X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האם תלמידים יהודים ושאינם יהודים, שיש להם אלוהים, כלומר דתיים, הם תלמידים חכמים וערכיים יותר? או שהפעם הטבלה משקרת?
▪  ▪  ▪
בסיס דתי [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

השבוע פורסמה רשימת בתי הספר התיכוניים המצטיינים בשיעור של 100% זכאי בחינות בגרות. היו כמה עשרות כאלו. הממצאים יכולים להביך את החינוך החילוני. מדוע? הבה ונראה... ב-66 בתי ספר תיכוניים נרשמו 100% הצלחה בבחינות הבגרות. מתוך הרשימה היו 49 בתי ספר מהמגזר היהודי ו-17 תיכוניים מהמגזר הלא יהודי. 49 התיכוניים היהודים הם תיכונים דתיים חרדים, ישיבות ואולפנות. כלומר, רוב מרשים, קרוב ל-95%, של התיכוניים המצטיינים משתייך לזרמים הדתיים!!
מתוך כלל המצטיינים ישנם, כאמור, 17 בתי ספר לא יהודיים. בדיקה רוחבית של אופי בתי הספר התיכוניים במגזר הלא יהודי מלמדת שלחלקם ישנה זיקה, פדגוגית וארגונית, לתשתית דתית: עמותות עם זיקה מוסלמית, כנסיות, הפטריארכיה הלטינית, האורתודוקסיה, בית נזירות וכיוב'. חשוב לומר כי ברוב בתי ספר הלא יהודיים לומדים תלמידים מכל הדתות, למעט יהודים.
בדיקת רוחב לא מעמיקה העלתה עוד שהבסיס הדתי בבתי הספר הלא יהודיים, בעיקר בעלי האוריינטציה הנוצרית, מתאפיין לצד החיצוניות (כמו המגזר היהודי שמאופיין בד"כ בכיפות, לבוש חרדי, תפילות, הפרדה בין בנים לבנות וסמלים נוספים) גם בתפילות יום יומיות (בולט למשל בבית ספר השייך לפטריארכיה הלטינית), אבל, ובעיקר, ב"אני מאמין" שנאורים חילוניים, לא כולם, עלולים לסווג אותם כ"פדגוגיה חשוכה".
לדוגמה, באחד מבתי הספר הלא יהודיים, המופעל על-ידי הכנסיה היוונית, קיימת אמנת התנהגות בסיסית שבמסגרתה חל איסור חמור על פירסינג, קעקועים וחולצות בטן וישנו גם, לא עלינו, איסור על כינוס מעורב של בנים ובנות שלא בנוכחות סגל המורים! ממש ימי הביניים. אלכוהול?! ממש חילול הקודש. ועוד מאפיין מרכזי: מועצת התלמידים אינה אלוהים והנהגות ההורים אינם שליחיו!
טבלת הישגים נוספת מסבכת את החילוניות שוב. מטבלת המצטיינים במתמטיקה ברמת חמש יחידות עולה שרוב מוחץ הם מהמגזר היהודי ורוב מוחץ יותר מבניהם הוא מהזרם הדתי. 13 מתוכם הם בתי ספר דתיים!! מי שלא מוכן להתבטל בפני מומחי חינוך למיניהם, ומי שלא רוצה להיות פוליטיקלי קורקט ואף לא לחשוש מתיוג כאיש חשוך וחילוני, ישאל בקול רם: אולי דת החילוניות טועה? ואולי כדאי להפסיק להתבטל בפני תיאורטיקנים עכשוויים ונאורים שמפחידים אותנו בחושך ותהום אם רק נעז ונמנע מתלמידות להגיע לבית הספר כמעט ללא לבוש? ואם רק נעז ונשים גבולות לוועדי ההורים ולמועצות התלמידים?
ואם רק נעז לעצור את סחף הפונדמנטליזם החילוני? ואולי כדאי שמערכת החינוך תחייב את תלמידיה בחינוך דתי לפחות עד גיל החטיבה? ואולי גם סגל המורים יבוא לבית הספר בתלבושת אחידה? ואולי נאסור על תלמידים לקרוא למורה בשמו הפרטי? ואולי נאסור על שימוש בניידים בבית הספר? אפשר להמליץ עוד אבל נדמה לי שיש כאן די דלק למדורה, או לפחות לדיון ציבורי ללא פחדים.
מנהלי בתי ספר, מיעוט שולי כנראה, אומרים שהטבלה כן משקרת כיוון שאינה משקפת את מכלול הממדים של החינוך והלמידה. הביקורת שלהם על טבלת הממצאים שפירסם השבוע משרד החינוך כל כך בוטה, עד כי הם טוענים כי אין להם ענין להיות עם 100% הצלחה בבגרות. טיעון לגיטימי אבל משונה. מי יציל את החינוך שלנו?

תאריך:  10/10/2021   |   עודכן:  10/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הם זכאים כי הם קרובים לאלוהים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
הבחירה האותנטית בדרך האישית והמקצועית שאנו עושים בחיים היא המפתח לאושר ולמימוש העצמי שלנו    אין בכך כדי להבטיח שחיינו יהיו חפים מאתגרים וקשיים, אך היכולת שלנו להתמודד עמם בהצלחה ובאופטימיות תהיה גדולה לאין שיעור מזו של אנשים הנישאים על גלי החיים ולא הולכים אחר לבם
רפי לאופרט
ה"קונספציה" נתקבעה בתודעתנו בהשראת "יום הכיפורים" כתפיסה מוטעית של המציאות, המביאה לשגיאות קרדינליות; זו פרשנות צרה ושגויה. קונספציה היא למעשה תפיסה מגובשת שכוונתה להגדיר בקיצור ובתמצות יעדי ודרכי עשייה. כאשר המציאות מכתיבה "עשיית מעשה" והקונספציה השלטת מכתיבה "שב ואל-תעשה" - התוצאה עשויה להיות קטסטרופה. ("ששת הימים" ו"יום הכיפורים" ממחישים זאת מצויין)
עמנואל בן-סבו
הניסוי החברתי הארוך מידי בקרב תלמידי ישראל יצר מציאות מדומה שהמצב בשליטה, שהשריטות בנפש והצלקות הן מינוריות ושהכל 'יהיה בסדר'
יוני בן-מנחם
הממשל האמריקני שיגר מסרים של דאגה ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ודרש ממנו לערוך רפורמות מקיפות כדי לחזק את מעמדו ברחוב הפלשתיני. הממשל דרש את החלפת הממשלה הפלשתינית בראשותו של מוחמד א-שתייה, בינתיים החליט מחמוד עבאס על עריכת בחירות מוניציפליות בשטחי הגדה
איתן קלינסקי
האם ביכולתנו להישיר מבט לעבר החברה הישראלית ולומר, שמיושם בה המופת של פרשת "קדושים" בספר "ויקרא": "לא תלין פעולת שכיר", או "וכי יגור איתך גר בארצכם לא תונו אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il