X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בכירים במערכת הביטחון בעבר ובהווה ממשיכים בחשיפת חומר רגיש הקשור למאבק בסכנה האירנית ובדברי רהב כדי לפאר את עצמם וייתכן אף כהכנה לכניסה עתידית למערכת הפוליטית יש לשים קץ לתופעה המסוכנת, לגבי הבכירים בצה"ל האחריות מוטלת על הרמטכ"ל כוכבי והגיע העת שיטפל בהם משמעתית
▪  ▪  ▪
אלוף תומר בר. התרברב ביכולות חיל האוויר [צילום: דובר צה"ל]

ככל שגובר העיסוק המדיני והתקשורתי בסכנת הגרעין האירני, כך גוברת תופעת הפטפטת והברברת בישראל של בכירים במערכת הביטחון, בהווה ובעבר, המתפארים בהישגיהם הביטחוניים מול אירן ואף חושפים מידע רגיש ושיטות פעולה של ישראל מול האויב האירני.
מדובר בתופעה מסוכנת, דברי הרהב האלה הינם מיותרים ומזיקים לביטחונה של ישראל, אין בהם שום תועלת הרתעתית והם נועדו בדרך כלל לפאר ולרומם את דובריהם, הם עלולים להתפרש אצל האויב כפרובוקציה ולעודד אותו לנקוט בפעולות נגד ישראל כדי להוכיח את ההפך או להזים את הדברים שנטענו על-ידי אותם בכירים.
האחרון שבהם הוא מפקד חיל-האוויר הבא, אלוף תומר בר. הוא יכנס לתפקידו רק בחודש אפריל הבא אבל הדבר לא הפריע לו להעניק ראיון ב-22 בדצמבר לעיתון ידיעות אחרונות שבו התרברב כי ביכולתו, באמצעות חיל-האוויר, להשמיד את מתקני הגרעין באירן ואף התפאר כי ביכולתה של ישראל להכות את ארגון חיזבאללה בלבנון.
לפניו יצא לתקשורת האלוף תמיר היימן, ראש אמ"ן לשעבר אשר התראיין לכתב העת לענייני ביטחון מבית המרכז למורשת המודיעין "מבט למל"מ" וחשף כי לישראל היה חלק במבצע החיסול האמריקני של הגנרל האירני קאסם סולימאני לפני שנתיים. תמיר היימן גם הפר את מדיניות העמימות הישראלית בעניין הפעילות הצבאית בשטח סוריה והכריז על הצלחה גדולה במניעת התבססות אירן בסוריה. "הצלחנו למנוע את ניסיון האירנים להכות שורשים בסוריה" אמר האלוף היימן. "ביצענו הרבה מאוד סיכולים ושיבושים של צירי העברת כסף ואמצעי לחימה. גולת הכותרת של המאמצים האלה היא מניעת הניסיון של האירנים להכות שורשים בסוריה".
לא רק אלופי צה"ל עוסקים בהשמעת דברי רהב באמצעי התקשורת, גם ראשי המוסד אינם טומנים ידם בצלחת, ראש המוסד הנוכחי השמיע באחרונה בפומבי, מול אמצעי התקשורת, הצהרה יומרנית שבה התחייב כי "לאירן לא יהיה לעולם נשק גרעיני", וכמובן אסור לשכוח את הראיון המגלמוני של ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, לאילנה דיין בתוכנית "עובדה" שבו הוא התייחס לכמה מפעולות המוסד באירן, בכירים לשעבר בקהיליית המודיעין טענו כי בדבריו הוא "חשף חומר סודי ביותר".
בכירי מערכת הביטחון הפטפטנים והרברבנים עושים זאת כדי לפאר את עצמם ואולי גם במסגרת של תוכנית אישית של יחסי ציבור לקראת כניסה עתידית לעולם הפוליטיקה. ההתנהגות היחצ"נית של הפוליטיקאים הבכירים מעודדת אותם ללכת בקו הזה גם הם לא מהססים להשתמש בחומר מודיעיני רגיש כדי להבליט את הישגיהם, ראה מסיבת העיתונאים המפורסמת של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שבה חשף את הבאת ארכיון הגרעין האירני לישראל, או ההודעה הדרמטית של ראש הממשלה נפתלי בנט בכנסת ישראל שבה מסר פרטים על המבצע החשאי של המוסד לגילוי גורלו של הנווט הנעדר, רון ארד.
אי אפשר לבוא בטענות אל אמצעי התקשורת, הם עושים את עבודתם שהיא לפרסם כל דבר חשוב ומעניין, במיוחד אם הוא בא מפיהם של בכירים במערכת הביטחון, זהו תפקידם והם בסך-הכל מהווים "צינור" להעברת המידע לציבור. אבל מישהו חייב לעצור את התופעה המסוכנת הזו, במערכת הביטחונית זו לא אמורה להיות בעיה, יש את שר הביטחון ואת הרמטכ"ל וגם קיימת הצנזורה הצבאית שתפקידה וחובתה היא למנוע פרסומים שעלולים לפגוע בביטחון ישראל.
במקרה של האלופים תמיר היימן ותומר בר, אני מצפה מהרמטכ"ל אביב כוכבי שייכנס לעובי הקורה ויטפל בהם מבחינה משמעתית, חייבים לנקוט צעדים נגד הבכירים במערכת הביטחון למען יראו וייראו.
לגבי התבטאות ראש המוסד דוד ברנע בעניין הנשק הגרעיני של אירן, הרי שהאחריות מוטלת על ראש הממשלה נפתלי בנט לטפל בנושא, אבל גורמים מדיניים בכירים טוענים כי דווקא היה הוא זה שביקש מראש המוסד להעביר את המסר, נגד זה כבר אין מה לעשות, אבל מצופה מראש המוסד דוד ברנע, שהינו אדם רציני, מקצועי וזהיר שלא ייפול למלכודות כאלה של פוליטיקאים.
באשר לברברת של הפוליטיקאים הבכירים שמרשים לעצמם לעשות שימוש בחומרים רגישים לצרכים פוליטים או מדיניים, לשם כך קיימת האופוזיציה שצריכה להתעמת עמם וגם על אמצעי התקשורת לבוא עימם חשבון ולהוכיח אותם על מעשיהם.
ישראל נמצאת בתקופה ביטחונית רגישה מאוד ומסוכנת, מן הראוי שהבכירים בפוליטיקה ובמערכת הביטחון ינקטו זהירות ויטילו על עצמם צנזורה עצמית בנושאים הרגישים, על זה כבר נאמר "סייג לחוכמה שתיקה".

תאריך:  25/12/2021   |   עודכן:  25/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפטפטת המזיקה של בכירי מערכת הביטחון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יוני בן-מנחם
ממשל ביידן מנצל את פסק הזמן בשיחות הגרעין בווינה להתייעצויות עם ישראל, היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבאן הגיע לארץ וייפגש עם בכירי הדרג המדיני והביטחוני. ההערכה בישראל היא כי ייתכן שהמעצמות ואירן יגבשו הסכם ביניים חדש, הסכם כזה הוא רע לישראל ויחזק את כוחה הצבאי של אירן
דן מרגלית
כבר ב-2012 הייתי בדעה שאופציה בלבדית של ישראל לתקוף באירן בלי קואליציה צבאית של מדינות המערב אינה ממשית
עידן יוסף
שר הביטחון לוועדת החוץ והביטחון: "אירן מגיעה למשא-ומתן בלי קלפי מיקוח אמיתיים. אפשר וצריך לשבור את אסטרטגיית משיכת הזמן של אירן"    "לבנון - הזירה האופרטיבית הקשה ביותר"
ד"ר אודי לוי
כל עוד בייג'ינג מנהלת קשרים כלכליים ענפים עם טהרן, אין סיכוי של ממש להצלחת העיצומים המערביים    למרבה ההפתעה, ארה"ב וסין יכולות להגיע להסכמה על אירן דווקא בשל היחסים המתוחים ביניהן
מרדכי ליפמן
אירן מאיימת על כל שכנותיה במזרח התיכון    באירופה מסרבים עדיין להכיר באיום האירני הגובר, הגם שידוע כי מדינה זו מפתחת טילים בליסטיים לטווח של 2,000 ק"מ ויותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il