X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אלון בראל ואביה ונטורה [צילום: מעין קאופמן]
שלוש האחיות של אריאל וולף
הבימאי הצעיר והמחונן אריאל וולף מעלה עם קבוצת הצעירים - "ארמפה" של תיאטרון באר שבע, את עיבודו למחזהו של אנטון צ׳כוב "שלוש אחיות" בשם "בכורה". יציאתה של הקבוצה מחממת תיאטרון באר שבע ופריצתה לעולם התיאטרון עם ההצגה "בכורה" בתיאטרון תמונע מהווה כרטיס ביקור משכנע ביותר

אריאל וולף (1984) ששיחק בטובי התיאטרונים בארץ, מביים בשנים האחרונות הצגות המבוססות על קלאסיקות שעברו את עיבודו וזכו לשידרוג עם שילוב התנועה שהוא עיצב, עד המשך למחזות טוטאליים בתנועה, כמו "אדיפוס", "טריפטיכון", "הליוגבלוס", ו"תיאורמה" על-פי סרטו של פזוליני. הפעם בחירתו במחזהו הנודע של צ׳כוב מ-1900, "שלוש אחיות" המתרכז כתמיד בשממון שבחיים הפריפריאלים, בגעגועים לבירה מוסקבה, ובפשרה בחיים ללא אושר - בחירתו זו מקבלת דגש באכספרסיביות של משחק כל הדמויות, בקצב המהיר של ההצגה, בתנועה, ובבחירת הקאסט הכה מוצלחת.
הודות לאלה, הוא מעצים את הדרמה, וממחזה שקט ומאופק, יצר הצגה אינטנסיבית, תוך שיתוף חלק מהקהל בחגיגה הפותחת סביב השולחן ביומולדת, ומתן ביטוי אישי לכל מי שהתווספו. כך גם הפתיח להצגה אותו מבצעת גילה בלאיש (בהמשך, בדמות דודה אנה), השובה את לב הצופים בכנות סיפורה האישי. כמו-כן שובה את הלב גם אורי בלופרב התמיר מלא החן, ביכולת משחקו ובתנועה כאלכס, המאהב של מאשה.

הילה לב ארי ודניאל מנוחין [צילום: מעין קאופמן]

סצינת התיאטרון הישראלי מתרחבת לשטחים נוספים, כמו ה"ספוקן וורד", עליית שימת הדגש על התנועה בשילוב המוזיקה, ובשימוש במסכי הווידאו כתחליף לעיצוב התפאורה הרגיל. מה שמעשיר את החוויה של הצופים. אריאל וולף שהגיע למירב בתיאטרון התנועה שלו, חוזר הפעם לקלאסיקה, כשבימויו מעניק את הצבע והטעם המודגש לסיפור הידוע, ולו גם תוך קיצור משך ההצגה וצמצום הפרטים לעיקר.
שלושת האחיות גרות בעיר שדה של ימינו, שהעיסוק העיקרי בה בהייטק. אך הדרמה העיקרית נטועה ברצון העז שלהן לחזור למוסקבה (במקור), משם הגיעו עם אביהם המנוח לרגל עבודתו. מוסקבה מסמלת את התשוקה הקיימת גם בישראל, של כל בני הפריפריה, להגיע לעיר ללא הפסקה. דניאל מנוחין כאולגה היפה, נעם ברמט המרשימה כמאשה הנשואה לא באושר לקוליגין (אילן זכרוב העסיסי והחביב, הכובש עם הטמפרמנט שלו את הצופים, בפרט בעת הריקודים הסלביים והשירה ברוסית - משאבים מבית אבא), והילה לב ארי כאירינה הצעירה החוגגת יומולדת 20 בתחילת ההצגה, נתונות לשליטת אביב ונטורה כ-נטשה, אשתו הדורסנית של אחיהם חלש האופי (אלון בראל כ-אנדריי), ומתפשרות בלית ברירה.
מכל הפקת ת׳ הבימה בשיתוף הקאמרי של 3 אחיות ב2017, זכורה ביותר היא דווקא מאיה מעוז כנטשה. הפעם חלקה של נטשה לא מקבל את הדגש שקיבלה ההפקה עם מאיה מעוז, שכיכבה אז לצד ליא קניג וגילה אלמגור. ובכל זאת מצליח הבימאי לייצר דרמה בלב רבים השואפים לאושר, לשינוי במצבם הכלכלי ומקום מגוריהם, ולהגשמתם.
עקרון הפשרה של צ׳כוב במחזותיו קיים גם במציאות בכל מקום וזמן נתון, ומכאן סיבת ההזדהות של הקהל ברחבי העולם עם מחזותיו, כמו ״השחף״, הדוד וניה ו״גן הדובדבנים״, שחוזרים שוב ושוב להעלותם. הצגת ״בכורה״ של קבוצת ארמפה מיסודו של ת׳ באר שבע היא בבחינת מבט חדש ומרענן על מחזות שהפכו לקלאסיקה שמרנית.

דניאל מנוחין ודניאל קדוש [צילום: מעין קאופמן]
תאריך:  23/05/2022   |   עודכן:  23/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלוש האחיות של אריאל וולף
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חסרה בביקורת הפיסקה המסימת ל"ת
alice  |  23/05/22 12:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארווין קליין
כדאי להסביר למי ששכח - קרתה פה תופעה, שתחזור על עצמה שוב ושוב, כל פעם שיצוץ הסכם חדש, אפשרות לעשיית שלום עם הפלשתינים
איתן קלינסקי
הספסל האהוב עלי, הספסל שאני מרבה לשבת עליו ולהשקיף על יופיו של הים, היה הלילה בית למחוסרי בית
יוני בן-מנחם
על-פי גורמים בחמאס, בקרוב תתחיל המערכה הימית החדשה בנסיון לפרוץ את המצור הימי שהטילה ישראל על רצועת עזה. בסבב הלחימה הבא נגד ישראל ישתתפו גורמים אזוריים חדשים בנוסף לארגוני הטרור מרצועת עזה, בחמאס מכנים אותם בשם "ציר ירושלים"
עמנואל בן-סבו
במציאות המורכבת והמאתגרת מאז ימי הפרעות, הסדק התרחב כמעט עד כדי אי-יכולת לאחות אותו, הייאוש פינה מקומו למען ייאוש גדול יותר
יוסף אורן
אם כדי להשתייך ל"כת הספרות" נפרד עד כה מאחיו והתחכך עם המיליה הספרותי בת"א - יתאחד מעתה עם אחיו שנשארו בעיירה הדרומית מ' ועם המסורת שעדיין נשמרת שם במלוא חיוניותה, מסורת של מאמינים באלוהים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il