X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חוויה עזה [צילום: נדב יהלום]
ביקורת "אחד משלנו" בת׳ באר שבע
תיאורית אחד משלנו
הסתרת האמת מהחוק נפוצה במחוזותינו עד היום מחזהו זוכה הפרסים של בני ברבש "אחד משלנו" העולה בתיאטרון באר שבע, זוכה בבימויו של כפיר אזולאי לביצוע מבריק של השחקנים, בסיפור הרלוונטי גם כיום

אין ספק, שהביצוע החדש של המחזה שכבר עלה ב-1987 בבית לסין, והיה לסרט בהמשך, הוא מרענן ושובה לב. הדור החדש של שחקני באר שבע מזרים דם חדש של כשרונות רהוטים ומגובשים, שיחד עם הוותיקים בלהקה מעמידים את התיאטרון בשורה הראשונה של יוצרי התרבות בתיאטרון, כפי שהיה והינו מאז נוסד.
בימויו של כפיר אזולאי (שנמנה על שורת הבימאים הצעירים והמוכשרים שהחלו למלא את החוסר של בימאים איכותיים כאן) יצירתי במיוחד. בהשליכו את הצורך בקירות, ובחלוקת הבמה לחדרים נפרדים בהם מתרחשת העלילה, הוא מעניק לצופים את הזכות להשתמש בדמיונם, ומחולל סצינות המתקיימות במקומות ובחדרים שונים על הבמה במקביל. הדרור שהוא מעניק לצופים, מעניק לו את היכולת לצמצם בבזבוז זמן על החלפת תפאורות והזזת קירות, והשעה וחצי של ההצגה יכולה להתמרכז בתמציתיות בבעיה המוסרית והקיומית העומדת במרכז העלילה. מובן שעיצוב הבמה של ערן עצמון התואם לקונספט הזה, משתלב יפה ותומך ברעיון. כמו גם התאורה הטובה של זיו וולושין.

חילוקי דעות [צילום: נדב יהלום]

ברקע הסיפור עומדת עובדת הריגתו של מחבל שרצח את אחד מטובי הלוחמים בקבוצה ההומוגנית הזו. איך בדיוק נהרג המחבל היא עובדה, כשם שהמחבל רצח את החייל. אך בגלל שאביו של המחבל הוא חבר של מפקד הפלוגה הזו (אמיר קריאף המתאפיין כאן בצרחות על פיקודיו ובמילמול ביתר הזמן) - המפקד פוקד עליהם להוציא דוח מפורט על האירוע. בימים שהמחזאי עצמו שירת בגולני וחווה חוויות כאלו, מקרה אלאור אזריה עוד לא נודע. כי למעשה, לא צריך להיות ספק - לרוצח ומפגע יש להשיב באש ולחסלו במיידי. אלא שבמחזה זה הדרמה נוצרת מחילוקי הדעות בין החוקר רפא שנשלח לחקור את האירוע של הריגת המחבל, לבין חבריו, מה שהיה מלכלך את שמה הטוב של היחידה. הבעיה היא שהחוקר עצמו הוא "אחד משלנו", כמו שקבוצה פוליטית מסוימת מתייחסת לחבריה משנות השלושים ועד היום. התעקשותו של החוקר (עמית רהב המגלם יפה את החוקר החנון הצמוד להוראות חשיפת הצדק המשפטי) גורמת לחבר׳ה להעלים אותו.
תום גרציאני כסרן יותם, הוא עמוד השידרה של ההצגה, במשחקו הכובש הנובע ישר מהלב, בקסם של דמותו, בדיבורו הרהוט ובקולו המצוין. כך גם כובש אמרי ביטון כסגן נחשון את הצופים בעושר הבעותיו. שניהם שחקנים צעירים עם רקורד עשיר עטור שבחים. מהי שמחדיר, בנוסף, תמריץ ללהקה הם הבוגרים הטריים שנספחו כמו לוטם חכמון היפה והקוקטית כמזכירת המפקד, אלון בראל כ-ארז, ואסף זגה החביב כ-דדה - שלושתם בוגרי בי"ס גודמן הצמוד לתיאטרון באר שבע; אמיר גולדמן כ-רפא, החוקר, בוגר סטודיו יורם לוינשטיין, בדומה לתום גרציאני ואמיר ביטון. וכן גם נגה כץ התמירה כ-תמר, בוגרת סמינר הקיבוצים.

הסתרת האמת [צילום: נדב יהלום]

שלל הכשרונות הצעירים הללו כובשים את הלב ומעניקים לצופים את האפשרות להתעמק בקונפליקט הרגשי שההצגה מעלה. למתעמקים יותר - מוענקת ההזדמנות לחשוב על נושא הסתרת האמת: מתי היא אפשרית ומתי היא ראויה לביזוי. ואין הכוונה רק למקרה הנדון בהצגה זו. אלא למתרחש כאן והיום במחוזותינו המשפטיים והחוקתיים. הצגת אחד משלנו תתפוס כל אחד ישר בליבו, ואולי גם בשכלו, ומהווה חוויה עזה לצופים.

[צילום: נדב יהלום]
[צילום: נדב יהלום]
[צילום: נדב יהלום]
תאריך:  14/12/2021   |   עודכן:  14/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רמי בליטנטל
"זה בא כמו צייד"    אנסמבל צעירים של תיאטרון הסימטה, יפו. דצמבר 2021    להקת השחקנים פועלת בתואם ורוקדת את התמונות ובזה קסמה של ההצגה
ציפי לידר
עם שלל עתק, איך לא, מקופת המדינה, ועם אלימות ערבית ופלשתינית גואה, מנסור עבאס מסתובב במסדרונות    נכנס כטווס מנופח, אך לאחרונה נאלם, שמתם לב?    ומה המשותף לרוצחים פרי, מלול, ושומוב? אלימות קודמת    נשים לימדו את הלקח! ולקינוח בקטנה -מרוץ המכשולים!
דן מרגלית
לא תמיד צריך ואפשר לשתף את ארצות הברית מראש במהלכיה של ישראל, אבל רצוי ככל האפשר    כך נהגו לפנים ראשי ממשלה רבים
מאיר חוטקובסקי
סוגית הצדק והשחיתות בקשר בין הון לשלטון ומערכת המשפט באה לידי ביטוי בסרט המצוין "שעתו האחרונה של מר קול" אותו ביים והפיק דורון ערן    לשחקן היחיד בסרט, אוהד שחר, הוענקה תעודת הוקרה על פועלו למען התרבות האמנותית בארץ
ד"ר מרגלית מולנר-גויטיין
אז איך אפשר לדעת ציור? אולי 'להבין'? אבל גם זה מוגבל    כי מי יודע את צפונות ליבו של האמן היוצר    גם הוא עצמו לא תמיד יודע או מבין את הדחף העמוק ליצירה, אלא אם כן זוהי יצירה מודעת שכל פרט בה מתוכנן מראש, ויש כאלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il