X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט קבע כי הנתבעת הפרה בהפרה יסודית את ההסכם עם התובעים בית המשפט הורה לנתבעת להעביר את זכות הבעלות בדירות על שם התובעים בנוסף, נקבע כי הנתבעת תשלם לכל אחד מהתובעים פיצוי בסך 50,000 ש"ח
▪  ▪  ▪
צילום אילוסטרציה [צילום: עומר שיקלר]

בית המשפט הורה (יום א', 23.12.07) לחברה קבלנית להעניק פיצוי כספי, בסך 50,000 ש"ח לכל אחד מהתובעים, בשל אי רישום דירותיהם בטאבו.
התובעים רכשו את הדירות מהנתבעת במועדים שונים, והינם בעלי הזכות להירשם כבעלים בבית דירות. הנתבעת הינה הבעלים הרשומים של המקרקעין, והיא החברה הקבלנית שבנתה את הבית המשותף ומכרה את הדירות לתובעים. אין חולק כי התובעים שילמו לנתבעת במועד את מלוא התמורה עבור הדירות, וכי הם זכאים להירשם כבעליהן.
התובעים טענו כי הנתבעת הפרה את התחייבותה על-פי ההסכם, לרשום את הבית המשותף ואת הדירות על שמם, באופן שגרם להם נזקים, עוגמת נפש וחוסר ודאות משפטית לגבי זכויותיהם.
הנתבעת טענה בכתב ההגנה כי התובעים הפרו את ההסכם עמה הפרה יסודית, בכך שהגישו התנגדות למתן היתר לבניית דירה נוספת בקומת הקרקע. התנהגותם זו מנעה את רישום הבית המשותף. לטענת הנתבעת, התובעים ידעו והסכימו לבניית דירה נוספת זו, ועתה הם מנסים להתעשר שלא כדין, על חשבונה, ולשלול ממנה את זכותה.
בית המשפט קבע כי הנתבעת התחייבה, בסעיף 47(א) להסכמים עם התובעים, לרשום את הבית המשותף ואת הדירות על שמם של התובעים בלשכת רישום המקרקעין. בית המשפט דחה את טענת הנתבעת, כי לא נקבע מועד לרישום הבית המשותף לגבי חלק מהתובעים. בית המשפט העיר כי מוטב שטענה זו לא הייתה עולה, מפני שהחברה הקבלנית היא זו שניסחה את החוזים עם התובעים.
בית המשפט ציין כי הראיות מלמדות, כי אין כל בסיס עובדתי או משפטי לטענת הנתבעת, כאילו התנגדות התובעים לבניית דירה נוספת בקומת הקרקע - היא שגרמה לעיכוב ברישום הבית המשותף והבעלות בדירות.
בית המשפט קבע כי רצון הנתבעת לבנות ולמכור דירה נוספת בבניין איננו מהווה צידוק לעיכוב רישום הבית המשותף והזכויות על שם התובעים. כמו כן, גם הוכח כי בלי קשר לעמדת התובעים, אין הנתבעת יכולה לבנות דירה נוספת, בהעדר אישור מרשויות התכנון.
ההסכמה עם התובעים בחוזה ובמפרט, כי עומדת לנתבעת זכות לבנות דירה נוספת בקומת הקרקע אינה עומדת בדרישות סעיף 6 לחוק המכר (דירות), ולפיכך אין די בה כדי להוציא את אותו שטח שבקומה המפולשת מגדר הרכוש המשותף, כמוגדר בחוק ובתקנון המצוי.
בית המשפט קבע כי לנתבעת לא הייתה מלכתחילה זכות לבניית יחידת דיור נוספת בקומת הקרקע. קומת הקרקע המפולשת היא חלק מן הרכוש המשותף, כהגדרת חוק המקרקעין והתקנון המצוי שבתוספת לחוק. ובתור שכזו אין לגרוע ממנה חלקים לצורך בניית יחידת דיור נוספת, אלא בהסכמת כל בעלי הדירות בבניין.
בית המשפט קבע, כאמור, כי הנתבעת הפרה בהפרה יסודית את ההסכם עם התובעים. אי לכך, בית המשפט הורה לנתבעת לרשום את המקרקעין כבית משותף בלשכת רישום המקרקעין, ולהעביר את זכות הבעלות בדירות על שם התובעים. כמו כן, בית המשפט קבע כי הנתבעת תשלם לכל אחד מהתובעים סך של 50,000 ש"ח.

ת"א 1567/03 , שטיינר יגאל ואח' נ' מדנאל חברה לבנִיה בע"מ
הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי
תאריך:  30/12/2007   |   עודכן:  02/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברה קבלנית תפצה רוכשים עקב אי רישום דירותיהם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התחלת סדר באנרכיה אצל קבלנים ל"ת
אלההה  |  14/01/08 22:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
נחתה בקוסטה ריקה וגילתה שאי אפשר לדבר בפלאפון עקב תקלה    פלאפון הודתה שנפלה טעות וחויבה לשלם בפסק דין את הסכום שהציעה מלכתחילה
איריס פרחי
בית המשפט פסק שהמשטרה לא פעלה בהתאם לנהלים וחייב אותה לשלם פיצוי לנהג שרכבו ניזוק כשעלה על דוקרניו של מחסום פתע שנפרש בכביש
הדר פרבר
האדם היחיד שהורשע בסעיפי טרור בגואנטנמו השתחרר בשבת
אורה קורן, מיכאל רוכוורגר
מקור במס הכנסה מסר כי לב לבייב עדיין לא הסדיר ענייניו במס הכנסה ויהיה חייב מאות מיליוני דולרים    בסוף השבוע שעבר מכר לבייב את המטוס הפרטי שלו לנעם לניר תמורת 15-10 מיליון דולר
הדר פרבר
בכיר במפלגה אמר, כי בילוואל בוטו, בן ה-19, ימונה לתפקיד יושב-ראש בשל רצונה של אמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il