X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אירן הגבירה את אספקת אמצעי הלחימה המתקדמים לחיזבאללה ולמליציות הנאמנות לה בשטח סוריה וישראל מאיצה בתגובה את קצב התקיפות של יעדים אירניים בסוריה. גורמי ביטחון בישראל אומרים כי חיל-האוויר פועל לפני עונת החורף בעקבות ה"אור ירוק" שהנשיא פוטין נתן לישראל לפעול נגד מטרות צבאיות אירניות בסוריה
▪  ▪  ▪
תקיפה בסוריה [צילום: עומאר סנאדיקי/AP]

הציבור בישראל קיבל השבוע תזכורת לסכנת המל"טים האירנים, מל"ט אירני, שארגון חמאס עוסק בשיכלולו, המריא לטיסת ניסוי מול חופי עזה, חיל-האוויר הישראלי שעקב אחריו, יירט אותו בהצלחה באמצעות מערכת "כיפת ברזל".
בצה"ל מודאגים מאוד, גורמי המודיעין מזהים מגמה אירנית להעביר מאות מל"טים תוקפים שאירן פיתחה לשימוש בשלוחותיה בסוריה, עירק,תימן, לבנון ורצועת עזה. משלוחים אירניים של מל"טים וטילים מתקדמים עושים את דרכם מאירן לסוריה, חלקם מועבר למליציות הפרו אירניות בסוריה והשאר נשלח לחיזבאללה בלבנון.
אחד התרחישים המדאיגים את צה"ל הוא שישראל תותקף בנחילים של מאות מל"טים אירניים מכל עבר, בנוסף לירי עשרות אלפי רקטות מלבנון ומרצועת עזה, המל"טים האירניים מדויקים מאוד ומסוכנים הרבה יותר מהרקטות ביכולת הפגיעה שלהם. גורמי ביטחון בכירים אומרים כי ישראל לא תאפשר העברת אמצעי לחימה מאירן לסוריה המוגדרים בשפה הביטחונית כ"שוברי שוויון".
על-רקע ההתפתחויות האלה, אמר אמש שר הביטחון בני גנף בחנוכת מפעל של "רפאל" בשלומי: "אנו פועלים באופן נרחב מול ניסיונות התעצמות והפרות איזון במרחב, לא נאפשר הצטיידות באמל"ח שיפגע בעליונות הישראלית באזור על-ידי חיזבאללה ושלוחי אירן". לכן, אין להתפלא שישראל החריפה בשבועות האחרונים את ההתקפות שלה על יעדים אירניים בסוריה, באמצעות מטוסי חיל-האוויר הישראלי ובירי טילים מדויקים ארוכי טווח. השימוש בטילים מדויקים ארוכי טווח מאפשר הפעלת אש מדויקת בהפתעה מבלי חשיפה של מטוסים באוויר באמצעות מכמ"ים.
היעדים שהותקפו, על-פי מקורות זרים, הם: מפעל לייצור טילים באזור טרטוס, מחסני תחמושת, מחסני אמצעי לחימה מתקדמים עבור חיזבאללה, מערכות הגנה אווירית עבור המליציות הפרו אירניות בסוריה ושיירות שהובילו מל"טים ורקטות מסוריה ללבנון. ישראל שומרת על שתיקה באמצעי התקשורת ומגבירה את קצב התקיפות בסוריה, על-פי מקורות זרים, במהלך החודש האחרון היא תקפה לפחות 7 פעמים יעדים אירניים בסוריה, גורמים יודעי דבר אומרים כי הגברת הקצב היא תוצאה של "האור הירוק" שנתן הנשיא פוטין לראש הממשלה בנט בפגישתם האחרונה בסוצ'י ורצון ישראלי להספיק ולתקוף כמה שיותר יעדים לפני הגעת עונת החורף.
לפי גורמי ביטחון בישראל,האירנים מנסים עכשיו שיטה חדשה, הם מעבירים מערכות הגנה אווירית למליציות שלהן בסוריה כדי יוכלו להתגונן מפני תקיפות אוויריות של ישראל וגם משתדלים להעביר את שיירות האמל"ח בצירים הסמוכים לאתרי צבא רוסיים שבהם יש סוללות הגנה אווירית כדי להקשות על ישראל לתקוף אותן, ישראל מקפידה להתרחק מבסיסי צבא רוסיים בעת התקיפות של יעדים אירניים בסוריה.
על-פי גורמים מדיניים בירושלים, ישראל לא מנסה לערער את המשך שלטונו של הנשיא בשאר אסד בסוריה, השמירה על בשאר אסד היא האינטרס העליון של הרוסים, הוא זה שמספק להם את הלגיטימציה להישאר בסוריה עם בסיסים צבאיים ועם נמל ימי. הנוכחות הצבאית הרוסית בסוריה מוצגת לקהילה הבינלאומית על-ידי הנשיא אסד והנשיא פוטין כנוכחות של "יועצים צבאיים" שהינם בבחינת "אורחים" של המשטר הסורי, ישראל לא מתעמתת עם רוסיה בעניין הזה ומקפידה שלא לתקוף מטרות צבאיות שעלולות לסכן את משטרו של הנשיא אסד בתנאי שהן לא מפריעות לחיל-האוויר הישראלי לתקוף את היעדים הצבאיים האירניים בסוריה, זוהי הסכנה האמיתית לישראל ובה היא מתמקדת.
רוסיה לא מתלהבת אף היא, בלשון המעטה, מהנוכחות האירנית בסוריה, אירן תקעה יתד עמוקה בתחום הכלכלי בסוריה וגם בתחום הצבאי, בעצם הצבת מליציות פרו אירניות באזורים אסטרטגיים בסוריה כמו באזור דרעא בדרום ירדן. ייתכן שזה אחד הגורמים לכך שהנשיא פוטין נתן "אור ירוק" לישראל להמשיך בתקיפות האוויריות על היעדים הצבאיים האירניים בסוריה.
הנשיא פוטין הבטיח לראש הממשלה לשעבר בניימין נתניהו לפעול כדי להרחיק את הכוחות הפרו אירניים הנמצאים סמוך לגבול סוריה עם ישראל למרחק של 80 ק"מ מזרחה מהגבול, אך זה לא קרה, לכן, ישראל נאלצת לפעול ועד כה היא קצרה הצלחה בסיכול הניסיונות של אירן ושל חיזבאללה להקים תשתית טרור בדרום רמת הגולן.
שלשום ביקר בסוריה לראשונה מאז 2011 שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד, ונפגש עם הנשיא אסד,מדובר בסימן נוסף לחידוש הקשרים בין סוריה למדינות העולם הערבי אחרי שסוריה הושעתה מהליגה הערבית,ירדן ומצרים כבר החלו בהפשרת היחסים עמה. ארה"ב מתנגדת לנרמול היחסים עם משטר אסד, ודובר מחלקת המדינה נד פרייס מסר לאחר המפגש בדמשק כי וושינגטון קוראת למדינות באזור "לשקול בזהירות את הזוועות שהמשטר הזה, ושאסד עצמו, גרמו לעם הסורי - וכן את המאמצים המתמשכים למנוע סיוע הומניטרי וביטחון מרוב אזורי המדינה". הוא הצהיר כי וושינגטון לא תסיר את הסנקציות החריפות שהוטלו על סוריה, כולל כאלו שמאפשרות הקפאת נכסים של כל מי שמבצע עמה עסקות.

תאריך:  10/11/2021   |   עודכן:  10/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל מחריפה את המאבק נגד התבססות אירן בסוריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה בנט יפגש השבוע עם הנשיא הרוסי פוטין ובמרכז הפגישה יעמוד נושא ההתבססות הצבאית האירנית בסוריה. ישראל חידשה את הפעילות הצבאית נגד היעדים האירניים בסוריה, על-פי גורמי ביטחון בישראל, אירן מתקשה לממש את תוכניתו של קאסם סולימאני להפיכת שטח סוריה לבסיס צבאי גדול נגד ישראל
יוני בן-מנחם
בצעד חריג אישר נשיא סוריה בשאר אסד לדודו רפעת אלאסד שניסה להדיח את אביו מהשלטון לחזור ממקום גלותו לסוריה. רפעת אלאסד המכונה "הקצב מחמאת" לא ישולב בשום תפקיד, חזרתו מוגדרת כצעד הומניטרי אך היא יוצרת תקדים לחזרת אישים מהאופוזיציה לסוריה
איתמר לוין
שכנותיה של סוריה מחדשות את הקשרים איתה ושוב אינן חולמות על הדחתו של הנשיא, למרות ששליטתו במדינה היא מוגבלת מאוד – מדווח ניו-יורק טיימס
מירב ארד
מערכות ההגנה האוויריות בסוריה הופעלו בעקבות תקיפת שדה התעופה T4 בחומס    מרכז המעקב הסורי: אנשי מיליציות אירניות נהרגו
מירב ארד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il