X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
היועץ המשפטי לממשלה הוא דמות טראגית במחזה האימה המתרחש על הבמה העוצמתית ביותר במדינת ישראל מואשם כמוטה פוליטית, כמאוים, כמי שהצליח להוביל להדחת ראש ממשלה ולא בקלפי
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. דמות טראגית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אינני מכיר באופן אישי את היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. פגשתי אותו על מסך הטלוויזיה, עברתי אתו תהליכים מטלטלים בכל יום, מאז היותו יקיר העם היהודי לדורותיו ועד להיותו 'עוכר ישראל פקיד מושחת'.
המסע שלנו החל מעוצמת מחיאות הכפיים שנשמעו בקרב הימין עם בחירתו של היועץ על-ידי ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו. כבר אז עננה של פיח ריחפה מעל ראשו אך לא הפריעה לאיש בימין להריע לחובש הכיפה השחורה, עטור הזקן ונעים השיחה. מול מחיאות הכפיים נשמעו נחירות בוז צורמניות מהמרכז והשמאל שראו בבחירת היועץ את 'היועץ המשפחתי, את היועץ הפוליטי והיסמן של בנימין נתניהו'.
ובעוד העם מתפצל לשני מחנות, אלו זועקים כיפק היי ואילו זועקים היועץ הביתה, החלה עונת ההפגנות, הפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, הפגנות בכניסה לבית הכנסת בו התפלל, הפגנות שהורחקו בהוראת בית המשפט לכיכר גורן, הפגנות של שונאי בנימין נתניהו אשר האשימו את היועץ כמי שמונע פתיחת חקירות והגשת כתבי אישום נגד בנימין נתניהו. ההפגנות התעצמו ממוצאי שבת למוצאי שבת, ההפגנות זכו לרוח גבית מהתקשורת, מפוליטיקאים מהעבר אשר מטעני הצד שנשאו על גוום נגד בנימין נתניהו התפוצצו בראיונות, בשידורים חיים. היועץ המשפטי הושם בפינה, ממולכד תוך רמיזות גסות על החמאה הנמצאת על ראשו.
ואז אירע המהפך. היועץ החליט להגיש כתבי אישום והיועץ המשפחתי זכה להכרה כיועץ אמיץ, ישר דרך אך עדיין לא מושלם. ראשו של נתניהו הונח אחר כבוד על הגיליוטינה המשפטית. מעתה יש ראש ממשלה נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, מעתה זה לא השמאל הסהרורי ופוליטיקאים ממחסן הגרוטאות של הפוליטיקה הישראלית נגד ראש הממשלה, מעתה זה מדינת ישראל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.
כל זאת לא הספיק ליועץ שבין החלטה הפך בימין מאוהב לאויב ובשמאל מאויב לאוהב. מכבש הלחצים העצום הופעל על היועץ לכרוך את ראש הממשלה לשעבר לפרשת הצוללות. נכון לכתיבת שורות אלה, הוקמו ועדת בדיקה, צפויה לקום ועדת חקירה ממלכתית וכל הניסיונות של היועץ להדגיש כי בנימין נתניהו אינו חשוד במאומה בפרשה נופלות על אוזניים ערלות.
הושלמה המשימה
כך לנגד עיניי ראיתי את המטמורפוזה שעבר היועץ, האיש הנעים שהקלטות הסתר נשמעו מפיו כמי שמדבר בשפת רחוב בעדותו המזעזעת כי הוא מוחזק בגרון לדבריו על-ידי פרקליט המדינה, בהאשמת פרקליטה בכירה שתפרה לו תיק.
היועץ בימים הסוערים ביותר בתולדות מדינת ישראל, מדי יום בנעימות, נראה כלבה רותחת מלוע הר געש פעיל. וכך הפך לנגד עיניי מיועץ לפקיד, לפקידון, למושחת, למוחזק, למי שיכול רק לדמיין כי יגשים את חלומו בטיפוס הטבעי במעלה סולם המשפט כשופט בית משפט העליון. וכך כל מילה של היועץ נבחנת על-פי הפוזיציה. הקסם פג, אבד, נגוז, התאדה. יוקרתו המקצועית, לצד יוקרתו, הושלכו בבוז עמוק אל צידי הדרך.
היועץ המשפטי לממשלה הוא דמות טראגית במחזה האימה המתרחש על הבמה העוצמתית ביותר במדינת ישראל. מואשם כמוטה פוליטית, כמאוים, כמי שהצליח להוביל להדחת ראש ממשלה ולא בקלפי. המסך עוד רגע קט ירד על תפקידו והיועץ אשר טבול עד צוואר בפוליטיקה החליט לאשר הדרן שיהיה בבחינת סתימת הגולל על התהליך אותו עבר ונדמה כי מתיישר עם החוק נגד בנימין נתניהו שהביא שר המשפטים גדעון סער וממנו לא יוכל להרכיב ממשלה ח"כ אשר נגדו מוגש כתב אישום. כידוע זהו אינו חוק פרסונאלי שהרי לגדעון סער אין כל מטענים, משקעים, שנאות וחרמות אישיים או רצון לסכל את בנימין נתניהו.
הושלמה המשימה. עם העברת החוק נגד נתניהו יודח הפוליטיקאי האהוב במדינת ישראל אשר על-פי כל הסקרים צפויים למעלה ממיליון וחצי אזרחים לבחור בו שוב ושוב. היועץ המשפטי לממשלה הנושא מעל ראשו צו איסור פרסום על-אודות התנהלותו בפרשת הרפז, יסיים בקרוב את תפקידו. האיש שנכנס עם עננה מעל ראשו לתפקיד החשוב מאוד במדינה דמוקרטית, יוצא ממנה מוכה, חבול, ומול ציבור גדול מאוד הכותב נגדו כתב אישום חריף ונוקב.
ד"ר אביחי מנדלבליט, דמות טראגית שהייתה אמורה להיות הפנסאי לפני המחנה ולהורות את הדרך לשמירה על הדמוקרטיה. ויש שיאמרו כי הוא היה ממתנקשיה הבכירים. היועץ המשפטי לממשלה הוא בבואה של התמורות שחלו במדינת ישראל בשנים האחרונות.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  25/10/2021   |   עודכן:  25/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אביחי, קווים לדמותה של הטרגדיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מנדלביט רוצה להיות דיקטטור
אסף כ"ץ  |  28/10/21 14:38
2
תיק פתוח במשטרה וקלטות בכספת
שיפון  |  30/10/21 12:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
בל נעשה לערבים מה שעשו פולנים ליצחק גרינבוים    כל מה שאנחנו לא אוהבים שיעשו לנו, עושים לנו היום גזענים השוללים את החוקיות של ממשלת ישראל, כי יש בממשלה אנשים העונים לשם מוחמד או אסעד
שמחה סיאני
מצאתי עצמי מחפשת מקום חנייה בסמטה שמול ביתי והנה, בת מזל אני, מצאתי מקום חנייה, היחיד שנותר בין שורת המכוניות החונות!
יוני בן-מנחם
הרש"פ מנסה לקבל סיוע ממדינות באירופה ואף פנתה לממשל ביידן בבקשה שילחץ על מדינות ערב לחדש את הסיוע בגלל מצוקתה הכספית. מדינות בעולם מסרבות להעביר כספים לרש"פ בגלל תופעת השחיתות, סירובו של מחמוד עבאס לערוך רפורמות והפרות זכויות האדם
עמנואל בן-סבו
אל מול המכונה המשומנת, היעילה, המחובקת על-ידי מעצבי הדעה המשפיעים ועוזריהם, אל מול קבוצות שכירי הפגנה אשר בחלקם מומנו על-ידי גורמים עלומים אשר עד לכתיבת שורות אלה אין יודע מיהם, עמדה משטרת ישראל, דלת האמצעים, עם חוסר גבוה בכוח אדם
בעז שפירא
בדומה ללא מעט גיבורים בעבר שעשו הרבה למען המדינה והעם בישראל, התבגרותו והמעבר לעולם הפוליטי לא היטיבו עם רם בן ברק    הוא מתבטא ופועל לעתים כמי שאין לו קצה של מושג בעניינים מהותיים הנוגעים לביטחון המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il