X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גן הפייסבוק נעול אחותי כלה, גל נעול מעין חתום הפייסבוק מוסר הרבה מידע שבסיומו מצויה השאלה האלמותית האם המידע ענה על הבקשה שלי התשובה היא כמובן שלא
▪  ▪  ▪
"ספר הפנים" [צילום: ריצ'רד דרו, AP]

בווטסאפ המשפחתי התקבלה ההודעה הבא מאת נכדתי אלינור: מישהו משום מה החליט שהחשבון של סבּוּלי (סבא) תחת סיכון. הרי מנהלים פה את הכור האטומי בחיסין 15. בקיצור, מפה לשם הדרך להזדהות כדי לפתוח את הנעילה מתחילה בשלב הראשון: כתיבת תאריך הלידה. אבל הפייסבוק טוען שמה שהכנסנו הוא לא נכון. כי מי אנחנו שנקבע את תאריך הלידה שלנו. אז עכשיו - זה נעול, ואין נכנס וגם אין יוצא. אני לא הצלחתי לעזור.
מאחורי המסרון הזה טמון הסיפור של "פייסבוק" שהוא בעצם מהות וסמל של מה שקרוי "הרשתות החברתיות". Facebook, שהתרגום שלו הוא "ספר הפנים" חושף בפנינו באיזו מידה החיוך השועלי הזה מצליח להסתיר את המלתעות.
אני משתמש ב"פייסבוק" כפובליציסט, אך ורק כקישור לפוסטים שלי אל קבוצות שונות שמחוברות אליי ולציבור של 5,000 קוראים. היה אם מישהו חדש מצטרף, אחד מודח. אני מוגבל לגטו של 5,000 שוחרים. מי שמנשל את הקורא מבלי שאני אדע את זהותו, זה "האח הגדול" ואני מסופק אם המודח מודע לזה. לפני יומיים ואני בתהליך ההעברה לקבוצה האחרונה, הקשר נותק וכאמור ננעלתי - החוצה.
כל הניסיונות שלי באפליקציות של גוגל עצמו ושל אתרים אחרים נמשכו עד לשלב מסוים ואז כאשר מגיעים לשלב הסיום - אופס - הוחזרתי אחר כבוד לפייסבוק הנעול שלי. אלה ש"חוו" זאת מן הסתם מכירים את הצדודיות של הפנים האלה. הפייסבוק מוסר הרבה מידע שבסיומו מצויה השאלה האלמותית. האם המידע ענה על הבקשה שלי. התשובה היא כמובן שלא. אז הוא מעלה כמות כפולה של סעיפים ותת סעיפים שמזכירים את כרטיסי הטיסה של פעם. אם מישהו זוכר זאת הייתה חוברת שלמה שעסקה בעיקר בחוזה (הטיסה) של הנוסע עם חברת הטיסה. איש לא ניסה אפילו להבין במה המדובר ואיש לא קרא זאת.
פייסבוק מספקת בין היתר כמה מיילים וכל מייל ששלחתי חזר אליי. במקרה אחד קבלתי משוב והסתבר שהגעתי לשלוחה שעוסקת בפן המשפטי והוא בא מאירלנד. חשבתי אולי פקס שרשום, וניסיתי. אבל כשהטלפון צלצל נשמע מן העבר השני איזה קול שחרחֵר קלות, אופייני למי שמתעורר מחלום בלהות, ואחר כך נשמעה האות: תפוס, וחוזר חלילה.
בין המידע על הרשת צוינה הכתובת של "פייסבוק" ישראל ומוזכר שמספר המועסקים הוא 80-70 איש ומכול אלה אין בנמצא שרות לקוחות מאויש באתר שהוא בשימוש כה רבים. שימוש הוא הגדרה נכונה. פייסבוק משתמש בנו כאילו היינו חפצים פלסטיים, וחפצים לא נזקקים למידע או לנגישות. אם הם לא שמישים משליכים אותם. בתחושה עגומה זאת צץ במוחי רעיון. הרי ישנו עמוד שלם שבו אפשרויות נגישות לדוברת פייסבוק בישראל, מעיין שריג, ואני הרי עיתונאי ושמא הקולגיאליות תעזור. כתבתי מייל קצר ובו תיארתי את שבירת לוחות הברית בני לבין פייסבוק. ואכן, ראו זה פלא, המייל עבר. ושם הוא נעצר. פני הדוברות. פנים חתומים לגמרי כמו של מומיה. אין קול ואין קשב.
אפשר ו"פייסבוק", כמו רשתות דומות, מצפה מאיזה "חיל ישע" ציבורי שיסייע לאובדים בדרך הישר של הפייסבוק. תמיד בשעת מצוקה יימצאו איזו מתנדבת או מתנדב שייחלצו לעזרה. בין האמירות ביידיש, ישנה אחת שמלמדת על הפרצוף המעוות של מישהו: "אָ זָיין צירֶה הוֹט עֶר". צורה כזאת יש לו. על משקל זה ניתן לומר: פרצוף כזה יש לו לפייסבוק.
=================================
המסירה לנמענים או לקבוצות אלו נכשלה:
israel@fb.com
==================================
אחד מתוך הרבה ציונים - נכשל - במבחני פענוח קוד "אניגמה" של פייסבוק
ויהיה מי שיעיר: אם ככה, תניח לזה. על זה יש לי תשובה ובדיחה. הראשונה היא פנייה למישהי, מישהו, שיסייע להתגבר על הגולם ולהוכיח לו שבני אדם יוכלו לו. והבדיחה. מסופר על שלושה יהודים, ראובן, שמעון ולוי, שעומדים בלונדון ליד ה"ביג בן". ראובן מציע לשמעון למכור לו את ה"ביג בן". "וכמה אתה מבקש בעדו"? שאל שמעון. "מיליון פאונדס" - עונה לו ראובן. שמעון מוציא את פנקס הצ'קים מן התיק ומבקש מלֵוי עֵט והוא רושם צ'ק לפקודתו של ראובן בסך מיליון לירות שטרלינג. בסיום הוא מחזיר את פנקס הצ'קים ואת העט לתיק שלו. אז מעיר לוי לשמעון. "לו אין הביג בן ולך אין מיליון שטרלינג מה יצא לך מכול העסקה"? "עט" - עונה לו שמעון. אין לי פייסבוק אבל יש לי פוסט.

תאריך:  01/12/2021   |   עודכן:  01/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
"והיום דווקא כאן דווקא בחברון עלינו לחדש את הקריאה - אחי ואחיותיי, גם היום, עם כל המורכבות, ואינני מתעלם לרגע מהמורכבות - הזיקה ההיסטורית של העם היהודי לחברון, למערת המכפלה, למורשת האימהות והאבות איננה מוטלת בספק. ההכרה בזיקה הזו צריכה להיות מעל לכל מחלוקת"
דן מרגלית
עדיין נכון לרדת לנגב    "לא אלמן ישראל", כלשונו של הנביא ירמיהו במאה ה-6 לפני הספירה    כפי שהתבטא וינסטון ספנסר צ'רצי'ל ש"בתי הקברות מלאים באנשים שלא היה להם תחליף"
רבקה שפק-ליסק
יונתן החשמונאי גייס 40,000 חיילים למערכה נגד טריפון    על בסיס נתונים אלה כשר העריך שמספר היהודים, על בסיס חישוב הגודל הממוצע של המשפחה (6-5 נפשות) הגיע לכמה מאות אלפים, ערב המרד
אלי אלון
לא פחות משלושה שיכוני "מעונות עובדים" נבנו בשנות השלושים בירושלים    הידוע והמוכר שבהם הוא "מעונות עובדים א'" שנבנה בשנת 1933 ברחוב אבן שפרוט 16-14 בשכונת רחביה    בהמשך נבנו בבירה עוד כמה שיכוני "מעונות עובדים"
יהודה קונפורטס
הממשלה מדברת גבוהה גבוהה על הצורך בפיתוח ההיי-טק בצפון ובדרום, אבל לא עושה הרבה כדי ליצור את האקו-סיסטם שיאפשר לכך לקרות    הגיע הזמן לקריאת השכמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il