X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חוסיין א-שייח' [צילום: מג'די מוחמד/AP]
היוזמה של חוסיין א-שיח'
בכיר אש"ף חוסיין א-שיח', אחד היורשים הפוטנציאלים של מחמוד עבאס, קורא ל"דיאלוג לאומי" בעקבות החלטות המועצה המרכזית של אש"פ, הפלגים הפלשתינים מתעלמים מקריאתו. גורמים בפתח אומרים כי ממשל ביידן העניק למחמוד עבאס ארכה של שנתיים להעברה מסודרת של השלטון ליורשיו והתחייב שלא ללחוץ עליו לקיים בחירות בשטחים

ישראל מתעלמת לחלוטין מהחלטות המועצה המרכזית של אש"ף בשבוע שעבר שהחליטה להשעות את ההכרה בישראל ולהפסיק את התיאום הביטחוני עמה, ההחלטות הן בגדר המלצות שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס צריך לאמץ אולם הוא איננו מעוניין בעימות מדיני חזיתי עם ישראל ועם ארה"ב.
"התיאום הביטחוני עם ישראל הוא החמצן לקיומה של הרש"פ בשטחי הגדה אשר החמאס נושף בעורפה" מאשר בכיר בתנועת פתח, "במצב הכלכלי הקשה לא ניתן להפסיק את התיאום הזה שבאמצעותו נכנסים עשרות אלפי פלשתינים מהגדה והרצועה לעבודה בישראל", הוא מדגיש.
אז מה השיג מחמוד עבאס באמצעות הכינוס של המועצה המרכזית? התשובה פשוטה: את מינוי מקורביו לתפקידי מפתח באש"ף שיחזקו את מעמדו ויקדמו אותם לקראת ההכרעה בקרב הירושה. חוסיין א-שיח' התמנה לחבר הוועד הפועל של אש"ף ולממונה על המשא-ומתן עם ישראל, עם אופציה להפוך בהמשך גם למזכ"ל הוועד הפועל.
רוחי פתוח מונה ליו"ר המל"פ, מוחמד מוצטפא, ראש קרן ההשקעות הפלשתינית שיש לה נכסים ביותר ממיליארד דולר, ויועצו הכלכלי של מחמוד עבאס מונה לפקיד חבר הוועד הפועל של אש"ף ומקורב נוסף, רמזי חורי יעמוד בראש הקרן הלאומית שהיא "משרד האוצר" של אש"ף.
כינוס המועצה המרכזית פילג עוד יותר את אש"ף, ארבע פלגים של הארגון החרימו את הכינוס, הלגיטימיות של הארגון נשחקה ולמעשה הדיאלוג הפנימי שותק. גורם בכיר בפתח אומר: "כינוס המועצה מרכזית של אש"ף נועד לחלק ג'ובים למקורביו של מחמוד עבאס, הגיל הממוצע של חברי הוועד הפועל של אש"ף החדש הוא 71 שנים, אין הזרקת דם חדש לארגון".
על-פי גורמים בפתח, ממשל ביידן העניק ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס תקופה של שנתיים להסדיר את העברת השלטון למקורביו, בתקופה הזו הוא לא ילחץ עליו לקיים בחירות בשטחים כדי למנוע זעזועים פוליטיים.
היוזמה של חוסיין א-שיח'
חוסיין א-שיח', מקורבו של יו"ר הרש"פ סומן על ידו כמועמד אפשרי להיות יורש בתפקיד ראש הרש"פ, א-שיח' מחזיק בתפקיד השר לעניינית אזרחיים ברש"פ וגם בתפקיד חבר הוועד הפועל של אש"ף והממונה על המשא-ומתן עם ישראל, מחמוד עבאס מתכוון למנות אותו בהדרגה גם לתפקיד מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, הוא ממתין שהקולות הרבים המתנגדים לקידומו המטאורי של א-שיח' ירגעו. א-שיח' מודע היטב לתדמיתו ברחוב הפלשתיני כעושה דברה של ישראל, אמש הוא העניק ראיון ארוך לערוץ הסעודי "א-שרק" שגולת הכותרת שלו הייתה שיו"ר הרש"פ הבא ייבחר באופן דמוקרטי.
"מנהיג העם הפלשתיני הבא ייבחר באמצעות הקלפי ולא באמצעות תעמולה או טנק ישראלי או החלטה מבחוץ." הוא הדגיש. חוסיין א-שיח' הינו שועל פוליטי מנוסה, הוא מכיר היטב את יריביו ואויביו בצמרת פתח וגם בפלגים הפלשתינים האחרים, לכן כדי לרכך את ההתנגדות לתפקידים שהוא קיבל הוא יצא ביוזמה וקרא ל"דיאלוג לאומי" לאחר כינוס המועצה המרכזית של אש"ף.
בהודעה שפירסם בחשבון הטוויטר שלו ב-12 בפברואר כתב א-שיח': "אחת התוצאות הפוליטיות והלאומיות החשובות ביותר של המועצה המרכזית היא פיתוח ושרטוט מפת דרכים מקיפה המבוססת על החלטות המועצה הקובעות את הפרמטרים של השלב הבא.זה דורש מתודולוגיה ברורה המבוססת על אחדות כל הפלשתינים כדי להגן על הפרויקט הלאומי, באמצעות דיאלוג לאומי מקיף ודו צדדי שחייב להתחיל מייד".
"עוגת השלטון" הפלשתינית כבר חולקה אך חוסיין א-שיח' מנסה ליצור את הרושם כי אין מדובר בסוף פסוק ומרמז כי יש עוד אפשרות לתפקידים שלא אוישו שבהם אפשר "לאכול מן הצלחת" אם תהייה נכונות לשתף פעולה עמו. הוא מנמק את יוזמתו ב"הגנה על הפרויקט הלאומי הפלשתיני" אבל בתנועת פתח אומרים כי מטרת היוזמה היא לבצר את מעמדו ולבססו.
בינתיים אין היענות ליוזמתו של חוסיין א-שיח', יריביו בפתח מאשימים אותו בשימוש בעניין הפלשתיני כדי לקדם את האינטרסים האישיים שלו ובניטרול ההליך הדמוקרטי. אויביו בצמרת פתח כמו ג'בריל רג'וב ומחמוד אלעאלול חורקים בשקט שיניים, הם אינם רוצים להתעמת הם יו"ר הרש"פ, הם מחכים שחוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג' יעשו טעויות שיאפשרו להם לשכנע את מחמוד עבאס להסיר מהם את התמיכה ולהעביר אותה למחנה היריב.
גם בכלא הישראלי יש התנגדות עצומה של בכירי פתח מרוואן ברגותי וכרים יונס למינויים שעשה מחמוד עבאס באש"ף, ובמיוחד למינויו של חוסיין א-שיח', אבל מרוואן ברגותי מנוטרל לגמרי, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, באמצעות ראש המודיעין מאג'ד פרג', הצליח לשכנע את השב"כ הישראלי ואת ה-CIA האמריקני כי שחרורו של מרוואן ברגותי מהכלא יפגע קשות בתיאום הביטחוני של הרש"פ עם ישראל וארה"ב. ברגותי תלוי כעת בארגון חמאס אחרי שאסמעיל הניה ויחיא סינוואר התחייבו לדרוש את שחרורו במסגרת עסקת חילופי השבויים הבאה עם ישראל.
ההנהגה החדשה לא תהיה עושת דברה של ישראל וארה"ב
מי שסבור שההנהגה החדשה של הרש"פ שתבוא אחרי ירידתו של מחמוד עבאס מהבמה הפוליטית תזרז את ההגעה להסכם שלום עם ישראל טועה טעות מרה. ההנהגה החדשה הזו לא תהייה יותר "מתונה" מאשר הנהגתו של מחמוד עבאס, להפך, היא תהייה קיצונית ממנה וזהירה יותר מכיוון שארגוני האופוזיציה הפלשתינית והרחוב הפלשתיני ינשפו בעורפה ויבחנו אותה בשבע עיניים, בשלב הראשון, ההנהגה הזו תהייה זמנית עד לעריכת בחירות לנשיאות ואין שום וודאות כי היא תיבחר, לכן סביר להניח שהיא לא תעשה שום צעד שעלול להתפרש ברחוב הפלשתיני כוויתור לישראל.
טועה מי שסבור בהנהגה הישראלית או בממשל האמריקני כי בכירי הרש"פ חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג' יהיו עושי דברה של ישראל או ארה"ב, או שהם יהיו מתונים יותר וגמישים יותר מאשר מחמוד עבאס, ראשית אין כל וודאות לכך שאחד מהם אכן ייבחר בבחירות דמוקרטיות בשטחים לתפקיד יו"ר הרש"פ ושנית, כמי שמכירם אישית אני יוכל לומר בוודאות שאין שום הבדל בינם לבין מחמוד עבאס בכל הקשור ליחס לישראל.
זאת ועוד, שניהם מזוהים כחלק מהמערכת המושחתת המקיפה את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ואין להם לגיטמציה ציבורית, הרחוב הפלשתיני קץ בהנהגה הפלשתינית המושחתת והוא רוצה בהנהגה נקייה שתביא אותו לעצמאות מלאה על-פי "הקווים האדומים" של אש"ף, כולל מימוש זכות השיבה, חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג' מייצגים בעיני הרחוב הפלשתיני את ההנהגה שזורמת עם רעיון "השלום הכלכלי" עם ישראל בתמורה לאישורי כניסה ועבודה בישראל ותעודות VIP לבכירי הרש"פ בעוד הכיבוש הישראלי נמשך.
החלום הישראלי אמריקני להקים "שלטון בובות" פלשתיני אחרי ירידתו של מחמוד עבאס מהבמה הפוליטית לא יצלח,הרחוב הפלשתיני לא יקבל זאת וגם לא בכירים בפתח ובתנועת חמאס.
ישראל צריכה להישאר מחוץ למשחק הפוליטי הפנימי בצמרת פתח ולא לתפוס שום צד אלא לתת לפלשתינים לנהל את ענייניהם בעצמם ולבחור את הנהגתם, כל התערבות ישראלית בנושא או מתן עדיפות לדמות פלשתינית כזו או אחרת רק תזיק לישראל והפלשתינים יעשו בדיוק את ההפך. המרחק בעמדות המדיניות של ישראל והרש"פ הוא גדול מאוד, המקסימום שעליו הפלשתינים מוכנים לוותר לישראל למען שלום איננו אפילו המינימום מבחינתה של ישראל, הממשלה הנוכחית משותקת מבחינה מדינית בגלל הרכבה הקואליציוני אבל כל הנהגה פלשתינית חדשה תתקשה למצוא בישראל ממשלה המוכנה ללכת להסכם שלום המבוסס על מדינה פלשתינית בקווי 67 שמזרח ירושלים היא בירתה ופתרון סוגיית "זכות השיבה".
חוסיין א-שיח' או מאג'ד פרג' שעליהם מדובר כעת כיורשים האפשריים של מחמוד עבאס לא יסכימו לפחות מזה, הוא מחזיקים בדיוק בעמדות המסורתיות של הנהגת פתח ושל מחמוד עבאס, לכן כדאי לקחת אוויר ולנשום עמוק, ירידתו של מחמוד עבאס מהבמה הפוליטית תביא באופן טבעי לעלייתה של הנהגה חדשה אבל, זו תהייה, במקרה הטוב, אותה הגברת בשינוי אדרת.

תאריך:  15/02/2022   |   עודכן:  15/02/2022
+חלל מנהיגותי ומחדל ביטחוני
10:46 15/02/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

הטרור של מחבלי ירושלים בלב מדינת ישראל הוא אינו גזרת גורל  ▪  במציאות שפויה, ראש הממשלה ונשיא המדינה היו מוציאים הודעה מיוחדת, השר לביטחון פנים, המפכ"ל, מפקד מג"ב היו מתכנסים לישיבת חירום ופועלים ללא שהייה

טרור בלב המדינה [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+לשוח יצא הבן-גביר,
להשחית, ללבות, להבעיר
10:02 15/02/22  |  ערן גרף   |   לרשימה המלאה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דן מרגלית
בתאוות השלטון הבלתי מרוסנת שלו לא הסתפק ביבי ברמיית בני גנץ ובזריית חול בעיני יצחק (בוז'י) הרצוג ובמניעת תקציב מכל אזרחי ישראל, אלא גם שידך וחיבר זיווגים פוליטיים
עידן יוסף
שני תושבים ערביםכבני 20 משכונת שמעון הצדיק נעצרו בידי שב"כ והמשטרה    בביתו של אחד המציתים נמצאו שמונה בקבוקי תבערה
יובל ברנדשטטר
האמת היא שאין מדינת יהודים. יש מדינת תל אביב עם שלוחת בובות באל קודס, ויש מנדט על שאר הארץ    המנדט מנסה לאזן בין האלימות-שבטיות-שחיתות ערבית לבין הפריפריה היהודית, שאין לה מספיק כסף כדי לרכוש לעצמה דירה בתל אביב, על תקן של שווים בפני המנדט
יוני בן-מנחם
חמאס חידש את פרויקט "השחר הגדול" בהר-הבית בירושלים ושוקל להרחיבו גם לערים הגדולות בשטחי הגדה. גורמי ביטחון בישראלים חוששים שהפרויקט יביא להתנגשויות ועימותים בין מתפללים מוסלמים ליהודים העולים להר-הבית במהלך חג הפסח ובתקופת חודש רמאדאן
עידן יוסף
ח"כים מהרשימה המשותפת נכנסו לבית של משפחה ערבית בשכונת שמעון הצדיק, סמוך ללשכתו של ח"כ בן-גביר    ח"כ טיבי התעמת עם סגן ראש עיריית ירושלים    המשטרה מנסה לפזר את המחאה של תושבי השכונה הערבים באמצעות רימוני הלם וכדורי ספוג    יהודי נפצע מרימון הלם    מגעים בין לשכת רה"מ לבן-גביר להעברת לשכתו בתמורה לאבטחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il