X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מחלוקות עמוקות בצמרת תנועת פתח בעקבות החלטתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לקדם את מקורביו לתפקידי מפתח באש"ף. בכירים בפתח מזהירים כי קידומם של חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג' יביא למרחץ דמים בקרב הירושה לאחר ירידתו של מחמוד עבאס מהבמה הפוליטית וכי עדיף להם להסכים לחלוקת השלטון עד לעריכת בחירות לנשיאות
▪  ▪  ▪
מאג'ד פרג' [צילום: מתוך יוטיוב]

ברחוב הפלשתיני גובר הזעם על המהלכים האחרונים של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס והמינויים שהוא מתכוון לאשר בכינוס המועצה המרכזית של אש"ף ב-6 בפברואר, גם הפלגים הפלשתינים החברים באש"ף מתנגדים למהלכים האלה אך הם תלויים במימון שהם מקבלים ממחמוד עבאס, בתוקף תפקידו כיו"ר אש"פ, ולכן הם שומרים על שתיקה כדי שלא לאבד את התקציב השנתי, בינתיים הודיע ארגון החזית העממית על כך שהוא מחרים את הכינוס של המועצה המרכזית באש"ף.
ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי אינם חברים באש"ף וכלל לא הוזמנו, אבל גם הם מותחים ביקורת חריפה על המינויים של מחמוד עבאס ומתנגדים להם מכיוון שיש להם השלכות על הדילוג בין תנועת פתח לתנועת חמאס.

מחלוקת עמוקה בפתח בגלל מינוי חוסיין א-שיח' ורוחי פתוח

הביקורת מתמקדת בכוונת יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס למנות את מקורבו חוסיין א-שיח', השר לעניינים אזרחיים ברש"פ, לתפקיד חבר הוועד הפועל של אש"ף והאחראי על המו"מ עם ישראל במקום סאאב עריקאת שמת לפני יותר משנה ממחלת הקורונה ואת רוחי פתוח, חבר הנהגת פתח מרצועת עזה, לתפקיד יו"ר המל"פ במקום סלים זענון שהתפטר מתפקידו בעיקר בגלל גילו המתקדם.
גורמים בכירים בפתח אומרים כי מזכ"ל פתח ג'בריל רג'וב רצה מאוד להתמנות לתפקיד יו"ר המל"פ, הוא ראה בכך קרש קפיצה לעבר תפקיד יו"ר הרש"פ אך מחמוד עבאס סירב מכיוון שאינו סומך על נאמנותו.
העיתון "ראי אליום" דיווח ב-30 בינואר מפי גורמים בכירים בפתח על מחלוקות עמוקות ופילוג בצמרת פתח בגלל שאלת הירושה, על-פי הדיווח יש חוסר שביעות רצון גדול מהפרסומים באמצעי התקשורת על הכוונות של מחמוד עבאס למנות את מקורביו לתפקידי מפתח באש"ף ולהכשיר את חוסיין א-שיח' ליורשו האפשרי.
גורמים בכירים בפתח אומרים כי קרב הירושה עדיין לא הוכרע וכי חוסיין א-שיח' הינו יציר התקשורת הישראלית, העיתונות הערבית מצטטת את דיווחיה ומעניקה לו משקל יתר בהנהגת פתח שהוא אינו ראוי לו.
בשורות תנועת פתח גוברים הקולות לקדם את מועמדותו של מרוואן ברגותי,המרצה עונש של חמישה מאסרי עולם בכלא הישראלי לקראת הפיכתו ליורשו של מחמוד עבאס, דבר שיסייע גם לשחרורו מן הכלא הישראלי, ברגותי מוביל בסקרי דעת הקהל הפלשתינים כמועמד המועדף על הציבור להיות יו"ר הרש"פ הבא.
הרושם המתקבל ברחוב הפלשתיני הינו כי ישראל וארה"ב הן שתומכות ודוחפות את המועמדות של חוסיין א-שיח' ושל הגנרל מאג'ד פרג' לתפקיד היורש מכיוון שהם משרתים את האינטרסים הביטחוניים שלה ואת הקו המדיני של מחמוד עבאס המתנגד לטרור ונלחם בחמאס שמנסה להשתלט על שטחי הגדה, הפגישות הגלויות של שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד עם שני האישים האלה רק "שורפות" אותם בדעת הקהל הפלשתינית והם נתפסים כעושי דבריה של ישראל וארה"ב.
הדעה הרווחת ברחוב הפלשתיני כי כל מנהיג פלשתיני שייבחר או ימונה "על גבי הטנקים הישראלים" נדון לכישלון מראש. ברשתות החברתיות מתנהל קמפיין נגטיבי ומופצות ידיעות על מעשי שחיתות של חוסיין א-שיח' ורוחי פתוח, מאחורי הקמפיין נגדם עומדים בכירים בפתח המאשימים את חוסיין א-שיח' בהטרדות מיניות ובמכירת אישורי כניסה לישראל ואת רוחי פתוח בהברחת מכשירי טלפון ניידים מירדן לתחומי הרש"פ.

קוורטט מנהיגותי או מרחץ דמים

על-פי גורמים בכירים בפתח, המפתח לירושת מחמוד עבאס ברגע שיירד מהבמה הפוליטית נעוץ בשאלה מי יאייש את תפקיד מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף או את תפקיד יו"ר הפרלמנט (המועצה המחוקקת). את התפקידים האלה מילאו בעבר סאאב עריקאת וסלים זענון.
על-פי החוק הפלשתיני, יו"ר הפרלמנט הופך לנשיא זמני לתקופה של 60 יום ברגע שיו"ר הרש"פ מת או נכנס למצב של נבצרות, עד לעריכת בחירות חוקיות לנשיאות.
בגלל שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס פיזר את הפרלמנט, שנשלט על-ידי חמאס, לפני כשנתיים, וגם ביטל בחודש מאי שעבר את הבחירות לפרלמנט אין למעשה כיום יו"ר פרלמנט נבחר ומי שאמור למלא למעשה את הוואקום שנוצר הינו יו"ר המל"פ( המועצה הלאומית הפלשתינית שהינה הפרלמנט של תושבי השטחים והפזורה). גורמים אחרים בפתח טוענים שבמקרה כזה מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף הוא שצריך להתמנות לנשיא הזמני עד לעריכת הבחירות.
לאחר מותו של יאסר ערפאת בנובמבר 2004, מונה רוחי פתוח ליו"ר הרש"פ הזמני עד לעריכת הבחירות לנשיאות ב-2005 שבהן נבחר מחמוד עבאס באופן חוקי לתפקיד.
לכן, יש חשיבות רבה למינויו של רוחי פתוח ליו"ר המל"פ ולמינוי של חוסיין א-שיח' לתפקיד חבר הוועד הפועל של אש"פ, מינוי מאפשר לו גם להפוך למזכ"ל הוועד הפועל לקראת התמודדות על תפקיד יו"ר הרש"פ מעמדת מפתח באש"ף.
גם חלקו של מאג'ד פרג' בקרב הירושה לא יקופח, על-פי גורמים בפתח, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס עומד למנותו, באמצעות בחירות פנימיות, לתפקיד חבר הוועדה המרכזית של פתח בוועידה ה-8 של התנועה שתתקיים בחודש מרס הקרוב. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לא מגלה סימנים שהוא מתרגש מהביקורת והסערה בצמרת פתח, אף בכיר בצמרת התנועה לא מעיז לצאת כנגדו, אבל האופוזיציה בתנועת פתח מתארגנת כבר בשטח ל"יום שאחרי".
בכירים בפתח אומרים כי ברגע שמחמוד עבאס יירד מהבמה הפוליטית קיים חשש גדול לפרוץ מעשי אלימות קשים בין המליציות השונות של בכירי פתח מכיוון שמתנגדיהם של חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג' לא יסכימו להמלכתם כראשי הרש"פ. לכן,אומר בכיר בפתח יש להם למעשה שתי אפשרויות: האפשרות הראשונה: להסכים להקמת "קוורטט מנהיגותי" שיכלול את ג'בריל רג'וב, מאג'ד פרג', חוסיין א-שיח' ומחמוד אלעלול שינהלו את ענייני הרש"פ ותנועת פתח עד לעריכת בחירות לנשיאות,בתרחיש הזה ימונה רוחי פתוח לתפקיד הנשיא הזמני בהסכמת תנועת חמאס עד שיתבררו תוצאות הבחירות לנשיאות, או, האפשרות השנייה: קרב ירושה בשטח עקוב מדם בין המליציות השונות של בכירי פתח עד להכרעה צבאית, מי שינצח הוא זה שיהיה השליט בפועל עד שהשטח יירגע וייערכו בחירות לנשיאות, דבר שעלול לקחת זמן רב.

תאריך:  01/02/2022   |   עודכן:  01/02/2022
+"בתוך שנה תוכל ישראל ליירט רקטות בלייזר"
21:29 01/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה מעריך שצה"ל יסיים לפתח מערכת שתאפשר יירוט של רקטות בעלות של כמה דולרים במקום בעשרות אלפי דולרים  ▪  במערכת הביטחון אומרים כי מדובר בזריית חול בעיניים וייקח שנים עד שהמערכת תהיה מבצעית

בנט. מערכת נסיונית [צילום: חיים צח/לע"מ]
+הנצחת הכיבוש - סכנה לעתיד מדינת ישראל
14:41 01/02/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

ממשלת השינוי, המתיימרת להציג שינוי, היא למעשה רק משווקת מדיניות יחצ"נית של רודפת שינוי  ▪  היא ממשיכה את מדינית קודמיה, ולא נרתמה למאמץ הסברתי הכרחי בחברה הישראלית, שאין מקום לתפיסה הרווחת בציבור, הרואה את העם הפלשתיני כנטע זר

מדיניות יח"צנית [צילום: אמיל סלמן, פול]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס "עושה שרירים" ודוחה הצעה אמריקנית בנושא תשלום המשכורות למחבלים ולבני משפחותיהם    המועצה המרכזית של אש"ף שתתכנס בקרוב צפויה לאשר את המשך התשלומים למחבלים ולמשפחות "השהידים" למרות הלחצים של ארה"ב וישראל
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - איש עם שלד בארונו, סיכול מאמצים, לא דיווחו והזוי    "א̤ל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת ואושר    שבת שלום וחודש טוב
מנואל טרכטנברג, דרור שלום
המכון למחקרי ביטחון לאומי הציג השבוע את הצעותיו לתפיסת הביטחון של ישראל לשנת 2022    ההקדמה למחקר מצביעה על האתגרים המרכזיים - בישראל, בסביבתה המיידית ובזירה העולמית - ומציעה קווי פעולה להתמודדות איתם
ארי בוסל
עד כמה טוב שיש עדיין שומרים על חומותייך ירושלים    בספרו החדש "עימות עזה 2021" ד"ר ג׳ונתן שנזר לא חוסך שבטו מהתקשורת בארה"ב, שאפילו לא טורחת לבדוק מה באמת קורה בשטח ומדווחת לא רק בצורה שטחית כי אם גם מגמתית לחלוטין
דן מרגלית
מי שלא התרגש כאשר ביבי התערב כמו ברוסיה הסובייטית להחליף חברי ועדה למתן פרס ישראל יכול להבין עתה כמה האיש הזה שכיהן בראשות ממשלת ישראל מסוכן לדמוקרטיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il