X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: עאדל חנה/AP]
חמאס מתנגד לרגיעה ארוכת טווח עם ישראל
ארגון חמאס מתנגד לרגיעה ארוכת טווח עם ישראל ודורש שעסקת חילופי השבויים תתקיים בשני שלבים. נדחה ביקורו של ראש המודיעין המצרי בישראל וברצועת עזה בגלל העיסוק של הדרג המדיני בישראל בנושא הגרעין האירני

גורמים מצרים מסרו בסוף השבוע שעבר כי ביקורו של ראש המודיעין המצרי הגנרל עבאס כאמל בישראל נדחה עד להודעה חדשה בגלל העיסוק האינטנסיבי של הדרג המדיני בישראל בנושא הגרעין האירני בעקבות חידוש שיחות הגרעין בוינה.
ראש המודיעין המצרי אמור היה להגיע לישראל לפגישה עם ראש הממשלה בנט כשבידיו הצעת חמאס בנושא הרגיעה ברצועת עזה ועסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס, אח"כ הוא אמור היה לנסוע עם תשובת ישראל לפגישה עם הנהגת חמאס ברצועת עזה. הנהגת חמאס הכינה מסמך מפורט שאותו היא מסרה למודיעין המצרי לגבי תפיסתה בנושאים השונים: הרגיעה עם ישראל,עסקת חילופי השבויים והפיוס הפנים פלשתיני.
על-פי גורמים בחמאס, משלחת של הארגון תצא בקרוב למצרים לדון עם המודיעין המצרי במסמך המפרט את תפיסותיו בנשואים השונים, אולם כבר עכשיו נודעו כמה פרטים מהמסמך על עמדות חמאס:
  • חמאס מתנגד לרגיעה ארוכת טווח עם ישראל ולהפסקת פעולות הטרור נגדה.
במסמך שהועבר למצרים נכתב כי "ההתנגדות היא עקרון קבוע של ישתנה בשום תנאי".
  • עסקת חילופי השבויים עם ישראל-ארגון חמאס מציע עסקת חילופי שבויים עם ישראל בשני שלבים, כך מצויין במסמך של חמאס על-פי דיווח של ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני שמשמש כשופרו של הארגון. בשלב הראשון, שחרור 700 אסירים ביטחוניים ובהם נשים תמורת שחרורם של שני האזרחים הישראלים אברה מנגיסטו והשאם א-סייד המוחזקים בשבי חמאס. במסגרת האסירים שישוחררו יהיו אסירים חולים, נשים וקטינים, חברי הפרלמנט מטעם חמאס שעצורים בישראל ורבי המחבלים: מרוואן ברגותי, אחמד סעאדאת ופואד א-שובכי. וכן שחרור אסירים ביטחוניים מבוגרים כשהקריטריון לכך הינו גיל 55 ומעלה. אם ישראל תסכים לעסקה, יהיה מעבר לשלב השני שבמסגרתו יתקיים משא-ומתן על שחרור שני חיילי צה"ל הדר גולדין ושאול אורון וימסר מידע על מצבם, ארגון חמאס עומד על כך שבעסקה ישוחררו אסירים המוגדרים על-ידי ישראל כאסירים "עם דם על הידיים".
  • השגת הפיוס וסיום הפילוג הפנים פלשתיני בכמה שלבים:
- כל הפלגים והאישים הלאומיים.
- אם לא יהיה אפשר לקיים בחירות, תהייה הסכמה לאומית על הקמת הנהגה לאומית זמנית לתקופה מוגבלת,כשלב מעבר להכשרת האווירה לבחירות כלליות.
- השגת הסכמה על אסטרטגיה לאומית לשלב הנוכחי, הסכמה על תוכנית פוליטית מקובלת על כולם.
- הסכמה על מנגנוני פעולה: חידוש הדיונים מהנקודה שבה הם הופסקו בסבב הדיאלוג האחרון (בקהיר), קיום בחירות לפרלמנט, לנשיאות ולמועצה הלאומית הפלשתינית ובראשן קיום הבחירות במזרח ירושלים.
כזכור, הבחירות הפלשתיניות אמורות היו להתקיים ב-3 שלבים החלו מחודש מאי האחרון שבו היו אמורות להתקיים הבחירות לפרלמנט, אך יו"ר הרש"פ ביטל את הבחירות בטענה כי ישראל איננה מאפשרת לתושבי מזרח ירושלים להשתתף בהן.
ארגון חמאס עשה עבודת מטה מסודרת ומסר נייר עמדה מגובש למודיעין המצרי שעל פיו הוא אמור לתווך בין חמאס לישראל ולנסות ולגשר על הפערים בין תנועת חמאס לתנועת פתח. למעשה, העמדות המופיעת במסמך של חמאס הן עמדות ידועות ונוקשות של הארגון אשר ספק רב אם על בסיסן ניתן יהיה להתקדם להשגת הבנות עם ישראל או עם הרש"פ. אבל מצרים אינה מרימה ידיים, היא ממשיכה בפעולות התיווך וחשוב לה מאוד לשמור על מעמדה האזורי כמתווכת בין ישראל לחמאס וכמגשרת בין חמאס לרש"פ. הנשיא א-סיסי עושה מאמץ עליון כדי להראות לנשיא ביידן כי מצרים היא גורם חשוב הפועל למנוע את חידוש מעשי האלימות ושמירה על היציבות האזורית.

תאריך:  05/12/2021   |   עודכן:  05/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס מתנגד לרגיעה ארוכת טווח עם ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
כלי הנשק של הלוחמיפ נלקחו מהם    מפכ"ל המשטרה להורי הלוחמים: "ילדיכם פעלו כשורה וכפי שמצופה משוטרי ולוחמי משטרת ישראל באירוע מהסוג הזה. אנחנו מלווים את ש' ו-ל' באופן צמוד לרבות סיוע משפטי בתקווה שההליך יסתיים מהר ככל שניתן"
עידן יוסף
מחבל דקר ופצע חרדי בירושלים ולאחר מכן ניסה לדקור שוטר    שוטרים ניטרלו את המחבל, תושב העיירה סלפית בן 25    בחמאס בירכו על הפיגוע
רפי לאופרט
אירוע כפר-קאסם (1956) היה חריג, טופל ככזה והפך לציון היסטורי ביחסי יהודים וערבים    אין מניעה לקיום אזכרה ציבורית ביום זה ולהשתתפות נציגי ציבור בה. עם זאת באירועים דומים ומאוחרים יותר - אוקטובר 2000, הכותל 2017, מאי 2021 מסתמן דפוס התנהגות מסוכן: ימי מבחן מול איום ביטחוני חיצוני הופכים "להזדמנות" בידי חוגים ערבים קיצוניים להפר את הסדר הציבורי ולסייע לאויבי המדינה
איתמר לוין
הסירה רשתות של חשבונות שהפיצו מידע כוזב נגד ישראל ובעד חמאס, תיאמו הטרדות נגד רופאים ועיתונאים תומכי חיסונים, ניהלו תעמולה נגד פולין בשל משבר הפליטים וקידמו את עמדותיה של סין בנושא הקורונה
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מאיים בהסלמה חדשה מול ישראל על-רקע הכוונה להרוס עשרות בתים בכפר סילוואן וקיום "צעדת דגלים" בשבוע הבא בערים לוד-רמלה. בשבועות האחרונים שומר חמאס על רגיעה בגבול הרצועה אך רק בימים הקרובים יתברר לאן מועדות פניו באמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il