X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אריק אדמס נכנס לתפקיד ראש עיריית ניו-יורק

ההחלטה הקלה ביותר של אדמס

האומיקרון הביא את אדמס לבטל את חגיגות ההשבעה, וכעת עליו להתמודד עם המשבר הכלכלי הקשה והירידה החדה בביטחון הציבור שגרמה המגיפה - מנתח אקונומיסט
▪  ▪  ▪
אדמס ותמונת אמו בהשבעתו [צילום: AP]

ראשי עיריית ניו-יורק מושבעים בדרך כלל על מדרגות העירייה ונושאים נאום המפרט את חזונם לעיר. אריק אדמס תכנן לקיים את השבעתו (1.1.22) בשכונת פלטבוש – מחווה לקהל בוחריו ולברוקלין בה גדל. אבל אז בא האומיקרון וחייב אותו לעבור לטיימס סקוור, בסמוך לחוגגי השנה החדשה. ביטול חגיגות ההשבעה עשוי להיות ההחלטה הקלה ביותר בכהונתו, מעיר אקונומיסט.
אדמס יורש עיר בלתי יציבה. בעוד 9/11 פגע בעיקר בדרום מנהטן, הקורונה גרמה לסגירת עסקים בכל רחבי ניו-יורק. בשנת 2020 אבדו 630,000 משרות ושיעור האבטלה היה 9%, כפליים מהשיעור הלאומי. תיירים אינם מגיעים; תפוסת בתי החולים היא 50% לעומת 90% לפני המגיפה, ענף המסעדות איבד 100,000 משרות. מספר הנסיעות ברכבת התחתית הוא מחצית מזה שלפני הקורונה, רק 28% מעובדי המשרדים במנהטן מגיעים לעבודה ורק 8% עושים זאת מדי יום. התעסוקה צפויה לחזור לממדי 2019 לכל המוקדם ב-2024. אבטלה דו-ספרתית בקרב השחורים והלטינים עשויה להיות ממושכת עוד יותר.
לא ברור איפה הוא מתגורר
יחסיו של אדמס עם המגזר העסקי טובים משל קודמו, ביל דה-בלסיו, אם כי זו לא חוכמה גדולה. הוא הקים צוות יועצים הכולל מנכ"לים ממגזרי הפיננסים, הנדל"ן, האירוח והטכנולוגיה – שכולם מתמקדים בעידוד הניו-יורקרים לחזור למשרדיהם ולא לעבור לערים בעלות מזג אוויר ומערכת מיסים נוחים יותר. לאדמס יש תוכניות גדולות להפיכת ניו-יורק למרכז ביטחון סייבר ואף אמר שייתכן שיאפשר תשלומים בביטקון.
אדמס הדגיש בקמפיין שלו גם את ביטחון הציבור וזכה לאהדה באיזורים בעלי שיעורי פשיעה גבוהים. ניו-יורק הרבה פחות בטוחה כיום מאשר לפני המגיפה: מספר מקרי הרצח גדל ב-50% ומספר תקריות הירי הבלתי-קטלניות הוכפל. אדמס גם תומך ברפורמה במשטרה; כאשר שירת בעצמו כקצין, הוא הסתבך מדי פעם בשל ביקורתו הגלויה עליה. מפקדת המשטרה, קיצ'אנט סיוול, באה מחוץ לפיקוד הנוכחי: היא הייתה מפקדת הבילוש במשטרת נסאו שבלונג איילנד והיא האישה הראשונה בתפקיד.
יהיה קשה גם לבצע רפורמה במשטרה הגדולה ביותר בעולם וגם להגביר את הביטחון; אדמס כבר הרגיז את השמאל כאשר הודיע שיקים מחדש את היחידות המיוחדות למאבק בפשיעה, שנודעו לשמצה ביחסן העוין לשחורים. אדמס גם הבטיח לשפר את תנאי הכליאה, ואם יצליח בכל אלה – העיר אכן תהיה בטוחה יותר. למזלו, יש לו יחסים טובים עם מושלת ניו-יורק, קאת'י הושול, בניגוד ליחסים העכורים בין דה-בלסיו לבין אנדרו קומו.
כמו אד קוץ', ראש העירייה בעת פשיטת הרגל שלה בשנות ה-70 וה-80, אדמס אוהב להיות בחברתם של הניו-יורקרים. במהלך הקמפיין שלו הוא משך קהלים של אוהדים נלהבים, שרבים מהם הביעו את דאגתם ממצב הביטחון וסיפרו על קשייהם הכלכליים. בניגוד לשני קודמיו, מציין אקונומיסט, אדמס מבין סיפורים כאלה. הוא מספר כיצד לקח את בגדיו עימו לבית הספר בשקית אשפה, מתוך חשש שמשפחתו תפונה מביתה. לאדמס היו ליקויי למידה והוא הוכה בידי המשטרה כאשר היה בן 15.
במהלך הקמפיין לא היה ברור היכן אדמס מתגורר: במשרדו בעיריית ברוקלין שבראשה עמד, בדירת המרתף שבבעלותו באותו רובע או בדירתה של בת-זוגו בניו-ג'רזי. בוקר אחד, לאחר לילה ארוך, אדמס צולם נוסע על המדרכה. והוא גם יודע להיות תוקפני. כאשר נשאל על תוכניתו להחזיר את היחידות המיוחדות, הוא ירה: "לבשתי אפוד מגן במשך 22 שנה והגנתי על אנשי העיר הזאת. כאשר תעשה את זה, תהיה לך זכות להציג לי שאלות". כל זה לא הטריד יותר מדי את הבוחרים; להפך: האופי הזה מסייע לפופולריות שלו. אבל מוטב שאדמס יתרגל לשאלות קשות. כאשר קוץ' הסתובב ברחובות, הוא נהג לשאול את העוברים ושבים: "מה מצבי?". הניו-יורקרים, שאינם ידועים באיפוקם, אמרו לו בדיוק מה שחשבו.

תאריך:  02/01/22   |   עודכן:  02/01/22
+הליכוד: הקורונה מנהלת את בנט, לא הפוך
23:55 02/01/22  |  עידן יוסף

הליכוד: "בנט איבד שליטה על המגיפה. הוא לא מנהל את הקורונה, הקורונה מנהלת אותו. הדבקת עדר זו לא אסטרטגיה אלא ביטוי להרמת ידיים ולאוזלת יד שמגלגלת את כל האחריות לאזרחים. הגענו למצב העגום הזה בגלל שהממשלה המבולבלת וחסרת המנהיגות של בנט לא קיבלה שום החלטה כדי לעצור את המגיפה בזמן".

+אורה מרמת השרון קיבלה תרופה לקורונה
22:54 02/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מכבי שירותי בריאות העניקה לראשונה לארבעה מטופלים בארץ את תרופת פייזר נגד מחלת הקורונה

אורה. קיבלה 3 זריקות ונדבקה [צילום: יח"צ]
+הציונות הדתית: בנט מרים ידיים מול התפשטות המגפה
22:27 02/01/22  |  עידן יוסף

הציונות הדתית: "נפתלי בנט הוא כישלון מהדהד. לאחר זגזוגים אינסוף, בלאגן וסתירות, בנט מרים ידיים מול התפשטות המגפה, מסיר את ידיו מאחריות על בטחונם ובריאותם של אזרחי ישראל ומפקיר אותם לגורלם. אזרחי ישראל ראויים למנהיגים ישרים ומקצועיים שיודעים להוביל. בנט, זה גדול עליך".

+"ייתכן שנחצה את ה-50 אלף מאומתים ביום"
20:07 02/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה: מסתמן שינוי מתווה לגבי רף הבדיקות בשאלה מי יצטרך להיבדק, ונדבקים רבים לא יצטרכו להיבדק  ▪  אושר חיסון רביעי לבני 60 ומעלה כדי להחריג את האוכלוסייה בסיכון  ▪  בנט מעביר את האחריות לאזרחים  ▪  פטור מבידוד למחוסנים

ראש הממשלה בנט. לא מצליחים להשתלט [צילום: אמיל סלמן/פול פלאש 90]
+טוויטר חסמה מקורבת לטראמפ בשל הפצת חדשות כזב
19:18 02/01/22  |  עידן יוסף

רשת טוויטר החליטה לחסום את חשבון הטוויטר האישי של מרג'ורי טיילור גרין, חברת המפלגה הרפובליקנית הנחשבת כמקורבת לנשיא לשעבר דונלד טראמפ. זאת, לטענת ראשי טוויטר, בשל הפצת חדשות כזב בנושא מגפת הקורונה.

+"תו ירוק ללא הצגת בדיקות - הפרת איזון חוקתי"
18:22 02/01/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת חוקה קורא לנציגי הממשלה להימנע מכפיית חיסונים פסיבית  ▪  "אתם רוצים ללכת למשהו שהוא סמי כפיית חיסונים, זו לא דעת המחוקק. במדינת ישראל לא יוצרים מצב שבו לאדם אין ברירה אלא לעבור פרוצדורה רפואית"

[צילום: ערוץ כנסת]
"לא הבאנו את התיקון כדי להוסיף עליו עוד קומות" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+קצין הרפואה הראשי נדבק בקורונה
15:45 02/01/22  |  מירב ארד

קצין הרפואה הראשי, תא״ל פרופ׳ אֵלון גלזברג, אומת (יום א') כחיובי לנגיף הקורונה, לאחר שככל הנראה נדבק מאחד מילדיו, אשר חוסן שלוש פעמים. הקצין, אשר פעל בהתאם להנחיות, חש בטוב וימשיך לעבוד מביתו עד לתום תקופת ההחלמה.‏בהתאם להנחיות משרד הבריאות וצה״ל, מגעיו הקרובים יבדקו ויושמו לבידוד, במידת הצורך. לא תהיה פגיעה בכשירות החיל או במאמציו.

+"לפטור מורים לא מחוסנים מתשלום על אנטיגן"
14:38 02/01/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מזכ"ל הסתדרות המורים פנתה למשרד החינוך בטענה כי מורים נדרשים לשלם במצטבר מאות שקלים על בדיקות אנטיגן בשל חשיפה למאומתים במסגרת עבודתם  ▪  רק לא מחוסנים נדרשים לשלם כיום 52 שקל לבדיקה אחת  ▪  הציעה להכשיר את ממוני הקורונה בבתי הספר כבודקים מוסמכים לבדיקות אנטיגן

בן-דוד. להשתמש במערך ממוני הקורונה לקיצור תורים [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+ד"ר אלרעי פרייס בוועדת חוקה: "אנחנו לא בסגירת שמים"
12:22 02/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הבהירה: "שנגיע למצב שבו התחלואה המיובאת היא שולית ותעמוד על 5% או פחות מהתחלואה שיש במדינת ישראל, כל הדבר הזה יפסק"  ▪  שר התיירות דורש לסיים את בידוד מחוסנים מחו"ל: "אין לזה ערך רפואי"

ד"א אלרעי-פרייס. "זיהוי מדינות עם אחוז מאומתים גבוה" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+בנט על ירי הרקטות: לא נקבל סיפורי ברקים
11:47 02/01/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הצהיר כי מי שמכוון טילים לעבר ישראל יישא באחריות  ▪  "סיפורי הברקים והרעמים של חמאס, שחוזרים על עצמם חורף אחר חורף, לא רלוונטיים יותר"  ▪  העריך שבזמן הקרוב צפויים עשרות אלפי מאומתי קורונה חדשים מדי יום והצהיר שהמדיניות שבה תנקוט הממשלה תיקבע על-פי יכולת הספיקה של בתי החולים

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
מזכ"ל הסתדרות המורים פנתה למשרד החינוך בטענה כי מורים נדרשים לשלם במצטבר מאות שקלים על בדיקות אנטיגן בשל חשיפה למאומתים במסגרת עבודתם    רק לא מחוסנים נדרשים לשלם כיום 52 שקל לבדיקה אחת    הציעה להכשיר את ממוני הקורונה בבתי הספר כבודקים מוסמכים לבדיקות אנטיגן
מירב ארד
הבהירה: "שנגיע למצב שבו התחלואה המיובאת היא שולית ותעמוד על 5% או פחות מהתחלואה שיש במדינת ישראל, כל הדבר הזה יפסק"    שר התיירות דורש לסיים את בידוד מחוסנים מחו"ל: "אין לזה ערך רפואי"
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר כי מי שמכוון טילים לעבר ישראל יישא באחריות    "סיפורי הברקים והרעמים של חמאס, שחוזרים על עצמם חורף אחר חורף, לא רלוונטיים יותר"    העריך שבזמן הקרוב צפויים עשרות אלפי מאומתי קורונה חדשים מדי יום והצהיר שהמדיניות שבה תנקוט הממשלה תיקבע על-פי יכולת הספיקה של בתי החולים
איציק וולף
חברי ועדת החוקה של הכנסת מאיימים שלא יאשרו את רשימת המדינות האדומות בדיון שיתקיים ביום שלישי    יו"ר הוועדה: נדחו 100% מהבקשות המהותיות שנוגעות למקרים הומניטריים    ח"כ סעדי טען שאין מענה לבעלי כרטיסי טיסה שדורשים פיצוי וח"כ מקלב טען שאחרי שנתיים מצופה למצוא איזונים מידתיים להתנהלות אנושית ועניינית גם בזמן חירום
איציק וולף
נכון להיום נמצאים מעל ל-101 אלף בני אדם בישראל בבידוד בית. 200 חולי קורונה מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 66 מהם קשה, מצבם של 45 - קריטי    ממונה הקורונה קורא למי שטרם התחסן לעשות זאת: כולנו צריכים לעשות את חלקנו כדי שלא נגיע לסגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il