X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בין אם בית הדין לעבודה יפסוק לטובת גמלאי משרד התקשורת ובין אם יפסוק לרעתם, נראה כי לפסיקה תהיינה השלכות רוחב מרחיקות לכת, על מערכת יחסי העבודה בארץ ועל אופן שמירת הקשר, בין משרדי הממשלה, לבין גמלאי שירות המדינה
▪  ▪  ▪
שר התקשורת, יועז הנדל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בימים אלה מתנהלת בבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב (בת-ים), תביעת גמלאי משרד התקשורת נגד המדינה, בדרישה שמשרד התקשורת ישמור עימם על קשר ולא יעבירם לטיפול "עמותת גמלאי הדואר" (פ"ה 8550-04-20).
הגמלאים מסתמכים על הוראות תקנון שירות המדינה (תקשי"ר) הקובע במפורש, כי "גמלאי המשרד הם חלק בלתי נפרד מאוכלוסיית המשרד. הטיפול בשמירת הקשר עם גמלאי המשרד ייעשה בשיתופם הפעיל של הגמלאים באמצעותו של עובד הרווחה במשרד".
בבסיס העיקרון הנ"ל עומדת התפיסה החברתית, המגלמת אחריות בין דורית של ציבור העובדים, תוך כיבוד ההיסטוריה התעסוקתית של כל גמלאי/ת ושמירת הקשר בינו, לבין המשרד הממשלתי בו שירת עשרות שנים. כזכור, בעבר הרחוק משרד התקשורת, כלל בתוכו את שירותי הדואר ושירותי הבזק, אולם עם הקמת חברת הבזק ורשות הדואר בשנת 1987, נותר משרד התקשורת כמשרד רגולטורי, וגמלאיו הוותיקים, עברו ל"עמותת גמלאי הדואר", עימם עבדו כל השנים.
השאלה הינה לגבי גמלאי משרד התקשורת במתכונתו הנוכחית, אשר הינם חסרי זיקה מקצועית לעובדי חברת דואר ישראל. יתרה מכך, חלקם אף עוסקים בפיקוח על חברת הדואר, דבר המעורר שאלה משפטית נוספת וכבדת משקל, בנוגע ליכולת לרכוש שירותי שמירת קשר עם גמלאי המשרד, מחברה המפוקחת ע"י המשרד.
תחילה התנהל התיק כסכסוך עבודה נקודתי, בין גמלאי משרד התקשורת להנהלת המשרד, כאשר בית הדין אף ניסה למצוא מתווה מוסכם, אשר ייתר את הצורך בהכרעה שיפוטית, אולם בהמשך ביקשה המדינה לשנות את טיעוניה ובכתב ההגנה המתוקן שהגישה, העלתה לראשונה טענה עקרונית, לפיה אין חובה שמשרד ממשלתי ישמור על קשר עם גמלאיו, והקשר עימם יכול להתבצע באמצעות צד ג'. למעשה, משמעות עמדת המדינה החדשה הנ"ל, הינה הפרטה של שירותי שמירת הקשר בין המשרד הממשלתי, לבין גמלאיו, ומתן הרשאה לכל משרד ממשלתי להעביר את שמירת הקשר עם גמלאיו, לטיפול גורם אחר.
מעבר לכך שהדברים מתנגשים חזיתית עם הוראות התקשי"ר הנ"ל, הרואות בגמלאים "חלק מאוכלוסיית המשרד", קיים חשש ממשי, כי עמדה זו של המדינה, תהווה "מדרון חלקלק", ומשרדי ממשלה נוספים ינצלו את המצב, כדי "להיפטר" מהצורך לשמור על קשר עם גמלאיהם. יתרה מכך, גם העובדים הפעילים כיום בשירות המדינה וחשים תחושת שליחות ומשפחתיות, מביטים כיצד מטפל המשרד בגמלאיו ולמדים מכך על הצפוי להם כאשר יפרשו לגמלאות, ואולי אף, חלילה, ישתכנעו שהשירות הציבורי הינו "רק" מקום עבודה.
ויודגש, כי מעבר להיבט המוסרי, סוגיית שמירת הקשר עם גמלאי שירות המדינה, מערבת בתוכה גם היבט כספי משמעותי שכן, בהתאם לכללי התקשי"ר, המדינה מממנת השתתפות של הגמלאים בפעילות רווחה, כגון: טיולים, הרצאות וכו'. לסיכום, בין אם בית הדין לעבודה יפסוק לטובת גמלאי משרד התקשורת ובין אם יפסוק לרעתם, נראה כי לפסיקה תהיינה השלכות רוחב מרחיקות לכת, על מערכת יחסי העבודה בארץ ועל אופן שמירת הקשר, בין משרדי הממשלה, לבין גמלאי שירות המדינה.

תאריך:  19/01/2022   |   עודכן:  19/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכנת הפרטת שמירת הקשר עם גמלאי שירות המדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
במציאות שנוצרה עם הופעת הגישושים לחתימת עסקת טיעון מסתבר שמנדלבליט לא יוכל עוד לטעון שהיה שוחד, כי האישום המרכזי בתיק 4000 היה כלא היה. אין ספק שקיום בחירות תחת עננה זו - עננת האישום בשוחד - השפיע על אופן ההצבעה של בוחרים רבים. במצב של תיקו, עננה זו הכריעה את תוצאות הבחירות. שוחד לא היה, אבל עיוות פוליטי היה גם היה
דן מרגלית
המשטרה מכחישה שפעלה בניגוד לחוק בהפירה את זכויות האזרח והפרט של המפגינים    בשלב הנוכחי היא נהנית מן הספק בתנאי שתתבצע חקירה אמיתית ועמוקה אשר תאשר או תשלול את הגילויים של "כלכליסט"
ציפי לידר
ניצן הורוביץ ומחנהו 'הנאור', המניפים את דגל שלטון החוק, הם שרומסים אותו ברגל גסה למי שהם חפצים ביקרו - הערבים, פלשתינים עויינים והמסתננים הבלתי חוקיים    ולקינוח פסוקו
צבי גיל
המקובל הוא שהאזרח במדינה חופשית אחראי על עצמו, על גופו, על בריאותו, על סביבתו ועל עוד דברים שקשורים בחייו, והתפקיד של המדינה הוא לסייע לו ולאפשר לו לבצע את הדברים האלה
איתן קלינסקי
ילדותי חשה תחושת חום ואהבה למפעל הנטיעות של הקרן הקיימת, אך באלו הימים אני חש זעם ומגלה כלפי מוסד אהוב, כשהוא מתנכל לכמעט מחצית מתושבי הנגב. אני מגלה הבנה רבה לזעמם של הבדואים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il