X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ביסודו של דבר שיטת המשפט הישראלית - לזכותה - מבקשת להעמיד לנאשמים בפלילים הגנה מרבית זו מסורת נאותה ולכן אין לפסול מועמדים רק בשל זאת שייצגו נאשמים בכירים או בעלי הון
▪  ▪  ▪
נגב. בשירותם של בעלי ההון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שר המשפטים גדעון סער הציע לעורכת הדין נוית נגב להגיש את מועמדותה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה. עמית סגל שפרסם ראשון את הידיעה בערוץ-12 העריך כי המהלך לא יתממש. כן או לא - לא נראה שנגב תשיב בחיוב להצעה (ה.מ.) - הדיון בהצעה שקיבלה ראוי לעיון עקרוני.
עורך הדין גונן בן יצחק - דמות מרכזית בתנועת ההפגנות אשר נאבקה בהצלחה לחסום את שלטון היחיד ופולחן האישיות המאוס של בנימין נתניהו - יצא נגד המינוי. פורסם בשמו כי נגב ייצגה יותר מדי בעלי שררה ומקורבי שלטון ונאשמים המחזיקים בעמדות מפתח בחברה הישראלית, וככזאת האינטרס הציבורי הוא שלא תכהן כתובעת הראשית.
בן יצחק, שפעל כאמור רבות להגנת הדמוקרטיה, הביא טיעון משנה: גם יהודה וינשטיין ייצג כעורך דין פרטי את בעלי הכוח בחברה הישראלית, ואכן לא היה יועץ משפטי שפועלו זכור כהצלחה. הלא-כלום שעלה מתיקי גבי אשכנזי ואביגדור ליברמן רשומים על-שמו. אני שותף לדעתו של בן יצחק בעניין וינשטיין.1
אך איני שותף לדעת בן יצחק הסבור כי יש למנוע את בחירת נגב כיורשת לד"ר אביחי מנדלבליט מפני שייצגה את עתירי ההון ובעלי הכוח. באורח טבעי נאשמים כאלה יכולים לשלם את מחיר העסקתם של עורכי דין יקרים ולקבל שרות מקצועי מעולה.
ביסודו של דבר שיטת המשפט הישראלית - לזכותה - מבקשת להעמיד לנאשמים בפלילים הגנה מרבית. זו מסורת נאותה. אפילו לפרקליטו הגרמני של אדולף אייכמן רוברט סרווציוס העמידה המדינה שירותים ויעוץ של פרקליט ישראלי (מנדל שרף מירושלים) כדי שתהיה לפושע הנאצי התמצאות מרבית בהליכים המקומיים שאינם מוכרים לעורכי דין אירופיים.
עורכי דין מצטיינים אינם צריכים להתנצל שהם עושים את מלאכתם נאמנה גם כשהנהנים הם עבריינים ובריונים. בפועל, טוען בן יצחק, יש לחסום ולבלום את דרכה של נגב מפני שהיא עורכת דין בשירותם של בעלי הון שהוא ואני סבורים כי היה מקום להרשיעם. אני יכול להבין לליבו, אך איני יכול להסכים למסקנתו.
ראוי לבחון את התאמתה לא בהקשר לפועלה בשרות אהוד אולמרט וארנון (נוני) מוזס ואחרים, אלא אם יכולתה המקצועית ויושרתה האישית ראויים לשאת בתפקיד כה קשה וסבוך במערכת המשפטית-חברתית של ישראל הסוערת.

הערות

1. לפני שנבחר ליועץ משפטי היה וינשטיין, בין השאר, פרקליטו של אהוד אולמרט. גם נגב ייצגה את אולמרט בתיק ראשונתורס, והצלחתה להביא לזיכויו נתפשת בעיניי כהישג כמעט בלתי אפשרי. עתה היא מייצגת את העורך האחראי של ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס בתיק 2000.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  22/11/2021   |   עודכן:  22/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההצעה למינוי נוית נגב ליועמ"ש אינה פסולה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוקי לביא
פסטיבל הפסנתר היה הצלחה ענקית השנה    המופע שבלט בו במיוחד היה "בקול שלי" של נורית גלרון - להיטים מכל התקופות בשילוב האלבום האחרון שלה
דן מרגלית
גולדרייך מעוניין למנוע מאריאל את קשריה המדעיים, כספיים כאקדמיים, עם כל העולם, ואילו ממשלתו של ביבי אולצה להסכים לכך בעל כורחה כדי להציל את התקציבים האירופיים לשאר המוסדות האקדמיים בארץ
מנחם רהט
ההוגה והמחנך נתנאל אלישיב מפריך בספרו שיצא ביום השנה ה-26 לרצח רבין, את כל תיאוריות הקונספירציה ומוכיח שכולן הבל הבלים
צילה שיר-אל
הכוכב סטורן המוכר בשמו המורה הגדול נמצא כבר כשנה במקום המקושר עם הסביבה הטבעית שלכם ולכן נראה שאתם בשלב של חשבונות נפש מאוד משמעותיים כלפי הסובבים אתכם
איתן קלינסקי
מול מציאות חדורת שנאה ואכולת קנאה, מול רבים וחזקים המוכנים לקטול חיים, כולל חייו, יצא יוסף בשליחות המתמצית בארבע מלים "את אחי אני מבקש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il