבקשות שמפנה משה לעם הנכנס לארץ ישראל לבנות את חייו, ניצבת הפניה לשמוט קרקעות ולשמוט כספים אחרי שש שנים. ואתה המגיב ה.א מנפח, מתנפח ומפוצץ אותנו ביהירות ידענית בנושא הפרוזבול, שהוא בודאי תרומה רבת חשיבות כמו מאות תרומות רבות חשיבות שהביאה יותר מאוחר היצירה של התנאים - המשנה, היצירה של האמוראים - התלמוד ושפע רב של יצירות כמו זו של הגאונים. איתן התייחס למאפייני הנאום של משה בפרשת השבוע כפי שמופיעה בספר דברים ואתה מחליט להלעיז בגסות רוח על כך שאיתן העלים מהקוראים את הדבר החשוב שנקרא פרוזבול , שהוא יצירה חשובה שבאה לעולם אחרי לכתו של משה. הץא , אתה ממש מגחך את עצמך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א מתעקש |
|
|
|
|
|
1) פרשת ראה לא עוסקת בדברי משה אלא בדברי השכינה "רְאֵה, אָנֹכִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם--הַיּוֹם: בְּרָכָה, וּקְלָלָה." 2) "בעל משה" המוזכר בפרשה מתייחס למונח "בעל חוב" 3) איתן לא מסתפק בערגה לחלומות תנכיים אלא הוא מייחל ליישום מנגנונים אנכרוניסטיים ומזיקים גם בימינו, איתן כותב "העיקרון כובש הלב של שמיטת כספים משתלב עם החובה לחלק לעניים את הפרי, שגדל פרא בשנת השמיטה. החתירה לחברה, שיש בה תודעה סוציאלית ורגישות רבה לצרכי כל אדם ואדם בחברה שלנו, שחסר לו לשם קיום יום יומי, היא למעשה מלווה את כל הפרשה שלנו." - וזאת הוא עושה כאשר שמיטת הקרקעות קיימת על פי הפוסקים, ובניגוד לכתוב, לגמרי בבאללה, ושמיטת הקרקעות נפסלה לחלוטין עוד לפני כ 2000 שנה, כי היא לא איפשרה פעילות כלכלית אפקטיבית - ועל כך איתן לא מספר לנו כלום. מה שניתן להסיק הוא כמובן שהחשיבה החברתית של איתן תקועה אי שם 3000 שנה לאחור, או שהיא תקועה ברוסיה הסובייטית (וגם זו חשיבה של 3000 שנה לאחור...), מדובר בחלומות מאד מתוקים ו"אידיאליסטיים", אך חסרי כל תוכן ממשי. יש מקום למתוח ביקורת על קפיטליזם חזירי, דעה אחת ודאי לא רצויה, אך אם ניתנת תמונה מהמקורות על משהו ומוצג רק צד אחד של המטבע, יש לחשוש שהדובר הוא מטיף הזורה חול בעיני עדת חסידיו |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
אני גונז את כל המאמרים ואת כל המדרשים שכותרתם "נאום הפרידה של משה מעמו" . אני גונז את עשרות הביטויים והמשפטים בהם יש צירופי המילים "הנאום האחרון של משה בפני עמו". כי המגיב ה.א החליט בגאוניותו שאין מקום למשפט הזה "נאום הפרידה של משה" . משה מביע בכאב רב את הפרידה שלו מעמו בנאומו (!!!!) כאשר הוא מדגיש בפני העם , כי דבריו לעם הם דבריו של הקדוש ברוך הוא. לפטפטן המשתטה בשם ה.א אינני מתכונן להמשיך להתדיין איתן. כי עם "גאוניות" אווילית כמו של ה.א חבל על הזמן להתדיין. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א גאון |
|
|
|
|
|
לגבי נאומי משה אני מתנצל, טעיתי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
ה.א שקרא את הניתוח של הרמב"ן של פרשת "ראה" והגיב כלפיו איך לא התבייש לא להתייחס לפרוזבול. הץא קרא את הניתוח של הראב"ע על פרשת "ראה: והביע מחאה שרבי אבן אזרא ורבי משה בן נחמן התרכזו רק במה שכתבו בספר דברים ולא התייחסו לתוספת שאיעה מאות רבות של שנים לאחר מות משה. ה.א אתה מגחך עצמך לדעת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תגובה למגיב ה.א |
|
|
|
|
|
איתן לא רק נותן פרשנות למקרא, הוא קורא לישם את שמיטת הכספים בימינו אנו, הוא רואה בשמיטת הכספים אידיאל ראוי לחיקוי, והוא עלול להפיל בפח של האידיאל הזה גם את קוראי המדור, ולמה פח? כי כבר לפני 2000 שנה קבעו חכמינו שמדובר בפח יקוש, המהווה מפגע כלכלי שלא מאפשר לכלכלה שהיא גדולה יותר ממשק בית קטן להתנהל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
מצטרםת לאיחולים שיהיה שבוא של בריאות ושלווה לכולנו, שבוא של נסיגת הקורונה מחיינו והרבה הצלחה לממשלה החדשה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מצטרפת לאיחולים |
|
|
|
|
|
מה שירפא אותנו הוא חיסון מיליון לא מחוסנים שנמנעים מלהתחסן, וממשלה חולה שלא מחייבת אותם להתחסן, על פי סמכותה בפקודת בריאות העם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
9 |
|
|
אני מאחלת בכל ליבי שנתעורר ליום שבו מתחילה הנסיגה במחלת הקורונה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מאחלת יום טוב |
|