X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אולם קטן [צילום: יוטיוב]
צבע טרי וצפוף
צבע טרי, יריד האמנות והעיצוב השנתי בישראל, חודש לאחר שבוטל בשנה שעברה עקב הקורונה, ונמשך 6 ימים האולם בו התקיים היריד היה קטן בהרבה מהמצופה, ומחולק לתאים קטנים לטובת הגלריות המציגות וכמה אמנים "חזקים" שיכולים להרשות לעצמם תא עצמאי

יריד זה כבר הפך לשם דבר בעולם האמנותי הפרטי והמסחרי בארץ וגם לאחר סגירתו כדאי להתייחס אליו. התגובה הראשונה מהמבקרים הייתה הצפיפות הרבה ששררה בו. לאחר שזכה בעבר לאתר רחב ידיים בגני התערוכה בתל אביב, השנה התקיים היריד בשטח הוולדרום, מבנה סגור במתחם הספורט האולימפי בהדר יוסף.
האולם בו התקיים היריד היה קטן בהרבה מהמצופה, ומחולק לתאים קטנים לטובת הגלריות המציגות וכמה אמנים "חזקים" שיכולים להרשות לעצמם תא עצמאי. כך דודו גרשטיין, הידוע יותר בעיצובי המתכת הצבעוניים שלו, שהציג כאן את סדרת ציורי המכוניות שלו. כך גם הצייר אריק בוקובזה שהסטייל הנאיבי, הייחודי, של גיבוריו, יהודים עולי צרפת במפגש עם התרבות הישראלית, כבר כבש לו את מקומו בתרבות הישראלית צרפתית יהודית.
בין הגלריות בלטו, כמובן, הגדולות והידועות שבהן שעבורן הייתה זו, ודאי, יותר הצגת תכלית מאשר הזדמנות מכירה, שכן לא נראתה אפשרות לקיים דיאלוג כלשהו בצפיפות שהייתה. גלריה גורדון (רח' הזרם) עם דגמי המכוניות הדחוסות של רון ארד, ציורי פרחים של אמיר שפט, גלריה זימק עם פסל של ערן שקין, ציור של דדה, של פייט ואן דן בוג ועוד. גלריה ג'ינא לאמנות נאיבית תפסה, כמובן, את עינן של רבות מהצופות שהתענגו על הצבעים העזים והציורים התמימים. גלריית התחריט בכברי מציגה מדי שנה בהצלחה רבה תחריטים של אמנים ידועים בסכום נמוך, כמובן, ממחיר היצירה המקורית. אולי זה מה שקהל המבקרים המקומי ביריד יכול להרשות לעצמו.

אריק בוקובזה [צילום: מרגלית מולנר-גויטיין]

בין האמנים העצמאיים אציין את האמנית הבינתחומית אלנה צ'רטי שטיין, ילידת איטליה שהשתלמה בבצלאל (תואר שני) והתבלטה לא מזמן בעיצוב "הביטוס" בגלריה P8 בת"א: שיחזור, לכאורה, של רלייף רומי עתיק על העיטורים האוריינטליים שלו. כאן, החליפה מדיום ויצרה את סדרת ציורי 12 המזלות על שטיחים פשוטים בסיגנון רומי עתיק עשיר גוונים.
האמנית ביאנקה ספריינס הפתיעה בקיפולי נייר אמנותיים מרהיבים. בלטה לטובה גם האמנית הצעירה עדי ארדון שהחייתה את מטיס בשילוב נגיעות ישראליות. כך ציירה טבע דומם עם כיסא, שולחן, כד ופירות א לה מטיס, אך בתמונה שעל הקיר בציור עצמו ניבטים מראות ישראלים: שדות העמק או קבר עתיק עגול כותרת.
אי אפשר בלי פוליטיקה. ודווקא מתבקש, לאור ההתייחסות הרבה לכך בצילום. ציורים של יהונתן זהר "מהומות", פרשים בהפגנות בירושלים נגד ר"ה לשעבר ביבי נתניהו, וציור יפהפה כרונומטי בכחול של פרש בודד. בתחום העיצוב אציין את הקדר והמורה (בית בנימיני) גיא ג'נא, בכדים בהם החותם האישי שלו בולט מייד: גילוף עלים וציפורים בלבן על-רקע שחור, או להפך. היו עוד יפים וטובים, אך תקצר היריעה מלהזכיר את כולם, ועימהם הסליחה.
צילום או מסכה?
גיא און (1986) חתם את תערוכת הצילום שלו "חומר אנושי" בגליה רוזנפלד בת"א בשיח גלריה על דרך עבודתו. הקהל שגדש את האולם הראה עניין רב בגילויי טכניקת הצילום שחלק עמו הצלם. און, תואר שני מבצלאל בעיצוב תעשייתי הספיק כבר להציג בגלריות בהמבורג, קרקוב, מכון ויצמן ועוד. תרמו לכך, כמובן, צילומיו הפרובוקטיביים שמתמקדים בשילובי גופות עירומים הנעים בין הפיסולי, הכמעט בלתי אנושי, של שדיים, ידיים ורגליים. הקולאז'ים מציגים שילוב מסיכת פנים של האמן הנאה ושתילתם במקומות בלתי צפויים כמו מפתח עמוק של רוכסן מכנסיים. יש להניח שהאמן הצלם ימשיך להפתיע ולאתגר בחיפוש אחר דרכי ביטוי אסתטיים וטכניים.

גיא און [צילום: מרגלית מולנר-גויטיין]

פסטיבל הסרטים בקהיר עם היו"ר הבמאי אמיר קוסטריצה
לסיום, פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בקהיר יערך בנובמבר הקרוב ולא שמעתי עדויות שמבקרים ישראלים עומדים לבקר בו. מטעמי ביטחון, כנראה. אולם את הבמאי הסרבי ('שעת הצוענים' ועוד) שביקר בארץ כמוסיקאי נגן בס ניתן היה, אולי, להזמין גם לארץ. לדעתי, גם ספייק לי ('עשה את הדבר הנכון', ועוד) שכיהן כנשיא פסטיבל קאן היה שמח לקבל הזמנה לפסטיבל הסרטים בישראל. כדאי לנסות. כולם ירוויחו.

גיא ג'אנה [צילום: מרגלית מולנר-גויטיין]
תאריך:  03/11/2021   |   עודכן:  03/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אורעד
"אַת אשתו", הורה באצבעו המורה השוטר התורן שרשם במחשב את תלונתה של נורית ונעץ בה את מבטו, "אז את בטח יודעת באיזה מקומות הוא יכול להיות. בטח יש לך מושג לאן הוא יכול היה ללכת"
יוסף אליעז
הנושא מעלה קושיות ובעיות הטעונות פתרון במישורים שונים, אתיים, חברתיים, רפואיים, דתיים, כלכליים ועוד ועוד    יאמר כבר כאן כי אין כוונה לפתור במאמר זה את הבעיות והשאלות במישורים השונים אלא מטרתו להציף את הבעיה לדיון ציבורי, משפטי, ובעוד מישורים, ובעיקר במישור החקיקתי
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס פועל לחדש את מעורבות "הרביעייה הבינלאומית" כדי להביא לכינוס ועידת שלום בינלאומית למרות התנגדות ממשל ביידן. גורמים בכירים ברש"פ מאשימים כי הממשל האמריקני "גורר רגליים" ואינו עומד בהבטחותיו לרש"פ ובראשן פתיחת הקונסוליה בירושלים
יעקב קורי
הגישה האקטיביסטית של צ'רצ'יל היא זו שהצילה את העולם הנאור מפני החושך הנאצי של היטלר. ההיסטוריה חוזרת על עצמה גם כלפי הקיצוניות האיסלאמית הנהנית מתמיכה רבה
איתן קלינסקי
המבחן שלנו כחברה הוא בבניית הארץ. לבנייתה דרוש לנו הון אנושי, שיגלה מצוינות על פיגומי הבניין, בסלילת הכבישים, בעבודות החקלאיות בשדה ובמטע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il