X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שיפוץ קבר יוסף [צילום: רועי חדי, מועצה אזורית שומרון]
הגיגים תשע"ה
תדע כל אם עבריה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - שכנים, דמוקרט ידוע, אנה אלך, יורה, טעויות עריכה ולא שעו לתחינתו "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א') "וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח" שבת שלום ופסח שמח וכשר

אמת לא-נעימה
אלה צבי צייצה בטוויטר: "אלוהים למשה: איתן לכם ארץ חלב ודבש עם הרים מושלגים בקצה הצפון ועם מדבר בוהק בדרום, ארץ זרועה בעצי זית עם חוף ים מדהים ומושלם.
משה: איפה המוקש?
אלוהים: המתן עד שתראה את השכנים".
תִּגרה חדשה
אי-התערבות המשטרה והפרקליטות בפרשת האלימות, שהופעלה נגד אחד המשתתפים ונגד עיתונאים בכנס, שערך גדעון סער לחסידיו מ"תקווה חדשה", מצטרפת לשורה ארוכה של העלמות-עין תקשורתיות, משטרתיות ומשפטיות מהתנהגות סער לאורך השנים, בלי קשר לעמדותיו ולשיוכו הפוליטי. סער מאותרג מזמן מאחר שטווה, כך טוענים, רשת צפופה של קשרים בתקשורת ובפרקליטות (שבה הועסק בתום לימודיו).
העיתונאי חזקי ברוך מערוץ 7, שמחה בכנס על הקמת ממשלה עם רע"ם, וקטע את דברי סער, הורחק באלימות (קשה, או קלה, על כך נסוב ויכוח) מהכנס, למרות שהציג בפני תוקפיו תעודת עיתונאי. אחד מתוקפיו אף התפאר במעשיו בראיון בערוץ 14. ארגון העיתונאים והעיתונאיות מחה על שעיתונאים הותקפו בכנס, ונמנע מהם לצלם ולעבוד באופן סדיר: "דורשים מיו"ר 'תקווה חדשה' ושר המשפטים, גדעון סער, לגנות בתוקף את התנהגותם של אנשי המפלגה שהפריעו הערב לעיתונאים לבצע את עבודתם ואף פעלו באלימות כנגדם".
העיתונאי גלעד צוויק (ערוץ 14): "אם תקשיבו לתחילת הסרטון [שבכל זאת צולם באירוע, ושודר בערוץ 14], בזמן שבריוני 'תקווה חדשה' מכים את המוחה המסכן, סער צורח שם, 'אלו הם הפרובוקטורים של האופוזיציה', וחבורת הנאורים עם ההוד וההדר הבית"רי מוחאים כפיים סוערות. אם תהיתם איך באמת נראה פשיזם, איך באמת נראית ארדואניזציה - המוסולינים של סער נתנו תצוגת תכלית".
על הדבקות הידועה של סער בדמוקרטיה יעידו גם שני חוקים, שהוא מנסה לקדם בכנסת - חוק אחד מרשה לשוטרים לחפש בבתי אזרחים ללא צו שיפוטי, וחוק אחר יתיר לפרקליטות לצנזר את מה שאזרחים אומרים וכותבים ברשתות החברתיות.
חלופות
אברהם דב הלפרין הוציא את המלים מפי כשהזכיר בטוויטר את דברי קהלת: "טוֹב לָלֶכֶת אֶל בֵּית אֵבֶל מִלֶּכֶת אֶל בֵּית מִשְׁתֶּה..." (פרק ז', פסוק ב'), והבהיר: "מעולם לא הייתה משמעות מוחשית כל-כך לדברי החכם מכל אדם - כמו אמש, כשראש הממשלה, באטימות לב ורגש, החליט להחרים את כל בתי האבלים מהפיגוע ובמקום זה ללכת לרקוד ב'בית המשתה'".
קיתוני שופכין
מסכן אל"ם רועי צווייג-לביא, מח"ט שומרון, שהעז להזכיר בתדריכו ליציאה למבצע לשיקום קבר יוסף ליד שכם, כי המקום מקודש ליהודים, ותיבל אותו בנימות דתיות ולאומיות. הוא עוד ישלם על כך מחיר גבוה. ראו מה אִתרע בצבא הממלכתי כביכול של מדינת היהודים (שכביכול, הוא א-פוליטי) לתא"ל עופר וינטר, שכמח"ט גבעתי, הוציא פקודת יום רוויה במוטיבים דתיים, וקידומו עוכב.
"היום אנו יוצאים למבצע תיקון ההרס של מתחם קבר יוסף". כך אמר אל"ם צוויג - "במקום זה הובטחה הארץ לאברהם אבינו. אנו פועלים היום ביד רמה, לא כגנבים בלילה, אלא כבני מלכים. כך אנחנו זוכים להשיב את כבוד הארץ ועם ישראל". ומיד התפוצצה היורה. זהבה גלאון ושלום עכשיו יצאו נגדו בשצף-קצף, וקראו להדיחו. ומי יודע איזה קיתוני שופכין יירדו עליו בעתיד.
כנאמר: "תדע כל אם עברייה, כי למפקד בצה"ל אסור להתבטא כיהודי גאה, גם אם אין כיפה לראשו".
אב שכול
במבזק חדשות ברשת ב', הזכירה הקריינית אילנה השכל את פעיל הג'יהאד האיסלאמי, שנהרג מאש צה"ל בג'נין, וציטטה את דברי אביו, ששיבח את בנו. בסיום הציטוט כינתה את אביו של המחבל, "אב שכול". כזכור, "כאן" הוא תאגיד שידור ציבורי ממלכתי, שמממנים אזרחי ישראל לא כדי לתמוך במחבלים, ולהאדירם.
רשת ב': "מדובר בטעות ובניסוח שגוי. מיד לאחר השידור המהדורה הורדה מהאוויר ומהפלטפורמות הדיגיטליות. העורך התנצל וזומן לבירור".
ואני, הידוע בגישותיי השליליות והחשדניות, מפקפק האם רשת ב' הייתה עושה זאת, לולא הוצפה בתגובות נזעמות, ומאמין, שעוד ניתקל ב"טעויות עריכה" כאלו שם.
לא טופל
אסיר העולם גור המל מת בתאו בכלא איילון בעודו משווע לטיפול רפואי. ח"כ מוסי רז ממרצ: "לכל האסירים, גם לרוצחים כמו גור המל, מגיע טיפול רפואי הולם וזכויות בסיסיות. תפקיד השב"ס לשמור על חייהם. הפעם הוא נכשל. זו מציאות, שאי אפשר להשלים אתה. מחכה לתוצאות מהירות של תחקור יסודי ומעמיק של המקרה".
כרמל דנגור, כתבת רשת ב', דיווחה, כי משפחתו של המל אומרת, שסבל מכאבים קשים, ולא קיבל טיפול רפואי ראוי. פחות משתים-עשרה שעות לפני שנמצא מת בתאו נשמע המל סובל מכאבים בשיחת טלפון עם ארגון "חוננו". למשפחתו נמסר, כי התאבד. שב"ס: "לא נוכל להתייחס לנסיבות המקרה עד תום הבדיקה".
בשעה 10:30 בבוקר יום מותו נקבע לגור המל דיון בבית משפט מחוזי בעניין מצבו הרפואי הדחוף. המל עתר בדחיפות בכתב-יד, ודרש, שיוענק לו טיפול רפואי מציל חיים בעקבות סוכרת קשה, שהביאה עליו בחודשים האחרונים סבל רב וייסורים. המל נאלץ לפנות לבית המשפט לאחר ששב"ס סירב להעניק לו את הטיפול הרפואי. לדיון לא הגיע המל לאחר שלא עמד בסבל ובייסורים. עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו": "המסמך המצמרר הזה יהווה מוצג מרכזי בבדיקה והחקירה שאנחנו נערוך עד לגילוי האמת בעניין".
ערב לפני מותו, נשמע המל בהקלטה, שפרסם ארגון "חוננו", זועק לנציג הארגון, כי הוא סובל מכאבים עזים, וכי שב"ס אינו מעניק לו טיפול רפואי. בעתירתו כתב המל, כי הוא סובל קשות ללא הפסקה, והטיפול הרפואי, שקיבל בכלא איילון, כשל, והשאירו במצב מסוכן. שב"ס סיפק להמל כדורים במקום זריקות אינסולין, תוך התעלמות מוחלטת ממצבו הקשה, ולא הפגישו עם רופא סוכרת ועם תזונאי, ואף נמנע מלבדוק את רמת הסוכר בדמו כל בוקר, כמתחייב. קשה להתעלם מתגובות ציניות בטוויטר, שאמרו, כי לו היה רוצח ערבי, שב"ס היה מטפל בהמל בכבוד וכראוי.

תאריך:  17/04/2022   |   עודכן:  17/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק-ליסק
ברגע שייחתם ההסכם החמאס ואירן ישתלטו על המדינה    ישראל לא יכולה להרשות לעצמה חמאס ואירן ממערב ומזרח    המשמעות - המשך המאבק לחיסול ישראל
יעקב קורי
מהותה של הדת היא אהבת הזולת, יחס חם לגר ולאלמנה, לא תגנוב אפילו לא סיגרים, לא תרצח כשאתה פותח את הישיבות בסגר, לא תנאף...
איתן קלינסקי
לא להסתפק רק בהנאה, אלא גם לנהל דיאלוג עם שלל הערכים המוסריים והאנושיים, שמצאו להם מקום של כבוד בארון הספרים היהודי    וגם אם הדיאלוג יהיה נוקב, כואב ומכאיב, יש לנהלו מתוך מתן כבוד לאוצר הספרותי היקר, אותו אנחנו נושאים כבר אלפי שנים
גדי חיטמן
אל מול כל זירת טרור יש צורך כל הזמן במעגל סיכול מלא שמתחיל באיסוף מודיעין, תרגום שלו לכלל פעילות מבצעית ויצירת הרתעה    זהו אתגר סיזיפי אך הוא הכרחי
ציפי לידר
מעניין מי מדבר: אמור לי מי תומך במתן קצבאות למחבלים, ואומר לך מי הוא    ומי מדבר על שנאה וחרמות? רמז: בנט ושקדִ, שהקימו ממששת לתפארת שנאת הביביזם ותאוות השררה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il