X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המציאות בה ערפל המאבק הפוליטי האלים מסתיר עשייה פרלמנטרית משמעותית לטובת אזרחי המדינה היא מציאות מצערת, מציאות בה הכוחות העוצמתיים של החברה הישראלית מבוזבזים על מאבקי שנאה וחרם
▪  ▪  ▪
טיבי. עבודה פרלמנטרית משמעותית [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

להניח לרגע את פוליטיקת השנאה בצד ולהקשיב למתנגדים החריפים ביותר. לו רק היינו מקשיבים ללא מסננים פוליטיים, לא מתוך פוזיציה, הציבוריות הישראלית ואזרחיה היו יוצאים נשכרים מאוד. לו רק היינו מאפשרים לעצמנו להניח לרגע את פוליטיקת השנאה, לראות נכוחה את החיים, החיים של כולנו במדינת ישראל, האזרח הישראלי היה יוצא נשכר.
ניסיתי לנער מעליי את שריון הפוליטיקה, את קסדת הפוזיציה ולנצור את הראייה המצומצמת דרך פילטרים מבוצרים של רעשי רקע מצטברים חוסמים. החלטתי הפעם לאפסן את הפוזיציה, להקפיא את הפוליטיקה ולאפשר לעצמי לפקוח עיניים, לכרו אוזניים, לראות בלי מסכי פוליטיקה. לתדהמתי ראיתי והפתעתי.
ח"כ אחמד טיבי, ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, וח"כ עאידה תומא סלימאן, אינם כוס התה שלי, תהום פעורה בין דעותיי לדעותיהם ברמה הלאומית והנה דווקא הצעות חוק ומאבקים אזרחיים חשובים שהשניים כמשל, מובילים בתחומי איכות החיים על כל אפיוניה. נזכרתי בח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, בעודי ממתין בפקקי ענק בלתי נגמרים בכביש שש, כביש האגרה האמור להיות אלטרנטיבה לפקקים הבלתי נסבלים.
ח"כ טיבי, הגיש הצעת חוק שאמורה הייתה לעבור ברוב קולות מוחלט ולהוביל תהליך ושינוי באופן מימון תשלום כביש אגרה. הצעת החוק של ח"כ טיבי הינה הגבלת תשלום כביש אגרה למשתמשי כביש 6 אשר נוסעים בכביש כשהוא עמוס ואינו עונה על הצורך לשמו נוצר. ח"כ טיבי מציע הצעה הגיונית, כביש האגרה פקוק מעל לסביר, הנוסעים בו לא יחויבו בתשלומי אגרה. כמה הגיוני, כמה פשוט. יצוין כי הצעת החוק של ח"כ טיבי הוצעה בעבר על-ידי ח"כ לשעבר, איתן כבל ושגריר ישראל באו"ם ח"כ לשעבר גלעד ארדן.
ח"כ עאידה תומא סלימא הצליחה לפני חודשים אחדים להעביר את החוק למניעת אלימות במשפחה, חוק משמעותי וחשוב מאוד. ח"כ טיבי וח"כ תומא סלימן, מהרשימה המשותפת, אשר בקרב חלק לא מבוטל מאזרחי ישראל הינם מוקצים מחמת מיאוס, הם דוגמה מצוינת לעבודה פרלמנטרית משמעותית למען כלל אזרחי המדינה, ללא הבדל מין, צבע ולאום.
המציאות בה ערפל המאבק הפוליטי האלים מסתיר עשייה פרלמנטרית משמעותית לטובת אזרחי המדינה היא מציאות מצערת, מציאות בה הכוחות העוצמתיים של החברה הישראלית מבוזבזים על מאבקי שנאה וחרם, מאבקים אישיים, מאבקים שהותירו את הדבר החשוב באמת בירכתיים.
שוו בנפשכם אלו תהליכי עומק של ברכה משמעותית למען אזרחי המדינה בתחומים רבים היו יכולים להתרחש במקום החרמות ההדדיים, במקום הגבהת החומות, במקום יד איש ברעהו. המציאות הישראלית מורכבת ומאתגרת גם ללא סאת השנאה הגדושה. במכנה המשותף הישראלי נוצרו סדקים אשר רק הולכים ומתרחבים.
אם רק נאפשר לעצמנו פחות פנקסנות, פחות חשבונאות, פחות יקוב הדין את ההר, פחות התבצרות, פחות חרמות ונידויים, ופחות אני, אם נאפשר לעצמנו יותר אנחנו, יותר חמלה, יותר ויתור, יותר נכונות למחול, יותר כוח לסלוח, כולל איחוי בין התפרים הנפרמים במארג המרתק הנקרא מדינת ישראל.
אם נעצור את המסע לאיבוד עצמנו לדעת בשם האיבה, השנאה, בשם המלחמה הקדושה, מלחמת המצווה, בשם קשיות העורף, בשם הג'יהאד הקדוש, מדינת ישראל תהייה מדינה טובה יותר, בטוחה יותר, שיויונית יותר, עוצמתית יותר. מדינה יהודית דמוקרטית למען כלל אזרחיה, הפועלת במלא העוצמה לאיכות חיים טובה יותר לכלל אזרחיה. זה אפשרי, תנסו בבית, תראו את ח"כ טיבי, ח"כ תומא סלימן ועוד ח"כים הפועלים למען אזרחי ישראל והישגיהם נמוגים בהמולת צחצוח החרבות ועשן ההפצצות היומיות, שאינם פוסקים.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  07/03/2022   |   עודכן:  07/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ישראל נערכת להתמודד עם סכנת המל"טים האירניים שתופסת תאוצה בחודשים האחרונים. ארגוני חיזבאללה וחמאס מגבירים את ההכנות לתקוף את ישראל בנחילים של מל"טים, בישראל מזהירים כי החתימה על הסכם גרעין חדש תאיץ את הפעילות הצבאית של כוח "קודס" האירני נגד ישראל והמדינות הסוניות
איתן קלינסקי
בצער רב אני מסתייג מהכתוב בספר, המספר בגאווה רבה על תופעה של קבלת היהדות על-ידי עמי העולם מתוך פחד מכוחה ומאימתה, ולא על קבלת היהדות מתוך הזדהות עם ערכיה האנושיים והמוסריים
יוסי אוחיון
דרכו של אמסלם דומה לדייר המקבל לידיו בית פעיל שכל מערכותיו מתפקדות, אלא שכמו בכל בית יש בו ליקויים המחייבים תיקון, שיפור או שדרוג. אך במקום לתקנם, הוא מחליט להרוס ולא להשאיר מהבית זכר
יעקב קורי
הפוסט ציונים לא מעמיקים, הם ממשיכים בסיסמאות הפשטניות של שלום עכשיו, הלאה הכיבוש, רצח עם, פשעים נגד האנושות, רצח מכוון של ילדים, גזענות, נאצים, פשיסטים, רוצחי רבין    והעולם מאמין להם
עדי דקל
הספר הזה מחולק לשלושה שערים    כל אחד מהם מציג נופך אחר, היוצא מתוך המחבר    הוא מגלם בכתיבתו ארס-פואטיקה, גם אם היא לא בהכרח מובעת באופן ישיר בשירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il