X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פרשת השבוע שלנו מצביעה על עוצמת הפער בין אורחות חיי רועה העם במציאות החיים המתוארת בפרשת השבוע ובין מי שמבקש להיות רועה העם במציאות חיינו, ועונה לשם בנימין נתניהו
▪  ▪  ▪
נתניהו. נהנתן [צילום: אריאל שלי/AP]

פרשת השבוע, "פרשת שמות", נפתחת במילים "וְאֵלֶה שְׁמוֹת בְּנֵי יִשְׁרָאֵל הַבָּאִים מִצְרָיְמָה...".("שמות", פרק א' פסוק א') משם ממשיכה לתיאור מציאות בה קם "מֶלֶך חָדָשׁ אֲשֶׁר עַל מִצְרַיִם, אֲשֶׁר לֹא יָדַע אֶת יוֹסֵף" (שם, פסוק ח'), והתוצאה "וַיַּעַבְדוּ מִצְרַיִם אֶת-בְּנֵי יִשְׁרָאֵל בַּפֶּרֶךְ" (שם, פסוק י"ג). זעקת המעונים עלתה השמימה - "וַיִּשְׁמַע אֱלוֹהִים אֶת נַאֲקָתָם..." (שם, פרק ב', פסוק כ"ד).
מתוך מדמנת הסבל המדמם קם לעם הנרדף עד צוואר מנהיג ענו, צנוע, אדם שכל רמ"ח אבריו משדרים צדק. קם המנהיג משה. למרות שמשה גדל בארמון מלוכה רווי הדר, המערכת הנשית של בת מלך פרעה, האם והאחות הנחו אותו לא להסתנוור מההדר המונרכי בו גדל, אלא לאמץ אורחות חיים, שצניעות, ענווה וקנאות לערכי צדק מהווים חלק משמעותי בהוויית חייו.
משה בורח מהתפקיד, אך התפקיד רודף אחריו. אל מול "לַבַּת-אֵשׁ מִתּוֹך הַסְּנֶה... סְנֶה בּוֹעֵר.. וְאֵינוֹ אֻכַּל" אומר רועה הצאן משה מלה אחת - "הִנֵּנִי". המילה "הִנֵּנִי" חובקת בחובה את מלוא הנכונות ואת מלוא המחויבות להמיר את המחויבויות, שיש למשה רועה הצאן באחו, בשלל המחויבויות, שחייב לאמץ הרועה את עמו. כבר לא מדובר ברעיית צאן, אלא ברעיית עַם עבדים בדרכים לא צפויות, בדרך חתחתים קשה, ארוכה ונפתלת לעבר היעד של חיי חרות.
המילה "הִנֵּנִי" מוציאה את הרועה משה מהנהגת צאן אל הנהגת עַם בנתיבי החיים הקשים ביותר עד שיגיע ליעד הנכסף - חיי חרות. קשה להתעלם מההבדל התהומי המזדקר לעינינו בין דרך חייו של המנהיג משה משם ומאז, עליו קראנו בפרשת השבוע, לבין דרך חייו של מנהיג, העונה לשם בנימין נתניהו, שכיום הוא מנהיגה של האופוזיציה, אבל חותר להיות רועה צאן ישראל.
עוותי צדק
פרשת השבוע שלנו מצביעה על עוצמת הפער בין אורחות חיי רועה העם במציאות החיים המתוארת בפרשת השבוע ובין מי שמבקש להיות רועה העם במציאות חיינו, ועונה לשם בנימין נתניהו.
בפרשת השבוע אנחנו קוראים על משה, שילדותו מכותרת במציאות נהנתנית של ארמון מלוכה, אך משה לא נותן לרוח ארמון המלוכה לעוות את נדבכי המוסר, אותם עיצב לעצמו. כשראה מחוץ ל-ד' אמות עולם הנהנתנות שלל עיוותי צדק, הביע בגלוי סלידתו מאותה נהנתנות, ויצא בגופו ובגפו מתוך עולם נהנתני להילחם את מלחמת הצדק של הנרדף והמוכה תוך סיכון חייו האישיים.
משה שם ואז נמלט, נס על נפשו מנהנתנות ארמון המלוכה ובחר בחיי הענווה והפשטות. לעומתו כאן ועכשיו אנחנו פוגשים מנהיג השואף להיות ראש ממשלה בישראל ומתמכר לנהנתנות, שהיא חלק מהוויית חייו. כאן אנחנו נפגשים במנהיג, העונה לשם בנימין נתניהו, שיש לו ידיד מעבר לים באוסטרליה. ידיד שמשום מה העניק טיסות חינם, פינוקי חינם, אירוח חינם בתנאי פאר בדירות יוקרה לבן המנהיג, ליאיר, ועל הדרך העניק מאותם פינוקים או חלקם גם ליוסף כהן, מי שעמד בראש המוסד.
כאן אנחנו נפגשים במנהיג, החותר להיות ראש ממשלה בישראל, שיש לו ידיד מעבר לים בארה"ב, שהעניק מתנות למנהיג ולמשפחתו משקאות ממין משובח וסיגרים יקרים. במקרה הידיד בארצות הברית והידיד באוסטרליה שותפים עסקיים בתחומי האבטחה ואף הקימו במקרה חברת סייבר. במקרה למי שהיה ראש המוסד הוצע להיות שותף בחברה של אותם הידידים.
נוכל צרפתי
במקרה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, יש עורך דין בשם דוד שמרון, שהוא גם קרוב משפחה. במקרה עורך הדין של ראש הממשלה - וזה רק במקרה - הוא עורך הדין, שייצג את מיקי גנור מול הגרמנים בעסקה קטנה של כמה "סירות", שמשום מה קוראים להן גם בשמות אחרים. רק על התיווך של מיקי גנור בעסקת הסירות קיבלו המעורבים בתיווך שכר.
הנהנתנות של נתניהו מקרינה את מלוא בוטותה על מהלכי עורך דינו הפרטי, שייצג את מיקי גנור מול הגרמנים, שרק במקרה פעלו מול נמל חיפה לפגיעה קשה ואנושה בהון אנושי יקר ביותר, בהון העובד, בהון המזיע במספנות ישראל, זאת רק כדי להשיג הפרטת הטיפול בספינות של חברה גרמנית. הפרטה שפגעה בפרנסת אלפי עובדים, וגריפת הון למעטפת נהנתנית המקיפה את בנימין נתניהו.
דוד שומרון הוא קרוב משפחה של נתניהו, שיש לו שותף בשם יצחק מולכו שהוא גם קרוב משפחה. שניהם מייצגים בנאמנות את ראש הממשלה ובדרך מקרה ייצגו גם איזה נוכל צרפתי שהורשע, ארנו מימרן, שאירח בימיו הטובים באחד מארמונותיו את משפחת נתניהו, סתם באיזו חופשה. חופשה נהנתנית. שבמקרה נוכל צרפתי מימן את אירוח הנהנתן, שהיה ראש ממשלה בישראל ופועל כדי לחזור לכהונת ראש הממשלה.
כואבת עוצמת הפער בין ערכיו המוסריים של המנהיג משה, העולה מפרשת השבוע שלנו, פרשת "ואלו שמות", ובין עולם ערכים נהנתני של החותר להיות ראש ממשלה בישראל, בנימין נתניהו.

תאריך:  20/12/2021   |   עודכן:  20/12/2021
+מדוע נתניהו נרתע מטלפון סלולרי
19:01 20/12/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניר חפץ מספר, כי נתניהו חושש מאוד מפני ריגול ביטחוני או עסקי בטלפונים הסלולריים של הסובבים אותו  ▪  ההתנהגות של וואלה בפרסומים על נטייתו המינית של יאיר נתניהו הייתה מגעילה  ▪  מדוע חשוב להגנה מתי נותר הקשר בין חפץ לבין אלוביץ

"רק אם רוצים להראות לו משהו" [צילום: פלאש 90]
+חפץ: החוקרים לא רצו לשמוע חלק ממה שרציתי לומר
17:29 20/12/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

"לא אגיד שהיו עשרות מקרים כאלה, אבל היו כמה מקרים כאלה"  ▪  על החקירה נגד איתן צפריר: "לקחו מישהו חף מפשע ועלו עליו במכבש"  ▪  עומד על כך שאלוביץ ניסה לבחוש במינוי שר התקשורת

"פשוט רציתי להגיד אמת וללכת הביתה" [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת "שמות" משוחחת עם נתניהו (ב')
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
יאמר אלוהיכם . כי מלאה צבאה
נחמו נחמו עמי  |  20/12/21 15:07
2
שמות פרקהב פסוקהה
שמות פרק ב פסוק ה  |  20/12/21 16:34
3
נתניהו משדר נהנתנות.
משה שידר ענווה  |  20/12/21 19:13
4
גישה מוטעית של איתן לפרשת השבו
ניסן.  |  20/12/21 23:23
5
נתניהו מבייש את משה
זהבה נ  |  21/12/21 17:19
6
פוגע בענווה ובצניעות של משה ל"ת
נתניהו עלוב הנפש  |  21/12/21 19:18
7
תובנות מסוכנות של שמואל בוקי
שמואל בוקי-סכנה!  |  22/12/21 11:27
8
שמואל בוקי מצפון קוריאה
בוקי מצפון קוריאה  |  22/12/21 16:10
 
- צפון קוריאה מודה לשמואל בוקי
צפון קוריאה מודה  |  22/12/21 21:29
9
שיהיו רק ממטרים חזקים של טוב
שיהיה יום טוב  |  23/12/21 14:42
10
דוד שומרון ישלם 100אלף שקל קנס
עורך דין של ביבי  |  23/12/21 15:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
נכון שוואלה היה עוין לנתניהו, אבל דווקא משום כך הקשר עם אלוביץ היה חשוב - הסביר חפץ    כמה דקות של נחת לבני הזוג נתניהו, כעס אמיתי על ההדלפות ומה השיג בן-צור בחקירה בלתי תוקפנית
איתמר לוין
אומר שייתכן שהפרסומים החשובים לנתניהו היו מתפרסמים באתר בכל מקרה, אבל בשל הדנ"א העוין שלו לנתניהו - "היה צריך שם את הדחיפה של אלוביץ"    תוקף בחריפות את ההדלפות מחקירתו ואומר שאחד הפרסומים בערוץ 12 - שבוודאות הגיע מרשויות האכיפה - היה הרגע הקשה ביותר מבחינתו
איתמר לוין
מעיד: נתניהו סבר שהתקשורת עושה שימוש במשפחתו כדי להפיל אותו    מספר על קשר קרוב מאוד לשרה נתניהו שגרם לו קושי רגשי לחתום על הסכם עד המדינה    מאשר שלעיתים העביר בקשות של שרה נתניהו כאילו הגיעו מבעלה
איתמר לוין
המדינה טענה שפעילות חריגה הייתה פלילית, אך לא הוכיחה בחוות דעת מומחה את החריגות - והנאשם זוכה. זה מה שקרה בפרשת ביטון    ניר חפץ מסייע להגנה לערער את אמינותו של אילן ישועה, וגם רומז לשיקולי בחירות בנאומו של נתניהו בקונגרס במרס 2015
איתמר לוין
"ישועה דאג שבעצם דף המסרים של בוזי יהיה הכותרת הראשית"    וואלה לא פרסם את התקפתו הבוטה של יאיר גרבוז על הימין ואת פליטת הפה הקשה של הרצוג בעימות עם נתניהו – וכן פרסם סקר פנימי של המחנה הציוני שהעניק למפלגה יתרון גדול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il