X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ישראל היא מעבדה בתנאי קרב היעילה והחסכונית ביותר של תעשיות הביטחון בארה"ב ישראל משתמשת במאות מערכות קרב אמריקניות, ומעבירה ליצרנים בארה"ב לקחי מבצעים, תחזוקה ותיקונים, המשדרגים את הדור הבא של המוצרים האמריקנים
▪  ▪  ▪
שיתוף פעולה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

1. התשואה על השקעת ארה"ב בישראל
- באוקטובר 2021 וינואר 2020 התריע המודיעין הישראלי על מתקפות צפויות של כלי טיס בלתי מאוישים וטילים אירנים על מתקני צבא ארה"ב בדרום סוריה ועירק, ובכך מנע פגיעה ב-200 חיילי ארה"ב בסוריה ו-1,500 בעירק.
- המידע המודיעיני שישראל מעבירה לארה"ב עולה בהיקפו ואיכותו על סך המידע שארה"ב מקבלת מכל מדינות נאט"ו. המידע מישראל מתייחס לפעילות האזורית והעולמית של אירן בתחומי טרור, טילים בליסטים וגרעין; פעילות טרור איסלאמי סוני נגד ארה"ב ובעלות בריתה הערביות; מערכות נשק ותורות לחימה של אויבי ויריבי ארה"ב; פיתוחים טכנולוגים ותורות לחימה לנטרול יכולות עוינות; מידע על טילים בליסטים בעלי ראש חץ גרעיני בתקופת ברה"מ; ועוד.
- לדברי הגנרל ג'ורג' קיגן, שהיה ראש המודיעין של חיל-האוויר האמריקני: "היקף המידע המודיעיני שארה"ב מקבלת מישראל עולה על תפוקת חמש סוכנויות ביון (CIA)". התקציב השנתי של ה-CIA הוא כ-15 מיליארד דולרים.
- ישראל היא מעבדה בתנאי קרב היעילה והחסכונית ביותר של תעשיות הביטחון בארה"ב. ישראל משתמשת במאות מערכות קרב אמריקניות, ומעבירה ליצרנים בארה"ב לקחי מבצעים, תחזוקה ותיקונים, המשדרגים את הדור הבא של המוצרים האמריקנים. הלקחים הישראלים מקדמים את התחרותיות של ארה"ב בשוק העולמי, חוסכים לארה"ב הרבה שנים ומיליארדי דולרים של מחקר ופיתוח, מגדילים את היצוא האמריקני ומרחיבים את בסיס התעסוקה בארה"ב. לפי חברת לוקהיד-מרטין (ג'נראל דיינמיקס לשעבר), השימוש המבצעי הישראלי במטוסי 16-F הביא ליותר מ-700 שדרוגים "שמשמעותם בוננזה של מיליארדי דולרים למפעל". בוננזה דומה היא מנת חלקה של חברת מקדונל-דאגלאס המייצרת את ה-15-F. תשואה גבוהה יותר צפוייה מהשימוש המבצעי של ישראל במטוסי ה-35-F המתוחכמים והיקרים יותר.
- לפי האדמירל אלמו זומוואלט, שהיה ראש המבצעים של צי ארה"ב, והגנרל אלכסנדר הייג, שהיה המפקד העליון של נאט"ו ומזכיר המדינה האמריקני: "ישראל היא נושאת המטוסים האמריקנית הגדולה ביותר שאינה זקוקה לחיילי ארה"ב, שאי אפשר להטביעה, העוגנת באזור קריטי ביותר מבחינה ביטחונית וכלכלית, וחוסכת לארה"ב את הצורך לייצר ולהציב בזירת מזרח התיכון עוד נושאות מטוסים אמיתיות, בנוסף למספר חטיבות צבא בעלות של כ-15 מיליארד דולרים לשנה".
- גיבוש תורות לחימה של צבא ארה"ב מתבסס במידה רבה על הנסיון הישראלי. לדוגמה, כוחות מיוחדים של ארה"ב בדרכם לעירק (ובעבר גם לאפגניסטן) ומומחים ללוחמה בשטח בנוי מתאמנים בישראל וממנפים את הנסיון המבצעי של ישראל. טייסי קרב אמריקנים מפיקים תועלת רבה מתרגילים משותפים עם טייסי קרב ישראלים - המנוסים יותר בתנאי קרב, נועזים ויצירתיים יותר - החושפים בפניהם את מלוא הפוטנציאל של מטוסי הקרב האמריקנים.
- ישראל היא בסיס שובר-מוסכמות ומשנה-משחק של מרכזי מחקר ופיתוח של יותר מ-200 ענקי הייטק מארה"ב, הממנפים את כוח המח הישראלי.
- ישראל מהווה מכפלן עוצמה כלכלי וביטחוני של ארה"ב, מאריכה את הזרוע האסטרטגית של ארה"ב ללא נוכחות צבאית אמריקנית (בניגוד לאירופה, קוריאה הדרומית ויפן), ומרתיעה גופים פורעי חוק המאיימים על ארה"ב ובעלות בריתה הערביות. [מידע נוסף כאן].
2. אבני דרך למהפך במעמד ישראל - מנטל לנכס
- ב-1948 התנגדו מחלקת המדינה, הפנטגון, ה-CIA, ה"ניו-יורק טיימס" וה"וושינגטון פוסט" להקמת המדינה היהודית, והעריכו שתהיה בעלת ברית של ברה"מ, לא תוכל לעמוד מול מתקפה משולבת של מדינות ערב, תפגע ביחסי ארה"ב-ערב, כולל אספקת נפט ערבי לארה"ב, ותהווה נטל אסטרטגי על ארה"ב. הניצחון במלחמת העצמאות לא שינה את עמדתם.
- הניצחון הישראלי ב-1967 השמיד את התשתית הצבאית של מצרים, שהייתה אז פרו-סובייטית, ופעלה להפלת המשטרים הפרו-אמריקנים של מפיקות הנפט הערביות, בתקופה של תלות אמריקנית מוחלטת בנפט המפרץ הפרסי. הניצחון הישראלי חסך מארה"ב מכה כלכלית וביטחונית, ופגע קשות באינטרסים של ברה"מ. ישראל הפכה מנטל אסטרטגי למכפלן עוצמה עבור ארה"ב, והעניקה לארה"ב מידע ייחודי על מערכות נשק ותורות לחימה סובייטיות והדרכים להבסתן, בנוסף לחשיפת ארה"ב לשלל המלחמה שכלל טילי קרקע-אוויר, מכ"מ וטנקים סובייטים.
- בדצמבר 1969 השתלט צה"ל על תחנת מכ"מ סובייטית מתקדמת 12-P במפרץ סואץ ("מבצע תרנגול 53"). חשיפת הטכנולוגיה המתקדמת בפני ארה"ב תרמה לעליונות הצבאית של ארה"ב על פני ברה"מ ושידרגה את איכות התעשיה הביטחונית בארה"ב. להערכת ועדת המודיעין בסנאט האמריקני, תרומתו של מידע זה לתעשיה וצבא ארה"ב הייתה כ-3 מיליארד דולרים.
- ב-1966, 1968 ו-1989 ערקו לישראל טייסים ערביים עם מטוסי מיג 21, 17 ו-23. המידע הייחודי על מטוסי הקרב הסובייטים הועבר לארה"ב על השלכותיו המבצעיות והתעשייתיות.
- ב-1970 המחישה ישראל את כוח ההרתעה שלה, כאשר נענתה לבקשת ארה"ב (שהייתה שקועה ב"בוץ הוויטנאמי"), תיגברה את כוחותיה ברמת הגולן (גבול משותף לישראל-סוריה-ירדן) והביאה להסגת פלישת סוריה הפרו-סובייטית לירדן הפרו-אמריקנית, שהייתה עלולה להביא להפלת משטרים פרו-אמריקנים בחצי האי ערב.
- ב-1981 השמידה ישראל את הכור הגרעיני בעירק, למרות לחץ חריף אמריקני, ובכך מנעה אפשרות לעימות גרעיני במלחמת המפרץ ב-1991.
- הפיכת אירן (1978/79) וטורקיה (2003) מבעלות ברית מועדפות של ארה"ב לאויבות ויריבות שפכה אור על ישראל כבעלת הברית היחידה של ארה"ב במזה"ת שהיא יעילה, יציבה, אמינה ודמוקרטית.
- ב-2007 השמידה ישראל את הכור הגרעיני הסורי-אירני-צפון קוריאני, ובכך מנעה אפשרות של מלחמת אזרחים גרעינית בסוריה.
- מ-2010 מזעזע "הצונאמי הערבי" את הרחוב הערבי ומחזק את תדמית ישראל כבעלת ברית ייחודית על-רקע האלימות, אי-יציבות והפכפכות הבינערבית, בנוסף לארעיות המשטרים הערביים ומכאן ארעיות מדיניותם והסכמיהם.
- ב-2021 הייתה ארה"ב יכולה להוציא את כל כוחותיה מהמפרץ הפרסי והאוקינוס ההודי אילו הייתה במפרץ הפרסי מדינה בעלת היכולות והמאפיינים של ישראל. [מידע נוסף כאן/2].
3. יתרון-צבאי-אייכותי של ישראל מקדם אינטרסים אמריקנים
- יתרון-צבאי-אייכותי (המסוגל להתגבר על מתקפה ערבית משולבת) משדרג את תרומת ישראל כמכפלן עוצמה עבור ארה"ב, ללא חיילים אמריקנים, באזור סוער ובלתי צפוי בין אירופה-אסיה-אפריקה ובין הים התיכון-ים סוף-האוקינוס ההודי-המפרץ הפרסי, המשמש מוקד הפצה אזורית וגלובלית של טרור איסלאמי, טכנולוגיות בליסטיות וסמים.
- ככל שיגדל יתרונה-הצבאי-האייכותי של ישראל - תוך נגישות למערכות נשק המתקדמות ביותר בארה"ב - כן תיגדל תרומת ישראל כמעבדה בתנאי קרב של התעשיות הביטחוניות והכוחות המזויינים של ארה"ב, החוסכת לארה"ב מיליארדי דולרים ושנים ארוכות של מחקר ופיתוח, מגדילה את היצוא הביטחוני ומחדשת את שיטות הלחימה של צבא ארה"ב.
- יתרון צבאי איכותי מחזק את כוח ההרתעה של ישראל מול ארגוני טרור איסלאמים ומשטרים פורעי חוק המאיימים על ארה"ב ובעלות בריתה הערביות.
- יתרון צבאי אייכותי של ישראל מסייע להצרת כושר התמרון של אירן, רוסיה וסוריה בזירת סוריה-לבנון, ומהווה קו הגנה קריטי של המשטר ההאשמי הפגיע, שהפלתו עלולה לגרום להפלת כל המשטרים הפרו-אמריקנים בחצי האי ערב.
- יתרון צבאי איכותי של ישראל מצמצם את אי-היציבות האזורית ואת סכנת המלחמות, ומהווה גורם מרכזי בהחלטת מדינות הנפט הערביות לשפר באופן דרמטי את הקשרים עם ישראל.
- ליתרון צבאי אייכותי של ישראל - בהקשר של האיום האירני הקטלני על כל מדינות ערב הסוניות במפרץ הפרסי - תפקיד מכריע בשיפור הדרמטי של יחסי ישראל עם מדינות אלו.
- יתרון איכותי צבאי מאפשר פעולות צבאיות מהירות יחסית, ומצמצם את הסכנה להידרדרות והרחבת ממדי העימותים עם ארגוני טרור ומדינות עוינות, ובולם מעורבות מדינית וצבאית של גורמים בינלאומיים בסכסוכים מקומיים.
- יתרון צבאי איכותי של ישראל מאפשר לארה"ב לצמצם בהדרגה את נוכחותה הצבאית במזה"ת, כאשר ישראל ממלאת חלק מהחלל שנוצר עם פינוי כוחות ארה"ב, תוך שמירה על אינטרסים אמריקנים.
- יתרון צבאי איכותי של ישראל אינו תחליף לטופוגרפיה של רמת הגולן ורכסי יו"ש, השולטים על הרצועה הצרה של "הקו הירוק" (14 ק"מ מנתניה לטולכרם!). יתרון-צבאי-אייכותי יכול להימחק בתקופה קצרה, אבל יתרון טופוגרפי יחסי נשאר לנצח. [מידע נוסף כאן3].
השורה התחתונה
אמנם ארה"ב היא השותף הבכיר וישראל השותף הזוטר, אך מדובר בשתוף-פעולה פורה מאוד עבור השתיים ולא בהושטת-יד של ארה"ב למדינה נזקקת. המידע לעיל מתעד את העובדה ש-3.8 מיליארד דולרים המוצגים כ"סיוע חוץ שנתי" לישראל, הם למעשה השקעה אמריקנית שנתית בישראל, המניבה מאות-אחוזי-תשואה מדי שנה. זו ההשקעה המניבה ביותר של ארה"ב.
מכאן שיחסי ישראל-ארה"ב מהווים כביש דו-סטרי (ולא חד-סטרי) לתועלת הדדית, כאשר התנועה (תרומה) מישראל לארה"ב מתעצמת בעקביות.

תאריך:  22/12/2021   |   עודכן:  22/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה מקבלת ארה"ב בתמורה לסיוע לישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ממשל ביידן מנצל את פסק הזמן בשיחות הגרעין בווינה להתייעצויות עם ישראל, היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבאן הגיע לארץ וייפגש עם בכירי הדרג המדיני והביטחוני. ההערכה בישראל היא כי ייתכן שהמעצמות ואירן יגבשו הסכם ביניים חדש, הסכם כזה הוא רע לישראל ויחזק את כוחה הצבאי של אירן
דן מרגלית
מי יחקה את התגרות הליכוד ברע"ם לגנות טרור פלשתיני נתעב ויבקש מח"כ ביבי תגובה חריפה למעשי המתנחלים הקיצוניים?
יעקב קורי
האם לא גונבה לאוזנכם השמועה שיש מיליארדרים התורמים חזרה את רוב הונם לקהילה? אם הם מתכננים מס כך שלא ישלמו אגורה למדינה שבה הם חיים זה כדי שהמגזר הציבורי לא יתנפח
איתן קלינסקי
מילדותו משה למעשה עובר מיד ליד עד שהגיע למרום הפסגה, בה הוא רועה של עם    עם ישראל, שחי במציאות של השפלה ושיעבוד במצרים, זכה למנהיג שתרם רבות לחלצו מביבי השעבוד
רועי אורן
גוסטינג הוא מונח חדש יחסית בתחום הפסיכולוגיה    הוא מתייחס למצב של ניתוק פתאומי של קשר ללא התראה או הסבר, כאשר הצד הנעלם אינו מגיב גם כאשר הצד הננטש מבקש להבין מדוע הוא נטש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il