X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: כפיר בולוטין]
יונתן וארבע האימהות
קומדיה שנונה על מערכת יחסים שונה - בית ליסין דניאל לפין הצליח לערבל ולפשט את התסבוכת ובין לבין, שזר קטעים מרגשים, נוקבים ומצחיקים מאוד עד לתוצאה הסופית

ארבע אימהות היא קומדיה שנונה על מערכת יחסים שונה, קולחת ומצחיקה וגם נוקבת ומצליפה: להיט בטוח בתיאטרון בית ליסין.
העלילה שכתב ורקח דניאל לפין, עוסקת בהילה וביונתן, חברים שכל אחד מהם הסתיר סוד משפחתי. הילה מגיעה לספר לבחיר ליבה כי היא בהריון וגם שהיא אומנם חילונית, אבל מבית דתי. אביה הוא יו"ר מפלגה דתית וחבר כנסת וגם אימה היא דתית, חובשת שביס שאינה יודעת דבר אודות החתן המיועד. יונתן הוא בנם של זוג נשים לסביות שנולד מהפריית מבחנה. השתיים נפרדו וכל אחת מהן נישאה לבת זוג אחרת, כולן טיפלו ביונתן וכך יוצא שיש לו בעצם ארבע אימהות. כיצד פותרים את התסבוכת ואיך יינשאו הצעירים במערכת שונה שכזו הנתקלת בחומת הדת?
לפין הצליח לערבל ולפשט את התסבוכת ובין לבין, שזר קטעים מרגשים, נוקבים ומצחיקים מאוד עד לתוצאה הסופית. הבמאי אילן רונן הצליח ללהטט עם להקת השחקנים המוכשרת והתוצאה היא קומדיה מבדרת ושנונה, אידיאלית לימי קורונה וחיסונים ולהיט בטוח שנפל בחיקו של תיאטרון בית ליסין.

משחק משובח [צילום: כפיר בולוטין]

אודי רוטשילד מגלם באורח משובח את יונתן, החתן המיועד שמנסה לנווט בין נפתולי משפחתו לבין המסגרת הדתית של המחותנים העתידיים שלו. אורי הוא שחקן מצוין, אינו נסחף לרדידות ושומר על משחק מהוקצע ועם זאת מבדח וגם מרגש. מירב פלדמן מגלמת נפלא את הילה, הכלה שבהריון ומשחקה נעים ואמין, מוצלח וחינני.
עדי גילת המצוינת היא שרית, האם הביולוגית, ומשחקה הוא ראוי ומקצועי. שירי גדני, האימא איילת, משחקת היטב ומבריקה בגילום המטפלת האלטרנטיבית המנסה להפעיל את כולם בתרגילי הנשימה.
נעמה אמית מצוינת כאימא דניאלה ומעולה בתפקיד הרבנית חזיזה בת ה-90, החרשת, עיוורת והעילגת. לירית בלבן מוצלחת מאוד כאם לימור ובמיוחד היא בולטת בתלבושת הגברית ובהתנהלותה בתצורה זו על הבמה. אין ספק שימי הזוהר של הסדרה קומי-קומי נסוכים עליה ומעניקים לה תפקיד תיאטרלי בלתי נשכח. יובל ינאי כחבר הכנסת בייזר מוצלח מאוד ומשחקו הוא גם מרגש וגם מבדח מאוד.
מי שגונבת את ההצגה היא אורנה רוטברג בתפקיד רחל אשתו החסודה של בייזר. אורנה מעניקה לנו משחק משעשע עד דמע, משחק שמהווה בית ספר לתיאטרון והיא ראויה לתשבחות מיוחדות. הבמאי אילן רונן הצליח להעניק להצגה מקצב קולח, הברקות בימוי ותמונות יפות.
אורנה סמורגונסקי עיצבה תלבושות נהדרות. סבטלנה ברגר עצבה תפאורה סולידית אבל מוצלחת במיוחד. שאול בסר אחראי למוזיקה היפה וזיו וולושין עיצב תאורה ראוייה ומלאת אור. שרון גל אחראית לתנועה המצוינת.
דניאל לפין הצליח בכתיבת מחזה עכשווי עם נושאים טעונים. לא רק סוגיות של מגדר ומשפחה, אלא גם ההתנגשות עם הערכים והמשפחה הדתית. המחזאי צלח את אבני הנגף הרעיוניים, גם כיון שלא מיקד את המחזה בתצורה תיאטרלית רגילה, אלא נתן דרור גם להברקות כתיבה הזויות או סטה למחוזות צחוק יותר תוססות. אולם, אין ספק כי זוהי הצגה מוצלחת ומבדרת בלי יומרות מתנשאות: בידור ועונג בימים טרופים אלה.

קטעים מרגשים [צילום: כפיר בולוטין]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  12/10/2021   |   עודכן:  12/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
הקומדיה "ארבע אימהות" מאת דניאל לפין בתיאטרון בית לסין, הופכות בידיו של הבימאי אילן רונן לפצצת צחוק, קומדיה מטריפה, הלוקחת אותך למחוזות אחרים, הרחק מכל מה שסובב אותנו    התוצאה: השחקנים בידיו הם אחד-אחד כוכבים, הקהל נשנק מצחוק    פצצה של הצגה
ציפי שחרור
שיכרון חושים מפעים ומרגש של נופים עוצרי נשימה, מפלי מים אדירים שנדמה כאילו הם נופלים מרגלי טיטנים, ובהם המפל הגדול והעוצמתי ביותר באירופה, והררי געש, שלמגע באבני הלבה הפזורות והתצורות שנותרו נכוות הידיים מלהט הלבה שזוכרות האבנים מההתפרצות במרץ השנה    יומן מסע חוויתי שנערך החודש באיסלנד - אי-של קרח ואש
זלמן שובל
ממשלת-ישראל הנוכחית ממשיכה לנהוג בנושא האמריקני בעיוורון מגמתי שנובע משיקולים פוליטיים ואישיים בנוסף לחוסר הניסיון הדיפלומטי הכללי שלה. לאדונים בנט ולפיד אין הגרוויטס שהיה לנתניהו במישור הבינלאומי ועל כך אין לבוא אליהם בטענות, זה מה יש. דיפלומטיה איננה רק מקצוע אלא גם כישרון מלידה
דן מרגלית
אין לדעת אם אדלשטיין בחר בנתיב שייטיב עימו    הוא בוודאי בחר בנתיב שייטיב עם הליכוד, ובעצם מי שמבין כי סיעה זו מרכזית לחיים הציבוריים יודע כי הייטיב עם המדינה כולה
עמנואל בן-סבו
איש העסקים יצחק בן שבו בספר ביכורים ייחודי ומפתיע, אהבה בצל משבר    "זהו סיפור חיים, על החיים, משמעותם, והיכולת לצמוח בכל מצב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il