X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כדאי שנתרחק מאנשים מרי נפש, מתוסכלים והפכפכים, הגורמים לנו לחוש רע עם עצמנו אנשים הגורמים לנו רגשות אשמה, מועקה, כעס, דיכאון
▪  ▪  ▪
האושר בידיים שלנו [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

להיעלב, משמעו לייחס לאדם אחר כוחות ועוצמה היכולים לפגוע בנו. להיעלב, משמעו לצאת מנוצח, להפסיד במערכה ולהישאר מותש ונטול אנרגיות. להיעלב, פירושו לאפשר לאדם אחר להשפיע על חיינו ועל מצבנו הנפשי.
בואו נביט על כך מזווית אחרת: מיהו בכלל אותו אדם שאפגע ממנו? האם הוא נמנה על חוג מכריי הקרובים? האם הוא מבני משפחתי? האם הוא עמית לעבודה? האם הוא עולה עלי בתכונותיו ובאיכויותיו האנושיות? האם הוא מוכשר או חשוב ממני? ובהנחה שמבחינת ההיררכיה המקצועית הוא עומד מעלי - אז מה?
אם הוא נוהג באופן המעליב אותי, בצורה מכוערת שאינה עומדת באמות המידה המוסריות שלי, ברשעות, בחוסר טקט, הרי שיש בכך להעיד על פגם אצלו, לא אצלי. אינני זקוק לחותמת של אף אדם בעולם, ושום ארגון, כדי לדעת שאני מלא וגדוש באיכויות אנושיות. אינני זקוק למילה טובה כדי לדעת מה אני שווה ומהו ערכי האנושי. אין לי צורך בתעודה מאף אחד. את התעודה אעניק לעצמי. מספיק שאני יודע זאת ומאמין בכך בכל לבי.
על כך כתב אריסטו: "יש רק דרך אחת להימנע מביקורת: אל תעשה כלום, אל תגיד כלום ואל תהיה כלום".
כדאי שנתרחק מאנשים מרי נפש, מתוסכלים והפכפכים, הגורמים לנו לחוש רע עם עצמנו. אנשים הגורמים לנו רגשות אשמה, מועקה, כעס, דיכאון. אם אלו "חברינו", כדאי שננתק עמם את הקשר. ואם המדובר בבני משפחה - נצמצם עמם את הקשר למינימום ההכרחי.
נרחיב ונאמר שאיש בעולם אינו נעלה עלינו ואינו עולה עלינו בשום תחום, גם אם הוא עשיר מאתנו, חשוב מאתנו מבחינה מקצועית, משכיל מאתנו, חזק יותר, יפה יותר וכן הלאה. כל בני האדם נולדו שווים בצלם אנוש ואין לאדם זכות מוסרית להתנשא על אדם אחר משום סיבה שהיא. אם אכן הוא עושה זאת, התנהגותו ראויה לכל גנאי.
את מעמדו של אדם בחברה קובעת הרגשתו בלבד, הדרך בה הוא רואה את עצמו וההערכה העצמית שהוא רוחש לעצמו. אדם שיבחר להרגיש מסכן, קורבן, חלש ואומלל, אכן יהיה מעמדו האישי והחברתי כזה והוא יחוש מר נפש כל חייו.
ואילו הסופרת והפעילה החברתית הלן קלר, שהייתה אילמת, חירשת ועיוורת, אמרה: "כשדלת אחת של אושר נסגרת, דלת אחרת נפתחת. אבל לעתים קרובות אנו מסתכלים כל כך הרבה זמן על הדלת הסגורה, עד שאיננו רואים את זו שנפתחה עבורנו".
אדם שמחליט כי הוא מלא וגדוש באיכויות אנושיות ומקצועיות, המשוכנע שהוא בבחינת "תחנת כוח אנושית" ומסוגל גם להעניק לאחרים מאורו - ירגיש כל חייו שאושרו בידיו. הוא יגלה בכל פינה בחייו קורטוב של שמחה, יתעלם מאנרגיות שליליות סביבו ויהיה מלא בתחושה שחייו מצטיינים בהגשמה עצמית. התעודות שהחברה האנושית מעניקה לנו, כגון כסף, מעמד, תפקיד, יוקרה - אין להן ולא כלום עם אושר. האושר הוא תחושה סובייקטיבית הקיימת ללא קשר למעמד החברתי או המקצועי שלנו. היא טמונה בפכים הקטנים של החיים, ולכן חשוב שכל אדם יזהה את הפכים הללו המעניקים לו אושר ושמחה.
בכל רגע ורגע זכרו שאתם המלך של חייכם. בחיים, בחרו להיות מלכים.

הכותבת כותבת ומרצה בנושא מנהיגות אישית והגשמה עצמית. לאחרונה הוציאה ספרון העצמה אישית בשם 'להגביה עוף במסלול החיים- האתגר'.
תאריך:  27/11/2021   |   עודכן:  27/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להיעלב זה לתת כוח לאדם אחר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נו, חכמה גדולה את לא
לכאורה  |  28/11/21 21:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
רה"מ בישראל צובר בידיו כוח וסמכות עצומים    ידידתנו הדמוקרטית הגדולה, ארה"ב, קבעה בחוקתה, אחרי מות תיאודור רוזבלט, שהיה מגדולי הנשיאים שקמו לארה"ב, על הגבלת כהונת נשיא לשתי קדנציות, והם ידעו מדוע
רבקה שפק-ליסק
בעקבות המדיניות העות'מאנית החזיר השלטון לעצמו את השליטה על האזורים עליהם השתלטו הבדואים ומגורם דומיננטי הפכו הבדואים לקבוצה שולית, אם כי המאמצים להקמת יישובים בדואים הביאו לתוצאות מוגבלות ביותר
איתן קלינסקי
קריאת פרשת השבוע והקריאה בספר המקבים לרגל חג החנוכה מניעה אותי לדרוש להמיר מהר מאוד את השיח האלים במיוחד בכנסת ישראל בשיח מאופק תוך מתן כבוד לכל דעה    אם נמשיך בדרך, בה מותר לאנשים לצעוק בשערי בית המשפט בישראל "מָוֶת לַבּוֹגֵד" למי שנראה בעיני קבוצה חברתית כבוגד, אנחנו עלולים להגיע מהר מאוד לתוצאות הרות אסון
יואב יצחק
הווריאנט החדש - אומיקרון, יצר מצב חדש המחייב החלטה של קבינט הקורונה: האם לעצור מבצע חיסון הילדים, שהחל לפני מס' ימים, עד שיוברר האם הנגיף החדש עמיד בפני חיסון פייזר/מודרנה; והאם להמתין עד שחיסונים אלה יעודכנו כך שיגוננו מפני הנגיף החדש
אפרים הלפרין
חבר הכנסת רם בן ברק התראיין ברדיו צפון וסיפר על משקפי שמש שקיבל במתנה, והפקידם במזכירות הכנסת    יש לי שאלה לח"כ בן ברק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il