X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
במבחן המעשה מדלגת הממשלה הנוכחית מעל לרף הגבוה של השממה שהותירה לה קודמתה ח"כ בנימין נתניהו יכול לומר ככל העולה על רוחו, אבל שני הכמעט-חובבים האלה נפתלי בנט וניצן הורוביץ, שנעזרו באנשי מקצוע ראויים ובקור רוח, חילצו את ישראל מגל הקורונה הרביעי ללא סגר וללא הפסד של מיליארדים בתשלומי חל"ת
▪  ▪  ▪
נתניהו. שיאמר כל העולה על רוחו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

אין לממשלה אשראי פתוח לשגות. אין לה גם חסינות מפני ביקורת דמוקרטית בכל פעם שטעתה. כל אחד רשאי למתוח ביקורת אם כי רצוי להימנע מן הלשון שנוקטים, למשל, אמיר אוחנה (מסרב לכנות את נפתלי בנט בצירוף תוארו) או דוד אמסלם המפיץ ברבים לשון ביבים. אך רצונם - כבודם.
אין גם להתעלם מן ההרכב המוזר של קואליציית הטלאים הזאת, שבגלל איזוניה הפנימיים נתקלת בקשיים הולכים וגוברים בזירה הבינלאומית. אני חרד שמא ספרי ההיסטוריה יקבעו כי 2021 הייתה כמו 1972 לפני מלחמת יום הכיפורים.
אך במבחן המעשה מדלגת הממשלה הנוכחית מעל לרף הגבוה של השממה שהותירה לה קודמתה. ח"כ בנימין נתניהו יכול לומר ככל העולה על רוחו, אבל שני הכמעט-חובבים האלה נפתלי בנט וניצן הורוביץ, שנעזרו באנשי מקצוע ראויים ובקור רוח, חילצו את ישראל מגל הקורונה הרביעי ללא סגר וללא הפסד של מיליארדים בתשלומי חל"ת שנראים עתה יותר ויותר כשוחד לציבור (גם אין טעם ליפול לתעמולה כאילו שבסיבוב של ח"כ ביבי טרם הגיעו החיסונים. לפחות בסגר שאחרי הראשון והלאה היו גם היו).
לשניים אלה נוסף מי שהוא דווקא מקצוען - אביגדור ליברמן. הוא מכיר את השטיקים והקונצים. הרי חלק מהם הוא המציא בסיבובים קודמים. כשר האוצר הוא עמד על המשמר טוב ויעיל מכפי שניתן היה לצפות מראש. לכן לא בזבז מיליארדים כקודמו, או כלשונו לא פיזר את הממון הציבורי מן המסוק. אי-אפשר להתעלם מכך שליברמן העביר תקציב. הוא כתם על הביוגרפיה הפוליטית לא רק של ח"כ ביבי אלא גם של ישראל כ"ץ, שנכנע לתעלולים של "הבוס".
הממשלה הזאת "עשתה בית ספר" לח"כים החרדים. לכאורה היא מזרימה להם כספים כקודמתה. את הכספים שעל השולחן. מה שהחרדים הפסידו ולכן הם כה זועמים הוא שהממשלה הנוכחית עושה עצמה לא רואה ולא יודעת, שהיו כנראה גם כספים מתחת לשולחן והם אבדו לגפניים ולליצמנים ולאייכלרים.
ממש כפי ששר הדתות מתן כהנא - איש קשוח עם ביוגרפיה של דבק במשימה - יצא לדרך ארוכה, ואם יגיע אל היעד המונופול החשוך של משגיחי הכשרות יראה אור בעולם תחרותי, ולדעתי כהנא טרם אמר את המילה האחרונה בעניין זכותם של רבני הערים לטפל בסוגיה הכואבת של הגיור.
עתה נוספה סוגיית הלחימה באימת הזוועה של הרצח במגזר הערבי. כולם דיברו. בעבר. אך עתה יש תוצאה מרשימה ראשונה (ולא מספקת, אין לנוח על זרי הדפנה) של פגיעה מהותית של המשטרה במשפחות הפשע הערביות. "שביתת נשק", זעקה הבוקר נכון הכותרת במעריב. השביתו להם נשק רב. צריך רק לקוות שלא יעלה בידי הפושעים להגיע אל העד המרכזי שהפליל אותם בטרם ימסור את עדותו נגד הסוחרים העבריינים.
דווקא מפני שהרבינו למתוח ביקורת על המשטרה ותמכנו בהקמת ועדת חקירה לאסון במירון צריך להוסיף הפעם הדרת כבוד. בנט ועומר ברלב והמפכ"ל יעקב שבתי וניצב שמעון לביא - כל הכבוד.

פורסם בדף הפפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  11/11/2021   |   עודכן:  11/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שביתת נשק"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תואם בן כספית
תל-אביבי  |  11/11/21 19:16
2
דן מרגלית, הזקן האשמאי
החושף  |  13/11/21 16:55
3
לאיזו שממה התכוון המשורר?
alice  |  14/11/21 20:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
התחקיר המטלטל של אילה חסון לא טען שישראל מממנת בכספי משלם המיסים את החמאס בעזה, אבל את הפייק הזה ניסו ח"כים באופוזיציה להטמיע בתודעת הציבור כך עובדת הנדסת תודעה
רועי אורן
ניתן לראות שמוסד הנישואים כפי שהכרנו אותו מאבד את אחיזתו כמוסד השולט    כעת, המדיניות הממשלתית שמתגמלת את הנשואים ורודפת את הרווקים צריכה גם היא להשתחרר מהכבלים
איתן קלינסקי
לדעת בני מוריס, תושבי לוד ורמלה חייבים להעניק זרי פרחים הלל ושבח ולהוסיף מילות תודה למי שגרשם מלוד ומרמלה    שלדעתו, "הפלשתינים הם בני עם כפרי ברובו, שהורגלו בחיים תחת כיפת השמים, הם הפגינו חוסן"
יוסף גערליצקי
לזכר פך השמן הטהור שהיה אמור להספיק ליום אחד ודלק שמונה ימים, נקבעו שמונת ימי חנוכה שבהם על כל אחד להדליק נר חנוכה משתשקע החמה על פתח ביתו מבחוץ
צבי גיל
הרצח בדרכים בישראל הוא המשך טבעי לאווירה אלימה של הסביבה, של הזירה הפוליטית, ברשתות, ובחוגי שטנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il