X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הדברים אמר שר התמ"ת בפתיחת יומו השני של כינוס הרצליה ישי הוסיף כי הכל מדברים על רווחה ועוני, אך במקביל האוצר גוזל את קצבאות הילדים והבטחת ההכנסה
▪  ▪  ▪
[צילום: אורי פורת]

שר התמ"ת אליהו ישי קרא היום, בפתיחת יומו השני של כינוס הרצליה, הנערך במלון דניאל, להשיב את קצבאות הילדים וקצבאות הבטחת ההכנסה. ישי הוסיף כי הוא רואה את האתגר המרכזי של הממשלה בהוצאת הנוער ממעגל העוני "כדי שלא יגדל דור שני של עוני".
ישי גם תקף את המדיניות הכלכלית, לפיה הכל "מדברים על רווחה ועוני, אך במקביל האוצר גוזל את הבטחת ההכנסה". ישי ציין כי צמצום הפערים החברתיים, על-ידי הממשלה, יכול להתבצע רק באמצעות סיוע נוסף של קצבאות, המשלימות את הפרנסה.
ישי הדגיש, פעם נוספת, את כישלון תוכנית וויסקונסין, כשכוונת פקידי האוצר היתה הוצאת אנשים לעבודה, אך דה-פקטו גרמה לגזילת הבטחת ההכנסה מציבור שלא עמד בתנאים הנוקשים של התוכנית.
ישי הוסיף כי מרבית האנשים שנמצאים מתחת לקו העוני, הינם אנשים עובדים, שלא מגיעים לרמת מחייה שניתן להתפרנס ממנה. לדבריו, זוג הורים שמרוויחים שכר מינימום, לא יכולים להתפרנס - "משפחה המונה חמישה ילדים, בראשה עומד מפרנס, המרוויח שכר מינימום, ומשלמת משכנתא, חייבת את הקצבאות הללו בכדי לצמצם את הפערים החברתיים", אמר ישי.
בנושא החינוך, השר ישי טען כי ההשקעה בו צריכה להתקיים במקביל עם השקעה במסורת ובחינוך היהודיים, למרות ש"רבים לא יאהבו לשמוע זאת".
בהקשר אחר לחלוטין, קרא השר ישי לנגיד בנק ישראל להתחשב בתעשיינים, במסגרת החלטתו על גובה הריבית, כאשר שער הדולר הנמוך פוגע בתעשיינים. השר ישי גם מחה על כך שאינו יכול לדבר על התערבות בשיקולי הנגיד בלי שימתחו עליו ביקורת. לדבריו, הממשלה היא שקובעת את יעד האינפלציה ועל בנק ישראל לפעול על-פי היעד הזה.
עימות פיקנטי התפתח בתחילת דבריו של השר ישי, בינו ובין אבישי ברוורמן, שנאם לפניו על הצורך בפיתוח הנגב והשקעות בו. ישי הבטיח לברוורמן כי ישיג את הקלטת נאומו, וביום שברוורמן יהיה שר אוצר הוא ישמיע לו אותה בפגישתם הראשונה.

[צילום: אורי פורת]
תאריך:  21/01/2008   |   עודכן:  21/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישי: "להחזיר את הקצבאות"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אי אפשר לא ליפול מצחוק
אלון ה  |  21/01/08 12:27
2
במקום להתפלל ולחיות על חשבוננו
לא לשלם יותר  |  21/01/08 12:28
3
זה הזמן של ש"ס לחלוב את אולמרט
כדי לא להפילו  |  21/01/08 13:54
4
הערבים שוב יגבירו הילודה לאחר
ורדית  |  21/01/08 18:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורנת למפרט
כשהיה לה סניף ליד הבית היא לא טרחה לפקוד אותו, אז שלחנו את אורנת למפרט עד ללמון גראס האסיאתית במגדלי ב.ס.ר ברמת גן, כדי שתראה מה זה    אה, וגם כדי לדגום את הארוחה העסקית
הדר פרבר
מזכ"ל האו"ם לשעבר, קופי אנאן, צפוי להיפגש עם מנהיגים פוליטיים השבוע בתוך ניסיון לקחת חלק בתיווך ובמאמצים לשים קץ לאלימות במדינה
אלעזר לוין
מנהלי החברות העירוניות יתכנסו באילת    בין הפרויקטים: תוכניות הבנייה של חברת מצלאוי, איצטדיון הכדורגל בנתניה, בניה באילת    מינהל מקרקעי ישראל יחשוף את תוכניות השיווק ל-2008    בנק דקסיה ידווח על הלואותיו לחברות
זאב קם
במהלך כינוס של עמותת "שלומית", שהתקיים בשבוע שעבר בבאר שבע, חשפה מנכ"לית העמותה, חיה שמואל, כי אחוז ההתנדבות לשירות לאומי, במגזר הבדואי, נמצא בעלייה בחודשים האחרונים
שרון קביליו
יואב הורוביץ מונה לתפקיד המנכ"ל בחרבת אוויס ישראל    יו"ר דן רכב: "אנו מברכים על מינויו של יואב הורוביץ ומאמינים בכישוריו ובניסיונו הרב בעולם הרכב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il