X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עיצוב במה ססגוני [צילום: יוסי צבקר]
ביקורת הצגת "רנט" במרכז ענב
רנט בישראל
הפקת מרכז ענב הכה מוקפדת את אופרת הרוק "רנט", מצליחה להמחיש בקצב הסוער ובביצוע הנפלא שלה את התמודדות הצעירים עם מגיפה (אז, האיידס וכיום - הקורונה) זה לא ברודוויי בת"א אלא הרבה יותר מזה

על בימת מרכז ענב, שגובהה הבלתי רגיל כמו נוצר עבור ההפקה המיוחדת הזו, בעיצוב במה מרהיב של במבי פרידמן, השכילו הבימאים אבישי בן גל ושחר פרץ ליצור מהמחזמר זוכה פרס הטוני, יצירה הלוכדת כל צופה וצופה. לעומת העיצוב בהצגה המקורית בניו-יורק המדגיש את מצוקת שכר הדירה והעוני של החבר׳ה הצעירים של שנות השמונים, הרי עיצוב הבמה הססגוני והוירטואוזי של במבי פרידמן ועיצוב התנועה הכוריאוגרפי הוירטואוזי והנמרץ של שחר פרץ, קיבלו שדרוג עם המוזיקה הרוקיסטית שביצעו נגני התזמורת המחוננים שמאחורי הקלעים של הבמה. ולכל אלה, התוספו קולות מופלאים של כל אחד מאחד עשר השחקנים, שהם כל אחד כוכב בפני עצמו. רמה כזו גבוהה של ביצוע יכולה הייתה להיווצר רק הודות לשילוב הכה מוצלח של המוזיקה, השירה, המשחק ועיצוב הבמה שיצרו הרמוניה מופלאה.
מזמן לא צפינו במחזמר בברודווי או בוסט אנד - בגלל הקורונה. והנה כפיצוי - הניחוח שמביאה הפקת המחזמר "רנט", מוצלח עוד יותר מכל ההפקות של המחזמר הזה בעבר, הן במקור והן פה בארץ. הליהוק הכה מוצלח של מיטב הכוכבים שלמדו בבתי ספר שונים למשחק, במיוחד אלה שהבימאים והכוריאוגרף מכירים עוד מאז - ליהוק זה יש לו חלק גדול בהצלחת הפקה זו. מסתבר שאין צורך לקוות מהתיאטרונים הגדולים הממוסדים שרק הם יביאו את הבשורה. הנה דווקא תיאטרון צעיר כמו זה הפועל במרכז ענב, על גגו של גן העיר, צלח להוכיח כבר בכל ההפקות שהעלה, שידו עוד נטויה ויש מה להתגאות בפרי הילוליו.

יאוש ותקווה [צילום: יוסי צבקר]

הסיפור מתמקד במארק (עדי עזרא הכה נוגע ללב בתמימותו ובכנותו), שהחליט לצלם ולהנציח את השנה העלולה להיות האחרונה בחייו. יחד עם חבריו הססגוניים מצטיירת לנו תמונת תקופת השיא של מגיפת האיידס, כשהיאוש והתקווה מתחלפים תוך המוזיקה, הריקוד והתנועה המקפיצים, המשתלבים בהרהורי ליבם גם בקטעי סולו מגניבים ודואטים יפהפיים ורומנטיים. אביתר בר דוד הנודע בתפקידים הדרמטיים שלו, מפתיע בתפקיד ראשי לצידו של מארק כ-רוג׳ר, וממש מפעים בקולו את הצופים.
כך מרגשת מאוד אילי עלמני המקסימה בדמות מימי, וכן הגר אנגל כ-מורין, רותם מלר כ-ג׳ואן, אלונה טננבאום כ-פאם ועינת ברנר כ-סו. לצד היפות והחטובות העוטות את התלבושות המדגישות את הסקסיות שלהן כסמל לחופש המיני אז, מלבב הקאסט הססגוני של הגברים החטובים, כמה בעלי רקע במחול, מה שניכר היטב בתנועות המצודדות, והמגניב מכולם הוא שחף בלאש, כטראנסווסטיט, שמאחורי הצחוק והחן הרב שלו מסתתרת נפש פגועה גם היא. כך מרנינים הם יובל אבירם כסטיב, רותם יהודה (כ-פול), והראל ליסמן כ-טום.

יפים ומוכשרים [צילום: יוסי צבקר]

כולם יפים, מוכשרים הן בקולם, הן במשחקם והכי הכי - בתנועה שהיא הסיבה העיקרית להצלחת המחזמר. אין העין יכולה לנוח ולהתמקד בצמד או סוליסט שהתאורה מתמקדת בו - כי התנועה המגוונת מצויה על כל הבמה, ופרושה על כל קומות הבניין לכל גובה הבמה. תצרף מרהיב של תנועה המתוזמרת כה מרהיב ובביצוע כה סוחף. הצגת המחזמר לא יכולה הייתה כה להצליח ללא הניהול המוסיקלי של יונתן וויינרייך, וללא חלקה של עוזרת הבמאים נעה גודל המוכשרת.
כך שבקיץ זה יש למה לייחל, במיוחד לצעירים, שיחד עם הקסם שבמחזמר הרוקיסטי הם זוכים בלקח השזור בה, על חוסר הזהירות בעת המגיפה - בו לוקים הצעירים גם פה והיום, בעת גלי מגיפת הקורונה שלא מרפה מאיתנו ומסתערת עלינו כעת בעוצמה בגל שישי.

מיטב הכוכבים [צילום: יוסי צבקר]
תאריך:  16/06/2022   |   עודכן:  16/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
מזכיר ההגנה של ארה"ב לוייד אוסטין, שהשתתף הבריסל בפגישת שרי ההגנה של מדינות ברית נאט"ו, אמר: "זה עתה הכרזנו על חבילת הסיוע הביטחוני הגדולה ביותר שלנו באוקראינה עד כה: מיליארד דולר של "הרפונים" (טילים מתקדמים נגד ספינות), 18 תותחי "הוביצר" 155 מ"מ, תחמושת HiMARS, כלי רכב טקטיים, מכשירי קשר מאובטחים וציוד אחר שיעזור ישירות לאוקראינה בשדה הקרב"
יעקב קורי
כל פעם שניסו ללחוץ על כפתור או על ההדק בשביל לפתור בעיות כאלה או אחרות זה נגמר רע מאוד לכולם
איתן קלינסקי
נותר לי לאחל למדינה, שהיא כה יקרה לי, שיעמדו לנו הכוחות להביא מהר את היום, בו נצעד - יהודים וערבים - במצעד שמחה של קץ הכיבוש
עמנואל בן-סבו
התמונות המזעזעות מבית המשפט, מבול הציטוטים של העדים, ההאשמות, תיאורים גרפיים, ההכחשות, יצרו תמונה מבישה, משפילה, מבזה המעידה על עליבות המעורבים בסוגיית החרפה
יוני בן-מנחם
בצמרת פתח נערכים לאפשרות מותו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ודנים בהסדר חלוקה זמנית של השלטון עד לעריכת בחירות כדי למנוע קרב ירושה עקוב מדם ואנרכיה ביטחונית. לישראל יש אינטרסים ביטחוניים חשובים בשטחי הגדה והיא צריכה לפעול כדי שלמור עליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il