X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פנו בתגובה לפרסומים [צילום: מארק ניימן, לע״מ]
משפט נתניהו: הרביעייה * 29.9.21
גם הרצוג ובנט פנו ונענו
המטרה של ההגנה נותרה בעינה: להראות שישועה התערב בצורה נרחבת בסיקור של פוליטיקאים ואנשי עסקים רבים התביעה טוענת שיש הבדלים מהותיים בין ההתערבויות הללו לבין אלו שנוגעות לנתניהו

1. הפסקת החגים לא גרמה לשינוי בקו של בועז בן-צור, עם סיום חלקו בחקירה הנגדית של אילן ישועה: להראות עוד ועוד התערבויות שלו בתכנים של וואלה, הן לגבי פוליטיקאים והן לגבי גורמים מסחריים. בתחילת הדיון (29.9.21) הגיש בן-צור עשרות התכתבויות בנוגע לסיקור עם פוליטיקאים וגורמים מסחריים, עליהם ישועה לא נחקר ברשות ניירות ערך, וכאשר הפניות נענו בחיוב.
בן-צור הצהיר בגלוי מה הוא רוצה להשיג. "עשרות על עשרות גורמים פונים אליך; את המסקנות יסיק בית המשפט. היו פניות אין-ספור בנושא של סיקור", אמר לישועה. השופטים שוב ביקשו ממנו לצמצם, והשופטת רבקה פרידמן-פלדמן העירה: "הדברים חוזרים על עצמם". בן-צור השיב: "החזרה היא המהותית מבחינתנו". דומה שלהגנה יש שלוש מטרות בטקטיקה זו. האחת: להציג שההתערבות בעניין נתניהו לא הייתה חריגה. השנייה: להניח בסיס אפשרי לטענה של אכיפה בררנית. השלישית: לפנות לדעת הקהל (ואולי גם למי שחושבים בליכוד שעידן נתניהו הסתיים).
2. הבולטים שבין הפוליטיקאים שאת שמותיהם העלה היום בן-צור, היו בעלי שני התפקידים הבכירים ביותר במדינה כיום ויריבים ותיקים של בנימין נתניהו: הנשיא יצחק הרצוג וראש הממשלה נפתלי בנט. בהקשר של תיק 4000, זה לא ממש משמעותי. הפניות שלהם היו בודדות יחסית ובאו בתגובה לפרסומים שכבר עלו לאוויר. במקרה של נתניהו, היו מאות פניות ובחלקן הגדול נועדו ליזום פרסומים או למנוע אותם. לשיטת התביעה יש עוד הבדל משמעותי: שאול אלוביץ הוא שעמד מאחורי הסיקור האוהד לנתניהו, ולא היה מעורב בשום סיקור אחר.
ישועה הדהד את המסר הזה של התביעה, כאשר התייחס להתערבותו בסיקור בנוגע לאופיר אקוניס ולבנימין בן-אליעזר. לטענתו, אלוביץ הוא זה שהורה לו לסייע לשניים, משום שאקוניס עשוי היה להיות מעורב בפיקוח הממשלתי על התקשורת, ומשום שנתניהו רצה לקדם את מועמדותו של פואד לנשיאות המדינה ב-2013.
3. ערב בחירות מארס 2015 תמך ישועה בהרצוג וייחל לנצחונו - זה ברור מן ההתכתבויות ביניהם. ההגנה מקווה להפיק תועלת כפולה מהן: להראות שאתר וואלה אכן היה שמאלני ועוין לנתניהו, ולהראות שישועה התחנף לפוליטיקאים רבים. יש כאן גם סיכון, כי המסקנה יכולה להיות הפוכה. אם היה סיקור אוהד נרחב לנתניהו באתר ואם הייתה היענות מרובה לפניותיו, בניגוד לעמדתו האישית של המנכ"ל, אולי זה דווקא מלמד על התערבותו הכופה של אלוביץ משיקוליו העסקיים.
4. איש העסקים היחיד אליו התייחס היום בן-צור באופן פרטני היה דוד מימון, שהיה מנכ"ל אל-על בשנים 2018-2014. מימון פנה מספר פעמים בנוגע לסיקור אוהד לאל-על והוא נענה. כך למשל, בנובמבר 2016 הוסרה ידיעה על ביקורת הטייסים נגד ההנהלה והועלתה ידיעה נגד הטייסים על בסיס החומר שהעביר מימון. ישועה מצידו פנה למימון פעמיים בנוגע למושבים בטיסותיו ועל איחורים בטיסות. ישועה השיב: "זה מקובל בין מנכ"לים. מה שנעשה לטובת אל-על בוואלה היה כאין וכאפס לעומת אתרים אחרים".
ציטוט היום
בועז בן-צור, לאחר שהוא מצטט מחמאות של אילן ישועה לאיילת שקד, ולאחר שישועה אומר שהתכוון לדברים: "איך נדע להבחין בין הערצה שלך לפלוני לבין הערצה שלך לאלמוני?". ישועה: "כל פעם שזה חשוב לך, תשאל".

תאריך:  29/09/2021   |   עודכן:  19/10/2021
+ההגנה: הרצוג החמיא לוואלה באוזני הגרמנים וקיבל סיקור אוהד
15:26 29/09/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המחמאות ניתנו לבכירי אקסל שפרינגר, ערב רכישת יד2 מידי וואלה  ▪  לקראת בחירות 2015 הביע ישועה תמיכה ברורה בהרצוג והתערב לטובתו בסיקור באתר  ▪  ישועה עמד בקשר גם עם בנט

הרצוג. "פיגוע מטורף" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם הרצוג ובנט פנו ונענו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"נשמטה" מהכתבה ההצעה המגונה
נ"ב קטן  |  30/09/21 14:39
2
מהנדס תודעה בזוי...
מגיב ותיק  |  2/10/21 18:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
השופטים קובעים: השלמת החקירה לעורך וואלה לשעבר, בעקבות החומר הנוסף מהפלאפון של אילן ישועה, היא במסגרת סמכותה של הפרקליטות; מניעתה עלולה להחליש את היכולת לרדת לחקר האמת ולעשות משפט צדק
אפרים הלפרין
אין ספק שנתניהו היה ונותר הבן הנבחר של התקשורת בישראל, הפוליטיקאי המסוקר ביותר אשר יש לו יחס מועדף על-ידי כל כלי התקשורת בישראל, כפול (לפחות) מכל פוליטיקאי אחר
איתמר לוין
אילן ישועה עמד בקשר גם עם ליברמן, שלום וכחלון והתערב לטובתם בתכני וואלה    האם הקו המצביע על ההתערבויות המרובות, עלול להפוך לחרב פיפיות מבחינתה של ההגנה?
איתמר לוין
הפרסום נעשה לבקשת משפחת שלום ערב הפריימריז בליכוד בנובמבר 2012    ישועה הורה לדרדר את הידיעה על החשד להטרדות מיניות בידי שלום    טוען שבני הזוג אלוביץ הורו לו "לאתרג" את כחלון
איתמר לוין
ישועה טוען, כי הורה להסיר ידיעות שליליות על ליברמן בעקבות הוראתו של אלוביץ, שהדגיש את האינטרסים שלו מול מי שהיה אז שר הביטחון, משום שהיה זקוק לאישור ממנו    אלוביץ התפרץ: לא הייתי צריך ממנו אישור! שקרן!    טוען שבזמן פרשת שלאף ב-2014 קיבל לראשונה הוראה "לאתרג את הרוסי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il