X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הסדרה הספרותית בזום של מוזאון חצר היישוב הישן בעריכה ובהנחיה של המשורר אביחי קמחי חוויה לקוראים ובוודאי לצופים ולצופות
▪  ▪  ▪
אביחי קמחי [צילום: יוטיוב]

כל תקופה מביאה את חידושיה. כל קושי יוצר פתרון וחידוש. זהו כוחו המופלא של כוח ההישרדות והסקרנות והתאווה לחיים, תאווה ליצירה. הגבלות הקורונה צמצמו התקהלויות וערבים גדולים, השקות ספרים, ערבי הוקרה ועוד. אירועים שמילאו את זמנם של יוצרי ואוהבי הספרות והשירה.
אבל הביאו לנו את זה בזום. לאט-לאט התרגלנו והתחברנו. ממקום הביטחון שלנו, בביתנו, עם כוס קפה ועוגיה. ללא מסיכות, אפשר לשבת מול המסך ולצפות. לראות את המשוררים, לשמוע אותם ואפילו להגיב ולהמטיר עליהם לייקים.
כזה הוא האירוע הנערך במוזאון חצר היישוב הישן. מוזאון חצר הישוב נמצא ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים והוא עוסק בישוב שקדם להקמת המדינה וכן בספרות הקשורה לירושלים. הסדרה באה לעולם באמצע שנת 2020 בימי הסגר שנכפו מהתפרצות מגיפת הקורונה. נוצר צורך למלא חלל של פעילות תרבותית והסדרה מילאה חלל זה. לאור הצלחתה (רבים צופים באירועים והיא זכתה לשבחים על איכותה) היא המשיכה גם בשנת 2021 ותמשיך גם ב-2022.
הסדרה כוללת אירוע זום חודשי אודות משורר/ת (לרוב יליד ירושלים שהלך לעולמו או בנושא הקשור בעיר). הסדרה עסקה ותעסוק גם במשוררים שפועלים בקרבנו עם העדפה לאלה שנולדו או גרים בירושלים. בסדרה התארחו גם יוצרים בולטים שאינם ירושלמים.
בכל אירוע, המשורר אביחי קמחי מקדים סקירה עמוקה אודות הנושא ונבחרים כ-5-4 יוצרים לדבר ולקרא אודות היוצר הנבחר או הנושא הנבחר. במהלך האירוע מוקרנים סרטונים ומושמעים שירים מוקלטים הקשורים לנושא. האירוע נמשך כשעה ובממוצע צופים בו 100 איש.
עד כה קוימו 15 אירועים בסדרה:
בעקבות חיים גורי, בעקבות יהודה עמיחי, אהבה בזמן מגיפה, שירה על התפר, סובלנו בין מגדרי/ גזענית בירושלים, יונה וולך - לא כמו כולם, שלג בירושלים, זלדה משוררת ייחודית, על אבות ישורון, פאנל תהום השירה, מיכל סנונית, דן פגיס, על הזיקנה בשירה העברית ועל שירתה וחייה של מירי בן שמחון.
הערב האחרון בו צפיתי היה שירים שנכתבו על הזיקנה. את הערב הנחה, כתמיד, המשורר אביחי קמחי והופיעו בו עם שיריהם ועם סיפוריהם חמוטל בר-יוסף, צילה זן בר, ועוד. היה מרתק. חוויה תרבותית מעשירה ומחממת לב. ולדעתי עשוים ערבים אלה למשוך עוד אנשים וגם כאלה שלא הכירו ולא התחברו עד היום לשירה.
האירועים הקרובים:
השגיאה המופלאה - שירתה של חמוטל בר יוסף.
כשצדוק עלון פגש את שפינוזה.

תאריך:  05/01/2022   |   עודכן:  06/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זלמן שובל
חקיקה פרסונלית היא בבחינת מהלך בלתי רצוי כמעט תמיד, פרט למקרים חריגים שכוונתם להנציח את מורשתם וזכרם של אישים דגולים במישור הלאומי או התרבותי
רועי אורן
חשוב לציין כי לא מדובר על מקרה חריג של הונאה תאגידית בעמק הסיליקון אלא העובדה שהפעם הורשעה אישה בסעיף זה ולא גבר כפי שקרה במהלך הפעמים הקודמות
דן מרגלית
לא פניתי לאיש לברר אם הידיעה של רביד נכונה, ואם יש בה טעויות או שהיא חסרה פרטים חשובים להבנת התמונה בשלמותה    אני כותב את השורות הבאות בהסתמך על דיווחו של רביד בלבד
איתן קלינסקי
קשה לקבל את עוצמת הפער בין המדברים בשמה של התורה במצוות היחס לגר ובין יחס פוגעני במציאות היומיומית כלפי הגר
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס נוקט במדיניות של "הליכה על הסף" ויוצר משוואות חדשות בשטח מתוך הנחה שישראל איננה רוצה במלחמה חדשה בגבול הרצועה. ישראל חייבת לעמוד על עמדותיה, ההתקפלות האחרונה של ישראל בכל הקשור לאסירים הביטחוניים והפרת הרגיעה בגבול הרצועה היא טעות שמתפרשת כחולשה ותעודד את חמאס להגביר את הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il