X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
הדרכון הישראלי - עוגן הצלה
פעילות המתנדבים הישראלים הרבים באוקראינה, העוזרים ומצילים אלפי יהודים ולא יהודים מהתופת של הרג והרס ברוטלי שמחולל ולדימיר פוטין מעוררים התפעלות וגאווה ישראלית ויהודית

הדרכון הישראלי הפך לעוגן הצלה בגבולות אוקראינה הבוערת מהאש של רוסיה. בימים אלה של הטרגדיה המתחוללת באוקראינה, שברחו ממנה כבר מיליוני פליטים אוקראינים ואלפי פליטים יהודים, אל מעברי הגבול למדינות השכנות, מאימי ההרג וההרס של פוטין והצבא הרוסי, התברר שהמותג של הדרכון הישראלי הפך לנחשב ביותר כעוזר לעבור בקלות רבה יחסית את הצפיפות הלחץ והבלגן במעברי הגבולות.
זאת התאפשר בזכות הנציגים הרשמיים שלנו והמתנדבים הישראלים הרבים מהארגונים השונים כמו הסוכנות, הגוינט, חבד, ארגון הצלה, התנועה הקיבוצית והליגה לידידות של האוונגליסטים הנוצרים האמריקנים תומכי ישראל מזה שנים רבות, שהקימו בירושלים מרכז שלהם עבור הישראלים שביקרתי בו והכרתי את מנהלו.
פעילות המתנדבים הישראלים הרבים באוקראינה, העוזרים ומצילים אלפי יהודים ולא יהודים מהתופת של הרג והרס ברוטלי שמחולל ולדימיר פוטין, הסטלניסט מודל 2022, מעוררים התפעלות וגאווה ישראלית ויהודית, שמקיימים את הפסוק ההיסטורי המוכר "ישראל ערבים זה לזה". אין זה מפליא שדווקא ישראל המדינה הקטנה, שספגה בתולדותיה מלחמות וקורבנות רבים של חיילים ואזרחים, וזוכרת את מוראות אסון השואה, מצליחה לגייס כל כך הרבה מתנדבים לעזרת והצלת אלפי הפליטים מאוקראינה. שבח והלל לישראל. כניצול שואה ששפר גורלו לשרוד להגיע לארץ ולהשתתף ברוב מלחמותיה אני גאה ונירגש.

תאריך:  19/04/2022   |   עודכן:  19/04/2022
+הנשיא שי רצה שנה שקטה וקיבל שלוש בעיות גדולות
18:48 19/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

לקראת קדנציה שלישית, קיווה נשיא סין להציג מדינה יציבה וצומחת  ▪  במקום זה, הוא צריך להתמודד עם הקורונה, הכלכלה ואוקראינה - והן קשורות זו בזו, מסביר אקונומיסט

בדרך לכהונה לכל החיים [צילום: נג האן-גואן, AP]
+מנהיג הצ'צ'נים: נשתלט עוד היום על מפעל המתכת במריופול
14:22 19/04/22  |  מירב ארד

רמזן קדירוב, מנהיג הצ'צ'נים, בעל בריתו של פוטין הודיע כי הכוחות הרוסיים ישלימו עוד היום את ההשתלטות על מפעל המתכת אזובסטל במריופול, שם מתבצרים חיילים אוקראינים וכן אזרחים בהם נשים וילדים. הוא אמר את הדברים במסר מוקלט בטלגרם.
בצהריים הציבה מוסקבה אולטימטום חדש לחיילים המבצרים במריופול, ומסרה שהיא מציבה להם זמן עד השעה 12:00 (שעון ישראל) להיכנע. "לכל מי שיניח את נשקו יוכל להבטיח שהוא יישאר בחיים", נמסר ממשרד ההגנה הרוסי.
כוחות המשטרה באוקראינה העריכו כי כאלף אזרחים, בהם נשים, ילדים ומבוגרים, תופסים מכסה במפעל פלדה ומתכת "אזובסטאל" בעיר מריופול.
שר החוץ הרוסי סרגיי לברור אישר כי נפתח שלב חדש במבצע המיוחד באוקראינה. "שלב נוסף במבצע המזרח התחיל, ואני בטוח שזה רגע משמעותי ביותר בכל המבצע המיוחד הזה", אמר לברוב בראיון לערוץ טלוויזיה הודי.
מושל מחזוק לוהנסק דיווח כי האזור נתון תחת אש רוסית כבדה. לבריו, העיר קרמינה נמצאת בשליטה רוסית ולא ניתן כעת להעריך את מספר ההרוגים בלוהנזק.
מתאם הסיוע של האו"ם לעניינים הומינטריים בחירום, הבהיר מוקדם יותר היום כי הפסקת אש הומניטרית בין אוקראינה לרוסיה "אינה נראית באופק". לדבריו של מרטין גריפית', ייתכן כי המהלך יקרה בשבועות הקרובים, אך הוסף כי הדבר אינו בראש מעיניה של רוסיה בשלב זה.

מריופול, אוקראינה [צילום: אלכסיי אלכסנדרוב/AP]
+מזל"ט ריגול של רוסיה הופל מעל אודסה
12:43 19/04/22  |  מירב ארד

+לוחמים אוקראינים במריופול מצפים לחילוץ
10:38 19/04/22  |  מירב ארד

חיילים אוקראינים לכודים במריופול, במבנה גדול. הרוסים מאיימים להפציצם יחד עם מאות אזרחים שנמצאים במקום. מצפים לחילוץ על-ידי צבא אוקראינה: "אנחנו ריכים להחזיק מעמד"

+הצבא הרוסי הפציץ את מפעל "אזובסטאל" שמבריופול
09:53 19/04/22  |  מירב ארד

רוסיה כותשת את המתבצרים במריופול: מאות לוחמים אוקראינים ובהם גם ילדים, נשים ומבוגרים תופסים מכסה במפעל פלדה ומתכת "אזובסטאל" בעיר מריופול ההרוסה.

+רוסיה פתחה במתקפה רחבה על חבל דונבאס
09:40 19/04/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

זלנסקי: "הכוחות הרוסיים החלו בקרב על הדונבאס"  ▪  הרוסים פתחו במתקפה בשני המחוזות שמהם מורכב חבל דונבאס - מחוזות לוהנסק ודונייצק - וכן בקו החזית של מחוז חרקוב  ▪  מקרון: הדיאלוג מול פוטין "נעצר"

מכתש פיצוץ לאחר הפגזה לילית בקרמטורסק [צילום: אנדריי אנדריינקו/AP]
תושבת העיר לביב, אוקראינה [צילום: נרימן אל-מוטי/AP]
+סיכוי קלוש שהאליטה הביטחונית תצא נגד פוטין
08:06 19/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

העיתונאים מתנגדי המשטר אנדריי סולדטוב ואירינה בורוגאן מסבירים ב-Foreign Affairs מדוע הצבא ושירותי הביון לא יובילו הפיכה נגד פוטין - וטוענים שדווקא המצב הכלכלי עשוי להביא אותם שלא להתנגד אם מישהו אחר יעשה זאת

הצבא לא נוהג להתערב [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
העיתונאים מתנגדי המשטר אנדריי סולדטוב ואירינה בורוגאן מסבירים ב-Foreign Affairs מדוע הצבא ושירותי הביון לא יובילו הפיכה נגד פוטין - וטוענים שדווקא המצב הכלכלי עשוי להביא אותם שלא להתנגד אם מישהו אחר יעשה זאת
איתמר לוין
לאחר שלא הצליחה לכבוש את קייב, רוסיה מתמקדת בדרום אוקראינה ובמיוחד בעיר הנמל אודסה    המערב חייב להעניק את כל הסיוע הדרוש כדי שגם מתקפה זו תיכשל
יאיר נבות
לפחות חמישה טילי שיוט רוסים פגעו בעיר    ראש העיר דווח על שישה הרוגים ואחד עשר פצועים בהם ילד    בין היעדים היו תשתיות צבאיות
מירב ארד
סרטון בן שלוש שניות ותמונות ראשונות מראות את הפגיעה בספינת המלחמה "מוסקבה" רגעים ספורים לאחר שהופגזה    הספינה עצמה לא חולצה, וטרם ידוע כמה מ-510 אנשי הצוות שהיו עלייה נהרגו במתקפה
איתמר לוין
לפחות 50,000 עובדי היי-טק עזבו את רוסיה בחודש הראשון שלאחר הפלישה וההערכה הייתה שמספרם יוכפל ואף יותר מכך    וושינגטון פוסט: הענף, אשר גדל במהירות, חוזר 15-10 שנים אחורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il