X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אני מכבד פוליטיקאים שעומדים על עקרונותיהם, שמוכנים לשלם את המחיר שאינם מתיישרים על-פי אידאולוגיה לשעתה, שהדבר המנחה אותם הוא האמת האישית והערכים
▪  ▪  ▪
בית העם של מדינת ישראל [צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי]

אני מכבד פוליטיקאים אשר תוכם כברם, אפשר למנות אותם על כף יד אחת. אני מכבד פוליטיקאים שלא מצביעים לפי מצב הרוח הרגעי או מצב האצבעות השעתי או מצב הדיקטטור הליבתי שמינה אותם ושולט בערכיהם ובמחשבותיהם.
אני מכבד פוליטיקאים שעומדים על עקרונותיהם, שמוכנים לשלם את המחיר שאינם מתיישרים על-פי אידאולוגיה לשעתה, שהדבר המנחה אותם הוא האמת האישית והערכים אותם מניף הפוליטיקאי, ערכים שאין כל רוח מצויה יכולה לעקרם אפילו לא עבור תואר כבוד ריק, אפילו לא עבור נהג וסקודה מפוארת.
תאמרו, לך חפש את אנשי האמת, הערכים, האידאולוגיה במקום אחר לא בכנסת ישראל, כאן תמצא שוק עם תגרנים, ספסרים, סוחרים, רוכלים המוכרים את מרכולתם בנזיד עדשים למען קידום ואינטרס אישי, למען טובת הנאה ותואר, למען כבוד ואגו בר עצירה.
אני מסרב ללכת למחוזות אחרים, אני מתעקש שבבית העם של מדינת ישראל הערכים לא יכחדו, האמת לא תוטבע, היושרה לא תהייה זן מוגן וניקיון הכפיים לא יהיה המלצה.
בתוך כל סחרחורת ומערבולת המציאות הפוליטית העכשווית אשר הפכה יום ללילה ועקום לישר, אשר הפכה טהור לטמא וסומא לפיקח, נשארו מספר פוליטיקאים אשר סרבו למכור בבזאר הפוליטי את ערכיהם ואמונותיהם לכל המרבה במחיר. בצלאל סמוטריץ' לצד עמיחי שיקלי בימין, אחמד טיבי וג'ידא רינאוי זועבי בשמאל, הרי לו רק הנהן סמוטריץ' לרגע הייתה קמה ממשלה הנשענת על מנסור עבאס וחבריו, סמוטריץ' יכול היה להיות שר הביטחון ומ"מ ראש הממשלה. לו היה שיקלי רק ממצמץ בעינו השמאלית היה יכול לכהן כשר חינוך בממשלת ראש מפלגתו. הם סירבו למכור את ערכיהם, הם אמרו 'לא' והם מוכנים לשאת במחיר סירובם להגמיש עמדותיהם תמורת טובות הנאה.
אני מכבד גם את חברת הקואליציה ממרצ ג'ידא רינאוי זועבי, אשר אינה יראה כחברה במפלגה שקיפלה את כל דגליה, קברה את כל ערכיה, השליכה למצולות ים את כל אמונותיה, להצהיר בקול ברור ורם כי מדינת ישראל שבוייה בידיה ובידי רע"ם ולא תצא לשום מבצע צבאי בשל הבנתה כי הממשלה תיפול. כמה פשוט, כמה ברור, כמה מדויק.
אני מכבד את עמר בר-לב אשר על-אף היותו השר לביטחון פנים פועל בכל כוחו להביא להתקדמות בנתיב השלום עם הפלשתינים בניגוד מוחלט לממשלה אשר הבטיחה בקווי היסוד שלה לא לעסוק בסוגיה זו.
כל כך רציתי לכבד את האידאולוג זאב בנימין בגין, אשר נדם קולו בסוגיות ליבה, את יאיר גולן שהתכבד בסגן שר, את אלי אבידר שמעתה הינו השר לענייני כלום ושום דבר, את צבי האוזר, את יועז הנדל, את ואת ואת..... אנשים שהיו אורקל ליושרה, לדרך, לאמת, לאידאולוגיה והתפרקו ממנה בלי לחוש ולו גרם של סומק עז על לחייהם מדושנות העונג מעצמם.
הפוליטיקה אינה חייבת להיות כזו, הפוליטיקאים אינם חייבים להיות להטוטנים על מוט ערכים המתקצר מיום ליום. באחריותנו ותפקידנו לבחור רק במי שישרת את הערכים שלנו, לא את הערכים לשעתם או הליבתיים. יש בכוחו של האזרח להשפיע בבחירת פוליטיקאים שלא דבק בהם רבב, לא מוסרי ולא פוליטי. אתנן פוליטי וטובות הנאה המובילות למכירת האידאולוגיה והערכים נדמים בעיניי לא פחות ממעטפות כסף מזומן לפוליטיקאי ושוחד מלא.
הפסימיסטים ינמיכו עוף ויאמרו, משל למה הדבר דומה? לציפור קטנה הנושאת במקורה זרזיף של חול ים ומטילה אותו בלב הים. האם היא מאמינה שתצליח לייבש את הים? התשובה היא, 'לא' אך הציפור הקטנה הזו מגביה עוף ומאמינה שאת חובתה היא מבצעת ועם אלפי ציפורים כאלה יש תקווה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  11/08/2021   |   עודכן:  11/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דורון מנשה, איל גרונר
כאשר מדובר בקביעת סכום הערובה יש להבחין בין קביעת סכום ערובה במסגרת יכולתו של הנאשם זדורוב לעמוד בה מבחינת יכולתו הכלכלית לבין סכום ערובה שהוא מעבר ליכולתו הכלכלית
אפרים הלפרין
אני מעיין בנאום ומעיין ומעיין בנאומו של הפרופסור שיין ומנסה להגיע לעיקר, ולא מוצא, מנסה להגיע לעיקר ולא מוצא
אליהו קאופמן
"רפורמת הגיור" של שר הדתות מתן כהנא, לא נולדה בימים אלא שהיא כבר צצה בימים שחלק מעם ישראל פנה לרעיון "החילוני" ורצה, כקבוצה חילונית, להתרבות
יוני בן-מנחם
משלחות של ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי ביקרו באירן ונפגשו עם הצמרת המדינית והצבאית שלה. בפגישות סוכם על הידוק התיאום הצבאי עם אירן, ישראל חוששת מפתיחת שתי חזיתות במקביל מולה, בחזית הצפון וברצועת עזה
ניקולא יוזגוף-אורבך
השוואת מעמד האישה למעמד הגבר בסוגיות כגון: קיום פרקטיקות דתיות שהותרו לגברים בלבד והכרה בנשים כסמכות רוחנית-רבנית עוררה זעם רב במפנה המאה ה-20 ונתפסה כאקט מתריס ומסוכן בעיני דמויות רוחניות רבות ביהדות האורתודוקסית, אך גם בתוך הזרם הליבראלי ביהדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il