X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הנשיא מינה 40 שופטים פדרליים - בערכאות המחוזיות ובבתי המשפט לערעורים - בתוך פחות משנה; טראמפ מינה 234 בכל כהונתו וושינגטון פוסט מצביע על גיוון ניכר מבחינת המוצא, המגדר והרקע המקצועי - ועל המכשולים הפוליטיים שבדרך
▪  ▪  ▪
ביידן ושומר. דגש על המהירות [צילום: אוון ווצ'י, AP]

הנשיא ג'ו ביידן מינה בשנה הראשונה לכהונתו את מספר השופטים הפדרליים הגבוה ביותר מזה ארבעה עשורים, תוך מגוון רחב מבחינה גזעית, מגדרית ורקע מקצועי – בדק ומצא וושינגטון פוסט. הקצב מבטא את רצונם של הבית הלבן והדמוקרטים בקונגרס לתפוס במהירות את הכוח שאיבדו לרפובליקנים, אשר מינו למעלה מ-230 שופטים פדרליים בעת נשיאותו של דונלד טראמפ.
הבית הלבן, מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר וועדת המשפטים יצרו ביעילות רשימה של מועמדים לשיפוט, העוברים בצורה חלקה את הבית הלבן, השימועים בסנאט וההצבעה במליאתו, כאשר שומר מעניק להם עדיפות על פני דיונים בנושאים אחרים והמהירות היא גורם ראשון במעלה. לקראת תום השנה הראשונה לנשיאותו של ביידן, הסנאט אישר 40 שופטים אשר בחלקם יטו את מאזן הכוחות בכמה בתי משפט פדרליים לערעורים.
הצלחתו של ביידן במינוי שופטים באה על-רקע כשלונותיו בתחומים אחרים של האג'נדה שלו, כולל הניסיון להעביר חוק בחירות לאומי. אבל המשך הדרך בנושא השופטים עלולה להיות רצופת קשיים. הבית הלבן ייתקל בקרוב בקשיים מול הסנאט החלוק 50-50, מצב המעניק עוצמה רבה לכל סנאטור. עד כה לא אושר אף שופט במדינה בה שני הסנאטורים הם רפובליקנים, אך בהמשך – על-פי המסורת בסנאט – יוכל סנאטור רפובליקני בודד להטיל וטו על מינוי שופטים מחוזיים במדינתו.
האם הממשל מדבר עם הרפובליקנים
הפוסט שוחח עם למעלה מתריסר סנאטורים רפובליקנים ממדינות בהן קיימות משרות שיפוט פנויות, והתרשם שקיימת מידה שונה של נכונות לשתף פעולה עם ביידן. חלקם הביעו שביעות רצון מתשומת ליבו של הממשל לדעותיהם, בעוד שמרנים יותר טענו שהנשיא מתעלם מהמשוב שלהם. כמה מהרפובליקנים אמרו שהבית הלבן טרם פנה אליהם, למרות שידוע להם שהוא אוסף רשימות מועמדים. אחד מהם הוא מצליף המיעוט, ג'ון ת'ון, האיש מספר שתיים בסיעה, האומר שהוא מצפה לשמוע מן הממשל.
שיתוף פעולה עם הרפובליקנים יסייע לקבוע האם ביידן – לשעבר יו"ר ועדת המשפטים – יוכל לשמור על קצב המינויים; אם יעשה זאת, הוא ישתווה לנשיא רונלד רייגן. טראמפ מינה 18 שופטים בלבד בשנתו הראשונה, אך לאחר מכן הגיע ל-234 שופטים כולל שלושה מבין תשעת שופטי בית המשפט העליון. השופטים בהם בחר טראמפ, בשיתוף פעולה הדוק עם מנהיג הרוב דאז (ומנהיג המיעוט כיום), מיץ' מקונל, יצרו רוב שמרני ברור בבית המשפט העליון בתקופה בה עומדים להכרעה הפלות, נשק וזכויות דתיות.
גיוס המועמדים לשיפוט החל כבר בתקופת המעבר בין שני הממשלים, כאשר דנה רמוס, היועצת המשפטית המיועדת של הבית הלבן, ביקשה מסנאטורים רשימות מועמדים למדיניותיהם. בבתי המשפט הפדרליים לערעורים ובבתי המשפט הפדרליים המחוזיים, ממשל ביידן מגייס יותר נשים ובעלי רקע מגוון: המוסלמי הראשון בבית משפט פדרלי מחוזי (זהיד קוראישי בניו-ג'רזי); בת' רובינסון, הלסבית הראשונה בבית משפט לערעורים; ולוסי קוך, הקוריאנית הראשונה בבית משפט לערעורים.
84% מן השופטים אותם מינה טראמפ היו לבנים ו-76% - גברים; לא היה ביניהם ולו שחור אחד. לעומת זאת, 75% מן המינויים של ביידן הם נשים ולמעלה משני שלישים הם בני מיעוטים. הבית הלבן גם מגייס בעלי רקע תעסוקתי שבאופן מסורתי סובל מתת-ייצוג, כולל סניגורים ציבוריים ועורכי דין בתחומי ההגירה והעבודה.
שינוי מאזן בבתי המשפט לערעורים
להשתייכות המפלגתית של הסנאטורים יש משמעות רבה בעת מינוי שופטים, מזכיר הפוסט. בבית המשפט הפדרלי לערעורים במחוז הרביעי, הסנאט אישר את פרופ' טובי הייטנס, לשעבר פרקליט מדינת וירג'יניה, בתמיכת שני הסנאטורים הדמוקרטים של המדינה. הממשל עדיין צריך להכריז על מועמדותו למשרה מקבילה בדרום קרוליינה, מדינה המיוצגת בידי שני סנאטורים רפובליקנים. לינדזי גראהם, הסנאטור הבכיר מן המדינה שהיה יו"ר ועדת המשפטים במחצית השנייה של ממשל טראמפ (וידיד קרוב של הנשיא לשעבר), אומר שאינו יכול להתלונן על חוסר תקשורת מצידו של הממשל הנוכחי.
הבית הלבן ולשכתו של הסנאטור הרפובליקני ג'רי מורגן מקנטקי דנים מזה חודשים על המועמד למשרה הפנויה בבית המשפט לערעורים שמושבו במדינה זו. לעומת זאת, הסנאטורים הרפובליקנים מרשה בלקבורן וביל הגרטי ממדינת טנסי אומרים שטרם שמעו מן הממשל בנוגע למשרה בבית המשפט לערעורים שבמדינתם; מועמדו של הבית הלבן הוא אנדרה מאטיס. הגרטי מאשים את הבית הלבן בחוסר כבוד כלפי הנוהג המתמשך של התייעצות בין הבית הלבן והסנאט, ואומר שלא יוותר עליו. אולם, יו"ר ועדת המשפטים, ריצ'רד דרבין הדמוקרט, כבר אמר שלא יכבד נוהג זה, בנימוק שממשל טראמפ הוא זה שנטש אותו.
ועדיין, אישורם של הסנאטורים המדינתיים עודנו משמעותי כאשר מדובר בבתי המשפט הפדרליים המחוזיים, שכן הם קשורים בטבורם לקהילות המקומיות ובדרך כלל מאוישים בידי מועמדים מבין עורכי דין ומשפטנים מקומיים אחרים. דרבין אומר, שהוא יכבד מסורת זו כאשר מדובר בבתי המשפט המחוזיים. הבית הלבן אומר כי למרות שיעבוד עם הסנאטורים, התייעצות עימם אין פירושה בהכרח אישור מצידם.
נכון לעכשיו, ממשל ביידן פועל לעצב מחדש את מערכת השיפוט הפדרלית לאחר שנותיהם של טראמפ ומקונל. מינויה של רובינסון הפך את יחסי הכוחות בבית המשפט לערעורים בניו-ג'רזי וכעת יש בו רוב של שופטים אשר מונו בידי נשיאים דמוקרטים. ביידן יכול לבצע מהלך דומה בבית המשפט לערעורים שמרכזו בפנסילבניה, בו יש מושב פנוי ושוויון של שבעה-שבעה בין השופטים. ביידן קיבל החודש עוד ארבעה מושבים למלא בבתי המשפט לערעורים, עם פרישתם של ארבעה משופטיהם.

תאריך:  28/12/21   |   עודכן:  28/12/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן מנסה להפוך את מורשת טראמפ: ממנה שופטים בקצב שיא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הגם ודעתי. וכדג?
עוד.ס.דג()  |  28/12/21 10:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: הממשל סבור שהריכוזיות היא אחד הגורמים לאינפלציה המואצת, למרות שברור לו שהצעדים הנוכחיים ישפיעו רק בעתיד    מוקד המאבק המרכזי נכון להיום: משווקי הבשר, שרווחיהם זינקו פי שלושה מאז פרוץ הקורונה
יוני בן-מנחם
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ייפגש היום עם יו"ר הרש"פ אך הפלשתינים טוענים כי הנשיא ביידן הזניח אותם ודחק לקרן זווית את פתרון הסכסוך הישראלי פלשתיני. פתיחת הקונסוליה האמריקנית בירושלים ומשרדי אש"ף בוושינגטון נדחו למועד בלתי ידוע, ממשל ביידן אינו מעוניין בעימות עם ממשלת בנט, המגעים שלו עם הרש"פ הם רק בנושאים כלכליים וביטחוניים ללא אופק מדיני
איתמר לוין
הדמוקרט השמרן הודיע שלא יתמוך בתוכנית להשקיע 2.2 טריליון דולר ברווחה ובשינויי האקלים - תוכנית הדגל של ביידן בתחום מדיניות הפנים    בלא תמיכתו של מנחין, אין לדמוקרטים 50 קולות כדי להעביר את ההכרעה לידי סגנית הנשיא
עידן יוסף
ברקע המחלוקת העזה מול ארה"ב בסוגיה האירנית, בנט הודה לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ולממשלו על "הידידות החמה, הפתיחות, ועל גישתם לשיקום התמיכה הדו-מפלגתית בישראל, כדי שלא תהיה נחלתה של מפלגה אחת"
איתמר לוין
הקורונה עודנה משתוללת, החוק הגדול השלישי של ביידן תקוע בסנאט והמדינה מפולגת כמו לפני שנה    זהו האקלים איתו נכנס ביידן לשנה בה יתקיימו בחירות האמצע לקונגרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il