X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חברת פרלמנט רומנייה טוענת מוקדם יותר היום שמנהיגי החבל הפרו רוסי "טרנסיסטריה" במזרח מולדובה שוהים כעת במוסקבה, ומבקשים מהקרמלין להכיר גם בעצמאותם העיצומים הבריטיים אינם כוללים את שלושת הבנקים הרוסיים הגדולים אלא חמישה בנקים קטנים יחסית
▪  ▪  ▪
הפגנה סמוך לשגרירות רוסיה בברלין, היום [צילום: מרקוס שרייבר, AP]

המערב, בראשות ארה"ב, וכמובן האיחוד האירופי כבר נוקטים בצעדי תגובה להכרה הרוסית ביישויות הפרו רוסיות בחבל דונבאס ולכניסת הצבא הרוסי הלילה לאותם איזורים. התגובה המשמעותית והחשובה ביותר עד עתה היא ללא ספק של גרמניה. הקאנצלר שולץ הודיע מוקדם יותר על הקפאת ההליך הרגולטורי לאישור צינור הגז "נורדסטרים 2", שמיועד להזרים גז טבעי ישירות מרוסיה לגרמניה.
בניית הצינור כולו, שאורכו 1,200 ק"מ, הושלמה בחודש נובמבר, ועלות הפרויקט כולו העומדת על 11 מיליארד דולר מומנה ברובה מכספי תאגיד הגז הרוסי הממלכתי "גזפרום". הליך האישור הרגולטורי הוא פרוצדורה שלוקחת בדרך כלל כמה חודשים גם במצב שגרה, אך כעת כאמור הורה הקאנצלר שולץ להקפיא את תהליך האישור. הוא גם הגיב למהלכיה האחרונים של רוסיה והבהיר כי מדובר ב"הפרה חמורה" של המשפט הבינלאומי ושל הסכמים שהיו לרוסיה עם המערב כמה עשורים. שולץ הורה לממשלו לבחון חלופות אנרגיה אפשריות לצינור "נורדסטרים 2" והדגיש ש"המצב כעת השתנה".
ממשלתה החדשה של גרמניה, שמייבאת 40% מהגז שלה מרוסיה, החליטה להפסיק את השימוש בפחם עד 2030 ולהפסיק עד תום 2022 להפיק אנרגיה מתחנות כוח גרעיניות. מדובר במצב מורכב, שכן מציאת חלופות אנרגיה ראויות לוקחת זמן רב, והיא עסק מורכב ויקר.
בינתיים הגיבה רוסיה להחלטת גרמניה. ר"מ רוסיה לשעבר דימיטרי מדבדב, המכהן כיום כסגן יו"ר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, אמר ביו השאר בתגובה: "ברוכים הבאים לעולם החדש שבו אירפה תשלם 2,000 אירו על גז". בטווח הקצר אנו צפויים לזינוק במחירי האנרגיה, כולל גז טבעי ונפט.
גם בריטניה נקטה היום במהלך תגובה מול רוסיה, והכריזה על הטלת סנקציות על חמישה בנקים רוסיים ושלושה אנשי עסקים מקורבים מאוד לנשיא פוטין - גנאדי טימצ׳נקו והאחים בוריס ואיגור רוטנברג, הקרובים מאוד לפוטין אף הם. כדאי לשים לב שחמשת הבנקים עליהם הטילה לונדון סנקציות הם קטנים יחסית. לא נכללים בהם שלושת הבנקים הממלכתיים הגדולים ברוסיה - סברבנק, גזפרוםבנק ו VTB.
וגם - שימו לב היטב לתגובה הסינית למהלך הרוסי. שגריר סין באו"ם קרא אמש לכל הצדדים "להפגין איפוק ולהימנע מתידלוק המתיחות" באוקראינה, אבל לא הוסיף שום גינוי למהלך של מוסקבה והכרתה בעצמאות היישויות הפרו רוסיות וכניסת הצבא הרוסי.
מאוחר יותר היום צפוי האיחוד האירופי להכריז אף הוא על שורת סנקציות נגד רוסיה. בינתיים מגיב לסנקציות שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ואומר בין השאר: "עמיתנו האירופיים, האמריקנים והבריטים לא ייעצרו ולא יירגעו עד שלא ימצו את כל האפשרויות שלהם במסגרת מה שנקרא "הענשת רוסיה". הם כבר מאיימים עלינו עם כל סוגי הסנקציות או, כפי שהם קוראים לזה כעת, "אם כל הסנקציות". ובכן, התרגלנו לזה. אנו יודעים שסנקציות יוטלו עלינו כך או כך בכל מקרה, עם או בלי סיבה".
ושימו לב גם לזה - חברת פרלמנט רומנייה טוענת מוקדם יותר היום שמנהיגי החבל הפרו רוסי "טרנסיסטריה" במזרח מולדובה שוהים כעת במוסקבה, ומבקשים מהקרמלין להכיר גם בעצמאותם. אין לי עדיין יכולת לאשר את העניין הזה, אבל זה לחלוטין לא יפתיע, ואם זה נכון זה עשוי לרמז על הבאות, שכן קשה להאמין שמנהיגי החבל היו עושים זאת על דעת עצמם.

תאריך:  22/02/2022   |   עודכן:  22/02/2022
+C’EST LE TON QUI FAIT LA MUSIQUE
08:34 23/02/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

מי שמבזבז את תחמושת הסנקציות על מעצר נבלני בל יתפלא אם אין לו כוח הרתעה כנגד כיבוש אוקראינה

פוטין. מנצל את ההזדמנות [צילום: אנדריי בסביץ', AP]
+המחיר הכלכלי: אנרגיה, חיטה ולחצים אינפלציוניים
07:03 23/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניו-יורק טיימס: בטווח הקצר ישלמו האירופים את המחיר בדמות התייקרות של האנרגיה; מדינות ערביות ייפגעו משמעותית בתחום החיטה  ▪  בטווח הארוך את רוב הנזק תספוג רוסיה

רוסיה היא יצואנית החיטה הגדולה בעולם [צילום: רחמת גול, AP]
+אוקראינה מודה לארה"ב על התמיכה בה
01:33 23/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+בלינקן: אין טעם בפגישה עם לברוב
01:31 23/02/22  |  עידן יוסף

שר החוץ האמריקני בלינקן: "לאור המצב הנוכחי - אין טעם בפגישה עם שר החוץ הרוסי לברוב ביום חמישי". בלינקן טוען כי עדכן בהחלטה את בעלות הברית ושלח עידכון ללברוב. בסיום מסיבת העיתונאים אמר בלינקן:"ככל שפוטין יסלים את המצב - כך נקצין את תגובתנו".
הבית הלבן מסר כי פגישה אפשרית בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לבין ולדימיר פוטין היא "בוודאי" לא אפשרות. "בשלב זה, זה בהחלט לא בתוכניות", אמרה דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי.

+מזכ"ל האו"ם: כוחות רוסיה אינם "שומרי שלום"
01:28 23/02/22  |  עידן יוסף

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי כי כל הכוחות הרוסיים הפרושים במזרח אוקראינה אינם "שומרי שלום" כפי שנטען על-ידי מוסקבה. גוטרש דחה את טענת הנשיא ולדימיר פוטין כי בוצע באזור רצח עם של קבוצות אתניות רוסיות.

+בלינקן: האיום הגדול ביותר על אירופה מאז מלחמת העולם
23:57 22/02/22  |  עידן יוסף

שר החוץ האמריקני בלינקן: ״התוכנית של פוטין הייתה מאז ומעולם לפלוש לאוקראינה ולהפוך אותה לחלק מרוסיה. ‏זה האיום הגדול ביותר על אירופה מאז מלחמת העולם".

+הפנטגון הורה להעביר 8 מטוסי אף-35
23:04 22/02/22  |  עידן יוסף

הפנטגון הורה להעביר 8 מטוסי אף-35 מגרמניה ל"חזית המזרחית של נאט"ו".

+זלנסקי מגייס מילואים: "אין צורך בגיוס כללי"
23:03 22/02/22  |  עידן יוסף

נשיא אוקראינה זלנסקי הכריז כי פורסם צו לגיוס חיילי מילואים, אך הסתייג ואמר: "אין צורך בגיוס כללי".

+הקרמלין: לא צפינו בנאום ביידן
22:32 22/02/22  |  עידן יוסף

הקרמלין: לא צפינו בנאום ביידן על אוקראינה, פוטין בישיבת עבורה עכשיו.

+ביידן: רוסיה פלשה, העיצומים מתחילים
21:50 22/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ארה"ב מנתקת את ממשלת רוסיה מן האפשרות לגייס חוב בשוקי ההון, ומטילה עיצומים על שני בנקים מובילים ועל אישים באליטה הרוסית  ▪  "אם רוסיה תמשיך, נלך רחוק עוד יותר; אנחנו מוכנים לדיפלומטיה בתנאי שהיא רצינית"

ביידן הערב. "פוטין לא יעבוד עלינו" [צילום: אלכס ברנדון, AP]
+אנשי השגרירות הרוסית יפונו מאוקראינה
19:45 22/02/22  |  עידן יוסף

משרד החוץ הרוסי מודיע על פינוי אנשי השגרירות מאוקראינה בעתיד הקרוב.

+משבר אוקראינה-רוסיה ישפיע במישרין על ישראל
15:58 22/02/22  |  אודי דקל, ענת קורץ, אלדד שביט   |   לרשימה המלאה

למשבר בין אוקראינה לרוסיה יהיו השלכות משמעותיות ואף קשות על המזרח התיכון בכלל ועל ישראל בפרט  ▪  ירושלים לא תוכל לשמור על ניטראליות ויהיה עליה להתייצב לצד וושינגטון, תוך שמירה על ערוץ הידברות עם מוסקבה

חיילים אוקראינים, אודסה [צילום: אמיליו מורנטי, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם גם בדלני מזרח רומניה רוצים הכרה רוסית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
אודי דקל, ענת קורץ, אלדד שביט
למשבר בין אוקראינה לרוסיה יהיו השלכות משמעותיות ואף קשות על המזרח התיכון בכלל ועל ישראל בפרט    ירושלים לא תוכל לשמור על ניטראליות ויהיה עליה להתייצב לצד וושינגטון, תוך שמירה על ערוץ הידברות עם מוסקבה
איתמר לוין, מירב ארד, איציק וולף
ארה"ב צפויה להטיל עיצומים על רוסיה    גרמניה השעתה את האישורים לצינור הגז נורדסטרים 2    בריטניה מטילה עיצומים על שלושה אוליגרכים המקורבים לפוטין ועל חמישה בנקים רוסים
איציק וולף
משרד ההגנה הפולני דיווח על נוכחות צבאית רוסית בדונייצק ובלוגנסק    האיחוד האירופי הדגיש כי לא מדובר בפלישה מלאה לאוקראינה    ראש ממשלת בריטניה: נראה שפוטין נחוש לבצע פלישה מלאה
יאיר נבות
חשוב לציין שבמסגרת ההכרה הרוסית בישויות צוין במפורש שהיא תסייע להם גם בהגנה נגד תוקפנות "חיצונית"    הכיוון די ברור מהבחינה הזו, ונראה שהתרחיש הזה מוחשי מאוד
איתמר לוין
הישארות הכוחות הרוסיים בבלארוס לאחר סיום התרגיל שערכו בה, מלמד על המידה בה פוטין שולט במדיניות החוץ והביטחון של אלכסנדר לוקשנקו, החייב לו את שלטונו - מנתח וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il