X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מלר הגיעה לכנסת עם המהפך שהעלה את מנחם בגין לשלטון היא ניהלה את סיעת הליכוד ביעילות, ותמיד ברוח טובה כל סיעה הייתה מתברכת במנהלת כמותה, שצברה ידע שאין לו תחליף המאגר שבזיכרונה היה גדול ממה שנצבר בכלים הדיגיטליים
▪  ▪  ▪
ירדנה מלר [צילום: יוטיוב]

בצהריים נכנסתי למזנון הח"כים. הורגלתי כי בכל שלישי בצהריים היה הומה כתחנת רכבת תוססת. בשנים האחרונות הרבינו עמיתי גדעון רייכר ואני להעלות זיכרונות מן המקום בו התנהלה המדינה. עשינו שם עשורים. הצצתי, והנה לבד משולחן אחד מאוייש בשר לשעבר רוני מילוא, שהציג עמדה כלשהי בפני שתי אורחות, הריקנות אפיינה את מה שהיה שנים כה רבות ליבת המדינה. זילות פרלמנטרי.
הגעתי למשכן שהיה פעם ביתי השני לטקס פרידה ממזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ. היא אינה רק האישה הראשונה הממלאה את התפקיד שמתניע את הפרלמנט אלא הפכה ב-45 שנותיה בבניין לאייקון של המוסד המחוקק.
מלר הגיעה לכנסת עם המהפך שהעלה את מנחם בגין לשלטון. היא ניהלה את סיעת הליכוד ביעילות, ותמיד ברוח טובה. כל סיעה הייתה מתברכת במנהלת כמותה, שצברה ידע שאין לו תחליף. המאגר שבזיכרונה היה גדול ממה שנצבר בכלים הדיגיטליים.
לאיטה עברה לעבוד בשרות הכנסת, ותמיד הצטיינה. כאשר מינה אותה יושב-ראש הכנסת ראובן (רובי) ריבלין למזכירת הכנסת כתבתי בנימה מעט פסימית כי היא "הקונסנסוס האחרון". זה לא קל. מלר הגיעה מבית מובהק של יוצאי האצ"ל ותנועת החרות והזדהתה עם הליכוד. אביה יוסי איש נתניה היה מעורב במבצע מסמר שיער נגד הצבא הבריטי.1. האם תוכל להתגבר על הסיעתיות לטובת טיפול ממלכתי הוגן?
היא עשתה זאת בהצלחה מלאה. התנהלותה תהיה מופת לכל מזכיר/ה שיבוא במקומה. אם נותר קונסנסוס בבית המשוסע הזה הרי הוא שירדנה עשתה זאת בהצלחה בשנים של סער פוליטי ואיבה עדתית שלא היו כמותם בתולדות המדינה. הכנסת נפרדה לא רק מעובדת בכירה. היא נפרדה היום מסמל-על.

הערות

1. ירדנה מלר ייצגה את הכנסת בארגונים בינלאומיים שונים, וכן יצאה בשליחויות. פעם הצטרפה למסע של היו"ר יולי אדלשטיין לבריטניה. בהגיעם לפרלמנט הנודע בעולם הציג בפניהם יושב הראש מסמכים הקשורים בהצהרת בלפור ובצו לסיום שלטון המנדט הבריטי בארץ-ישראל, שבעקבותיו קמה ישראל. מלר לא התאפקה ולחשה על אוזנו של אדלשטיין: "אילו האיש הזה היה יודע מה אבא שלי עשה בשורות האצ"ל לגרש את השלטון הזר שלהם מהארץ", והמשיכה להחריש בנימוס האופייני.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  09/03/2022   |   עודכן:  09/03/2022
+אושר צו המיסוי לרכב דו-גלגלי
23:14 09/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הכנסת אישרה את הצו הכולל מיסוי בהתאם לנפח המנוע של הכלי והפחתה מסכום המס החל לכלי רכב דו-גלגליים בהם מותקנות מערכות בטיחות שונות

[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ח"כ פינטו - בראש ועדת משנה לחינוך משלב של בעלי מוגבלויות
19:48 09/03/22  |  איציק וולף

ועדת החינוך של הכנסת אישרה (יום ד', 9.3.22) הקמת ועדת המשנה לעניין חינוך משלב של תלמידים עם מוגבלויות. בראש הוועדה תעמוד ח"כ שירלי פינטו.
לדברי ח"כ פינטו, למערכת החינוך יש תפקיד מרכזי וקריטי בעיצוב עולמם של תלמידים עם מוגבלויות ובהגדלת סיכוייהם להצלחה.
"כדי שתוכל למלא תפקיד זה בצורה נכונה, חובה על המערכת להיות נגישה לתלמידים עם מוגבלות כפי שלשון תקנות ההנגשה הפרטנית מורה. המערכת צריכה לפעול ולקדם את שילובם של תלמידים עם מוגבלות במערכת החינוך הכללית, תוך שמירה על זכות הבחירה בין הזרמים והסוגים השונים של מערכת החינוך. לצערי, המצב היום אינו כך", אמרה והוסיפה כי היא מקווה שוועדת המשנה בראשותה תקדם את המהפך הנדרש עבור כלל התלמידים וביניהם התלמידים עם המוגבלות.

ח"כ פינטו. "שמירת זכות בחירה בין הזרמים" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+דגימה של נפגעי עבירת מין תישמר לתקופה של 50 שנים
18:51 09/03/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק זכויות נפגעי עבירה (תיקון מס' 15), התשפ"ב-2022 של ח"כ מירב בן ארי. 37 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.
החוק מסדיר את אופן נטילת ושמירת הדגימות הביולוגיות הנלקחות מנפגעי ונפגעות עבירות מין לצרכי זיהוי התוקף בחקירה משטרתית וגיבוש ראיות למשפט והכל כתלות בהסכמתו של הנפגע. מוצע כי כלל הדגימות יועברו למשטרת ישראל באופן דיסקרטי שישמור על פרטיותו של נפגע העבירה לצורך הפקת דנ"א וישמרו שם לתקופה של 50 שנים לטובת הליכי חקירה ומשפט עתידיים.

+עסקת החבילה במשק תידחה ליוני
16:06 09/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מושב החורף ננעל מבלי שהקואליציה הספיקה לאשר את השינויים בתוכנית להעלאת שכר המינימום בחודש אפריל, והחקיקה תמתין חודשיים לפחות  ▪  לא ניתן יהיה להעלות שכר למפרע  ▪  תגובות: ליברמן אשם כי המתין לדקה ה-90

ליברמן. ינסה לקדם חקיקה לאחר הפגרה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חוק כצנלסון יידחה לאחר פגרת הכנסת
15:45 09/03/22  |  עידן יוסף

מפלגת העבודה הסכימה לדחות את חוק ברל כצנלסון לאחרי הפגרה, לטובת העלאת חוקי העזר העירוניים שתוקפם יפוג ביום חמישי הבא. במפלגה אומרים: "צעד לחיזוק השלטון המקומי" (גלובס).

+נתניהו נמצא חיובי לנגיף הקורונה
15:00 09/03/22  |  עידן יוסף

ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו נמצא חיובי לקורונה בבדיקת PCR שביצע הבוקר. הוא חש בטוב ופועל בהתאם להנחיות.

+המשטרה חוקרת פריצה לביתו של חבר כנסת
14:56 09/03/22  |  עידן יוסף

‏ביתו של חבר הכנסת יוסי טייב (שס) בקריית יערים נפרץ הבוקר ע"י אלמונים. המשטרה פתחה בחקירה. במקביל, במשטרה חוקרים פריצה לרכבו של אחד מעוזרי חבר הכנסת פינדרוס, שחנה הלילה בבני ברק. מהרכב נגנב מחשב נייד (בחדרי חרדים).

+ח"כ שירלי פינטו נמצאה חיובית לקורונה
14:41 09/03/22  |  עידן יוסף

חברת הכנסת שירלי פינטו קדוש עדכנה את קצין הכנסת כי היא ואחת מהיועצות שלה נמצאו חיוביות לנגיף הקורונה. היום הוא היום האחרון של כנס החורף של הכנסת ומתקיימות בו שורת הצבעות חשובות.

+משישי: הקלות נוספות במגבלות הקורונה
12:53 09/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

חובת בידוד ללא מחוסנים תצומצם ומתווה "בודקים-לומדים" בבתי הספר יבוטל  ▪  החוזרים מחו"ל עדיין ידרשו בבדיקת קורונה

חסל סדר בדיקות לפני הלימודים [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+קנס לרכב מזהם שייכנס לעיר ירושלים
12:21 09/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הקנס לרכבים המזהמים - 500 שקלים לרכב בבעלות פרטית ו-1,000 שקלים לרכב של תאגיד  ▪  המשרד להגנת הסביבה: בעבר הייתה תוכנית גריטה אך הנתונים היו מאכזבים - אישור הצו יפחית דרמטית את זיהום האוויר  ▪  עיריית ירושלים: נבצע אכיפה באמצעות מצלמות

רחוב יפו, ירושלים[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה בירך את משרד האוצר ורשות המיסים על המהלך: "זאת הבשורה של היום הזה"    הוסיף שבתקופה זאת רשות המיסים תגבש מדיניות כלפי עסקים שנפגעו ב-37-40%, כשהוועדה תמשיך לעקוב
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה תיקון לתקנות התעבורה שיאפשר לבצע אכיפה נגד רכב נכה שחנה במקום שמור שמיועד לנכה אחר    גובה הקנס - 1,000 שקלים    טופורובסקי ביקש לוודא שהמשטרה תאכוף את התקנה, שתיכנס לתוקף בימים הקרובים
עידן יוסף
צו סגירה הוצא ע"י המועצה המקומית בשל ליקויי בטיחות מסכני חיים שנמצאו במקום על-ידי מהנדס וכיבוי אש    החשמל למתחם הופסק ע"י רשות החשמל    השר מתן כהנא: "השנה יתקיים במירון אירוע הדלקה מרכזי אחד בל"ג בעומר, תוגבל הגעת הקהל ותיאסר חלוקת מזון בהילולה"
עידן יוסף
אישרה הקמת ועדת משנה לזכאי חוק השבות וקשר עם התפוצות    היו"ר כלפון: "נתאר לעצמנו שבאמצע מגיפה לא תהיה ועדה"    רוטמן: "עוקפים את התקנון שאומר שלא תועבר לוועדת משנה כל סמכות של ועדה קבועה. אתם עושים את זה בזמן מלחמה ועוד מזילים דמעות תנין על זה שאנחנו לא משתפים פעולה"
מירב ארד
לניצול מרבי של נקודות הזיכוי, קובעת הצעת החוק פריסה ארוכה יותר של הענקת נקודות הזיכוי במס לעולים חדשים, תוך הארכת התקופה בשנה נוספת, ומתן נקודת זיכוי נוספת במסגרת זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il