X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר העלה כי הסיבה אינה טעמים אידיאולוגיים, אלא צורת החיים האלטרנטיבית היא שמעוררת משיכה
▪  ▪  ▪

מה מניע צעירים יהודים מן הגולה לבוא לקיבוץ בישראל? מחקר שנערך באחרונה על-ידי מכון "סקרים" העלה, כי רבים מהם מגיעים בשל חיפוש משמעות אלטרנטיבית לחייהם, דבר שהוא כיום באופנה אצל הצעירים ממדינות המערב.
מתברר שהמניע היהודי והזיקה לעם ישראל אינם מצויים במרכז מעיינותיהם. למעלה ממחצית הנחקרים ענו כי באו לקיבוץ פשוט כי זהו האורח התיירותי הזול ביותר עבורם.
עם זאת העלה המחקר כי המפגש של צעירים אל הקיבוץ הוא בעייתי ביותר. מייד עם בואם נוצר מתח גבוה בין ציפיותיהם לבין המציאות, כאשר הציפיה הגבוהה ביותר והאכזבה העמוקה ניכרת בתחום החברתי. מתברר שמרבית הצעירים ציפו למעורבות-יתר בחיי הקהילה הקומונאלית החדשה. הם באו צמאים למיפגש עם אנשים חדשים ולהיכרות עם תרבות ואורח-חיים שונה מזה שהכירו.
גופים זרים
אלא שהקיבוץ של היום אינו עונה על ציפיות אלה כלל ועיקר. רק בתחום חיי המשפחה בקיבוץ מתקרבת המציאות לציפיותיהם. 80 אחוז מהצעירים שבאו לקיבוץ מארה"ב, למשל, הגיעו מעולם שבו חיו במבנה הקלאסי של משפחה. התחליפים בקיבוץ למשפחה הקונבנציונלית שונים ומשונים היום, והקיבוץ הרב-דורי, בעל מיגוון אנושי ותעסוקתי נרחב, הולך ומתרחק מהקומונה הפסטורלית-אידיאלית, שלה מצפים אותם צעירים.
המחקר התמקד גם בתופעות חברתיות, כתוצאה מהמתח שנוצר בין הציפיות למציאות וההלם מהמעבר לחברה החדשה. תופעה בולטת היא הסתגרותם של הגופים הזרים בתוך עצמם, עובדה הממתנת את ההלם ומקטינה עד למינימום את השפעת החברה הקיבוצית על הקבוצה כזמנית. להסתגרות זו יש, כמובן, פן חיובי, באשר היא מקטינה את השפעת האולפן על צעירי הקיבוץ ומונעת חיכוכים על-רקע של אי-הסכמה לקונצנסוס הערכי של הקיבוץ.
דיעה חיובית
באשר למגעים החברתיים - אלה, במידה שהיו, התרכזו כולם סביב מקום העבודה בלבד. בולטים לעין שני מימצאים: הציון הגבוה ביותר ניתן לקשרים החברתיים של הזמניים, בינם לבין עצמם, והנמוך ביותר ניתן לקשרים עם צעירים בני גילם. במידה שהיו קשרים - הרי שהיו אלה עם חברים מבוגרים גרידא.
המחקר עסק גם במידת השפעתה של השהות בארץ על הנחקרים עצמם. 80 אחוז ציינו כי שהות זו לא שינתה את דעתם בשאלות העומדות ברומו של עולם בתחום היהדות, ישראל וצדק חברתי. 20 האחוז הנותרים שינו את דעתם.
על השאלה המרכזית, "האם הינך רואה בקיבוץ צורת-חיים אלטרנטיבית", ענו בחיוב, עם תחילת השהייה בקיבוץ, 71 אחוז, לעומת 67 אחוז שנשארו בדעתם החיובית גם בתום תקופת שהייתם. אבל, על השאלה, "האם אתה מתכנן להישאר בארץ כעולה לאחר השהות הנוכחית" - ענו בשלילה בתחילת התקופה כ-80 אחוז ובסופה ירד מספרם ל-46 אחוז.

תאריך:  13/02/2008   |   עודכן:  13/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע נמשכים צעירים מחו"ל לקיבוץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
שופט דחה תביעה הנוגעת לסכסוך כספי בין ישראלים בניו-יורק לאחר שהתברר כי לפני דיני ניו-יורק תביעות כאלה מתיישנות כעבור 6 שנים
איתי ברק
פערי שכר מובהקים קיימים בין גברים לנשים בנושא שכר, תנאי העסקה, ובקידום לתפקידי ניהול    הצעת חוק של ח"כ עמירה דותן (קדימה) אושרה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ומנסה להתמודד עם הבעיה
עודד לביא
יש אנשים עם לב של כבש, ויש אנשים כמו עודד לביא, שאוכלים פרה וחצי כל יום    השבוע הוא התיישב על הבר של NG בנווה צדק, ובין ביס לשיסוף ניסה להבין איזה חרוז הוא בשרשרת המזון
יפעת גדות
ארגון ניצולי שואה יוצאי קרקוב במכתב לנשיא פולין: "סגור את רדיו מריה; הפסק את הזרמת הכספים לאנטישמים בפולין שהרימו ראש מפלצתי"
דרור מרום
ההצעה להטיס את בן/בת הזוג בחינם לעיר של רומיאו ויוליה תהיה בתוקף בחג האוהבים ותבוצע בטיסת שכר של חברת סאן-דור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il