X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מבט על הבניין הפגוע של המשרד לביטחון המדינה בטירספול, שבחבל טרנסניסטריה [צילום: משרד הפנים של טרנסניסטריה/AP ]
חשש מפני פתיחת חזית נוספת: פלישה למולדובה
אנחנו עשויים לעמוד כעת לפני התרחבות המלחמה ופתיחה אפשרית של חזית נוספת, במולדובה, התפתחות שעשויה להשפיע גם על רומניה, חברת נאט"ו. מולדובה, מדינה ענייה שאיננה חברת נאט"ו או האיחוד האירופי, עלולה להפוך ליעד של הצבא הרוסי כחלק משאיפתו של פוטין לייצר הישג משמעותי ורצף יבשתי

כדאי לשים לב כעת להתרחשויות במולדובה - הנשיאה מאיה סנדו מכנסת כעת את המועצה לביטחון שלה כדי לדון בהתרחשויות האחרונות ובמתיחות בחבל הפרו-רוסי טרנסניסטריה במזרח המדינה - זה החל אמש לפנות ערב עם דיווח על שני פיצוצים במבני ממשל בבירת החבל טירסופול, ואילו הבוקר דווח על שני
פיצוצים באזור הכפר מאייאק בחבל, שגרמו להריסתן של שתי אנטנות שידור שאיפשרו את שידור הרדיו הרוסי בחבל ובחלק מאוקראינה. לא ברור מי עומד מאחורי הפיצוצים, ויש חשד אמיתי שהפיצוצים אמש והבוקר הם חלק ממבצע "דגל כוזב" של רוסיה כדי להצדיק פעולה באזור החבל, אולי אפילו לספחו לרוסיה.
חשוב להזכיר שלפני כמה ימים הצהיר קצין בכיר בצבא הרוסי, סגן מפקד פיקוד המרכז, על אפשרות שרוסיה תנסה לייצר רצף יבשתי עד לחבל הפרו רוסי במולדובה. הצלחתו של מהלך כזה תביא לניתוקה המעשי של אוקראינה מהים השחור, ולפגיעה אנושה בכלכלתה מוטת הייצוא. אך מבחינה מעשית זה לא פשוט כל כך.
כדי ליישם את התוכנית הרוסים צריכים להשתלט/לכבוש/לבודד את עיר הנמל אודסה, עיר גדולה, ובהתחשב במצבו של הצבא הרוסי, בהיקף האבידות שספג ובהתמקדותו במזרח אוקראינה - לא ברור עד כמה יש לו את היכולת לבצע מהלך כזה. יש גם אופציות אחרות כמובן, שתתמקדנה בטרנסניסטריה עצמו - קיום משאל עם, ניסיון לספחו לרוסיה עם הפעלה מינימלית של כוח ועוד, אך זה לא יעניק לרוסים את ההישג העיקרי שבו הם מעוניינים - שליטה מלאה על קו החוף הדרומי של אוקראינה וניתוקה מהים השחור. בשעה האחרונה יש דיווחים בתקשורת הרוסית על תקיפה לכאורה שבוצעה הלילה נגד בסיס צבאי בחבל הפרו רוסי.
אנחנו עשויים לעמוד כעת לפני התרחבות המלחמה ופתיחה אפשרית של חזית נוספת, במולדובה, התפתחות שעשויה להשפיע גם על רומניה, חברת נאט"ו. מולדובה, מדינה ענייה שאיננה חברת נאט"ו או האיחוד האירופי, עלולה להפוך ליעד של הצבא הרוסי כחלק משאיפתו של פוטין לייצר הישג משמעותי ורצף יבשתי.
בינתיים צפויים להתכנס היום ברמשטיין שבחלקה המערבי של גרמניה (בסיס גדול של חיל-האוויר האמריקני ונאט"ו) 40 שר הגנה כדי לדון בהמשך חימושה של אוקראינה. רוסיה עצמה הזהירה כי נאט"ו כבר נלחמת ברוסיה באמצעות "שליחים", ושר החוץ הרוסי לברוב הזהיר מפני "סכנה אמיתית למלחמת עולם שלישית".
ואילו השר הבריטי האחראי על הכוחות המזויינים של המדינה (לא שר ההגנה עצמו), ג׳יימס היפיי, אומר בראיון רדיופיוני בבריטניה כי תקיפות אוקראיניות בשטח רוסיה הן עניין "לגיטימי לחלוטין". הוא אמר בין השאר: "העובדה היא שאוקראינה הייתה מדינה ריבונית שחיה בשלום בגבולותיה, ואז מדינה אחרת החליטה להפר את הגבולות האלה ולהכניס 130,000 חיילים לארצם. זה התחיל מלחמה בין אוקראינה לרוסיה, ובמלחמה אוקראינה צריכה לפגוע בעומק יריבתה כדי לתקוף את קווי הלוגיסטיקה שלה, אספקת הדלק שלה, מחסני התחמושת שלה, וזה חלק מזה". אתמול העריך שר ההגנה הבריטי בן וולאס כי מספר החיילים הרוסים שנהרגו במלחמה עד כה עומד על 15 אלף, ובנוסף הושמדו כלים וציוד רב מאוד.

תאריך:  26/04/2022   |   עודכן:  26/04/2022
+ג'ונסון: לא צופה שימוש רוסי בנשק גרעיני
22:44 26/04/22  |  עידן יוסף

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אומר שהוא לא מצפה שפוטין ישתמש בנשק גרעיני באוקראינה גם אם הוא ייתקל בכשלונות צבאיים נוספים.
הוא הכריז על "מערכת העיצומים הכלכליים הגדולות ביותר שרוסיה ראתה", כולל חסימת בנקים רוסיים ממערכת הפיננסים בבריטניה, חסימת חברות רוסיות מגיוס כספים בלונדון ועיצומים כנגד למעלה מ-100 אישים.

+מידע מודיעיני מארה"ב שימש להפלת מטוס רוסי שהוביל מאות חיילים
22:43 26/04/22  |  עידן יוסף

דיווח ב-NBC: ארצות הברית העבירה לאוקראינה מידע מודיעני מדויק שסייע לה בהפעלת ההגנה האווירית, ואף שימש להפלת מטוס תובלה רוסי שנשא מאות חיילים במהלך הימים הראשונים של המלחמה.

+רוסיה תפסיק לספק גז דרך בולגריה
22:40 26/04/22  |  

אחרי פולין - עכשיו רוסיה מודיעה גם לבולגרים: נפסיק להעביר דרככם גז ממחר (ד').

+רוסיה הודיעה על כיבוש חרסון
21:29 26/04/22  |  עידן יוסף

רוסיה טוענת שכוחותיה "שחררו" את אזור חרסון שבדרום אוקראינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות אינטרפקס. עוד דיווחה כי נכבשו גם חלקים מאזורי חרקוב וזפורוז'יה.

+גשר אסטרטגי שהפציצה רוסיה מרמז על מהלך צבאי נגד מולדובה
19:21 26/04/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה

צבא אוקראינה: כוננות קרב מלאה במולדובה  ▪  אינדיקציה חזקה לאפשרות של פעולה רוסית נגד מולדובה או לחבירה לטרנסניסטריה - הגשר המחבר את אזור אודסה לדרום מערב אוקראינה הופצץ  ▪  מטוסי נאט"ו עוקבים מקרוב

מיקום הגשר שהופצץ ע"י הרוסים ומחבר את אודסה למובלעת הדרום-מערבית באוקראינה
+המלחמה באוקראינה - זרז להתקרבות מולדובה לאיחוד האירופי
08:10 26/04/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה

החבל הפרו רוסי טרנסיסטריה, שבו שוהים חיילים רוסים והוא גובל באוקראינה, עלול להוות תירוץ לצבא הרוסי לספח את החבל. ההתרחשויות הללו הטילו מחד צל גדול על תוכניותיה השאפתניות של הנשיאה מאיה סנדו בזירה הפנימית וחבילת הרפורמות שהיא מקדמת, אך מאידך הן עשויות להפוך עבורה להזדמנות יקרה מפז - לנצל את המלחמה והמשבר, ואולי גם את פגיעותה של רוסיה בשל המכות שספגה, כדי לזרז את התקרבותה של מולדובה לאיחוד האירופי.

מאיה סנדו. נשיאת מולדובה [צילום: קנזו טריביילארד/AP]
+המלחמה באוקראינה מאיצה המעבר לאנרגיות מתחדשות
08:06 26/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המלחמה מבהירה עד כמה התלות בדלקים מאובנים - במקרה זה מרוסיה - עלולה להיות מסוכנת  ▪  הזעם הציבורי על הזוועות עשוי להיות מתורגם לשינוי משמעותי

אתר סולרי ליד מדריד [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשש מפני פתיחת חזית נוספת: פלישה למולדובה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
החבל הפרו רוסי טרנסיסטריה, שבו שוהים חיילים רוסים והוא גובל באוקראינה, עלול להוות תירוץ לצבא הרוסי לספח את החבל. ההתרחשויות הללו הטילו מחד צל גדול על תוכניותיה השאפתניות של הנשיאה מאיה סנדו בזירה הפנימית וחבילת הרפורמות שהיא מקדמת, אך מאידך הן עשויות להפוך עבורה להזדמנות יקרה מפז - לנצל את המלחמה והמשבר, ואולי גם את פגיעותה של רוסיה בשל המכות שספגה, כדי לזרז את התקרבותה של מולדובה לאיחוד האירופי.
איתמר לוין
המלחמה מבהירה עד כמה התלות בדלקים מאובנים - במקרה זה מרוסיה - עלולה להיות מסוכנת    הזעם הציבורי על הזוועות עשוי להיות מתורגם לשינוי משמעותי
איציק וולף
משרד ההגנה הבריטי מעריך שצבא רוסיה איבד בחודשיים האחרונים כ-2,000 כלי רכב משוריינים - בהם 530 טנקים, וכ-60 מסוקי קרב ומטוסי קרב
איציק וולף
בשלב ראשון יוחזר הסגל הדיפלומטי האמריקני לעיר לבוב, ולאחר מכן גם לבירה קייב    משרד ההגנה הבריטי מדווח: לוחמי צבא אוקראינה מצליחים לעמוד במצור הרוסי על מפעל הפלדה במריופול
יאיר נבות
בקייב אמורים להיוועד במעטה של איפול הנשיא זלנסקי ובכירי הממשל האמריקני    סוכנות הפליטים של האו״ם: יותר מ-5.2 מיליון אוקראינים נמלטו מהמדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il