X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הממונה על שוק ההון אומר כי "לא יכול להיות ששניים-שלושה אנשים יקבעו את מדיניות ההשקעות בקופת גמל"
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

"לא יכול להיות שששניים-שלושה אנשים יקבעו את מדיניות ההשקעה בקופת גמל", אמר היום הממונה על שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, בכנס שערכה חברת הביטוח לוידס בתל אביב. ענתבי התייחס בדבריו לגופים שהשיגו תשואה חריגה בחודש ינואר כמו קופת הגמל חרמון וקרן ההשתלמות תבור של פריזמה, וקופת הגמל של התעשייה האווירית.
ענתבי ציין כי הוא נמצא בקשר עם הגופים לקבלת הבהרות על התשואות החריגות, אולם הוא מצפה מהם להתנהל בשקיפות ולחשוף בפני העמיתים מיוזמתן ליקויים בבקרות הפנימיות. "כאשר התשואות החריגות הן כתוצאה מניהול לקוי של בקרה פנימית - יש לקופת הגמל חובה כלפי העמיתים ועליה לחשוף את הליקויים לציבור ביוזמתה".
"אנחנו נמצאים עכשיו בתקופה של ירידות שבאה לאחר תקופה ארוכה מאוד של עליות בהן צברו חסכונות הציבור תשואה של עשרות אחוזים. אולם הירידות הללו יכולות להיות ירידות שנגרמו בעקבות הפסדים בהשקעות בשל ירידות בשווקים. אך הן יכולות להיות גם בשל ניהול שגוי של סיכונים תפעוליים".
כל עמיתי קופות הגמל נפגעו מהירידות בתשואות ינואר. השאלה הרווח בשוק בימים אלו היא מהו גודל הנזק. התשואות הממוצעות של הענף היו תשואות שליליות שנעו בין 4%-2%. בין אלו שנפגעו יותר אפשר למצוא את עמיתי קופת הגמל תמר (4.08%-). גם עמיתי קופות הגמל של פריזמה - שיאון צור וקרן אור - הגיעו לתחתית הטבלה בינואר.
עם זאת, מספר קופות רשמו תשואות חריגות וכפולות מהממוצע בענף. הדוגמה הבולטת היא חרמון שהשיגה תשואה חריגה של 8.28%-. עמיתיה איבדו בחודש כמעט כפול ממה שהרוויחו בשנה שלמה. לעמיתי חרמון מצטרפים עמיתי קופת הגמל של התעשייה האווירית שהשיגה תשואה שלילית חריגה של 8%-.
בניגוד לפריזמה שממלאת את פיה מים בכל הקשור לסיבות שהובילו לתשואות החריגות - בתעשייה האווירית הכריזו על הסיבה לנזקים. לדבריהם, משחק באופציות מעו"ף היה אחת מהסיבות לתשואה שלילית של 2%-. סיבה נוספת היא ההפסדים בעקבות חשיפה למניות בארץ ובחו"ל - בייחוד לאור הייסוף בשקל והורדת הריבית החדה בארה"ב.
בתעשייה האווירית מציינים כי הם הופתעו מהתשואה השלילית החריגה שכן מדובר בקופה סולידית ולא תנודתית. אולם, לנוכח התשואה השלילית החריגה מיהרו להראות למנהל ההשקעות, נועם קושליביץ, את הדלת. בינתיים ינהלו את ההשקעות אנשי השקעות מתוך התעשייה האווירית, אבל נבדקת האפשרות להוציא את ניהול ההשקעות של הקופה לגוף חיצוני.
נכון לסוף ינואר מנהלת הקופה 4.7 מיליארד שקל וחברים בה 20 אלף עמיתים. מהתעשייה האווירית נמסר: "אנו פועלים לטובת העמיתים שלנו ומשתפים פעולה עם האוצר בעניין זה. תשואה של חודש אחד איננה הפרמטר היחידי ואנו מעניקים לעמיתנו שירות טוב ודמי ניהול נמוכים".

תאריך:  24/02/2008   |   עודכן:  24/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ענתבי נגד קובעי מדיניות קופות הגמל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הקבלן טען כי שלטונות המס נהגו כלפיו באפליה, באכיפה הבררנית ובחוסר ההגינות משום שהתעלמו מהעובדה שהיה לו שותף והעמידו לדין רק אותו
עידן יוסף
המרכז הארצי לסת"ם מזהיר מפני התרחבות התופעה, שכלפיה לא מופעלת אכיפה כחוק    יופעל "מכון תקנים" עצמאי לבדיקת כשרות תשמישי קדושה לאחר שממכון התקנים יצאו רק הבטחות
יהונתן דחוח-הלוי
מנהיגים פלשתינים מנסים לגייס את העולם המוסלמי לפעילות מחאה אקטיבית נגד ישראל    מאשימים את ישראל בניסיון לערער את יסודות מסגד אל-אקצה באמצעות מערכת מנהרות, בניסיון לייהד את העיר ובחתירה להקים את בית המקדש השלישי.
משה ריינפלד
דני שווא שבה כספים במרמה מעובדים זרים בטענה שיוכל לסדר להם אשרות עבודה נידון ל-42 חודשי מאסר בפועל וחויב לפצות את קורבנותיו
עמית בן-ארויה
איש העסקים דודי אפל דורש לקזז מע"מ מהכספים ששילם לגלעד שרון במסגרת פרויקט האי היווני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il