X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבורסה נופלת בעקבות הירידות בארה"ב העלייה במחיר הנפט והלחימה ברצועה מדד הנדל"ן צונח ב-4% המעו"ף ות"א 100 מאבדים 2.7% הבנקים יורדים ב-2.8%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

חששות מפני מצב הכלכלה בארה"ב ונפילות בשווקים מעבר לים ביום שישי האחרון מפילות הבוקר את הבורסה של תל אביב: מדד המעו"ף מאבד 2.7% וכך גם מדד תל אביב 100. מחזורי המסחר מסתכמים ב-650 מיליון שקל.
עד עתה, היה נדמה כי השוק הישראלי חסין להתפתחויות בזירה הביטחונית, אך כעת ברור כי המשך הלחימה בדרום עשוי להביא ללחץ נוסף באחד העם.
נתונים על המשך ההאטה הכלכלית לצד אינפלציה גבוהה ודוחות כספיים לא מוצלחים במיוחד הפילו ביום שישי את הבורסה בארה"ב - מדד נאסד"ק ירד ב-2.6% ובכך השלים נפילה חודשית של 5% וקריסה של 14.4% מתחילת השנה. מדד דאו ג'ונס איבד 2.5% והשלים נפילה חודשית של 2.9%.
ירידות שערים היו מנת חלקן גם של המניות הדואליות בסוף השבוע. טבע תפתח בפער שלילי של 0.7%. בית המשפט המחוזי בדלאוור אישר ביום שישי את הפטנט של פרוקטר אנד גמבל לתרופת האקטונל ובכך ביטל למעשה את אפשרותה של טבע לשווק את הגרסה הגנרית לתרופה. עם זאת הודיעה טבע כי תערער על ההחלטה. מנגד, ביום חמישי קיבלה החברה אישור סופי לשיווק התרופה Camptosar בעלת היקף מכירות במונחי המקור של 560 מיליון דולר.
איש העסקים אלי ברקת מעוניין לרכוש את HOT. כך פורסם הבוקר ב-TheMarker. ברקת מתכנן לחבור לגופים אחרים במשק על-מנת לרכוש את השליטה בחברה. עם זאת, לאחר הפרסום, פורסם ב-TheMarker כי העסקה עשויה להתבטל.
תפרון מאבדת גובה לאחר שפתחה בפער שלילי של 4%. ביום חמישי דיווחה החברה על רבעון רביעי גרוע ועל צפי להמשך התוצאות הלא טובות גם במחצית הראשונה של 2008. בסך-הכל, חתמה החברה את 2007 ברווח של חצי מיליון דולר לעומת רווח של 18 מיליון דולר ב-2006.
מניות הבנקים מאבדות יותר מ-2.5% בהובלת לאומי והפועלים. בכלל פיננסים פירסמו הבוקר סקירה לפיה הם מעדיפים את ההשקעה בבנק המזרחי-טפחות על פני ההשקעה בבנק דיסקונט. מדובר בעמדה שונה מזו שהביעו כמה בתי השקעות זרים, שכתבו בחודשים האחרונים כי דיסקונט הוא הבנק המומלץ להשקעה.
מדד מניות הנדל"ן ממשיך לרכז את האש והוא צונח בשעה זו ב-4% בהובלת אפריקה ישראל, גזית גלוב וכלכלית ירושלים.
מניית מרכז ההשקעות כלל פיננסים מגיבה בירידה חדה למדי לאחר שהודיעה הבוקר כי מרכז ההשקעות טיטניום, בו מחזיק מרכז ההשקעות, רכש את מרכז ההשקעות האמריקני NIS תמורת 37.2 מיליון דולר. לאחר רכישת NIS, תנהל טיטניום סכום של 6.9 מיליארד דולר.
דיסקונט השקעות והחברה האם אי.די.בי פיתוח, נסחרות על-רקע ההודעה בדבר מימוש אחזקות בחברת התקשורת GVT ברזיל. בסך-הכל מכרו שתי החברות מניות בשווי 35-40 מיליון דולר והן יכירו ברווח ברבעון הראשון של 2008. בשלב זה לא ידוע בכמה רווח בדיוק מדובר מאחר והמכירה מערבת כמה שיטות חשבונאיות שונות.

תאריך:  02/03/2008   |   עודכן:  02/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
סמ"ר ערן דן-גור הובא למנוחות    על קברו קרא דודו להורי החיילים להימנע משליחתם לעזה    נשיא המדינה: "לב כולנו נמצא היום עם החיילים שלנו"
משה ריינפלד
התובע טוען כי הקופה משלשלת לכיסה 80% מרווחי הביטוח הסיעודי למרות שהציגה אותו למבוטחים כביטוח ללא רווח
יעל צלניק
יעל צלניק לוקחת תרמיל, מקל ואת איש העולם הגדול, ויוצאת לטרק הרפתקני ב-אור2k שבקיבוץ נען, שלוחה מקומית למסעדה ומוקד העלייה לרגל בנפאל הרחוקה    גם היא לא הבינה את פשר השם
דרור מרום
החברה רכשה ממפעל מרכבים 10 אוטובוסים ממוגנים מדגם חדש המכונה "מרס דיפנדר"    מחיר כל אוטובוס כזה הוא גבוה ועומד על כ-1.5 מיליון    היצרנית מתחייבת להגנה מפני ירי מנשק קל, רימוני רסס ומטעני חבלה    מאפשר הימלטות מהירה מהמתקרה ומהצד האחורי    התעשיה הצבאית פיתחה את המיגון    מופעלים בקווים בירושלים שזהותם סודית
שגיא עמית
מושב סגולה בדרום בדרך הנכונה להפוך להיאחזות קולינארית שמצדיקה נסיעה מהכרך המפויח    שגיא עמית מצא את שפלת החוף על המפה, ניווט עד לערמונים הנחשבת ומצא טורנדו על צלחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il