X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
איום ראשון של ארה"ב על הצינור האמור להזרים גז טבעי מרוסיה לגרמניה הקנצלר שולץ ניצב לצידו של ביידן, לא התייחס במישרין לאיום אבל הדגיש: "אנחנו מאוחדים לחלוטין"
▪  ▪  ▪
ביידן ושולץ אמש בבית הלבן [צילום: אלכס ברנדון, AP]

פרויקט צינור הגז נורדסטרים 2 יושבת אם רוסיה תפלוש לאוקראינה - מזהיר (7.2.22) הנשיא ג'ו ביידן, לאחר פגישה עם הקנצלר אולף שולץ. זוהי הפעם הראשונה בה ארה"ב מאיימת על פרויקט חיוני זה, האמור להזרים גז טבעי מרוסיה לאירופה ובמיוחד לגרמניה.
העובדה שהאיום הושמע בחברתו של שולץ מצביעה על שינוי משמעותי במדיניותה של גרמניה במשבר אוקראינה. ממשלתו הטרייה של שולץ הסתמנה עד כה כמי שנוקטת בגישה הרכה ביותר, באופן יחסי, כלפי רוסיה במשבר הנוכחי ובין היתר דחתה את בקשת אוקראינה לספק לה נשק. אולם, ביידן הבהיר לאחר הפגישה בבית הלבן, כי שתי המדינות מוכנות יחדיו להגיב על פלישה רוסית לאוקראינה - כמו כל מדינות נאט"ו. שולץ אמר עוד לפני הפגישה, כי התגובה תהיה "מאוחדת והחלטית".
לדברי ביידן, גרמניה תומכת ב"חבילה חזקה" של עיצומים, אך לא פירט מה יהיו. בשבועות האחרונים הזהיר ביידן, כי ארה"ב תטיל עיצומים חמורים על מקורביו של הנשיא ולדימיר פוטין ועל המגזר הפיננסי הרוסי. על-פי פרסומים קודמים, הללו עשויים לכלול את ניתוקם של הבנקים הרוסים ממערכת ההעברות הבינלאומית Swift, צעד אשר ימנע מרוסיה לבצע עסקות בינלאומיות - הן בייצוא והן בייבוא.
ביידן הוסיף: "אם רוסיה תפלוש - שזה אומר חיילים וטנקים שיחצו שוב את גבול אוקראינה - נורדסטרים 2 יחדל להתקיים. נשים לו קץ". ביידן לא התייחס למגוון של אפשרויות אחרות שבפני פוטין, כמו מתקפות סייבר על אוקראינה או ניסיון להפיל את ממשלתו של הנשיא ולדימיר זלנסקי. ביידן סירב לומר כיצד יחוסל הפרויקט, שולץ לא אמר האם יסכים לבטל אותו לחלוטין או רק להשעות את הפעלתו, אך אמר: "אנחנו מאוחדים לחלוטין". שולץ יבקר בשבוע הבא במוסקבה ובקייב, במאמץ למצוא פתרון דיפלומטי למשבר.
פקידים אמריקנים אומרים, כי רוסיה קיבצה בגבול אוקראינה 70% מן הכוחות הדרושים לה לביצוע פלישה בהיקף מלא. ביידן אמר כי אינו יודע האם פוטין עצמו יודע מה בכוונתו לעשות. "הייתי מאוד מאוד ברור עם הנשיא פוטין, הן בטלפון והן בצורה ישירה: נטיל את העיצומים החריפים ביותר שהטלנו אי-פעם", הוסיף. ביידן גם קרא לאזרחי ארה"ב לצאת מאוקראינה, באומרו ש"אני לא רוצה לראות אותם נלכדים בקו האש", אלא אם הם חלק מהסגל הדיפלומטי; משפחותיהם של אנשי הסגל כבר פונו מהמדינה.
נורדסטרים 2 הוא פרויקט בהיקף 11 מיליארד דולר, והצינור עוקף את אוקראינה - דרכה עובר כיום גז טבעי מרוסיה למערב אירופה. בכך הוא שולל מאוקראינה הן הכנסות בדמות דמי מעבר והן את היכולת לחסום אותו אם רוסיה תפלוש אליה. נכון לעכשיו הוא אינו פועל, משום שהאיחוד האירופי בוחן האם הוא מפר את כלליו בתחום האנרגיה.
ארה"ב מתנגדת מזה שנים להפעלת הצינור, בטענה שהוא יעניק לרוסיה מנוף של לחץ על גרמניה, המדינה החשובה ביותר במערב אירופה. מאידך יש הטוענים, כי המנוף עשוי להיות הדדי, לפחות בצורה חלקית, משום שהימנעות מאספקת הגז תפגע קשות בהכנסותיה של חברת גזפרום הממשלתית ובצורה אנושה במוניטין העסקי שלה. עם זאת, בטווח המיידי ברור שהפגיעה בגרמניה תהיה משמעותית בהרבה. ממשל טראמפ קרא לממשלתה של אנגלה מרקל לבטל את הפרויקט, אך לא נענה. גם ביידן מתנגד לו, ובין היתר רמז אליו כאשר אמר אשתקד לאחר פגישה עם מרקל, כי "ידידים יכולים שלא להסכים".

תאריך:  08/02/22   |   עודכן:  08/02/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן: נורדסטרים 2 יושבת אם רוסיה תפלוש לאוקראינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נשיאי צרפת ורוסיה ייוועדו במקביל לפגישת נשיא ארה"ב וקנצלר גרמניה    ניו-יורק טיימס מתאר את שתי המתווים בהם ינסה מקרון למנוע מלחמה באוקראינה
איתמר לוין
חיסול מנהיג הארגון מנחית עליו מכה קשה לאחר שורה של תבוסות, אבל אין למהר לקבוע שסופו הגיע - מנתח ניו-יורק טיימס; דאעש יקח את הזמן ויחכה להתפתחויות
איתמר לוין
דיילי טלגרף קורא לבריטים לחגוג על שזכו לחיות תחת המלכה הנוכחית, מצביע על תפקידה יוצא הדופן כאישה בעת הכתרתה ומצפה שהנסיך צ'רלס יטול חלק מחובותיה
איתמר לוין
ארה"ב מציבה ותציב קווים אדומים - כעת במיוחד במשבר באוקראינה ובמו"מ עם אירן; מאמר ב-Foreign Affairs מסביר מהם הקשיים וכיצד לעשות זאת בצורה מוצלחת
איתמר לוין
דוחותיה המאכזבים של חברת-האם של פייסבוק נובעים לכאורה מבעיות ייחודיות לה, אך אקונומיסט סבור שמבט רחב יותר מלמד על אתגרים משמעותיים גם לחברות הענק האחרות    השבועון קורא לשינוי יסודי בחשיבה של המשקיעים והממשלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il