X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הבחירה האותנטית בדרך האישית והמקצועית שאנו עושים בחיים היא המפתח לאושר ולמימוש העצמי שלנו אין בכך כדי להבטיח שחיינו יהיו חפים מאתגרים וקשיים, אך היכולת שלנו להתמודד עמם בהצלחה ובאופטימיות תהיה גדולה לאין שיעור מזו של אנשים הנישאים על גלי החיים ולא הולכים אחר לבם
▪  ▪  ▪
לא להשאר איפה שרע [צילום: רבקה זפרט/פלאש 90]

בכל הדתות והתורות הרוחניות קיימת תפישה בסיסית, כי יש תכלית לחיינו והיא התמצית של קיומנו והווייתנו. תהליכי האבולוציה מיקמו אותנו בסולם החי ובשרשרת הרבייה, ההולדה, החיים והמוות, וקיים מניע עמוק לקיומנו.
היקום פועל מתוך חוקי טבע ומוסר ברורים. בטבע קיימת זרימה מתמדת של מחזוריות כחלק מתהליך מורכב וקוסמי, שצפונותיו נסתרות מאתנו. בכל אחד מאתנו קיים ניצוץ, זקיק אלוהי וייעוד שעליו למלא בחייו. אנו נדרשים למצוא בתוכנו את התכונות המעולות שלנו ולתרום לעצמנו ומעצמנו לחברה שבה אנו חיים, לסביבתנו וליקום.
הפילוסוף פרידריך ניטשה ניסח זאת במשפט הבא: "מי שיש לו 'למה' שלמענו יחיה, הוא יוכל לשאת כמעט כל 'איך'".
חשוב שאדם ישאל את עצמו מעת לעת שאלות שרובנו מכנים אותן "פילוסופיות": נשאל את עצמנו שאלות מהותיות, קיומיות ורלוונטיות לחיינו: מהי תכלית חיינו? האם החיים הפיזיים וההישרדות הפיזית בלבד הם המטרה שלשמה באנו לעולם? או שמא מתקיימת מטרה אחרת, נסתרת מן העין?
נשאל את עצמנו גם לגבי ההתנהלות היומיומית שלנו: האם פעולותינו מכוונות על-פי מאוויינו, כישורינו ורצונותינו? האם הן מתקיימות, ברובן, על בסיס אילוצים כלכליים, משפחתיים וחברתיים? ואולי הן מתקיימות בשל העובדה שאנו מתאימים את חיינו לדרישות החברה ולציפיות של משפחתנו?
הסופר האמריקני הנרי מילר אמר: "לכל אדם יש ייעוד: ההכרח היחידי הוא ללכת בעקבותיו, להשלים עמו - לא משנה לאן יוביל אותו ייעוד זה". [מתוך ראיון שנערך בשנת 1956 בין הנרי מילר לחברו בן גראואר, זמין לצפייה ביו-טיוב].
הבחירה האותנטית בדרך האישית והמקצועית שאנו עושים בחיים היא המפתח לאושר ולמימוש העצמי שלנו. אין בכך כדי להבטיח שחיינו יהיו חפים מאתגרים וקשיים, אך היכולת שלנו להתמודד עמם בהצלחה ובאופטימיות תהיה גדולה לאין שיעור מזו של אנשים הנישאים על גלי החיים ולא הולכים אחר לבם.
על כך ישיבו אנשים, ובצדק, "הלא חיינו הם מערכת של אילוצים כלכליים ומשפחתיים, ומשימתו הראשונה של האדם היא לפרנס את משפחתו". נכון הדבר, אך חשוב שנזכור שעבודה אינה עבדות. עבדות היא מצב רגשי ולא פיזי. עבודה, לעומת זאת, אמורה לספק לאדם פרנסה בדרך של מימוש יכולותיו וכישוריו, ואך טבעי לצפות מהעבודה שתביא לתחושת מימוש עצמי וסיפוק. ברגע שהעבודה גורמת סבל לאדם, מוטב לו לחפש מקור פרנסה אחר.
לא באנו לעולם הזה על-מנת לסבול. מצוקה רגשית ולחץ נפשי בשל מקום העבודה עלולים לגרום למחלה פיזית ונפשית. עדיף להסיק בשלב מוקדם את המסקנה המתבקשת ולחפש מקור פרנסה אחר.
אל תמתינו עד שגופכם או מצבכם הפסיכולוגי יכתיבו לכם את הצורך לעצור ולשנות כיוון. קחו אחריות ושליטה על חייכם. זהו את נקודות החולשה שלכם בחיים - המקומות, האנשים והמצבים המחלישים אתכם - קחו יוזמה ועשו שינוי. לא כתוצאה מהכרח, אלא ממקום של בחירה ושליטה, מתוך עמדת כוח שתאפשר לכם לבנות מסלול חיים מתחדש בתנופה ובהתלהבות.

הכותבת כותבת ומרצה בנושא מנהיגות אישית והגשמה עצמית. לאחרונה הוציאה ספרון העצמה אישית ושמו 'להגביה עוף במסלול החיים- האתגר'.
תאריך:  10/10/2021   |   עודכן:  10/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
ה"קונספציה" נתקבעה בתודעתנו בהשראת "יום הכיפורים" כתפיסה מוטעית של המציאות, המביאה לשגיאות קרדינליות; זו פרשנות צרה ושגויה. קונספציה היא למעשה תפיסה מגובשת שכוונתה להגדיר בקיצור ובתמצות יעדי ודרכי עשייה. כאשר המציאות מכתיבה "עשיית מעשה" והקונספציה השלטת מכתיבה "שב ואל-תעשה" - התוצאה עשויה להיות קטסטרופה. ("ששת הימים" ו"יום הכיפורים" ממחישים זאת מצויין)
עמנואל בן-סבו
הניסוי החברתי הארוך מידי בקרב תלמידי ישראל יצר מציאות מדומה שהמצב בשליטה, שהשריטות בנפש והצלקות הן מינוריות ושהכל 'יהיה בסדר'
יוני בן-מנחם
הממשל האמריקני שיגר מסרים של דאגה ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ודרש ממנו לערוך רפורמות מקיפות כדי לחזק את מעמדו ברחוב הפלשתיני. הממשל דרש את החלפת הממשלה הפלשתינית בראשותו של מוחמד א-שתייה, בינתיים החליט מחמוד עבאס על עריכת בחירות מוניציפליות בשטחי הגדה
איתן קלינסקי
האם ביכולתנו להישיר מבט לעבר החברה הישראלית ולומר, שמיושם בה המופת של פרשת "קדושים" בספר "ויקרא": "לא תלין פעולת שכיר", או "וכי יגור איתך גר בארצכם לא תונו אותו
יעקב קורי
התבגרתי מאז בדיוק בשישים שנה, אבל גם כיום איני מפחד מהמוות, אם כי אני אעשה כל דבר למונעו בגלל הצער שהוא יסב לאשתי, ילדי ונכדי, לאחדים מחברי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il