X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד החקלאות יוצא לאמוד מקרוב את נזקי הקרה בעקבות הנזקים, החלו מדריכים במשרד החקלאות, לתת ייעוץ לחקלאים שגידוליהם נפגעו החקלאים המבוטחים, יפוצו על-ידי הקרן לנזקי טבע בחקלאות
▪  ▪  ▪
[צילום: אורן ברנע]

הנהלת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בראשותה של מנכ"ל המשרד, יעל שאלתיאלי, תגיע היום (יום ד', 16.1.08) אל אזור הדרום, אחד האזורים שנפגעו במיוחד מנזקי הקרה, כדי לבחון מקרוב את הנזקים בגידולים החקלאיים. בימים אלו, שמאי הקרן לנזקי טבע בחקלאות, פועלים בחלקות החקלאים לשם איסוף המידע אודות הנזקים בגידולים החקלאיים. על-פי הערכה ראשונית של הקרן, הנזק הכספי מוערך בשלב זה בכ-75 מיליון שקלים.
יחד עם זאת, את תוצאות הקרה לא תמיד רואים באופן מיידי, ולעיתים נדרשים מספר ימים, על-מנת לאמוד את הנזקים, במיוחד מאחר שהקרה צפויה להימשך עוד מספר לילות נוספים. מנתוני הקרן לנזקי טבע בחקלאות עולה, כי הודעות על נזקים בגידולים הגיעו מכל הארץ ומענפי חקלאות רבים, בעיקר בבקעת הירדן, גליל עליון, שפלה וערבה. חבל הבשור והנגב המערבי שבדרום נפגעו במיוחד. בין הענפים הניזוקים:ירקות, פירות, הדרים, ופרחים.
בעקבות נזקי הקרה, החלו מדריכי שירות ההדרכה והמקצוע במשרד החקלאות, לתת ייעוץ לחקלאים שגידוליהם נפגעו. החקלאים המבוטחים, יפוצו על-ידי הקרן לנזקי טבע בחקלאות.
הקרה השוררת זה כמה ימים גרמה לנזקים כבדים במשקים החקלאיים שבאזור הערבה, ובעיקר בישוב פארן הממוקם 150 מטר מעל פני הים. במושב פארן נגרמו נזקים לגידולים המיוחדים אשר נשמרים היטב בבתי רשת.
הקור היה כל כך קיצוני עד כי במושב פארן נרשמו הלילה מינוס שבע מעלות. במושבים צופר, חצבה ועין יהב נגרמו נזקים כבדים לעגבניות שרי ולקישואים הגדלים בשטחים הפתוחים.
אתמול דיווחנו כי כל השדות והחממות באזור חבל אשכול, שבמערב הנגב הצפוני, קפאו, לאחר שהקור חדר לחממות. בחלק מן מהחממות הגיע הקרח לעובי של 8-6 סנטימטרים.
אתמול גם דווח, על נזק עצום שנגרם לתפוחי האדמה שבנגב המערבי בעקבות הקור העז. על-פי הערכה ראשונית, 30 אלף טון של תפוחי אדמה הושמדו מהקרה. השי רובין, מנכ"ל ישובי חבל מעון, מגדלי הירקות הגדולים בישראל, אמר שלאסון הטבע יהיו השלכות קשות על מצבם של הקיבוצים שמתבססים על החקלאות כמקור הכנסה עיקרי, על מפעלי האריזה, על המשווקים וגם על הצרכנים שיסבלו מעליית מחירי התוצרת החקלאית. בנוסף לא יהיה מנוס מצמצום של הייצוא.

תאריך:  16/01/2008   |   עודכן:  16/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנזק הכספי לחקלאות: 75 מיליון שקלים לפחות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
דירקטוריון הבנק אישר את תוכנית העבודה ל-2008    יעדי הבנק המתאושש מנזקי הסאב-פריים - השגת תשואה שנתית על ההון העצמי של כ-15% מפעולות רגילות ותשואת רווח נקי של כ-17.5%    תישמר מדיניות חלוקת דיבידנד משמעותי לבעלי המניות - לצד הגדלת הלימות ההון    ההנהלה: "אנו נוקטים מהלכים רבי-היקף - שיביאו לשיפור ולהתייעלות תהליכי העבודה בבנק"
הדר פרבר
הסרט אסור למכירה במדינה אך נמכר בבסיס צבאי אמריקני בקאבול
יפעת גדות
צוות חוקרים עקב אחר 1,471 נשים בריאות לאחר גיל המעבר למשך חמש שנים וגילה כי התקפי הלב היו שכיחים יותר בקבוצה שהשתמשה בתוספות סידן    שיעור מקרי השבץ והמוות הפתאומי היו גם הם גבוהים יותר בקבוצה שנטלה את התוספות
הדר פרבר
לפי השערות, מדובר באוכל עשב באורך של 3 מטרים מלפני 2 מיליון שנה לפחות
יפעת גדות
האם השימוש בצבעי שיער במהלך ההריון בטוח?    כיצד ניתן להשתמש בצבעי השיער בצורה בטוחה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il