X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בו בזמן שבפרוץ האנתיפאדה השנייה, ברק ניסה לנהל משא-ומתן כדי להגיע להסכמות עם הפלשתינים, שרון הבין שאין מקום פה למקח וממכר...
▪  ▪  ▪
ברק. פעל לא נכון [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

בחדשות הטלוויזיה הביאו כתבה על מבצע חומת מגן, עם הרמטכ"ל כוכבי, שהשתתף במבצע, בראש קבוצת הצנחנים. מסתבר שהמבצע המוצלח, שפגע בקיני הטרור, שיצאו כל הזמן לפיגועים המוניים בארץ, הביא סוף-סוף לחיסול האנתיפאדה. זאת, בניגוד לפרשנים מסוימים, שמצאו סיבות שונות ומשונות לדעיכת האנתיפאדה.
מאז שפרצה אנתיפאדת 2000, כל הזמן טענתי שהפתרון היחיד לטרור הרצחני, הוא מלחמה. צריך מלחמה, הייתי עונה למי ששאל אותי מה יהיה. אבל ראש הממשלה דאז, אהוד ברק, הקפיד לשמור על תקשורת עם הרשות הפלשתינית ובראשה ערפאת. הוא חשב שאפשר באמצעות מקח וממכר, לפתור את הבעיה. רק כשאריאל שרון עלה לשלטון, ויצא למלחמת החורמה נגד כל הפלשתינים, התאפשר מבצע חומת מגן, שהציל אותנו מהטרור הרצחני.
לצערי גם כיום, יש שמכחישים את כוחה של פעולה צבאית נחרצת, כתגובה לטרור, וחושבים שזה לא יעזור. יש פרשנים שטוענים בתוקף, שלא מבצע חומת מגן הציל אותנו מהטרור, אלא נסיבות אחרות. המקח על העניין ממשיך להתנהל בחברה הישראלית. הם לא ילמדו לעולם, כמאמר השיר, את הלקח.
דווקא אבו מאזן, קלט את התמונה הנכונה והבין שעדיף לשתף פעולה עם ישראל, כי אחרת כל העם הפלשתיני יפגע ויסבול קשות. הוא הבין שעשיית יד אחת עם הטרור, כפי שעשה ערפאת, הביא על הפלשתינים אסונות קשים מנשוא!
ברק מזכיר לי קטע הומוריסטי מהזמן האחרון, שבו ילד ביקש להתחפש בפורים לגיבור המעוטר ברק. ומה שהציעו לו זה את התחפושת, מהמבצע המסוכן שבו השתתף ברק - כלומר להתחפש לילדה!
וכן, היום מנסים להשוות אותנו לרוסיה, התוקפנית, ולהציג אותנו כמדינה שואפת כיבוש. אבל הכיבוש שלנו, לא היה מעולם אלים ויזום. אלא תמיד תוצאה של הגנה עצמית, כתגובה לזה שהותקפנו. נכון, היה לנו מזל, שהערבים לא הסכימו עוד בהתחלה לפשרה שהוצעה על חלוקת הארץ ואז היינו זוכים לפיסת אדמה קטנה, שספק אם הייתה מסוגלת לקלוט את היהודים הרבים, שרצו לעלות לישראל. בייחוד שארית הפליטה. מזל גדול היה לנו, שהערבים, כפי שהגדיר זאת אבא אבן, לא החמיצו אף הזדמנות, להחמיץ הזדמנות. אין לנו מה להתגעגע למדינה הקטנה, שהיינו פעם, בדיוק כמו שחלילה לנו לשאוף לכבוש ולהתפשט על חשבון אחרים, כל זמן שלא מתגרים בנו ומנסים לפגוע בנו.

תאריך:  15/03/2022   |   עודכן:  15/03/2022
+שכם: הפרות סדר בקבר יוסף
23:26 15/03/22  |  עידן יוסף

דובר צה״ל: במהלך כניסה לקבר יוסף הצדיק התפתחה הפרת סדר שכללה יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל. הכוחות פועלים לאבטחת האזרחים במרחב ומגיבים באמצעים לפיזור הפגנות. אין נפגעים. צה"ל הצליח לאפשר כניסת יהודים לציון.

+מח"ש פתחה בחקירה הירי שהרג תושב רהט
10:32 15/03/22  |  איציק וולף

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירת הירי של מסתערבי מג"ב שהרגו ברהט חשוד שירה לעברם. בתגובה לפתיחת החקירה טען ח"כ איתמר בן גביר כי הפתיחה בחקירה נגד השוטרים הללו בולטת לעומת ההימנעות מחקירת השוטרים שהיו מעורבים במותו של הנער אהוביה סנדק בשומרון.
"על סנדק הם לא חקרו, אבל כאשר יורים על שוטרים הם רצים לחקור. צריכים לעשות ניקוי אורוות במח"ש. השוטרים שהגנו על חייהם והגיבו בירי, ראויים לצל"ש. לא יעלה על הדעת שמח"ש תפתח בחקירה נגדם", טען.

+מסתערבים ממג"ב עצרו שני מחבלים מבוקשים בקלנדיה
09:57 15/03/22  |  איציק וולף

מסתערבים ממשמר הגבול עצרו שני מבוקשים בפעילות טרור במחנה הפליטים שבקלנדיה. הפעילות התבצעה בהכוונת שירות הביטחון הכללי בשני מוקדים שונים במחנה הפליטים.
במהלך המעצר במוקד השני של הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות של מאות מתפרעים שכללו יידוי חפצים כבדים מגגות הבתים שסיכנו את הכוחות.
מן המשטרה נמסר כי מסתערבי מג"ב הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירי והשלימו את המשימה ללא נפגעים לכוחותינו. שני המבוקשים הועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
צוות מסתערבים היה בפעילות משותפת יחד עם השב"כ למעצר מבוקשים    לאחר שביצע מעצר אחד נתקל בירי מצד קבוצת צעירים תושבי רהט    הלוחמים זיהו אקדח ביריו של אחד הצעירים וירו בו למוות    ראש עיריית רהט: ננסה להרגיע את הרוחות
חנינא פורת
1947 - 1957 - ספר חדש הדן ב"ספר עזה" בהיבט גאוגרפי-היסטורי    העיסוק ברצועה אינו "היסטורי" כי אם יום-יומי באשר מוקד סכסוך זה פעיל יום-יום    במחקר היסטורי אין אפשרות לשאול "אילו היינו נוהגים אחרת" אבל בהחלט ניתן ביטויי להשקפות אחרות שיתכן שהיו מוליכות למציאות אחרת
איתן קלינסקי
אני חלמתי עם חברי על שירות צבאי, בו לא נתגאה על מה שגאה היום חייל, המשתחרר מצבא, שנועד להיות צבא הגנה לעם ישראל
רבקה שפק-ליסק
ההחלטה על איסור נשואים בין ערבים ישראלים לפלשתיניות    המחלוקת היא בין הסתמכות על תפישת עולם דמוקרטית וזכותו של אזרח להביא לביתו את אשתו הזרה, כמקובל בחברות דמוקרטיות, לעומת הטיעון של המדינה המבוסס על מצב המלחמה בין ישראל לרשות הפלשתינית
יוני בן-מנחם
מרוואן ברגותי הצליח לסכל זמנית את כינוס הוועידה השמינית של פתח שבו תכנן אבו מאזן לחסל את כוחו הפוליטי ולמנוע את בחירתו להנהגת התנועה. התסיסה גוברת בקרב האסירים הביטחוניים של פתח לאור כוונתו של אבו מאזן למנוע מנציגיהם להשתתף בוועידה, הם מאיימים בפיצוץ ומתקיים מו"מ למציאת פשרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il