X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בן סלמאן. מאמץ מדיניות חדשה נגד "ציר הרשע" [צילום: בנדר אלג'אלוד/ארמון המלוכה הסעודי/AP]
מוחמד בן סלמאן מנסה להתקרב לנשיא ביידן
סעודיה פתחה במתקפה חריפה על סוריה ועל נשיאה בשאר אסד ומנסה לטרפד את חזרתה לחיק הליגה הערבית. פרשנים ערבים במזרח התיכון טוענים כי מדובר באסטרטגיה חדשה של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן להתקרב לנשיא ביידן ולזכות בלגיטימציה ממנו להפוך למלך הבא של סעודיה

בניגוד למדינות ערביות כמו ירדן ואיחוד האמירויות שהתפייסו עם סוריה ועם נשיאה בשאר אסד ופועלות להחזיר את סוריה לחיק הליגה הערבית, אשר השעתה אותה מהחברות בה ב-2012 בעקבות מלחמת האזרחים והטבח שעשה בשאר אסד בבני עמו הסונים, יוצאת סעודיה במתקפה חזיתית נגד המשטר הסורי ונשיאו. עבדאללה אלמועלמי, השגריר הסעודי באו"ם, אמר בנאום שנשא בעצרת הכללית כי נשיא סוריה בשאר אסד "הכריז על ניצחון במלחמה בסוריה על פירמידה של גולגולות חפות מפשע".
"אל תאמינו להם אם הם אומרים שהמלחמה הסתיימה ואין צורך בהחלטות או"ם..אל תאמינו להם, המלחמה לא נגמרה, עוד 2000 "שהידים" נוספו השנה לרשימה של 350 אלף "שהידים" אחרים, איזה ניצחון זה למנהיג על שרידי עמו ואזרחיו?", הוא הוסיף.
השגריר הסעודי האשים את המשטר הסורי כי הוא היה הראשון לפתוח את הדלת לטרור והכניס לסוריה את ארגון חיזבאללה,הוא הזהיר את הקהילה הבינלאומית כי המשטר של בשאר אסד אינו מעוניין בשיקומה של סוריה. הנאום של השגריר הסעודי באו"ם מהווה מכה קשה לניסיונות של מדינות ערביות להוציא את סוריה מהבידוד הערבי שהיא חווה מתחילת 2012.
ההתקפה על סוריה בהוראת בן סלמאן
ההתקפה הסעודית על סוריה באה במקביל לסיום סבב השיחות ה-7 במספר בווינה בין אירן למעצמות על החזרה להסכם הגרעין האירני ומייד לאחר שיורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן עמד בראש הכינוס השנתי של מועצת מדינות המפרץ, אביו הקשיש בן ה-85 המלך סלמאן בן עבד אלעזיז נעדר מהכינוס מסיבה בלתי ידועה.
פרשנים ערביים אומרים כי יורש העצר מוחמד בן סלמאן החל לאמץ מדיניות חדשה נגד "ציר הרשע" בראשות אירן שמטרתה היא לזכות בתמיכת ממשל ביידן ומדינות אירופה כדי להפוך למלך הבא של סעודיה, זוהי האחת הסיבות להתקפה החריפה של סעודיה על סוריה שהינה חלק מהציר האירני. לדבריהם, מוחמד בן סלמאן פועל מאחורי הקלעים גם לנרמול היחסים עם ישראל,הוא רוצה לשבור את הבידוד שבו הוא נתון בגלל פרשת רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י וההאשמות כי הוא היה האחראי לרצח.
ממשל ביידן לא רואה ממטר את סעודיה ואת חששותיה מפני החזרה להסכם הגרעין, הנשיא ביידן גם סגר את הערוץ הישיר מול יורש העצר מוחמד בן סלמאן שאותו הוא מאשים ברצח ג'מאל חאשוקג'י והפרות זכויות האדם ועובד ישירות מול מלך סעודיה הקשיש.
מוחמד בן סלמאן נתון במצוקה מדינית ואישית קשה, הוא חושש שממשל ביידן יכשיל אותו וימנע ממנו להפוך בעתיד הקרוב למלך סעודיה. בצר לו הוא פנה לפני כמה חודשים לאויבת הגדולה של סעודיה שהיא אירן. בן סלמאן ביקש מראש ממשלת עירק מוצטפא כאט'ימי לתווך בינו לבין אירן, ואכן היו כמה מפגשים סודייים של משלחות מסעודיה ואירן בבגדד. אולם, האירנים מסרבים להורות לבני בריתם, המורדים החות'ים בתימן, להפסיק את התקפות הטילים הבליסטיים והמל"טים על ערי סעודיה ומתקני הנפט שלה,עכשיו מנסה יורש העצר הסעודי להתחנף שוב לממשל ביידן באמצעות תקיפת המשטר הסורי והעומד בראשו.
בן סלמאן יוצר עובדות בשטח
מוחמד בן סלמאן משמש כראש הממלכה הסעודית בפועל, בתחילת החודש הוא קיבל את פניו של נשיא צרפת עמנואל מקרון שבא לריאד, הוא מנצל את מגיפת הקורונה והוא זה שמקבל את האורחים הזרים הבאים לסעודיה, אביו המלך הפחית את נוכחותו באירועים רשמיים גדולים ומאפשר לבנו להיכנס אט אט לתפקיד המלך ולהרגיל את מנהיגי העולם כי הוא המלך הבא של סעודיה. המלך סלמאן התרחק מארמון המלוכה בריאד מאז שפרץ נגיף הקורונה, הוא התיישב בעיר החדשה ניום שבונה בנו יורש העצר בים האדום והוא ממעט להיפגש עם מנהיגים זרים ולבקר במדינות בחו"ל.
מוחמד בן סלמאן זוכה לפופולריות גדולה בקרב הדור הצעיר בסעודיה, הוא הכניס רפורמות חברתיות משמעותיות כמו אישור לאלפי נשים לנהוג בכלי רכב ולעבוד במגזר הציבורי, כמו-כן הוא הצליח לפתח את סעודיה בשורה של השקעות זרות. מוחמד בן סלמאן מחזיק בכמה תפקידי מפתח, הוא סגן ראש הממשלה, שר הביטחון וראש קרן ההשקעות הציבורית. הכישלון הגדול שלו הינו המלחמה נגד המורדים החות'ים בתימן, מלחמה שנמשכת יותר מ-6 שנים שהפכה לביצה סעודיה מתקשה לצאת ממנה.
בתחום התדמיתי הוא ספג מהלומה קשה בעקבות רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י, למרות שהתנצל על הרצח, נראה כי מדינות אירופיות המאמינות בזכויות האדם וממשל ביידן מתקשים לסלוח לו. גורמים בבית המלוכה הסעודי טוענים כי מצבו של המלך סלמאן בן עבד אלעזיז בכי טוב וכי הוא ממעט להשתתף באירועים פומביים כצעד של זהירות בגלל נגיף הקורונה.
פרשנים סעודים טוענים כי יורש העצר מוחמד בן סלמאן הצליח להתגבר על כל ההתנגדויות בבית המלוכה הסעודי שהוא יהפוך למלך הבא, הוא יצר עובדות בשטח והצליח לבסס את מעמדו כיורש המובטח, הוא עשה זאת בהדרגה והצליח לנטרל את כל יריביו, הבעיה העיקרית שלו היא לקבל את הלגיטימציה מממשל ביידן שממשיך להחרים אותו, כדאי לקחת את יורש העצר ברצינות הוא נחוש ובדרך כלל מצליח להשיג את מטרותיו, הוא עובד מאחורי הקלעים על מסילות לליבו של הנשיא ביידן, בעיה נוספת היא הקשרים ההדוקים שלו עם הנשיא לשעבר טראמפ ובעיקר עם חתנו ג'ראד קושניר. בסעודיה מאמינים שהכל עניין של זמן ובסופו של דבר הוא יתגבר על כל הקשיים, ישיג את מבוקשו ויהפוך למלך הבא של סעודיה.

תאריך:  23/12/2021   |   עודכן:  23/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוחמד בן סלמאן מנסה להתקרב לנשיא ביידן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
נשיא טורקיה ארדואן החל בנקיטת מדיניות אזורית חדשה של צמצום החיכוכים של ארצו עם מדינות האזור כדי לשפר את מצבה הכלכלי ומעמדה האזורי    ארודאן כבר התפייס עם איחוד האמירויות ופתח במגעי פיוס עם מצרים וישראל, פרשת "סוכני המוסד" נותרה מאחור וישראל מוכנה כעת לשדרג עמו את היחסים, כולל החזרת שגרירים
יוני בן-מנחם
איחוד האמירויות הודיעה ב-14 בדצמבר על השעיית המשא-ומתן עם ארה"ב לאחר שהשיחות נקלעו לקשיים על-רקע החשש מההתקרבות בין איחוד האמירויות לסין    אבו דאבי טוענת כי הדרישות האמריקניות פוגעות בריבונותה
איתמר לוין
סעודיה תגביר בשנה הבאה את התחרות עם שכנותיה המצליחות, תרחיב את הדו-שיח עם אירן, תתרחק מארה"ב ותהדק את הקשרים הכלכליים והצבאיים עם סין
איתמר לוין
מיליציות שיעיות ניסו להתנקש בראש ממשלת עירק תוך שימוש ברחפנים חובבניים, והן מפגינות יותר ויותר עצמאות הגורמת דאגה – מדווח וושינגטון פוסט
ירון שניידר
הבחירות בעירק באוקטובר שעבר הובילו לתבוסה קשה של תומכי אירן, המנסה בכל זאת לבחוש בהרכבת הממשלה הבאה    ממליך המלכים המצטייר הוא המנהיג השיעי מוקתדא סאדר, המתנגד להשפעה האירנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il